Annons:
Etikettförhållande
Läst 3715 ggr
Eiiila-K
2/16/13, 7:36 AM

hur vet man om han är fel?

jag är så himla kär i han jag älskar han av hela mitt hjärta, jag skulle kunna göra vad som helst för han .. jag gör allt jag kan för han då menar jag verkligen ALLT.. 

Hans största önskan var att kunna flytta hemifrån. 

jag pratade med min pappa och min pappa pratade med hans och nu har vi fått eget.

han vill röka (tobak) men har inte råd. för han har problem med skolan då han har sömnproblem (spelar massa spel varje dag och nätter) 

så jag försöker sluta så jag kan hjälpa han men den ända räkningen han har .. 

inte nog med det har jag köpt cigg många gånger till honom.. 

jag gör nästan allt här jag tvättar städar och diskar. 

han spelar hjälper till när han känner för det kan vara 1-3 gånger i veckan.. en grej då såklart.. 

när vi bråkar kan han bli våldsam.. 

nyligen fick jag en blå tira. men han visar(visade) mig verkligen hur dåligt han mår.

han sa att han inte skulle kunna köpa något till mig på alla hjärtans dag. det tog jag självklart utan att bli arg. men sen så råkar jag då faktiskt få höra hans samtal med hans mor då han ber om pengar till chips/godis/dricka till ett lan han nu åkt iväg till… det kändes.. 

och nu idag (inatt) fick jag panik attack (jag har posttraumatisk stress syndrom) och han var uppe/vaken fortfarande.. jag bad han ringa men det passade sig inte (jag berättade varför) men hans svar 

''jag har ont i ögonen'' 

jag - jag vill bara höra din röst du vet att jag blir lugn då.. 

''jag däckar snart''

jag ringer han för jag förstår inte varför han va så taskig.. 

han trycker bort mig.. 

fortsätter smsa: 

 ''ring inte finns folk som sover'' 

jag- men snälla gå ut.. det går nog fort… 

'' jag har redan klätt av mig ska sova tänker inte gå ut något mer'' 

dettakrossade mig totalt.. 

det gör såå ont ..

jag önskar att jag inte älska han att jag inte var kär i han ..  

finns det några tipps på hur jag kan få mig att må bra och gå ifrån …

http://www.nattstad.se/LillaGullungen

Annons:
[rumelle]
2/16/13, 7:55 AM
#1

Han låter ärligt talat som skitstövelsmaterial. Du förtjänar bättre!

Åsa S
2/16/13, 8:09 AM
#2

Jo han låter som en skitstövel och inte speciellt mogen för ett bo ihop förhållande han verkar behandla dig som en dörrmatta/mamma. Sluta städa, diska och tvätta åt honom du är inte hans mamma, är han mogen leva ihop med någon så kan han ta hand om det själv för i ett vuxet förhållande gör man sånt båda två.

Ett förhållande ska inte vara så som du beskriver det, lämna honom det finns många bättre killar och du behöver inte ha så bråttom ha kul och njut av din ungdom tänk på dig själv gör allt du kan göra nu som du inte kan göra när du blir gammal. Låter som du är rätt ung så det finns gott om tid hitta en kille som behandlar dig med ömhet och respekt för det är såna killar man ska flytta ihop med och ev. skaffa familj ifall man vill ha det.

Annette
2/16/13, 8:14 AM
#3

Finn fem rätt! Denna killen har inte ett enda rätt. Lämna honom innan det händer något värre.

Maria
2/16/13, 8:42 AM
#4

Håller med övriga här om att han är en skitstövel.

Det värsta är däremot att han gett dig en blåtira. Totalt vidrigt och helt oförsvarbart. Dessutom olagligt.

STICK med en gång.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

m4rkus93
2/16/13, 8:56 AM
#5

du kan bara ta det som är ditt och sticka han är fan inte mycket värd… även om du älskar han så kommer du i framtiden att va glad att du stack… så som han beter sig ska han fan inte ha någon partner… det lär vara jävligt jobbigt den första tiden men det löser sig sedan… lycka till

Gur4m1
2/16/13, 9:30 AM
#6

Tycker inte han låter som en kille mogne för den typ av relation som du vill ha. Sen akn jag känna att du frivilligt kastat dig in i en offer-roll. "du gör vad som helst" för din kille- okej. MEn du förväntar dig samma sak tillbaka, och ajg tycker att du ger FÖR mycket, i ärlighetens namn. Om jag var din kille så skulle jag

1. bli bortksämd ;( Ochtyvärr nog börja ta dig för givenn.

2. dra mig undan när du förväntar dig samma uppoffringar tillbaka som du själv, frivilligt gett honom.

Sen att du beskriver att han slår dig som "visar hur dåligt han mår". Du verkar må skitdåligt. Han verkar också inte bry sig speciellt mycket om din panikångest. Han kan inte sköta hushållet eller sina räkningar. Ni borde inte bo ihop. Om du inte vill göra slut (vilket du borde) så bör ni flytta isär så han får lite ordning på sitt liv utan att du ska fungera som en extraförälder.

Nu tror jag att jag läste om din tråd om alla hjärtans dag- ni kom väl vöerrens om att ha ropmantisk helg en annan helg? :) Att han lägger pengar på chips för lan tycker jag är helt okej men det är tråkigt att han drar en lögn för en så enkel sak. Hade du varit okej med om han sagt "jag måste välja på att köpa krimskrams på alla hjärtans dag eller chips åt lanet, jag väljer lanet" ? 

Jag ser det inte som en rättighet att få pryttlar på alla hjärtans dag men det är illa att han ljuger men han visste kanske att du skulle bli upprörd/känna dig åsidosatt. Men ja, jag tycker inte han verkar mogen för en relation.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
Aniara4
2/16/13, 9:58 AM
#7

Hans största önskan var att flytta hemifrån, men inte för att bli vuxen och klara sig själv utan för att få en annan mamma som tar hand om honom, betalar allting, sköter om hemmet, tvättar hans skitiga kallingar, och låter honom göra precis det han själv har lust med vilket är att spela spel (eventuellt kan det finnas ett beroende där, men det är inte ditt problem), en mamma som dessutom inte befinner sig i samma "makt"position som hans riktiga mamma utan låter honom släppa lös alla sina destruktiva impulser utan nån tråkig självbehärskning och tar all skit han vill lägga över på någon annan. Nån som visserligen någon gång ibland har önskemål om att han ska ge någonting tillbaka men ändå accepterar att han skiter i det.

What's in it for you?

ChristineL
2/16/13, 10:39 AM
#8

Allt du själv skriver är ju bevis på att han är fel!

Simuala
2/16/13, 4:06 PM
#9

Han låter inte som drömprinsen precis. 

Jag vet själv att är är så svårt att se när man  är mitt upp i det destruktiva, men om du lämnar honom, så tror jag att dit liv kommer att bli så mycket bättre. 

 Så var det för mig när jag befann mig i ett på några vis, liknande förhållande. När allt var över såg jag hur katastrofalt det verkligen hade varit. 

Han verkar dessutom hindra dig från att ordna ett bra och harmoniskt vuxenliv åt dig själv. Du verkar så mycket mognare än honom, låt inte någon sådan hålla dig tillbaka från att leva det liv du vill.

PogoPedagog
2/24/13, 3:09 PM
#10

Det låter som om du är mycket medveten om att du borde göra slut. Kanske har du redan bestämt dig men vågar inte ta steget.  

Du verkar ju vara en intelligent person så försök att se på relsationen med hjärnan istället för hjärtat. Om din bästa vän eller syster eller någon annan du bryr sig mycket om hade ett förhållande som detta, vad skulle du ge för råd till hen? Antagligen skulle du säga åt henom att ge sig av så fort hen bara kan och att hen förtjänar någon som behandlar henom väl! Varför ska då detsamma inte gälla för dig?

Portie
2/24/13, 3:22 PM
#11

Lämna med en gång! Finns killar som är mycket bättre!

Roamer
2/26/13, 7:31 AM
#12

 Alltså, han har ju duperat dig så till den milda grad att då mår dåligt över att du var i vägen för hans hand, vilket borde ju säga till dig att något är riktigt fel. Ta hjälp av en psykolog snarast så du får rätt perspektiv på ditt liv, för detta är ju helt uppåt väggarna.

-Cissi-
3/9/13, 11:30 AM
#13

Hur har det gått för dej TS?

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Annons:
Sarah
3/10/13, 9:32 PM
#14

Hur man vet om ngn är fel…

Frågan du borde ställa dig är " hur i helvete kunde jag tro att han var rätt"?

Hur jag vet att min kille är rätt… Jag kan titta på honom hur länge som helst när han sover och känna värmen som kommer av glädjen av att vara med honom.

Flubben
3/19/13, 7:35 AM
#15

Jag har också varit med en sån där. Lämna honom, det känns så mycket bättre och du kommer inse att du faktiskt inte älskar honom. Det gjorde jag i alla fall 🙂

Upp till toppen
Annons: