Annons:
Etikettkänslor
Läst 3232 ggr
[THEfluffyRAT]
2/4/13, 5:55 PM

Hans familj pratar skit om mig

Nu är det så här att jag varit ihop med min pojkvän i 3år snart men hans familj tycker inte om mig alls. De pratar skit om mig och hans pappa har sagt saker som att jag förstör för honom och hindrar han från saker, vilket jag absolut inte gör. Nu är det så att han inte alls gillar sin familj heller.. säger han.. Men hur som helst så bara klagar de på mig och pratar om mig som om de kände mig, vilket de inte alls gör, de har knappt sagt att ord till mig, seriöst. De säger att jag inte pratar med dem så det är mitt fel, men så fort jag pratar med dem säger de inte ett ord till mig och sedan klagar de om jag sagt något ''fel''. De pratar inte skit om mig så jag hör eller så, det är till honom de säger allt till. Jag blir ganska deprimerad även om jag inte bryr mig, men jag gillar inte när man pratar skit om mig utan att man känner mig och så är jag väl orolig eftersom att det känns som att de försöker få honom att lämna mig, fast han säger att han aldrig skulle det. Men jag vet inte riktigt vad jag ska göra? jag kan inte undvika dem då vi båda bor hemma.

(osäker på kategori)

Annons:
Gur4m1
2/4/13, 6:06 PM
#1

Jag undrar varför din pojkvän berättar när de pratar skit om dig, FÖRSVARAR han dig när de gör det? De tär nog det viktiga, att det är din pojkväns om måste ta kampen. Så länge din kille inte bryr sig om er relation så borde även du skita i hur relationen med svärisarna ser ut. Det had evarit annorlunda om din pojkvän ÄLSKAT och avgudat sin familj men som det är just nu så är 1. din åpojkvän delaktig i det hela. 2. inte mycket du kan göra åt :( Eftersom de inte pratar om dig när du hör det.

Tro mig, det är få förunnat att ha svärisar man älskar/som älskar en  ;) Att man kan umgås med god min ska man däremot kunna kräva.

Ni är unga utgår jag från då ni bor ihop, så hans föräldrar menar nog mer att en flickvän håller honom tillbaka- snarare än att det är specifikt just du. När man är ung ser nog föräldrar gärna att ens abrn tar alla chanser världen erbjuder. Studerar tuomlands, flyttar till universitet/jobb, pluggar på annan ort, har många olika relationer och utforskar världen.

Ignorera det och nästa gång din pojkvän säger något som föräldrarna sagt så ska du fråga om hanf örsvarade dig, eller be honom sluta prata om det? :)

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[THEfluffyRAT]
2/4/13, 6:15 PM
#2

#1 Jag tycker att det är bra att han berättar och han säger att han gör det så jag antar det, eftersom att jag inte är där så vet jag ju inte. Jag kanse skulle nämnt att de pratar skit om han med? hans pappa kallar honom tjock och lat och säger att han bara ''sitter i sitt rum och käkar chips och godis''.

Vi bor inte ihop och vi ska båda börja jobba i sommar då vi går ut skolan då. Unga och unga, han är 20 och jag är 19. Hans föräldrar har bara varit ihop med varandra och både han och jag har varit ihop med andra, då vi var yngre dock.

[eeklund]
2/4/13, 6:22 PM
#3

Jag har varit i samma sits :). Mitt ex, föredetta fästman dessutom, familj snackade bakom min rygg. Att jag tog hans pengar, dom skrev om mig på nätet, mobbade mina rädslor och bara hackade på mig, snackade skit om min findska bakgrund framför ögonen på mig osv osv osv. Well, jag vart galen.. mitt ex skyddade mig aldrig, fast jag bad han att bara stå emot och bara säga att jag verkligen inte tog hans pengar men nej.. han ansåg att dom var vuxna så han kunde inte säga mycket. Well, jag lämnade han :). Kunde inte vara med nån som tillät det där, som bara inte kunde stå upp för mig och säga ''Ellen tar inte mina pengar så ni kan sluta!'' ..

Om du inte vill lämna han så får du lov att dissa dom.. säga emot, prata med dom. Vad som känns bra för dig. Ta ett snack med dom om det känns bra eller så dissar du det dom säger om dig.

[THEfluffyRAT]
2/4/13, 6:29 PM
#4

#3 Kan inte prata med dem över huvud taget, de vill ju inte liksom och jag vågar typ inte bara gå fram till hans pappa och prata, för det kommer inte komma ut några vackra ord. Om vi skulle flytta ihop så skulle de inte vara välkomna, de kommer ju ändå bara klaga på min saker, som de redan gör.

Gur4m1
2/4/13, 6:32 PM
#5

Av det du ebrättar nu så skulle jag säga: sluta må dåligt över vad de där hemska människorna säger. De är hemska :/ Cant reason with crazy, så om han redan försvarar dig och de fortf snackar skit om dig- och om honom! Då är det /ignore på dem ;)

Låter osm otorligt inskränkta, misogynta människor som förpestar det för er. Hoppas ni får ihop det så han kan flytta snart! Inte minst för hans egen skull. Jösses :(

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[eeklund]
2/4/13, 6:34 PM
#6

#4 Kan du inte försöka, för din egna skull? Ta djupt andetag och bara säga ''jag förstör inte för er son, han har fri vilja och jag hindrar han inte från nåt… och om ni har nåt att säga till mig, ont som gott, så prata med mig men jag önskar också att ni började lära känna mig innan ni dömer mig''? Bara för att dom beter sig som svin så behöver du inte göra det, det tar mer energi från dig att ens ödsla energi på dom. Men låt dom ödsla sin energi men behåll din… att säga elaka saker till dom gör saker inte bättre, snarare värre. Var den mognaste av er och säg din åsikt med vänlig ton. Sjunk inte till deras nivå. Kan du inte prata med dom så får du bara stå ut helt enkelt.. och när ni flyttar tillsammans kanske din pojkvän vill ha dom där på fika? Men då behöver du inte vara där.. men du kan inte förbjuda dom att besöka sin son om deras son vill ha dom på besök.

Annons:
[THEfluffyRAT]
2/4/13, 6:36 PM
#7

#5 Jo du jag försöker, längtar som sagt tills vi flyttar ihop så jag slipper dem så kan han få umgås med min familj där vi älskar och respekterar varandra.

[THEfluffyRAT]
2/4/13, 6:40 PM
#8

#6 Jag får väl försöka prata med dem en dag. Han säger att han inte vill ha dem där heller för han håller med att de bara kommer klaga och snacka skit, han vill till och med sticka bort från Stockholm för att slippa dem. Skulle inte ens vilja ha dem nära mina barn om jag skulle få det en dag, sorligt. Om de inte kommer med en jävligt bra ursäkt till mig och honom så får de skylla sig själva. Jag har lätt för att förlåta men nu vette jag faen.

Gur4m1
2/4/13, 6:41 PM
#9

#6 ärligt ser jag inte varför de skulle få komma på fika om de även trycker ner sin son :/ Känner igen det där beteendet. Inget att ha i sitt liv, även om det är ens egna föräldrar.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[eeklund]
2/4/13, 6:44 PM
#10

#8 och 9: Om han inte vill ha dom i sitt liv så är det en rimlig förklaring nog :). Hade inte heller velat ha sådana personer i mitt liv.. men ville bara ge lite av mina åsikter liksom hur man kunde försöka lösa det om det var så att dera son ville ha kontakt med dom.. men nu vill han inte och då är det liksom bra med det och jag förstår er fullt ut. Har ju själv varit i exakt samma situation så jag vet hur det är att ha svärföräldrar som hatar en och trycker ner sitt egna barn..

Upp till toppen
Annons: