Annons:
Etikettsex
Läst 9050 ggr
[limitedZ]
3/6/13, 10:36 AM

Dominant partner

Jag är nyurkommen ur en 3 års lång relation. Detta hade ej att göra med uppbrottet, men nu när jag försöker komma över honom försöker jag fokusera på det här också som jag såg som väldigt negativ. Men jag tror inte jag kunde inse hur fel det var förrän det var slut.

Mitt ex var väldigt "stor" (den överlägset största jag haft på 8+ sexpartners) och detta sa jag till honom väldigt tidigt att han var tvungen att ta det lite lugnt, för det kunde lätt bli för mycket för mig. Vi båda ville ofta köra doggystyle, men då, ursäkta ordvalet, pumpade han verkligen på ibland fastän jag sa till att "aj, inte så hårt! det gör ont!" ibland kunde han nästan fortsätta ännu hårdare då som om han nästan blev mer tänd av att jag tyckte det var för mycket. Många gånger ställde jag även upp på att köra igång ganska direkt utan förspel, han var inte så mycket för förspel, ifall det inte handlade om att jag skulle suga av honom. Han kunde inte "ge tillbaka" till mig, utan i så fall kunde vi göra liksom upp och ner på varandra så att vi båda fick. Det tyckte jag var väldigt konstigt, för att i allt annat i vår relation var allt väldigt jämställt. Edit: Första halvåret var sexlivet superbra, förutom att han ibland körde för hårt ändå. Han kunde gå ner på mig med, men det var inget som var intressant efter vi varit tillsammans ett tag.

I och med att trots att jag flikade in flera gånger medans och innan vi skulle ha sex att jag behövde mer förspel, men att han ändå ville köra igång rätt snabbt, började jag tyvärr få riktigt ont i sex. Pratade med flera olika gynekologer och terapeuter som trodde att jag helt enkelt haft sex då jag inte var redo, och att jag spände mig och därför fick ont. Att kroppen kom ihåg tills nästa gång jag skulle ha sex hur ont det gjorde, och därför spände jag mig återigen på nytt. Men knappt då han var tvungen att ta hänsyn till detta med att det gjorde ont kunde han KNAPPT ta det lugnare. Förstår inte idag hur jag kunde vara så acceptabel mot det. Någon annan som tyvärr varit så accepterande mot en alldeles för dominant partner?

Det andra jag ville ta upp var faktiskt sista gången vi hade sex innan det tog slut. Han hade kommit hem efter att vara på resa en tid. Han började dessutom med att säga att han inte visste vad han ville mellan oss längre, men att han inte tappat känslor. Jag började såklart gråta och var skiträdd att det skulle ta slut (vilket det gjorde) och kände mig därefter rätt "tvungen" att ha sex med honom när han sedan ville, fastän jag var ledsen. Jag kände väl att nu vill jag försöka göra allt för att han verkar vill satsa på oss. Han ville att jag skulle gå ner på honom, det gjorde jag, och medans han pressar mitt huvud ner för att ta mer och mer hela tiden når det kräkreflexen så som det aldrig gjort förr. Jag skojar inte nu, jag halvt KRÄKS över hans *** och detta har jag givetvis inte berättat. Fastän jag själv försökte streta emot att han tryckte ner mitt huvud så tänkte jag att "jaja, jag genomlider det här". Men kände ju så fort det gick så långt att det var helt fel.

Han var tidigare tillfällen också tryckt ner mitt huvud sådär med att jag "ska ta mer". För det första har jag sagt hur ibland jobbigt stor han är, att jag inte kan ta mer, men ändå har han inte fattat och jag har kämpat fastän tårarna börjat rinna för att det når kräkreflexen etc. Detta var vårt sista sex tillsammans, och efter jag gått ner på honom är det självklart för honom att köra igång direkt. Jag hade fått röra lite på MIG SJÄLV för att bli det minsta kåt. Jag tog även upp det här gånger då vi inte hade sex så det bör inte ha att göra med att jag pratade för lite om det, jag kunde rent utsagt gå och fundera på det så jag blev förbannad. Han sa att han förstod men nästa gång var det exakt likadant, i sängen skulle det helt enkelt vara på hans sätt och just nu när vi hade sista gånger var jag för rädd att förlora honom så jag körde på. Nu när det är slut och han hållt på med några olika taktiker för att skylla över hela uppbrottet på mig, sagt saker som "vem vill vara med dig" "såhär går det när man håller på som dig" fastän han gjorde slut och att det bara hade att göra med hans allmäna osäkerhet inför oss - märker jag att jag kanske blundat för att han är såhär dominant i övrigt också.

Jag tror jag gör helt rätt i att fokusera på att jag kan hitta en bättre sexuellt synkad kille, och att det här hade fortsatt vara en klar nackdel om det inte tagit slut. Någon som känner igen sig?

Annons:
Toxics
3/6/13, 11:26 AM
#1

Jag känner igen mig till viss del. Jag känner igen allt du beskriver. Fastän jag avslutade relationen bara tre månader efter att jag upptäckte att han inte respekterade mig öht. Han gjorde som du beskriver, körde på med sin grej och struntade i att jag mådde dåligt och fick jätteont.

Men han hittade väll någon tjej sen som kanske var "inte så trång" eer "slapp". Så att hon inte fick ont. Eller så gillade hon att få ont -.- jag vet inte.

Hur som helst så är jag glad för din skull att det är slut så att du slipper det där för det är banne mig inte roligt att gå och ha ångest över att man måste ha sex md sin parter. Nu var ju detta väldigt längesen men jag minns det fortfarande.

men nu hoppas jag att du verkligen går vidare och inte har sex med honom någonsin igen! Kan han inte respektera dig så förtjänar han inte att ha dig ens som vän.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

[limitedZ]
3/6/13, 11:46 AM
#2

#1 Jag undrar om ett sånt beteende i sängen kan ha att göra med hur man är som person…? I detta fallet rätt dominant. Jag tyckte att vi hade det jämställt, men nu efter han gjort slut pga andra orsaker (han ville i princip bara inte längre mitt i allt) ska han ha övertaget hela tiden, han har egentligen inte ens haft en anledning till varför det inte funkar och försöker kontrollera mig och "plåga mig" genom att skyffla över avslutet på mig, beskylla mig för att jag fortfarande är arg på honom och hota med att skaffa ensam vårdnad om vår gemensamma hund till exempel. Jag tror han är känslomässigt störd, fastän det kanske inte riktigt har med hans beteende med sex att göra…

Nä precis, faktiskt gick jag aldrig och hade ångest över att ha sex med honom. Av någon anledning, trots att han ofta betedde sig såhär, ville jag ofta ha sex ändå - fastän jag visste att det här kunde hända! Tyvärr har själv haft lite problem med att "vi måste ha sex ofta, ett bra förhållande inkluderar mycket sex, nu måste vi ha sex" och då har jag givetvis gått med på att ha det och att ha det på hans sätt fastän jag kanske till exempel bara hade nöjt mig med smek eller så. Man vill ju inte alltid ha vaginalt sex. Ville helt enkelt vara i ett förhållande som har mycket sex, att det majoriteten av gångerna inte var så skönt för mig, ja det fick vara.

Hade det inte varit för hunden hade jag inte varit hans vän, men just nu har vi gemensam vårdnad och vi måste ses ibland, har även kvar någon möbel hos honom. Hör inte riktigt hit, men jag fick inte ens hämta mina saker ifred för honom, passa på medans han inte var hemma. Vi har varit tillsammans i 3 år och han "litade inte på att jag skulle ta bara det som är mitt". Och då jag redan varit ärlig och förklarat hur jag kände till allt (han har inte ens gett mig en tår, inte en enda känsla i och med uppbrottet) tror jag helt enkelt han ville plåga mig genom att tvinga mig att se på honom medans jag packar ihop saker och är ledsen för att jag blir ledsen då jag ser honom såhär kort efter. Om ni fattar… Han har försökt kontrollera hela situationen till sin fördel, han ser att jag är ledsen, han lever på det och slipper visa sina känslor för han vet redan att jag går och tänker på honom. Han får allt "gratis" så att säga utan att ens ge en ordentlig förklaring eller ha en normal diskussion till varför uppbrottet kom. J*vla svin egentligen.

vallhund
3/6/13, 11:56 AM
#3

Ägare till hunden är den som står på köpekontraktet, alternativt kan bevisa att det är denne som stått för alla/merparten av utgifterna, mat, försäkring/veterinärbesök etc.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[limitedZ]
3/6/13, 11:58 AM
#4

#3 Jo, men vi båda står på det kontraktet… Och vi har delat på allt det där andra också. Tyvärr, kanske vi ska säga.

Toxics
3/6/13, 12:22 PM
#5

2# Ja det kan man kalla ett svin, verkligen.
Lite tråkigt att ni måste ha delad vårdnad över hunden men jag kan samtidigt förstå det läget också. Man vill ju inte lämna ifrån sig en familjemedlem bara för att man har djort slut med sin partner.

Fast man måste absolut inte ha mycket sex om man majoriteten av gångerna inte trivs bra med sexet. men om du träffar någon som ligger på samma nivå som dig vad det gäller sex så kommer du vilja ha mycket sex för då kan du förknippa det med bra saker.

Fast egentligen borde du inte visa honom att du är ledsen, han borde inte få se det alls. hålhuvudet högt istället, åtminstone de gånger som du vet att han ser dig. Han borde inte få njta alls av att du går och tänker på honom. Men som det låter nu på dig vad jag har tolkat det som så är det inte dom bra stunderna du tänker på.. Det är dom stunderna då du inte mådde bra. Och det är klart att man har bra stunder med de partners man har haft i det förflutna. Men man kan inte ha överseende med allt det dåliga för att det finns bra saker.
Men jag tycker iallfall att det är bra att det är slut mellan er. ! Du är värd mer. Alla är värda mer.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

[limitedZ]
3/6/13, 12:43 PM
#6

#5 Ja… Jo det är lite trist med hunden, men samtidigt vet jag hur roligt han har det med exet också (där finns även hans kattkompis) och mitt ex är verkligen djurvän så jag är inte alls orolig på den fronten. Är det konstigt att ändå på ett sätt tycka att mitt ex är en bra människa? Mest tänker jag på de dåliga stunderna, känns som att han visat sina rätta färger mer och mer nu i slutet. Ingen hänsyn mot mig (kunde inte ens ge mig ett svar på varför han inte tyckte det funkade) och att han ena stunden nu spelar som att vi alltid varit vänner genom alla tider, som att självklart ska vi prata mycket och han kan hjälpa mig med dittan och dattan, och andra som att det ska vara på hans sätt… annars. Också kan han börja smått hota med saker.

När jag fick ett litet utbrott på honom för att jag blev arg för att han betedde sig som att vi var bästa vänner mitt i allt förra veckan, som att det aldrig funnits ett förhållande och att det aldrig varit strul, blev han arg och började med "ska man göra sig ovän med mig får man minsann betala för det. jag ska se mina nycklar här senast 12.00 imorgon, annars kan du säga hejdå till hunden." osv. För att JAG hade ALL rätt att bli upprörd tycker jag! Han ska inte utnyttja att försöka vara min vän, som om ingenting har hänt, bara för att jag måste till honom ibland för att hämta saker/diskutera saker om hunden etc. Han provocerade med att vara så otroligt snäll och hjälpsam och ville nästan krama mig och då sprack det, och då fick jag minsann betala för det sen. "du fattar ju varför jag gjorde slut med en sån som du…" osv. Det var ju liksom han som avslutade det! Nu försöker jag inte få veta något mer, ger han ingenting känslomässigt, men att han ändå känner för att trycka ner mig på det sättet. Det var hans val och jag anpassade mig till det, accepterade, och accepterade att jag kommer nog inte ens få veta varför det inte funkade för honom. Rätt orelevant info mot för ämnet - men var bara tvungen att få det ur mig.

Tack #5 för dina fina ord :) peppar mig!

Annons:
Toxics
3/6/13, 1:27 PM
#7

6# Det är ett väldigt underligt beteende från hans sida tycker jag verkligen. Men kanske kan det vara så att han på något sätt vill visa att han bestämmer. eller visa att han tror att han bestämmer. Att det ger honom någon slags makt att ha kontroll över dig. Men jag tror faktiskt inte att han bara kan ta hunden. Eftersom ni har delat på allt så är hunden lika mycket din så OM han skulle få för sig att göra något sådant så kan du anmäla.

Jag tycker du hade all rätt att vara förbannad. Verkar ju jättekonstigt att han beter sig illa ena minuten och sen andra minuten beter han sig som att ni är bsta vänner. Skitskumt. nej det bästa vore om du kunde ta dig ifrån honom på något sätt. Kanske begränsa era möten till BARA när det gäller hunden?

=)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

MrsPugsley
3/6/13, 1:27 PM
#8

Det är ju ett övergrepp det han gjorde mot dig :/ Jättehemskt för dig att du var i den situationen så pass länge. Sex handlar ju om att båda ska ha det bra.

Jag gillar att bli dominerad, ibland iaf. Men det måste ju vara på bådas villkor. Och ett Aj! eller ett Nej! ska respekteras så fort det yttras om man inte har kommit överrens om nåt "safeword" innan. Annars är det ett övergepp och ett STORT svek helt enkelt.

Bra att det är över och hoppas du hittar nån mycket, mycket bättre :) Det tror jag att du kommer! Man lär ju sig av dåliga förhållanden också.

[limitedZ]
3/6/13, 1:52 PM
#9

#7 Joo… Det kanske är så. Allt kanske hör ihop tillslut, han vill ha kontroll och makt över varje situation. Även nu i slutet då det liksom är avslutat då han fick exakt som han ville, inte ens då är han nöjd. Nej blir det mer tjaffs om hunden vet jag ju att jag har lika mycket rätt till honom. Det är egentligen bara tomma hot, men jag förstår inte vad han känner för behov av att hota mig. Hade väl varit en sak om jag varit den som gjort slut på ett mycket oschysst sätt, men nu är det ju till och med HAN som har gjort det.

Tycker jag med. Jo, utöver hunden kommer vi bara ses nu när jag ska försöka hämta sista sakerna i veckan någon gång :)

#8 Ja ser man på det så är det ju nästan övergrepp. Men det känns så otrooooligt långt ifrån den han är, så han skulle ju aldrig, aldrig se på det så. Gillar också att bli "dominerad" på så sätt, men att självklart då vara med på det. Eller hur?! Om man säger aj och sånt borde väl ändå partnern komma ner lite på jorden och tänka "oj, skadar jag den jag älskar?" Det vill man väl inte. Bra underligt det där…

Tack ska du ha :)

Toxics
3/6/13, 3:01 PM
#10

9# Well, jag kämpar med dig och skickar massor med styrkekramar !

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Gur4m1
3/6/13, 3:49 PM
#11

Så vidrigt han behandlade dig. Men nej, du kan inte hitta en bättre kille om du inte själv lär sig att sätta ner foten och inte LÅTER män behandla dig såhär!! DEt är så det fungerar. Man låter inte folk behandla en såhär. Att släppa till får inte män att respektera en ännu mer, att böna och be om saker förändrar inget om de ändå fortsätter efteråt. Varför stannade du med honom? Jo för du blev långsamt nedbruten. Om han behandlat sig i början så som han gjorde i slutet så skulle du aldrig stannat hos honom.

Men ja, det finns bättre män där ute. Det vet du. Sen om du har förmågan att VÄLJA en bra kille och att sätta stopp om kilen visar sig dålig för dig, vet jag inte. Jag hoppas det! :( Önskar dig allt gott!

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

pyromanen
3/6/13, 6:24 PM
#12

Skulle inte kalla honom dominant. Snarare egoistisk och känslokall. Tycker det är hemskt att du stannat kvar med honom  så länge så som han behandlat dig!

Vad bra att det är slut!

[limitedZ]
3/6/13, 7:35 PM
#13

Tack hörrni!

Jag såg det aldrig som ett så stort problem som det kanske uppenbarligen låter… Det var ju inte såhär varje gång, utan i överlag tog han helt enkelt i mer än jag tyckte var behagligt då och då, även att jag skulle ge honom oralsex men tvärtom var det inte lockande. Det med att killen trycker ner huvudet mer och mer för att man ska ta mer har jag hört att en väninna också varit med om, och klart är det inte okej, men såhär starkt har jag inte reagerat själv på det!

Nu hade ju sexet inget att göra med uppbrottet, utan det är som sagt nu efter som jag funderar på det, att självklart var det inte ok att göra så. Och jag kan absolut stå upp för mig själv. Är en envis person och var alltid den med starkast åsikter i vårt förhållande, så var väl helt enkelt just i sängen som jag kände att jag inte ville "förstöra" och helt enkelt hellre ville ha mycket sex än lite, om han hellre föredragit lite om det inte var på hans sätt.

Men det är definitivt inte bra och jag har haft pojkvänner som varit helt förstående i sängen, så jag vet inte vad det var just med honom. det var väl det att det absolut inte var såhär varje gång helt enkelt, och jag hoppas alltid på att vi skulle ha bra sex. För förutom sexbiten (tills vi närmade oss slutet) var han verkligen inte egoistisk och känslokall i andra saker.

Annons:
[limitedZ]
3/6/13, 7:51 PM
#14

Och #11, jag förstår vad du menar. Jag ska absolut hitta en bättre kille - nu vet jag vad jag är värd :)

pyromanen
3/6/13, 8:23 PM
#15

#13 Om någon kille gjort så med mig (tryckt ner huvudet) skulle jag blivit jättearg och sagt ifrån direkt. Sex ska vara ömsesidigt nöje!

Sarah
3/6/13, 9:56 PM
#16

Usch!! Varit i en liknande relation och det skadade mitt sexliv många år efter det tog slut.

Gur4m1
3/6/13, 10:08 PM
#17

" Det med att killen trycker ner huvudet mer och mer för att man ska ta mer har jag hört att en väninna också varit med om, " Jag har haft många relationer och sexpartners men aldrig varit med om det- efteroms jag sagt  ifrån :) Jag SKITER i att de tbetyder att de vill ha mer/tycker detär skönt- det är otroligt obehagligt för den som blir utsatt och såvida man inte tänder på att råka ut för övergrepp så…får killen respektera sådant.

Förstår att du valde mycke sex (om än rätt ådligt ibland) än mindre sex, problemet är att man inte ska behöva välja mellan smärtsamt sex och ett fungerande sexliv. Men ja, det där är ju sådant man inte ser när man är mitt i smeten, utan i efterhand och nu har du lärt dig något :) Jag tror du växer av den här insikten du kommit fram till angående er relation. Bra att du förstod vad jag menade. ^^

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Portie
3/6/13, 11:10 PM
#18

Usch, ryser av din text och känner igen mig väldigt mycket. Har också
varit tillsammans med en kille som tvingade mig många gånger på olika sätt. Han tryckte ner mig hela tiden (sa att jag var fet, ful och äcklig och inte dög till något, fast att han själv var kraftigt överviktig) och sket totalt i hur jag ville ha det. Hade väldigt ofta ont både psykiskt och fysiskt, men det sket han i, bara han fick som han ville i princip.. Vet inte ens varför jag stannade kvar så länge, vi var tillsammans i 2 år ändå.. Men tror att jag hoppades på att det skulle bli bättre eftersom vi ibland hade bra stunder. När jag tillslut gjorde slut så grät han och gjorde typ allt för att få tillbaka mig, men insåg att det fanns MYCKET bättre killar än han.

Dessa minnen kommer ofta tillbaka tyvärr och hatar att jag utsatte mig själv för det. Idag så bor jag med min sambo som är raka motsatsen.

Så bra att det tog slut mellan er, du förtjänar någon mycket bättre!

[limitedZ]
3/7/13, 9:27 AM
#19

#18 Låter inte alls bra det där :/ Mig kallade han aldrig för sådant, aldrig. Det hade aldrig med något sånt att göra (vad jag förstod) för han tyckte att jag var bra och attraktiv och allt vad det kunde vara. Så du hade antagligen en värre historia. Men det är ju inte okej i vilket fall och jag accepterade allt för mycket det vet jag.

Och fastän han nu mest betedde sig svinigt just inom sex tror jag verkligen att jag som du kan hitta en bättre pojkvän/sambo… Det känns så svårt att tro just nu bara. För trots allt det där, i alla fall i mitt fall, så hade mitt ex övervägande positiva egenskaper i mitt tycke. Men han gjorde slut, och på ett mycket oschysst sätt utan att ens förklara sig, så det var nog bäst att det blev så. Han gjorde nog mig en tjänst egentligen, och han hade antagligen aldrig fattat allvaret med hur jag kände inför sexet heller. Så nu hoppas jag bara på att det kan bli bättre…

[limitedZ]
3/7/13, 9:33 AM
#20

#17 Men betyder det att killar har försökt göra så med dig? trycka ner huvudet, men att du har sagt ifrån? :) Har ju inte handlat om något PRESSA ner som oftast (mest sista gången då när det blev för mycket), tänkte bara om det är så vanligt att killar gör så då. För som sagt, jag vet att jag inte är ensam om att ha varit med om det. Och oftast har det varit liksom "hålla i huvudet och trycka ner lite mer och mer", fortfarande INTE okej. Men ja, börjar väl mer fundera på om många killar gör såhär?!

Är ju groteskt tragiskt att killar känner att de får göra så mot en kvinna i sängen vid oralsex. Usch, nej om jag någonsin träffar på det hos en annan partner kommer jag säga till direkt och i så fall bli fly förbannad i sexakten. Har aldrig velat bli det förr, men måste man så måste man antar jag.

Annons:
Gur4m1
3/7/13, 12:55 PM
#21

#20 ja gud ja, försökt har hänt. men av alla relatione rjag haft så är det fortf EN man som gjort så och han var ett svin mot mig (liknande det #18 berättar, Jag var normalviktig och hade nga problem att få killar men jag valde honom av någon anledning. I ärlighetens namn älskar jag överlägsna, intelligenta, självsäkra killar. Men han gick över en gräns när han började trycka ner mig mentalt och sedan försöka utnytja mig -_- Men där sa jag ifrån. Men han lyckades ändå övertala mig att gå över andra gränser jag hade. Det smyger på en, plötsligt är sådant man undvikit blivit normaliserat. När min fmailj upptäckte hur detta psyko var mot mig bakom "Kulisserna" så stöttade de mig att lämna honom för jag var ganska knäckt. Men nej, att killar lägger handen/händer på huvud och visar att de vill mer är en sak, alltså en hint. Men att TVINGA ner huvudet, hårt, så man i princip inte kommer undan har jag aldrig varit med om. När psykot försökte det på mig så bet jag honom så det lät han bli, kunde ju knappt andas. JAg har otroligt stor rädsla för att spy. Så där slog nog min självbevarelsedrift in.

Tror att killar kan tänka sig göra det och gillar det men det är om man har det mer osm en lek, att man är dominanta men sådant ska ju båda vara överrens om. Om killen provat och gör me roch mer och man tillåter det så ger man ju sitt okej till det. Så nästa gång ska du säga ifrån direkt, våga bli arg och ryta ifrån. Då lär han inte göra om det igen. Men nej, ingen kille förutom den där, har försökt tvinga sig på mig sådär, oralt.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

elevation
3/22/13, 3:19 PM
#22

Jag blir nästan arg av att bara läsa det här! Gud… Men när jag tänker efter… Jag har aldrig varit med någon dominant kille på det viset, men jag har haft sex när jag egentligen inte haft så stor lust och när jag egentligen inte velat, haft svårt att säga nej.

Och när jag tänker på det så tänker jag också bara att fy fan, aldrig igen! Inte för att det gjorde mig illa fysiskt, men att jag har så lite respekt för mig själv att jag inte ens kan säga nej? Sån människa vill jag inte vara. Och det kommer aldrig någonsin ske igen. :)

Roamer
3/22/13, 4:03 PM
#23

Blanda inte ihop dominant med att vara skitstövel. Att vara dominant har inget med att låta bli att bry sig om sin partners behov, utan är något helt annat. Visst kan en dominant beordra den undergivne att att göra saker, men det görs sällan på ett sätt som får den ug att skada sig på riktigt eller finna sant obehag. Att han brydde sig enbart om sina egna sexuella behov gör honom inte dominant, möjligen sadistisk.

Det är väldigt trist att han inte såg dig och dina behov, och du kommer säkerligen hitta någon som är mer på din nivå.

Honestyisdead
3/22/13, 4:29 PM
#24

Får hålla med Roamer i detta. Detta är inte dominant utan bara fult!

[Zorita]
3/22/13, 5:19 PM
#25

Jag känner igen mig väldigt mycket i din historia. Jag hade också ett förhållande som liknade ditt, där killen tog för sig utan att bry mig om vad jag fick tillbaka. Ofta kände jag mig tvingad, men det var ju aldrig direkt tvång, bara tvång under hot om att annars gjorde han slut eller det blev bråk.

Han gjorde slut för han tyckte jag inte dög åt honom. Ett halvår senare ville han tillbaka men då hade jag gått vidare, och tur var det. Det läskiga är att jag aldrig märkte nånting medan jag var i förhållandet, jag tyckte liksom allt var ok hela tiden.

Nu i efterhand är vi vänner. Egentligen tror jag inte han är en dålig person, jag tror bara att han trodde att ett förhållande skulle vara så och att jag var för svag för att säga ifrån.

[luneri]
3/22/13, 5:59 PM
#26

Jag har inte läst de andra inläggen här, så vet ej om jag upprepar sådant som redan sagts. 

Jag tycker det verkar vanligt att killar inte alls bryr sig vad tjejen vill när det kommer till sex. Precis som när de vill ha sex är deras begär för stort för att respektera partnerns vilja. Jag har upplevt några ggr att mina ord inte tas på allvar, eller ens lyssnas på, även i förhållande vid sex. En kille jag var med var verkligen genomsnäll, Även vid sex tog han till sig min vilja, men han lyssnade aldrig på mig när jag inte ville ha oralsex, och detta skedde vid flera tillfällen så att jag tillslut slutade att nämna det iome att det alltid ignorerades i samma stund. Jag ville alltid ha det snabbt överstökat eftersom jag inte gillade det, men jag gjorde det för hans skull, inte min. Dessutom ställde jag upp på evighetslånga förspel, jag upplevde det extremt segt. trots att jag ogillade det sa jag det aldrig. Jag försökte dock skynda på det lite, men funkade inte direkt. Det enda som hade gjort någon skillnad var bara att jag skulle ha sagt rakt ut att jag inte gillade långa förspel. Nu vill jag knappt ha förspel för jag tycker det förstör, och jag säger det alltid nästan med en gång. Det har jag dock blivit respekterad för, med en också lite förvånad min. Det jag vill säga är att du ska stå på dig. Om det är något du inte vill vara med på ska du inte göra det för hans skull. Du ska aldrig behöva känna att du måste genomlida en situation, då är det definitivt inte på dina villkor. Din vilja är lika mycket värd som hans. Jag tror definitivt du kommer hitta en bättre partner, jag har märkt att killar kan vara så olika, men stå på dig, och gör inte sådant du inte tycker om. Du är värd att bli respekterad, om han inte gör det är han inget att ha. 

Jag tycker dock han verkade vara hänsynslös och nonchalant mot dig, då han inte tog dina ord på allvar. Om det gör ont för dig är det en självklarhet att man inte fortsätter att köra på likdadant. Jag har även haft en dominant partner, men jag upplevde aldrig någonsin att han körde över mig, eller att jag behövde göra sådant jag inte ville, så jag tror inte det har med dominans att göra utan hur han är som person snarare.

vallhund
3/23/13, 2:47 AM
#27

#26 Jag delar inte dina erfarenheter, eller de gånger jag stött på det så har det varit bye, bye, jag tillåter ingen att behandla mig respektlöst.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: