Annons:
Etikettsex
Läst 6296 ggr
Toxics
2013-03-05 19:10

Ha sex på fyllan.

Jag kan känna lite så att jag och min sambo har underbart sex på fyllan. Oftast är det spontant och klart att jag känner mig smidigare och hämningarna släpper.
Fast man borde ju tycka att det inte borde finnas hämningar eftersom vi har varit tsm i fyra år nu. Men ändå upplever jag att det fortrfarande finns hämningar som släpps helt fria när vi båda är påverkade.
Nu menar ju inte jag att vi är klappkanon och knappt kan stå på benen. Men vi är båda påverkade.

Är det bara jag som känner så? ( i så fall så är detta inlägg pinsamt ;))

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Annons:
miljonarskan
2013-03-05 20:09
#1

Det är inget för mig iaf. Vill vara nykter vid sex

pyromanen
2013-03-05 20:23
#2

När jag var 18-20 upplevde jag samma sak, framförallt för min del. Min dåvarande pojkvän såg gärna till att hälla upp ett extra glas vin till mig av samma anledning 😃. Har dock upplevt att ålder är ännu bättre än alkohol till att avlägsna hämningar 😃 och numera föredrar jag att vara spiknykter.

[helenal]
2013-03-05 21:32
#3

jag kan gilla att vara lite små lullig men har sällan sex med min pojkvänn onyktra, haft det med tidigare killar me inte med min kille dock är dagen efter sex hett;)

Jetaime
2013-03-05 22:04
#4

Jag dricker inte ens så det blir lite svårt, och har ogärna sex med påverkade killar.. Tror inte riktigt på det där :)

StickyKitten
2013-03-05 22:34
#5

Ja, alkohol och sex är kul 🙂Det är säkert olika för alla, hur mycket hämningar som släpper när man dricker och sådär, eller hur många man har från början, men det är helt klart en annan känsla när man är påverkad. Man tänker mindre och bara dras med liksom.

Toxics
2013-03-05 22:50
#6

ja, kanske kommer det med åldern att hämningarna släpper. Skulle knappast påstå att vi har dåligt sex annars. Det är också otroligt bra.- Men det har det där lilla extra när vi är onyktra. =)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Annons:
ettlitetalias
2013-03-05 23:30
#7

Vi har också bättre sex på fyllan (ibland). Tycker det är trevligt att klä upp sig, ta på parfym och sexiga underkläder, köpa ett par flaskor vin och flörta och dricka under kvällen. Då har vi liksom spenderat hela kvällen med att "förbereda" sex och bygga upp en atmosfär. Och med lite alkohol i kroppen blir det lite mer spärrar som släpper som man kanske inte vågar släppa på i nyktert tillstånd :)

Gur4m1
2013-03-06 00:07
#8

Nej, förr var det nog lite så men nu för tidne är jag hellre nykter, jag har inga hämningar. Men så är jag kanske för gammal att skämmas ;D Jag vet inte.

Dagen efter sex är misslyckat fr min del, man luktar oftast pyton eller så gör partnern det, man är småbakis (får alltid huvudvärk av vin, om jag dricker mer än ett glas- måste inte bli full för att skallbenet ska kännas för trångt dagen efter). Så nej.

Jag fredrar att vara nykter. Men när jag var runt 18-20så hände en hel del saker i fyllan och villan just för att jag gillade det så. Inget jag ångrar eller så, men min kropp och sinnen fungerar annorlunda idag antar jag.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

ChristineL
2013-03-06 08:58
#9

Näe, det funkar inte riktigt för någon av oss, bakissex däremot ;)

[typellisch]
2013-03-06 08:58
#10

Har haft dåligt fyllesex och bra fyllesex.

Det dåliga var med en random person på en kryssning, inte mitt stoltaste val men men :). Jag somnade under sexet och minns knappt något alls.. 05.45 vaknade jag upp, naken och väldigt bakis. Tog mina saker i mörkret medan jag låg kvar i sängen (ville verkligen inte se han eller väcka han så jag var tvungen att prata med han) och gick in på toa, klädde på mig och smög ut och in till min hytt som låg mitt emot och mådde sämst. Roligt minne dock, men inte mitt bästa val.

Det bra sexet var med mitt ex. Hade druckit några cider och så vart man lite lullig och hämningarna försvann. Det var rätt najs och synd att man släpper loss när man har alkohol i blodet :).
Tror man är mindre rädd då vad ens partner ska tycka och tänka.. man släpper loss, kan skylla på alkoholen och är modigare av sig. Alkohol är ju inte det bästa så att säga (har tagit stora kliv ifrån den s.k drogen).

Fridaaaa
2013-03-06 09:50
#11

Blir aldrig full så.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ramm5tein_
2013-03-06 10:14
#12

För min del har det nog snarare blivit krystat om jag varit påverkad och haft sex. Att jag har insett sen att jag var nog inte riktigt "redo" och att jag kanske hellre går med på att köra direkt med killen om han inte är så mycket för förspel, så det är sämre tycker jag. Jag går nog hellre med på något som jag kanske inte var redo för riktigt än, och då blir det inte bra i slutändan för mig. Men alla blir ju olika onyktra!

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Toxics
2013-03-06 11:15
#13

Känner faktiskt att bakfyllesex är ett stort nej för mig med. Jag blir så dålig att jag knappat kan röra mig =/

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Annons:
Gia91an
2013-03-06 13:04
#14

Hmm… Jag har haft helt okej fyllesex med folk när jag var mycket yngre… Men nu känns det bara barnsligt för min del. Kan dock bero på att jag helt tappat intresset för alkohol-lekar typ…

lillapysan
2013-03-06 13:11
#15

Nej jag har aldrig haft sex när jag druckit alkohol och vill inte ha sex med någon som är påverkad heller. Tycker inte sex och alkohol hör ihop alls.

Toxics
2013-03-06 13:22
#16

1# Reagerar lite då. Alkohol och sex  två saker som absolut inte är barnsligt. ? Man måste bara typ myndig för båda. Så hur får du det till barnsligt?

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

viktoria91
2013-03-06 13:24
#17

#16 Jag kan tycka det är fjortisaktigt att dricka sig påverkad, sånt gör yngre som fått tag på sprit och vill verka "coola"-det är bara patetiskt.

Jag har inga hämningar inom sex så det hade inte gjort någon skillnad.

Toxics
2013-03-06 13:28
#18

17# Fjortisaktigt att dricka sig påverkad? HAHA. Det var nog det roligaste jag hört. Så på nyår och midsommar så blir alla svenskar fjortisar då eller? ^^

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

[helenal]
2013-03-06 13:28
#19

17#menar du allvar att det är fjortisaktigt att bli påverkad? hmm.. jag dricker ju inte direkt häxblandningar eller något jag inte tycker är gott för att bli full, de kanske är fjortisaktigt. Men förfestar jag med mina vänner och tex dricker ett gott vin jag gillar så visst kan jag bli påverkad efter ett par glas

Toxics
2013-03-06 13:33
#20

inlägg 16# ska vara till 14#

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Annons:
viktoria91
2013-03-06 15:56
#21

#8 Precis! Jag tycker det är oerhört patetiskt med fulla vuxna som svamlar en massa och raglar runt. Dem borde veta bättre.

thildetompan
2013-03-06 16:05
#22

#18 "Fjortisaktigt att dricka sig påverkad? HAHA. Det var nog det roligaste jag hört. Så på nyår och midsommar så blir alla svenskar fjortisar då eller? ^^"

Alla dricker inte alkohol. Själv är jag nykterist. Även på midsommar och nyår

Gia91an
2013-03-06 16:07
#23

Håller med Viktoria 91…. Känner mig ganska ofta malplacerad i dagens samhälle där alla dricker sig fulla på helgen (jag är student så det förekommer ju jättemycket runt mig)… Men jag kan inte låte bli att tycka det är fjortisaktigt.

Med detta säger jag inte att jag själv aldrig dricker, inte alls. Jag tar emellanåt ett glas vin för att det är gott. Men det är sällan det blir fler än ett.

Sen som sagt har jag haft okej sex de få gånger jag har kombinerat sex och alkohol… Men jag har inte direkt några hämningar när jag är nykter så det blir inte bättre på det viset. 99.9% av de ggr sambon och jag haft sex har vi inte druckit en droppe, och haft amazing sex. Så njae, fortsätter att inte ha fyllesex.

Toxics
2013-03-06 16:21
#24

21# javisst. men bara för att man dricker sig påverkad betyder det knappast att man "raglar runt"?

22# Säkerligen, det finns säkert massor med nykterister. Men bara för att man dricker sig påverkad ett par gånger om året så klassas man knappast som fjortis.

23# Jo men det är skillnad på studentvuxna och vuxna. Som sagt, bara för att man dricker sig påverkad ibland betyder det knappast att man blir apradar och inte vet vad man gör.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

[helenal]
2013-03-06 16:37
#25

24# håller med

Gia91an
2013-03-06 17:22
#26

24# Hmmm… Klassar mig verkligen inte som "studentvuxen"…
Vet många som inte går högskola utan som jobbar som också drar ut varje helg, så jag tycker inte det är så mycket skillnad.

Toxics
2013-03-06 17:23
#27

24# Eftersom du tror att man dricker sig apradar varje gång man dricker för att man kan dricka sig påverkad så är du i min ögon inte ens studenvuxen. Det finns en helt värld där ute som du tycks ha missat.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Annons:
[helenal]
2013-03-06 17:28
#28

varför finns det antingen är man nykterist eller stupfull varje gång man dricker? det finns ett mellanting på detta. Jag bir sällan kanon full längre för jag vet min gräns och vad jag tål men kan bli lite lullig utan problem men är absolut ingen fjortis för det.

Fridaaaa
2013-03-06 17:30
#29

Jag kan tillägga att jag är med studerande, högskola och det är inte många som dricker och festar på helger mm här :)
Ser ej det som vanligt här :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Gia91an
2013-03-06 17:35
#30

27# Nej jag tror inte att man dricker sig redlös varje gång man dricker. Men jag tycker illa om fulla människor, och har inte sådanna runt mig. Jag har haft min period då jag druckit mer- när jag var tonåring. Och jag känner mig helt klar med den patetiska jag måste bli full varje helg- svängen.

Jag dricker som sagt inte ofta. Och när jag gör det så blir det ett glas vin. Jag kan ha kul med mina polare utan att supa. Plus så kan jag ha skitbra sex utan att dricka. Jag tycker att om man behöver alkohol för att vara "friare" så ligger man risigt till.

Okej. Om du inte anser mig vara vuxen för att jag INTE dricker mig påverkad så var så god. Det rör mig inte särskillt i ryggen. Jag tycker inte att det är särskillt vuxet att påstå att man missar stora delar av världen för att man inte blir påverkad och sedan har hämningslöst sex.

Saaara
2013-03-06 18:06
#31

När jag var full sist och en kille jag gilla sov hos mej (han hade inte druckit) så mådde jag så illa så jag kunde inte ligga still och jag var tvungen att gå på toa typ en gång i minuten. Sista gången jag gick på toa spydde jag och då stack han… Men jag hade nog druckit en del då så var ju ganska rejält packad. Men skulle tro att det hade vart bättre om jag bara var lite lullig^^

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Toxics
2013-03-06 18:10
#32

30# Jag har aldrig påstått att du har missat världen för att du inte blir påverkad och sen har redlöst sex. Utan för att du verkar tro att alla påverkade människor är fulla och därmed fjortisar.

Det är knappast så att majoriteten av de jag känner dricker just för att bli fulla. Men ibland blir man påverkad. Inget konstigt eller "dåligt" med det.

Och vem har sagt något om att vara full varje helg? Den situationen har jag inte ens varit i. Men kan förstå om du tycker illa om de som håller på så. De är förmodligen väldigt unga.

Läs vad jag skriver så jag slipper skriva om allt. Du verkar inte ta in något man säger. vilket är ett väldigt ungt beteende. man tror man vet allt och kan inte släppa in annat.

Oh Nej, du verkar inte riktigt vuxen för att du inte förstår vad jag skriver.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

pyromanen
2013-03-06 18:17
#33

Om bådas trivs med att vara smålullige nångång ibland då ser inte jag nåt fel med det. Tycker det är onödigt att försöka trycka ner varandra oavsett om det är de som är tråknyktra eller de som är fjortisfulla som "trycks ner". Det går att tycka olika.

Jag skulle nog säga att den perioden typ 18-20 då jag upplevde bättre och mindre hämmad sex efter ett par glas vin var värdefull. För det gav mig ju erfarenheten av hur det kan vara utan hämningar och en vilja att hamna i detta och kunna stänga av hjärnan. Utan vinet dom åren kanske jag alldrig hade förstått att det kan bli bättre (för vi hade jättebra sex även utan alkoholen). Att jag numera inte behöver sprit för att stänga av hjärnan är en annan sak.

[Zorita]
2013-03-06 19:06
#34

Ja jag har glada barnasinnet kvar jag och tycker det är kul att bli påverkad och ibland full ^_^

Sexet blir annorlunda, roligt på ett annat sätt. Jag skulle inte säga bättre men, tja, lite vildare på ett sånt sätt som jag inte ens gillar när jag är nykter.

Jag tycker nog det är mer barnsligt att döma från sina höga och nyktra hästar än att supa sig full. Man får vara stupfull, tråknykter och allt emellan så länge man själv trivs och mår bra.

Annons:
Sarah
2013-03-06 21:50
#35

Lustigt nog har jag verkligen gillat sex på fyllan när jag har varit singel, men i förhållande har jag inte samma lust. Vi delar gärna på en flaska vin då och då, men det är sällan jag känner för sex efter. Kanske har med min stigande ålder att göra :P

Gur4m1
2013-03-06 22:20
#36

Kan känna att de "tråknyktra" snarare uttrycker frustration över att vår kultur uppmuntrar och erkänner "supande/drickande" som en väldigt stor social grej som man "anses göra". :) Jag finner det smålustigt, skulle vi diskutera om cannabis likadant? Man drar en brajj ibland, det dör väl ingen av. Svinbra sex. Fan va gott man sover sen också!?;) Jag stör mig på att drickande (utöver det där ETT Glas vin/EN öl) ärså satans socialt accepterat och okej. Handlar inte om höga hästar utan vad alkohol faktiskt gör me dmänniskor och att vi anser oss behöva dessa droger (all kinds of them) för att kunna "slappna av mentalt" och ha t.ex bra sex eller ladda för  tentaveckan. För här i Linköping så super studenterna satans mycket. Hela det studentiska sociala samlivet går ju ut på att supa varje hel-helg. Jag är förvånad att folk klarar av att gå ut skolan och att inte fler dör av undernäring (för de kna ju omöjligt ha råd att äta så som de dricker!).

Jag söp som en fjortis som ung och jag ångrar det inte idag men jag anser mgi veta bättre.Idag känner jag mig själv och vill avstå helt. Med det är det inte sagt att jag menar att andra som inte gr samma val- inte lärt känna sig själva, de är bara annorlunda och gör andra val. Jag tycker alkohol gör folk roliga (konstiga) och jag skulle inte ha emot om man förbjöd skiten (alt att man släpper allt fritt så folk får göra som de vill), men jag kan samtidigt inte se att det någonsin skulle fungera.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Zorita]
2013-03-07 08:49
#37

#36 Ja jag skulle då diskutera cannabis likadant 😉 Dock tycker jag alkohol smakar bättre och ger en roligare fylla. Folk från andra länder brukar dra in ännu tyngre grejer i liknande diskussioner.

Med tråknykter menar jag såna som inte alls kan umgås med fulla och ser ner på de som dricker. Att bara vara nykter är en annan sak, jag är tex helnykter just nu men skulle inte ha problem att umgås med folk som dricker. Behöva och behöva droger, de ger en liten kul krydda ibland som man får inta eller avstå ifrån som man vill. Bra va, att man får välja själv?

Gur4m1
2013-03-07 13:12
#38

Ja jag föredrar att man får välja själv men det är svårt om folk ser ner på varandra  :D Däremot är jag ju nästintill allergisk mot saker som "ALLA andra gör det/Majoriteten gör si och så- därför är det TOTALT okej" (Fast det går emot allt sunt förnuft).

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[limitedZ]
2013-03-07 15:21
#39

Vilken diskussion det blev av det här… TS pratar om att bli lite lullig när man dricker, att sex kan bli till något lite annat då, det handlar antagligen inte om att TS har ett dåligt sexliv i övrigt - det blir bara en lite annan grej.

Varför så provocerad av de som i vuxen ålder även vill dricka ibland? Nej, inte stupfulla, det finns mellanlägen och det är väldigt trångsynt att mena på att "det är något man växer ifrån". Det kanske handlar om man dricker en gång i månaden/någon gång i kvartalet och då blir man berusad, men inte mer. Vart kommer dessa påstådda fjortisfasoner in där? Riktigt löjligt. Alkohol är ju än idag accepterat, och för många kan det vara skönt och kul att någon gång festa till det. Förstår inte vad det finns att racka på där. 

De som vill vara helnyktra får vara helnyktra, inte som att vi som ibland dricker hoppar på er om att ni är sjukt tråkiga och borde släppa lös någon gång. Ett kontrollerat intag av akohol, och om det inte ens är ofta, är det inget fel på och rent sexuellt kan det för vissa bli bättre, för andra sämre, ge en annan nyans, bli något annorlunda - vad det än kan vara. Finns ingen anledning att racka ner på det.

0utstanding
2013-03-07 15:30
#40

Och finns ingen anledning att kalla nyktra för "tråknyktra" heller som vissa uttryckt sig i tråden.

[limitedZ]
2013-03-07 15:32
#41

#40 Nej, men kommer någon med påståenden som att alla som dricker är fjortisar, eller att man har sex som fjortisar för att man druckit, kan man nog räkna med något slags "ge tillbaka" från någon.

Annons:
Asexuell
2013-03-07 18:10
#42

Kanske skulle det vara lättare på fyllan. Jag har inte testat

Geru
2013-03-07 18:14
#43

#30 *Host host* Jodu, TS menar ju inte att bli stupfull, utan pratar nog mer om "ett glas vin" hållet.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Asexuell
2013-03-07 18:21
#44

#43 Rubriken i tråden är ju: Ha sex på fyllan!

Geru
2013-03-07 18:22
#45

#44 Jadå, men läs kommentarerna^^  Och dessutom, som egen utövare av udda sex, varför ska andra fördöma det som fungerar för någon?

Har vi inte andra saker man kanske ska bry sig om istället?

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

amandanill
2013-03-07 19:27
#46

Har inte haft sex på fyllan

EternalWinter
2013-03-07 19:49
#47

Jag kan tycka det är kul & skönt att ha sex på fyllan absolut om man är på det humöret.🙂

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

Toxics
2013-03-07 19:53
#48

Ja, det vart en väldig diskussion. Jag hade aldrig ens föreställt mig att någon eller några skulle tycka att det bara är de som inte har vuxit upp som dricker ibland. Men den som skrev det har ju slutat svara i tråden så frid och fröjd ;)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Annons:
Sarah
2013-03-07 20:30
#49

Det är jätteroligt att bli full ibland, dock orkar jag inte med det så ofta nu då det är inte värt att bli bakis, eller så vill jag komma hem utan att frysa och tar bilen och håller mig såklart nykter, men fyllan är lika kul nu som då jag var yngre. Ser inga som helt problem med det och inte tycker jag att det är speciellt barnsligt heller. Jag är vuxen och ska för tusan kunna supa till ibland utan att kallas barnslig.

Gur4m1
2013-03-08 00:47
#50

Jag står inte bakom det där om att dricka är enbart för fjortisar och att dricka i sig är banrligst, men att någon upplever det som "det var kul när jag var barnsligare" så är det väl ändå så perosnen får känna, eller? UTan att folk tar det som att "oh jag är barnslig!". Jag gillade det när jag var yngre, jag gillar det inte idag. Jag anser att det är både pga min fysik som förändrats pga ålder men även någon typ av "mognad" (läs förändring) där jag gjort ett val/tar ett annat beslut än när jag var 18.

Ett glas vin kallar jag inte "på fyllan". Möjligen två eller tre. Även om man tekniskt sett är "på fyllan" av en punhcpralin.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Underbarn
2013-03-08 03:09
#51

Mitt ex älskar att ha sex med mig när jag är onykter haha! (Att han är nykter eller onykter spelar ingen roll) för jag kan bli riktigt "vild" och tar verkligen för mig och är mer "dominant" vilket han tycker om, mer vågad så att säga. Men inte alltid dock. Jag slappnar dock av mer och tänker inte på massa onödigt som jag lätt kan göra… Jag själv vet inte, visst det kan väl va lite kul att va lite påverkad men på en lagom nivå mest för att jag som tidigare nämnt släpper allt annat runt omkring. Men är båda skit kåt så är nyktert bättre :) (jag har svårt för att bli så där jätte kåt så när jag väl är det, är det "speciellt")

[helenal]
2013-03-08 08:23
#52

jag och min kille hade faktikt sex igår när vi va lite lulliga jag lite mer kanske;) men de var lite mer hårda tag och lite vildare igår än de brukar vara;)

Gur4m1
2013-03-08 23:19
#53

JAg kör alltid hårda, vilda tag med min älskare.

Nyktert. Men kulför dig #52 att du fick dig lite!

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Gur4m1
2013-03-08 23:21
#54

man borde uppfinna fylla på piller, utan baksmälla, såklart. Det skulle jag kanske köpa.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[helenal]
2013-03-08 23:55
#55

jag blir aldrig bakfull nästan:) så för mig gör de inget och självklart kör vi hårda tag nyktra med;) men igår så var jag lite vildare;) hehe

Annons:
Gur4m1
2013-03-09 00:37
#56

Hur gammal är du #55. För innan jag blev över 20-22ish så blev jag aldirg bakis,dvs illamående, huvudvärk från helvetet, förmodligne spy. blivit värre med åren och är tydligen rätt normalt/vanligt. :( Nu för tidne känner jag av redan vid ett glas vin. Hinner bli bakis på plats ;S

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[helenal]
2013-03-09 09:37
#57

56, jag är 25

Greigh
2013-03-10 21:06
#58

Varken jag eller min sambo dricker alkohol. Men tidigare i livet så har jag haft sex påverkad och det var inget jag rekommenderade. Oavsett om jag drack mycket eller lite så fungerade det inte, min snopp vissnade och när jag har alkohol i kroppen så blir jag trött. Så resultatet blev alltid att jag somnade innan jag ens hann med att stoppa in den!

StickyKitten
2013-03-10 22:33
#59

Alltså, fylla är något man bara kan förstå "inifrån" tror jag. Och om man inte uppskattar att vara full så kommer man aldrig "in" i det, vilket är helt okej. Men jag tycker inte man ska se ner på folk som dricker sig fulla för det, för man förstår inte vad det handlar om.

Lite av poängen med alkohol är just att bli så som man blir… man har jäkligt kul, skrattar åt dumma saker, blir värsta polaren med någon över en kväll och sedan minns man inte ens vad som sas, man gör korkade saker, känslorna svallar osv. 

Men man vet ju om detta och man köper att det är så, man vet att man är "patetisk". Och det är ju liksom därför man dricker tillsammans, man vill inte ha några nyktra vittnen som kan döma en för det man gör och säger…

Gur4m1
2013-03-10 22:38
#60

#59 word. Men man kan alltås även växaifrån det, eller snarare behovet av det. Jag älskar biten med att göra korkade saker och ha kul på fyllan men jag har alltid stört mig på hur folk blir polare i fyllan och sen totalignorerar en dan efter :S Så har man haft jätteskoj ihop!! Jättetråkigt ;/ *separationsångest* Nä, då är jag hellre och tokar mig med mina riktiga vänner…..

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Greigh
2013-03-10 22:50
#61

Själv slutade jag dricka för att jag inte känner behovet. Vilket ändå känns konstigt eftersom att båda mina föräldrar är grova alkoholister och jag har alltid varit rädd för att falla ner i samma hål. Jag hade min "storhetstid" när jag var 20 år och skulle revoltera i GG Allin-anda. Men mina vänner och bekanta miste respekt för mig. Jag kunde inte hantera mig själv och föll ner i inferno perversitetens dunkla ångor.

Jag fann livet igen när jag insåg att varken jag eller min kropp tålde alkohol. Slängde flaskan i slasken och levde loppan utan alkohol och har varit nykter i 3 år nu.

Dock dömer jag inte ut dom som dricker, det finns alltid orsaker till allt. Men så länge jag själv klarar mig ifrån det så är jag nöjd :)

Upp till toppen
Annons: