Annons:
Etikettleva-tillsammans
Läst 5413 ggr
mikkan01
3/1/13, 11:30 PM

Vart går gränsen för "snuskigheter"?

Var medlem på ett annat forum för ett tag sen där "snuskigheter" som absolut inte får göras inför partnern var ett hett ämne. 😎

Då menas det sånt som är äckligt, ex. peta näsan, prutta, rapa…
Nästan alla tyckte att det var ett big nono. Såna som haft partners i flera år hade aldrig rapat inför deras respektive!

Jisses vad pryda dom är tänkte jag 😉 hur ställer ni er till sånt? Gör ni sånt inför er partner eller bara för er själva inlåsta i badrummet? 
Vart går gränsen för er?

~mikkan

Annons:
grodprinsessa
3/2/13, 12:14 AM
#1

Men snälla nån… alla människor pruttar och rapar… Utom jag som inte kan rapa så jag valde prutta istället 😃Annars tror jag att är man i ett förhållande som är tryggt osv så bryr man sig inte om sånna saker. Gisses alla har sina ovanor och så länge man kanske klarar av att inte göra dom sådär offentligt så är det väll ingen big deal? 

nu har jag "petat näsan" lite då och då på föreläsningar men det är för jag haft näsblod och torkat bort det XD 

Nee vi är nog allt lite för pryda i samhället men att ha flera år förhållanden och inte kunna "erkänna" att man fiser, petar näsan, naveln eller tåludd det är ju lite spännande XD typ alla fiser i sömnen också.. hur gör man då?

Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.

Carrolinline
3/2/13, 1:20 AM
#2

Jag rapar högt och tydligt för min gubbe, haha. Men fiser gör jag aldrig, kan vara jobbigt ibland men tycker det är skit pinsamt, fast att ja vet att alla gör det :D Men jag klarar bara inte det.. och peta näsan det gör jag aldrig :O

grodprinsessa
3/2/13, 2:07 AM
#3

JAG VILL OCKSÅ KUNNA RAPA!!! 😕

Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.

Destany
3/2/13, 5:48 AM
#4

Jag rapar o fiser inför min sambo. Särskilt nu när jag e gravid för då är jag ett gasmoln :/

Fridaaaa
3/2/13, 8:57 AM
#5

#1 jag kan inte heller rapa :/
Men skäms ej över att fisa inför honom, naturligt :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Gur4m1
3/2/13, 9:11 AM
#6

JAg gör nog det mesta inför min partner, fiser, rapar och petar naglar- men det är för att han bor i en etta och jag tänker inte lida pin eller frysa ute på balkongen eller pausa filmen massa gånger (jag är laktosintolerant men det tog ett tag innan jag insåg det- får en jäkla massa gaser i magen då jag inte ätit rätt). Det fr han tåla- och han gör samma saker inför mig och visst, det finns roligare grejer än lyssna på fjärtar men vi kan skratta åt det. Jag är inte så mycket för självplågeri, att sitta och hålla sig med bajs, pruttar och urin för att framstå som perfekt inför sin partner- eller andra (Minstjejerna i min klass på högstadiet som inte kunde skita på skoltoaletten för ANDRA KUNDE JU HÖRA). Jag mins även första samtalet om bajs med mitt ex, ja…bajs. JAg råkade säga "nu måste jag gå pch bajsa" när vi rpatade i telefon. Var jag onödigt burdus eller han otroligt pryd när han säger med övertygelse i sin röst: Va..nej vad äckligt…sådär får du ju inte säga, tjejer bajsar inte.." Nej, han var inte ironisk och ja, han var vuxen, men han tackar mig nog idag att jag spräckte drömbubblan om bubbelgumsfjärtar och hallonrapar. Pinsamt om man är 30 år och går runt och tror/tycker att tjejer inte gör sådant. Vi är magiska små enhörningar.

Jag vill inte kalla folk som inte gör dessa saker inför sin partner för pryda, alla har vi våra gränser och jag tror att en del faktiskt blir så avtända av sånt där att det innebär en risk för relationen. Sen är det väldigt pinsamt för många och det kansäkert vara saker som skett under de första åren som liten. Själv tog det ÅR innan ajg vågade prutta ofentligt i skolan för vi hade en tjej som kunde utbrista "NÅGON HARFJÄRTAT!!" Sen for hon runt i klassrummet och nosade folk i rumpan och alla skrattade, sen pekade hon ut vem som fjärtat (fast det nog var hon själv). Sånt där som sätter spår på osäkra ungar som mig själv :>

Själv vill jag inte vara med en kille som inte kan hantera en kvinnas fullkomligt naturliga  kroppsfunktioner fö jag accepterar hans. Jag pratar ju inte om att fjärta någon i ansiktet eller så. Men jag mins första veckorna man dejtade - med fasa, ständigt ont i magen och det berodde inte på kärleken i luften utan på alla krampaktigt innehållna fjärtar. Människan fjärtar ca 12 gånger eller mer- per dag. All luft vi får i oss när vi pratar/äter/födan som bildar gaser ….blir fjärtar eller rapar. Så…nej. Tänker inte plåga mig genom livet.

Gränsen går för mig när han gör det vid matbordet. Klippa tånaglar/rensa dem etc kan man göra på badrummet eller någon annanstans- fjärta och rapa kan man gå undan lite eller försöka göra det lite undanskymt med en hand eller smygare :P Folk sitter ju inte på resturanger och ger ifrån sig brakrapar och skitfjärtar. Inte direkt för att jag äcklas för att jag äter utan för att jag helt enkelt fått för mig att det tillhör bra beteende och gott bordsskick att inte sitta och släppa ut div gaser när man äter tillsammans. Men måste man så måste man ^_^ 

Ett youtube klipp från College humor om ämnet:

http://www.youtube.com/watch?v=GxxsP7VWVN8

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
Maria
3/2/13, 9:20 AM
#7

Jag tycker självklart att rapa, fisa eller vad det nu man gör är helt naturligt.

Däremot kan jag känna av respekt så går man undan. Att t.ex sitta i soffan och lägga en brakfis tycker jag är respektlös.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

ChristineL
3/2/13, 10:27 AM
#8

Petar i näsan är inget jag brukar göra offentligt alls, men fiser och rapar, ja, måste man så måste man ;) "Better out than in" Och sen jag blev gravid är det väderspänningar åt alla håll flera gånger om dagen, det är bara att leva med det, han bryr sig inte.

oh-la
3/2/13, 10:45 AM
#9

jag bor med en gaskammare, så jag har inte så mycket till val. min sambo har en stressmage från helvetet. fisa får han gärna göra, men jag blir riktigt arg på honom om han vet att hans fisar luktar ruttet ägg och han fiser i soffan när vi kollar på film, eller i sovrummet när vi precis har lagt oss. jag blir inte arg för att han fiser, men jag tycker gott att han gå en bit bort. rapa är inga problem, peta näsan tycker jag är ohygieniskt om det är ett regelrätt grävande, så det slipper jag gärna se. i övrigt rapar och fiser vi inför varandra. fy vad jobbigt att inte kunna för att man inte vill att sambon ska höra…

mikkan01
3/2/13, 11:27 AM
#10

😂 
Jag gör nog både det ena och det andra inför killen och han gör detsamma inför mig, enda gången något stör mig är ifall han vet att det luktar äckligt men måste göra det ändå…då ser jag helst att han går undan 😃 Försöker själv vända mig bort, gå iväg eller så ibland…men ibland har nöden ingen lag😎

Har en kompis som slår på vattenkranen när hon ska kissa/göra nr2….jämt! även om det bara är hennes föräldrar eller bästa kompisen som "hör". 🤔

~mikkan

pyromanen
3/2/13, 11:36 AM
#11

Luktfisar kan man gärna försöka lägga med lite säkerhetsavstånd men annars gör man det man "behöver". Toadörren ska vara stängd när någon uträttar sina behov därinne!

Honestyisdead
3/2/13, 2:36 PM
#12

Rapar gör jag, men fiser inte.

Maria
3/2/13, 2:39 PM
#13

#12 Håller med dig. Trots 33 år tillsammans så går jag undan.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Honestyisdead
3/2/13, 2:43 PM
#14

13 ja, det tycker jag man bör göra.

Sweelin
3/2/13, 3:27 PM
#15

Haha jag smårapar hela tiden eftersom jag är fylld med gaser, detta gör jag även med mina manliga vänner 😃

Prutta måste jag göra för annars exploderar jag, vi kan ibland tävla lite jag och min sambo 🤪 Jag har IBS så jag har rätt stora gasproblem 🤫

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

citytjejen
3/2/13, 3:50 PM
#16

Här i hushållet är vi väldigt toleranta med pruttande och rapande. Blir ju så konstigt om man ska hålla sig eller gå undan så fort luft ska släppas ut i nån ände. Sen behöver man ju inte sitta och braka och ha sig vid matbordet 😃

/Christina

grodprinsessa
3/2/13, 3:57 PM
#17

köket är min gräns… där rapar och pruttar och har man sig inte… Men alla är olika med gasbildning, har man många allergier och överkänsligheter ibs eller liknande blir det mer men man kan va en underbar människa ändå 😃

Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.

fruktgumman
3/2/13, 4:56 PM
#18

Nej vi går inte runt och fiser hur som helst här hemma.  Det är klart att det kan råka hända någon gång och det är ju ingen katastrof men jag går hellre undan.

Toxics
3/2/13, 5:19 PM
#19

Nja, rapar gör jag absolut. Inte lätt att försöka att inte rapa när man exempelvis dricker ngt med kolsyra i ^^. Men fiser vet jag inte, det gör jag kanske nån enstaka gång om jag är hundra på att det inte kommer stinka. Men det är bara inför pojkvännen. För människor i allmänhet varken fiser eller rapar jag. Inte för att jag tycker att det är speciellt snuskigt. Det är jubara naturligt. Men det är en del som är fräshare att hålla för sig själv. =)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Underbarn
3/2/13, 5:34 PM
#20

Jag försöker att inte prutta framför min (dåvarande) partner. Jag gjorde inte det heller för än efter ett år ihop. Försökte fortfarande att hålla mig eller iaf. vara diskret efter 2-2.5 år tsm. Han gjorde det dock hur som helst hej vilt som han ville efter ca ett halv år ihop och det gör han framför sina killkompisar och närmsta tjejkompis också.
Rapa har vi båda väl nästan alltid gjort om man behövt men oftast gör man ju det med lite hyfs isf. inte helt öppet över matbordet, kanske försöka "dämpa" den osv. Jag är inte någon som rapar särskilt mkt heller.

Att kissa eller skita på toan gör vi alltid med stängd dörr. Kanske att jag inte alltid låser när jag ska kissa, och inte han heller. Vi båda har kissat på toa när den ena har varit i rummet, ex. innan vi ska duscha ihop, men jag kan kissa när mina tjejkompisar är inne på toa också.
Så vi är bekväma, samtidigt vill jag inte vara FÖR bekväm och ex. ja skita framför han haha. Jag får inte ens gå in på toa efter att han varit och gjort nr 2.

Petar inte i näsan framför han, eller andra.

Annons:
PiganX
3/3/13, 3:55 PM
#21

Haha jag kan då både fisa, rapa och snyta mig inför min flickvän, har inga problem alls med det haha. Tycker dock att det är lite respektlöst att fisa nära nån om man är dålig i magen, då kan man gå på toa istället. Så jag är ganska bekväm av mig :p

Kalle-B
3/4/13, 9:12 AM
#22

Jag smyger inte med fisar o sånt - men försöker ändå att göra det på ett snyggt sätt för att visa respekt. Jag lägger inte på en brakare intill min fru, då går jag undan. Och hon gör likadant. Vi har hittat en nivå som passar båda. Och råkar man fisa i sängen ber man lite försiktigt om ursäkt, men med ett litet skratt kanske…  Det händer ju båda ibland.😃

[rumelle]
3/4/13, 9:22 AM
#23

Vi rapar och fiser när vi känner för det hemma. Ju ljudligare desto roligare! Vi har dock vett att uppföra oss på offentliga platser och runt annat folk. :P

Jag tycker inte att det är något man ska skämmas över inför sin partner. Det är ju bara naturligt. Men visst, om min sambo hade varit brydd för det så hade jag ju självklart valt att vara lite mer diskret för hans skull.

Honestyisdead
3/4/13, 10:06 AM
#24

Glömde kommentera angående näspetning. Jag trodde ärligt att det var något som barn kan få för sig, inte vuxna. Det är ju väldigt ohygieniskt.

Gur4m1
3/4/13, 11:15 AM
#25

Ser inget fel i att peta näsan, inte mer än att det kliar i murran elller naveln ibland. Tror NAVELN är mer full med snusk, eller mellan tårna- än näsan :) Men jag petar näsan då det helt enkelt är grejer som fastnat och skaver/kliar som inte kommer ut med pappret när man snyter- men jag skulle tycka att det är fruktansvärt skämmigt om jag skulle göra det inför någon :D Det är en big "no no" i min familj :( Det ser äckligt ut när folk gör det, men det känns inte äckligt att göra det själv, tycker jag ;D

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Honestyisdead
3/4/13, 11:50 AM
#26

Pelar mig inte i naveln heller. Men den ä betydligt renare än vad det är inne i min näsa. Naveln duschas, det gör ine näsgångarna.

CelsiusT
3/4/13, 12:27 PM
#27

Här rapas det och fiser ;P Speciellt sedan jag fick min mjölkallergi här i vintras, har ju inte riktigt lärt mig helt ännu att jag måste hålla koll på innehållsförteckningen så det händer ju titta som tätt att jag får i mig något som magen inte tål och vips så är jag igång igen… Sambon tycker det är lite kul så vi kan ibland fisa eller rapa på kapp om den ena börjat. Men man gör det inte om man precis satt sig o kollat film, äta mat eller precis gått o lagt sig och inte inför andra människor. Fast en gång hände det precis när vi lagt oss i sovrummet, jag vart inte beredd och vips så kom det en fis och den luktade inte hallon vill jag lova. Vi skrattade gott åt det men vi hade ju ett stort problem eftersom det inte gick att vistas i sovrummet. Öppna fönstret till max och vift med handduk för att sedan gå på med doftspray ;P haha…

Peta näsan är något som vi båda gör, men oftast inte mitt framför den andra. Fast ligger man i soffan och det kliar så kan man allt vända bort huvudet och klia lite i näsan. Tror ärligt inte jag har mer bakterier i näsan än jag har i munnen, ögonen osv.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Annons:
Honestyisdead
3/4/13, 12:29 PM
#28

#27 Petar du dig i munnen och ögonen då? 😃

CelsiusT
3/4/13, 12:39 PM
#29

#28 Japp, klart jag gör. Det kan ju klia där lika väl som det kan klia i näsan. Gör inte du det?

Medarbetare på westernridning.ifokus

Honestyisdead
3/4/13, 12:43 PM
#30

Kliar det i näsan kliar jag utanpå näsan, fungerar bra det. Skulle aldrig frivilligt stoppa in ett finger där. 😛

Kliar det i munnen kliar jag tillbaka med tungan. kliar det i ögat kliar jag utanpå.

CelsiusT
3/4/13, 1:22 PM
#31

#30 Hmm.. okej. Tungan kan jag inte klia med, det kittlas bara ;P Jag kliar utanpå näsan i första hand, men ibland kan det sitta något som gör att man måste peta på riktigt. Ibland tar jag en våt tops, men man tager vad man haver för stunden ;P

Jag anser faktiskt att jag inte är äcklig, inte någonstans är jag äckligare än att jag själv kan peta där och sedan tvätta händerna om jag blev skitig.

Medarbetare på westernridning.ifokus

MrsPugsley
3/4/13, 4:24 PM
#32

Lol, jag är en sådan mupp som måste ha kranen på när jag kissar. Vet inte när jag började med det men tillslut har det blivit en sån vana att jag helt enkelt inte kan kissa utan det ljudet. Om jag måste göra det av någon anledning så måste jag tänka på vattenfall o droppande kranar.

Prutta gör jag inte med flit, men händer det så händer det. Första gången höll jag på att dööö av pinsamhet men det har växt bort.

Rapa is A-OK in my book :)

CelsiusT
3/4/13, 4:31 PM
#33

#32 Jobbigt för dig att gå på offentliga toaletter, tänker på sådana med bås, där finns ju sällan handfat inne på toan…

Medarbetare på westernridning.ifokus

MrsPugsley
3/4/13, 4:38 PM
#34

#33 Ja det är ganska jobbigt faktiskt, men då får jag tänka så mkt jag bara kan på niagarafallen! Jag har blivit ganska bra på det vid det här laget ;)

Annons:
Gur4m1
3/4/13, 10:57 PM
#35

Hera, naveln duschas men beror ju på hurnaveln är formad- jag duschar inte alltid varje dag, men näsan snyter jag rätt ofta och den är ju precis osm t.ex slidan, täckt med slemhinnor (och flimmerhår som skyddar/stoppar smutsen). så jag tycker det är viktigt att hålla näsan ren och då petar jag om jag måste. Är inte äckligt för mig, däremot bör ja gju kanske inte göra det just innan jag ska göra mackor åt killen eller baka åt någon kompis osv ;D haha…för de tär nog inte så nyttigt för dem! Men låter som att du äcklas av näsan, jag gör det inte. däremot skulle jag aldrig vilja pilla inne i min navel, jag har en ganska djup navel och jag tycker det är svårt att komma åt ordentligt och att det man får ut ur den kan lukta ungefär lika gott som strumpor gör efter ett svettigt träningspass :P Då känns min näsa 100% renare. Det osm är skit är ju snoret, det snyter man ju ut/pillar bort.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Honestyisdead
3/4/13, 11:06 PM
#36

Jag äcklas intr av näsan, bara det som finns i den ;) Låter mindre mysigt med illaluktande smuts i naveln. Tur jag slipper det :D Alla får göra hur dom vill, och de flesta gör det som tur är inte öppet. Kag är glad så länge jag slipper se :)

Gur4m1
3/4/13, 11:14 PM
#37

#36 nej, vet att mina banrdomskompis hade en helt annan navel än mig där inget ludd alls kunde samlas, min är däremot som ett svart hål som drar till sig all närliggande massa för att komprimera det till en äcklig och illaluktande….grej :S uäh. Jag skulle somsagt skämmas ihjäl om någon såg mig peta i näsan, för folk har alltid reagerat så våldsamt mot det när jag var yngre. Inte ens min pojkvän får se det, men fjärta å rapa kan ske :Z

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Mona22
3/5/13, 2:26 PM
#38

Inga problem med sådant hemma hos oss. Peta näsan är också ok men man kan ju tvätta sig efteråt.

eliisabettan
3/5/13, 2:41 PM
#39

Om man har grejer som behöver tas ut från näsan så tar man väl ändå ett papper och lirkar ut det?  Inte kör man bara in fingret och gräver ut. Inte heller då jag är ensam gör jag det. Jag tar ett papper

MrsPugsley
3/5/13, 7:44 PM
#40

vita blodkroppar är väl inte så farligt ;) jag tycker inte att det är så himla äckligt om man behöver peta näsan. OBS! tvätta händerna plz ;) Jag skulle nog också använda papper men om jag får lite snor på mig av nån anledning så är inte det hela världen. Tvål existerar!

BlackSpiritWolf
3/6/13, 9:27 AM
#41

Här hemma struntar vi blankt i om nån släpper sej, rapar eller kliar i näsan med fingret, vi är inte så  pryda eller vad man ska kalla det. Det som kommer in måste ut och man tager vad man haver (:

Har en kompis som ber om ursäkt varje gång hon rapar trots att hennes inte hörs och jag svarar varje gång: "Det gör inget, du är med mej. Du vet hur högljudd jag är när jag rapar ;)". Hon brukar säja "Välkommen upp!" när det är min tur att rapa haha XD

Tror inte att jag har några vidare hämningar, behövs det göras så behövs det. In public or not. Fast kliar det på privata ställen så brukar jag låta det vara om jag är typ på stan. Då får det klia så mycket det vill även om det driver mej till vansinne….

Annons:
Gronstedt
3/6/13, 10:04 AM
#42

Om någon rapar och ber om ursäkt, brukar jag säga att "Ja, det där var inget vidare, du måste öppna munnen och modulera ljudet om det ska bli något av det!"

Här hemma rapar vi och fjärtar vid behov och petar likaså näsor, kliar oss där det behövs och biter av köttbiten i stället för att skära så man kan hålla boken framför näsan under ätandet. Ibland oroar jag mig lite för att jag ska bli alldeles förvildad och göra "fel" om jag hamnar i blandat sällskap. Fast det är inget större oro, det är bekvämare att hålla sig till sällskap som inte bryr sig.

Gur4m1
3/6/13, 10:52 PM
#43

Asså som självutnämnd näsgrävarexpert så hör jag ju hur fördomarna sprids i denna tråd. NEJ, ett papper kna inte ersätta den explicita fingerkänsligheten som krävs för att lokalisera och pilla fram fasttorkat snor och andra partiklar. Nu är merparten av snoret inte farligare eller värre än ens eget saliv så… slicka rja gmig om fingrarna så tvättar jag ju gärna händerna innan jag går och pillar på annat, likaså om man gojjat runt med sitt snor (torrt som färskt). Jag skulle blivit mer förvånad om folk höll på att peta sig i röven…. Hört att tarmbakterier är vanliga på tvdosan :> For some reason.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

MrsPugsley
3/6/13, 11:54 PM
#44

#43 Första inlägget här som har fått mig att skratta högt :D Jag gillar din stil. Haha skitkonstig sak att säga till någon när man pratar om att peta näsan, men ändå!

Gur4m1
3/7/13, 1:10 PM
#45

Bra att mian erfarneheter kommer till någons glädje ;)

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Greigh
3/10/13, 11:35 PM
#46

#43
Tack för dagens asgarv, det behövdes verkligen efter denna dystra dag!! Nu känner jag mig genast på gott humör igen!

Men vad fan, ärligt talat, finns det ens gränser på vad som är rätt och fel i ett förhållande? Att hålla inne sina fisar och rapar är ju mer onaturligt än något annat. Att fisa och rapa är ett behov som alla människor gör och behöver.

Jag och min sambo har inga som helst problem med någonting av det ovanstående, men det handlar väl kanske om hur trygga man är med varandra?

Peta näsan och klia sig i röven är fan som en orgasm, så varför missa dessa tillfällen av njutande?

Honestyisdead
3/10/13, 11:43 PM
#47

För mig har det ingenting med trygghet att göra. Fiser inte framför någon eftersom jag inte har behov av det. Pela nässn och baken finner jag så ohygieniskt att jag aldrig skulle göra det. Men så är jag lite sjuklig kring bakterier och renhet också.

Greigh
3/10/13, 11:48 PM
#48

#47
Hehe, förstår att folk är olika, men ja, som beskrivit så är det inga som helst problem för mig iaf :)

Annons:
Honestyisdead
3/10/13, 11:52 PM
#49

Precis, alla är vi olika. Och tur är det. Tror världen hade varit väldigt trist om alla var lika.

[Zorita]
3/11/13, 9:51 AM
#50

Bara man tvättar händerna efteråt får man pilla lite varstans. Men jag är en handtvättningsnazi. Fisa går bra men ibland blir det lite för mycket från min sambo så jag ber honom gå undan, åtminstone när det är ofta. Men ingen av oss kan slå hundarna ändå. Rapa kan jag inte men sambon får göra sånt hur mycket han vill.

Upp till toppen
Annons: