Annons:
Etikettkänslor
Läst 2004 ggr
[Älskamig]
2/16/13, 5:41 PM

Hur får man kontakt?

Detta är en alldeles hemsk, underbar, galen situation jag sitter i. Är kär i en person jag bara träffar de få gångerna en i min släkt träffar denna personen. Det händer sällan och han, som jag gillar, är många, många år äldre än vad jag är (hur gammal säger jag inte, för orkar inga diskussioner). 

Vet ärligt talat inte hur jag ska göra. Denna personen jag gillar, har jag aningar om att kan tycka om mig. Hur djupt vet jag inte, och det är inget jag kan gå närmare in på i detalj.. Fast.. det jag kan säga är att han tyckte jag var fin sist jag träffade honom. :) 

Suck.. Detta är svårt. Vågar heller inte ansöka på facebook eftersom att han är så många år äldre än vad jag är & ett ex till en i min släkts kompis .. 

Vad gör man? :/ 
Vet att jag skrivit om min pojkvän, men det har blivit en paus mellan han och mig nu!

Annons:
dejtbar
2/16/13, 6:26 PM
#1

Om du och din pojkvän har en paus så ska du inte dejta andra under tiden. Du ska fundera över vad du vill med ditt förhållande. Vill du inte vara med din pojkvän så gör slut! Man är inte med andra under en "paus" enligt mig

Exxozzie
2/16/13, 6:46 PM
#2

Du kan väl fråga nästa gång ni ses om ni inte kan ta en fika tillsammans? Eller fråga din släkting om personen ifråga har sagt något om dig? Det kan ju vara på en ganska oskyldig nivå liksom.

Eftersom han är äldre kanske han måste vara lite försiktig. Han kanske är rädd att uppfattas som konstig om han gör ett move liksom. :P

#1 Det beror helt på vad man har för slags paus. Det finns ju inte vissa regler kring paus som alla måste hålla sig till. Det bestämmer man mellan fyra ögon i så fall.


[Älskamig]
2/16/13, 6:48 PM
#3

#1: Hade inte tänkt mig att dejta någon nu. Men att få kontakt mee denna killen, bli kompis med han, är det jag vill börja med.

Timmorn
2/16/13, 9:16 PM
#4

Vänta… Dejtar den här äldre mannen en släkting till dig?
I såna fall fetnej, glöm det, träffa någon annan. Bli inte ens kompis med han eftersom att du längtar efter något mer.

Eller är det så att du bara träffar honom, när din släkting träffar honom? Lite konstigt formulerat.

Men du har skrivit många trådar, har du alltså den här killen som är mycket äldre som du är intresserad av, nuläget en pojkvän som du har paus med som är äldre än dig, och en fd pojkvän som du är intresserad av? Är det en, två eller tre människor som är med i smeten?
Nu vet jag inte hur gammal du är, men eftersom att du tidigare skrev om vårdnadshavare så antar jag att du är under 18. Det är så lätt att känna sig ensam och vilja desperat längta efter kärlek och att älska någon och att någon älskar en tillbaka. Spec. när man är förvirrad och ungdom. Men kanske behöver du fokusera på dig själv?  Att veta vart du själv står och veta vem du själv är är väldigt avgörande för att du inte ska välja fel partner. Sen nu vet jag inte hur gammal du är som sagt var, men det är väldigt lätt hänt att man blir uttnyttjad eller åtminstone känna sig så, eller som om man är i underläge om man hamnar med en person som är mycket äldre än en själv. Speciellt om man inte vet vad man själv vill och vem man är som person.

Jag ber om ursäkt om jag lät respektlös och negativ, det var och är inte min intention.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

Upp till toppen
Annons: