Annons:
Etikettallmänt
Läst 1574 ggr
Toxics
2013-02-18 20:49

Nikotin

Tänkte kolla hur de ligger till här inne med era reationer till nikotn.
Mest bara för skojs skull =)

Så det finns ju massor med alternativ. Men tänkte kolla hur många det faktiskt är som röker eller snusar och hur många som har lyckats sluta röka eller snusa och hur många som har klarat sig ifrån det helt =)

Så  vad har du för relation till Nikotin?

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Annons:
Toxics
2013-02-18 20:50
#1

Och jag får äran att börja ! Jag röker. Har dock funderat på att sluta. Men jag har funderat i ungefär ett år på att sluta så de blir väll inte av förän jag måste skulle jag tro,

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

PiganX
2013-02-18 21:00
#2

Jag röker i perioder.

Fridaaaa
2013-02-18 21:04
#3

Aldrig rökt eller snusar.
Ser det som extremt onödigt att göra: Slöseri på pengar plus att man skadar sin hälsa, kan påverka för livet med om man håller på en lång period.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Toxics
2013-02-18 21:06
#4

3# Du har helt rätt ! Vore toppen om alla tänkte som du. Redan i tonåren. Jättemånga som skulle ha bättre hälsa än va de har idag.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Åsa S
2013-02-18 21:07
#5

Inte rökt eller snusat jag heller och förutom hälsovinsten så blir man ju mindre rynkig utan tobak, huden mår ju inte speciellt bra av nikotin. Folk som är i min ålder som röker ser ofta 10år äldre ut och vem vill göra det, inte jag iallafall.

Fridaaaa
2013-02-18 21:09
#6

#4 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Toxics
2013-02-18 21:09
#7

5# Helt rätt det med. Fast jag ser nog hälsan som ett större problem än att jag ser äldre ut. Det är ändå inget något jag kan dö av. Men alla ser vi nog olika på den saken också =)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

pyromanen
2013-02-18 21:18
#8

Har rökt ca 3 cigaretter i mitt liv, samtliga i berusat tillstånd i 19-22 års åldern. Ingen annan nikotin varken förr eller senare.

LinaLj
2013-02-18 21:44
#9

Jag rökte i en hel vecka i slutet av gymnasiet. Ända tills jag kom på att jag inte gillade att röka och att jag inte riktigt visste varför jag gjorde det.

Jetaime
2013-02-18 21:51
#10

Håller helt och hållet med #3. Har aldrig ens provat varken röka eller snusa. Tycket bara att det är bland det vidrigaste som finns och dessutom kostar det pengar och skadar hälsan.

Emelie-E
2013-02-18 22:01
#11

Testade på några enstaka cigaretter i tonåren, men har aldrig börjat trots vänner, syskon och mamma som rökte. Är riktigt glad för det :)

Yolle
2013-02-18 22:05
#12

Har både rökt och snusat. slutade snusa eftersom jag kände att jag inte fick ut något av det. slutade röka i höstas. men tar en enstaka cigg ibland. sålänge jag inte röker varje dag eller köper ett eget paket så kan jag hålla det i schack :)

Det blir inte lättare, men DU blir bättre.

ChristineL
2013-02-18 22:19
#13

Har testat att röka nån gång å¨fester men aldrig gillat det.

Annons:
ru4real
2013-02-18 22:32
#14

Rökte i ca 10 år, men slutade av flera olika anledningar. Men jag tycker det luktar fan och rökare luktar illa :)

[Russinflarn]
2013-02-18 22:42
#15

Snusar. Har lagt av ett par omgångar, mest för ekonomins skull, men trillat tillbaka igen efter allt från ett par dagar/veckor till ett halvår-ish. 

Har rökt, när jag var yngre och kan fortfarande gilla att feströka. Jag är mycket väl medveten om hälsoeffekterna, men erkänner glatt: Jag GILLAR att snusa! Jag tycker det är gott! Men jag har fan inte råd, samt att det är ju inte heller vidare bra för mijön. Så snusningen går i perioder.

Men träffar jag någon som inte vill att jag snusar så ser jag det inte som något problem att sluta, det är inte en livsavgörande grej för mig, liksom. Kan förstå att folk tycker det är äckligt.

m4rkus93
2013-02-18 22:46
#16

som #3

nottheonly
2013-02-18 22:48
#17

Jag har rökt, men slutat. Började röka när jag var typ 13-14 (är 19 nu,fyller 20) och har faktiskt på onsdag varit rökfri i 2 år! tiden går fort 😃

Intehärutandär
2013-02-18 23:18
#18

Tjuvrökt i tidiga tonåren - och lagt in nån prilla på fyllan, som man bittert fått ångra. 🤢

Men förstod aldrig grejen. Hade en mamma som rökte och jag tyckte att hela hon stank. Tycker det är skitäckligt att kyssa eller ens pussa en kille som röker. Urk. Om de snusar, så går det bättre - då slipper man stinka själv. 

Hade en granne som alltid stod i port-dörren och rökte, så då man kom ny-duschad och skulle ut - så stank man själv direkt. Riktigt otrevligt, då man fräschat till sig.

Afturelding
2013-02-18 23:56
#19

Två generationer på mammas sida har gått bort i lungcancer, vilket definitivt påverkat mig. Skulle aldrig någonsin prova att röka ens.

Och snus… Har aldrig provat, och tänker inte göra. Vi kan göra roligare saker för de pengarna :)

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[TheMiko]
2013-02-18 23:59
#20

Älskar nikotin! Har varit rökare i mer än halva livet, har snusat då det inte passat med rökning. Använder idag mestadels en el-cigg.

Annons:
-Idaoh-
2013-02-19 00:01
#21

Jag röker , men eftersom jag fortfarande är ung har jag inte fått nån rynka än och alla tycker jag ser ut som 15 även fast jag är 20 🤔 så får väl ta det som en komplimang 😃

Det enda jag märkt är väl att ja flåsar som en gris om ja springer , och då har ja ändå rökt sen ja va 13 😛

Personligen tycker jag att rökare luktar gott (konstigt?) 😉

Wide Awake Dreamer
2013-02-19 00:20
#22

Provade på att röka och snusa i tonåren och tyckte det var skitäckligt, det gav mig verkligen ingenting positivt. Och det är jag glad för idag!

Sweelin
2013-02-19 00:54
#23

Har aldrig rökt eller snusat 🙂

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Maria
2013-02-19 06:21
#24

Jag har rökt men slutat.

Däremot så snusar jag och har gjort i flera år, även när jag rökte.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Jespersen
2013-02-19 08:23
#25

Jag har rökt men slutat. Jag har slutat flera gånger innan och vart rökfri i ett par månader men sedan börjat igen, men nu kommer jag aldrig börja igen. 

Vändpunkten kom när jag hälsade på min pappa som låg döende med kol och cancer. Nu har jag vart rökfri i mer än ett och ett halvt år och jag känner verkligen att det är för gott den här gången. 

Önskar bara att jag kunde sluta åt min sambo och åt min mamma också, jag vill ju så gärna att dom ska hålla sig friska så länge som möjligt.. Men det går ju inte att göra mer än att peppa dom när dom själva tar beslutet och hoppas att nästa gång är den gången dom klarar att sluta för gott :)

fruktgumman
2013-02-19 08:56
#26

Har aldrig rökt eller snusat

[Babic]
2013-02-19 10:52
#27

Jag röker sedan snart 3 år tillbaka, och har inga funderingar på att sluta.

Annons:
citytjejen
2013-02-19 11:16
#28

Jag har provat att röka och att snusa. Snus provade jag en gång när jag var 20-21 och det gör jag inte om 🙂
Det har hänt att jag har rökt när jag druckit alkohol, men nu är det säkert fem år sen sist. Tycker att både rökning och snusning är äckligt och onödigt.

/Christina

NinniH
2013-02-19 18:22
#29

Aldrig rökt eller snusat.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

erspers
2013-02-19 18:28
#30

Jag har både rökt o snusat..rökte ungefär ett år när jag var runt 15-16 år o sen började jag snusa för det blev så dyrt..snusade 20 år ungefär o vaknade en morron o funderade på varför jag egentligen höll på att snusa??..kom inte på nån bra anledning så jag snusade upp snuset jag hade kvar i dosan o sen har jag inte snusat sen dess..det var 21 juni 1998 o jag har än så länge inte börjat igen iaf 👍

S

Gur4m1
2013-02-20 17:26
#31

Testat båda, då alla mina vänner höll på med sådant närjag var ung, även föräldrar. Upplever idag att man är en outsider om man röker/snusar idag. :D

Testat men inte fastnat, fattar inte grejen- det ena smakade skit det andra kändes förjävligt för lungorna. Sen är det dyrt. Har faktiskt ratat en kille för att han rökte och försökt dejta en snusare (fungerade inte). Röka/snusa är en dealbreaker av samma typ som"jag är kristen/muslim/röstar på moderaterna/SD" ( jag skulle kunna men ids inte, vi skulle ha för mycket att bråka om :P ).

Vet inte om man är hjärntvättad av alla reklam men däremot är det SEXIGT med killar/tjejer när de röker, på foton, ute på krogen osv.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

JossanH
2013-02-20 21:33
#32

Har feströkt, festsnusat och fest tuggat tuggtobak några gånger. Men inte många gånger

Sajtvärd på Iller.ifokus

Zofia89
2013-02-20 22:09
#33

Röker (för mycket pga tristess med att bara vara hemma), snusar nångång sällan ifall sambon har portionssnus, han använder själv lössnus så det blir inte ofta för mig… Men kan inte säga att jag är beroende av nikotinet, det är själva vanan och rörelsen när man röker som jag är mer beroende av…

Har en el-tobak men den använder jag inte ofta och när jag gör det är det endå nikotin =D

Upp till toppen
Annons: