Annons:
Etikettallmänt
Läst 2784 ggr
pernillaa
2013-02-14 10:14

Stärka relationen?

Halloj

Jag eftersöker tips på aktiviteter som stärker relationen?!

Det har nämligen varit lite slitningar mellan mig och min sambo och så har vi barn tillsammans och är mitt i en flytt och romantiken sinar.
Jag har börjat tappa känslor för honom och har tagit avstånd från honom för att jag tycker mig ha gett för mycket och inte fått något tillbaka. Som sagt, det har varit slitningar. Han var trög att fatta att jag behövde hjälp med det praktiska och jag lät det tyvärr gå så långt att jag typ brännt ut mig i det här för att jag typ ville vara snäll. Idiot man är ibland. Haha.
Problemet är löst nu. han är jätteduktig och allt är egentligen hur bra som helst på hemmaplan. Jag borde vara lycklig. Problemet sitter hos mig nu att jag blivit lite egocentrisk för att jag som sagt inte vill ge något mer nu, vill ha igen lite av det jag gett och för att jag liksom nådde en punkt tillslut då jag slutade räkna med hans hjälp. Nu har jag liksom inte ork och inget intresse heller av att ge honom credit för det han gör och kan nog vara lite otrevlig och snäsig mot honom. Han försöker bara hjälpa till men jag har nog tappat lite respekt för honom. Jag ids inte intressera mig i hans mående och så längre. Jag vill inte ge honom något mer just nu. Jag vet att det här är övergående men jag är rädd att JAG ska sabba det här nu bara för att jag är lite bitter. Det tog ett tag för oss att lära oss samarbeta och vi var för olika på det praktiska planet.
Jag älskar honom och vi har det ju faktiskt jättebra nu, men jag har liksom grävt ner mina känslor för honom och tagit avstånd. Jag är bara trött och behöver återhämta mig men det får inte gå för långt heller. Jag behöver se honom som jag såg honom förut men det är svårt på hemmaplan.
Vi behöver komma oss ut och vara barnfria och se varandra igen.

Sen bidrar det ju givetvis att vi är småbarnsföräldrar och har fullt upp med vardagens alla rutiner och så.

Vad har ni för tips på aktiviteter som stärker relationen? Och inte något så typiskt som typ bio. Någonting där vi inte bara sitter bredvid varandra utan någonting aktivt.

Ha en bra dag! // Pernilla

Annons:
0utstanding
2013-02-14 10:29
#1

Jag tror kommunikation är viktigast. Att prata om hur ni känner och vad ni vill.

Typ av aktivitet tror jag spelar mindre roll men om det är möjligt att skaffa barnvakt ett veckoslut t.ex och bara åka iväg ni två.  Åka till något nytt ställe där ni aldrig varit, ta in på hotell, eller göra något som ni brukade göra i början av förhållandet då ni var nykära. Slippa stress och vardag för några dagar.

pernillaa
2013-02-14 11:53
#2

Vi pratar jättemycket om det här och han vet hur jag känner och jag vet hur han känner.

Att jag frågar om möjliga aktiviteter är för att jag inte har så särskilt bra fantasi för tillfället när jag är så slut. Jag kör typ fast på bio, filmkväll hemma eller gå ut och äta någonstans. Men jag menar det finns ju så mycket annat man kan göra.

Ha en bra dag! // Pernilla

annikanyfiken
2013-02-14 12:44
#3

Aktivitet beror ju helt på vad för intressen ni har. Jag och sambon  älskar att bowla, bada och vara ute i skog och mark.

pernillaa
2013-02-14 12:46
#4

Ja en utflykt kanske vore något. Ut med skotern och grilla eller så.

Ha en bra dag! // Pernilla

[rumelle]
2013-02-14 12:59
#5

Jag hade tänkt föreslå utflykt jag med. Tycker personligen att det är lättare att koppla av om man kommer ifrån hemmet och ut i naturen. Och det är kul att planera och förbereda något sånt tillsmmans.

Intehärutandär
2013-02-14 16:50
#6

En enkel middag ute med bio kan räcka, för det handlar mest om att prata med varandra, utan att prata om barn(en). Att se de andra som man/kvinna, inte mamma/pappa. 

Eller spa, så Ni får vara ensamma med också ta in fysisk beröring på ett annat sätt än erotiskt. 

Finns barnvakt, så kan man ta dem från hemmet och göra middag och film där med, fast jag tycker nog att det är väldigt viktigt att göra sig fina för varandra och gå ut.

Annons:
[Zorita]
2013-02-14 16:57
#7

Det är ju enkelt att gå ut och äta middag, och trevligt också. Själv har jag aldrig sett poängen med att gå på bio som aktivitet, man tittar ju ändå bara på film som om man satt i soffan 😛 Men middag och sen gå till baren för en drink kan vara mysigt.

Annars är utflykter härliga, kanske till och med med övernattning? En helg på hotell är väl aldrig fel.

Paimon
2013-02-14 17:57
#8

Har ni några speciella intressen så skulle man kunna göra något som är kopplat till det?

Sen tänker jag på ditt allmäntillstånd, har du sökt någon hjälp för det?

Zofia89
2013-02-14 19:55
#9

Det finns väl oxå nåt typ paryoga? Eller? Inget jag testat på men har förstått att det finns nåt sånt… Ni får gärna rätta mig om jag har fel :-)

Upp till toppen
Annons: