Annons:
Etikettförhållande
Läst 2722 ggr
Spacecenter
2013-02-07 14:59

Känslor

Mitt första inlägg här.

Har hamnat i ett dilemma, Har haft känslor för en kvinna ett längre tag

på jobbet.

Och vi har kommit närmare varandra pratar en del och så

och trivs med varann skrattar och skojar då vi har sprungit på varann

på stan/ jobbet.

Så sakta har känslorna blivit starka för mig och jag har fösökt se

reaktioner hos henne och har gett  komplimanger som jag fått till baka med ett leende.

Och hållit ögonkontakt med varann som vi har "hållit" tag i,

Och om vi har sms:at så har jag fått smilisar med blink så att nåt har funnits där känns det som.

Men sista tiden så får jag inte samma kontakt med henne så jag förstår

att hon nog kanske inte känner samma,

Hon har egen familj så jag förstår att det inte är så lätt och man ska vara säker man vet vad man har och det är ett stort steg då det finns barn med i bilden.

Jag skulle vilja prata med henne om hur jag känner och säga om mina

känslor till henne och hon får säga sitt

Har drabbat mig med att jag inte är lika glad som tidigare och vissa har sett det på mig och det känns tungt  men känns som att det skulle bli lättare för mig om vi pratade.

Men tvekar då jag inte vet vad för reaktioner det kan bli, att hon säger det blir/finns inget det är jag med på att det kan bli.

Men om det får andra konsekvenser som att vi får en olustig känsla mellan oss eller att hon får strul i sitt liv hemma.

Om det hade varit en annat omständighet så hade jag kunnat välja att undvika henne men vi ses dagligen på jobbet.

Har pratat lite med en bekant till oss men han kunde inte säga vad jag ska göra

men han avrådde lite att kanske inte prata med henne.

Vad har ni för tankar om det? vad ska jag göra?

Annons:
fruktgumman
2013-02-07 15:11
#1

Har jag förstått saken rätt, har hon alltså en partner redan?

Du ska hålla dig undan. Den dagen hon eventuellt är singel kan du säga vad du känner för henne.

Honestyisdead
2013-02-07 15:27
#2

Har hon partner/är gift så hade jag låtit det vara.
Skulle hon lämna sin man är det en annan sak.

LinaLj
2013-02-07 15:34
#3

Håller med de två ovanstående. Det är en sak om hon söker kontakt med dig, men man ska som utomstående aldrig blanda sig i ett förhållande.

ChristineL
2013-02-07 15:37
#4

kort och gott håller jag med ovanstående, blanda dig inte in i hennes liv mer än på jobbet om hon har en relation redan.

[glitterglam]
2013-02-07 15:38
#5

Jag håller med inläggen ovan. Om hon har partner och familj så tycker jag man ska hålla sig borta, tills hon kanske själv bryter upp.

Maria
2013-02-07 17:46
#6

Eftersom hon redan har familj så är det hon som får ta första steget i så fall tycker jag.

Jag kan förstå hennes känsla dock. Det är alltid trevligt när man känner att någon annan flörtar och man känner sig uppskattad men tyvärr så kanske det inte är mer än så från hennes sida.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Spacecenter
2013-02-07 19:56
#7

Har läst vad ni säger och har varit inn e lite på samma spår

Därför har jag hållit mig från att ta upp det med henne  jag har inte fått tillräckligt bevis.

Men hon har inte varit helt deffensiv som jag ser det.

Men att hon inte vill gå längre ,osäker el. bara testa/leka med mig?

Som jag skrivit tidigare så har hon i sms skickat blinkande smiles (flört)

och då våra blickar har mötts så har hon hållit fast vid dom och jag har alltid fått ett leende och hon har även kommit med förslag  att göra

privat.

men jag kanske har missförstått allting?.

Så hon har väckt mina känslor med dom sakerna.

Har väntat/önskat på att hon skulle säga nåt för hon har sett på mig att jag inte är som vanligt.

Men som min mormor bruka säga

" Livet består av att bära stenar dom är bara olika stora"

Honestyisdead
2013-02-07 20:00
#8

#7 Att använda en flirtgubbe betyder verkligen ingenting. Det gör folk till höger och vänster utan att det betyder att man flörtar. Likaså de andra sakerna du tar upp kan faktiskt vara helt oskyldiga och hon bara har varit trevlig.

adoptera
2013-02-07 20:06
#9

Jag tycker det är fel att vara flörtig osv mot en som har förhållande.

Blinkande smileys i sms kan man ju skriva utan att vara intresserad av personen man skriver det till. Sen beror det ju på förstås vad i övrigt ni skriver.

Och vad menar du att hon har förslagit att ni ska göra för något privat?

Allt som hennes man/sambo skulle ta illa upp om han skulle se tycker jag är fel. Behandla henne som vilken annan kollega som helst.

LinaLj
2013-02-07 21:47
#10

#7: De enda "signaler" som man bör tolka som "jag vill ha ett förhållande med dig" är:

1. Hon säger det rakt ut.

2. Hon ger dig en lång passionerad kyss.

Helst båda. Men allt annat ska man inte överanalysera. Hon kanske är en flirtig person som tycker hon är vänlig och inte flörtig. 

Angående  så använder jag dem stup i kvarten i sms till min bästa vän och jag är inte det minsta intresserad av ett förhållande med henne. Det är ett sätt att visa att det man precis skrivit är ett skämt eller att man inte ska ta det på största allvar. Ett typ exempel:

"Du vill verkligen driva mig till vansinne "

Gur4m1
2013-02-08 08:02
#11

Så folk tror att flritsmiley och en blick med leende är "kom och ta mig"? :) Hör ofta dessa saker från män och jag blir lika förvånad varje gång att det finns människor som tror att dessa "tecken" är stenhårda inviter för mer än….social kontakt.

Jag ler och håller blicken med folk jag tycker om, dvs vill vara artig och trevlig mot, visa respekt. Men nu förstår jag varför unga män på bussen envist stirrar ner i golvet, de är LIVRÄDDA att jag ska misstolka deras blickar som att vi är tillsammans!

TS förlåt, men jag ser inga tecken på att hon vill något med dig, smickrad av din uppmärksamhet på sin höjd. Hon är i en relation, med barn dessutom så om du inte vill ställa till besvär så låt bara bli.

FLIRT är snarare sökande av bekräftelse och betyder sällan mer- det är ett lekfullt socialt umgängssätt, man ger varandra "det lilla". Det betyder sällan mer än så, tyvärr. Flirta verka rlikställas med "ragga upp" för många. En flirt kna såklart leda vidare till mer om båda tar tag i utmaningen men oftast är en flirt inget mer än "jag ser dig, ser du mig? Åh vad skönt att du ser mig, hihihih". En lek med fantasin som de flesta människor kan och bör ta med en klackspark. En flirt kan innebära att man kanske är lite extra attraherad eller förtjust i någon men det betyder inte att man är redo att hoppa isäng med denne eller att man vill eller ens övervägt en relation ihop. Oftast handlar det om en simpel, liten egoboost och att vara trevlig och social.

Så vill du inte att det ska bli en märklig stämning, hoppa över vidare äventyr med denna dam! :) Är mitt råd.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Upp till toppen
Annons: