Annons:
Etikettsex
Läst 2405 ggr
Mariablyg
3/6/13, 2:17 PM

Det där med sex

Hej, jag är en tjej som bara haft ett förhållande. Han är också den enda jag haft sex med. Vi var tillsammans 2 år.

Vi hade nog ett ganska "tråkigt" sexliv. Jag vet inte, jag har ju inget att jämföra med precis men vi släckte alltid lampan, ofta missionären och kanske nån ställning till ibland. Vi provade aldrig nya saker och var nog rätt lika varann med att vi båda var blyga och vi gjorde bara "det vanliga" Oralsex tex har jag aldrig provat och det var aldrig något vi nånsin pratade om heller. Vi var nog så osäkra båda två.

Iallafall så är jag singel sedan ett tag nu och det var inte pga sexet det tog slut utan helt andra saker.

Nu känner jag mig redo att träffa någon ny, men det känns så hemskt att jag är så himla osäker när det kommer till sex. Jag känner mig nästan som oskuld igen.

Jag undrar litegrann… när man träffar en ny partner, hur fort har man oralsex? (om man nu har det) Är det nånting man pratar om innan eller gör man det bara och antar att den andra också vill?

Usch jag skäms att ställa dessa frågor, jag känner mig som en 14åring fast jag är ju över 20..

Jag undrar bara hur ni gör när ni inleder nytt förhållande och ska ha sex? Det blir väl inte så spontant och sexigt om man först ska prata om hur man ska göra? Eller frågar man det när man ligger där "Ska jag suga av dig?" Ha ha nää hjälp vad jag känner mig dum

Annons:
[limitedZ]
3/6/13, 2:22 PM
#1

Jag tycker inte du ska vara nervös, det där löser sig smidigare än man tror! Tycker inte det behövs pratas om innan, utan man märker lätt signaler och kanske kan ge förslag då sexet är på gång att bli.

Alla är så olika, men var absolut inte nervös för det 🙂 Är väl varken normalt eller onormalt att ha oralsex första gången, men jag tror inte det har blivit så för mig. Allt brukat faktiskt gå ganska smort - man känner av varandra och sedan om det utvecklar sig till ett förhållande kan man ju givetvis "diskutera" lite då om vad man gillar och hur man vill ha det!

idaaforsling
3/6/13, 2:26 PM
#2

Kanske ett himla tråkigt svar, men! Gör precis vad du känner för att göra!

Om du träffar ett one night stand så är ju utgången ganska självklar id e flesta fall,d et leder till sex. Dom flesta killar skulle nog inte tacka nej till oralsex, om ni t.ex ligger och kysser varandra (eller står för den delen) kan du först använda handen till att känna efter lite mellan hans ben, sedan kan du sakta söka dig neråt med ansiktet. Skulle han mot förmodan inte vilja så märker du det nu, men han kommer antagligen älska det.

Är det en kille du dejtar så är nog det bästa tipset att prata om det innan ni kommer så lång, dock inte på första dejten kanske.

CelsiusT
3/6/13, 2:28 PM
#3

Om det är en bra kille så provar man sig fram sakta och säkert och han lyssnar på dig och vad du vill. Riktigt bra killar pratar om det, men ganska många är blyga precis som du och testar lite försiktigt och ser vad dom får för reaktion. Många killar frågar 'kan du suga av mig?', gör det bara om det känns okej!! Om inte, så säg ifrån och berätta varför så kan ni jobba på det ihop.

Att prata om det är det allra bästa. Det kan vara lättare om man börjar prata om "småsaker" som inte känns så jobbigt att prata om, tex kyssar, smekningar osv. Fråga; 'gillar du det här?', 'hur vill du att jag ska ta i dig?', 'känns det skönt?' osv. Sedan kan du även säga: 'jag gillar när du tar i mig', 'jag gillar det där du gör med tungan', osv… Att börja prata om det gör det lättare att fortsätta att prata om mer ingående saker så som hur man pillar på varandra osv. 

Jag gillar faktiskt att se på "instruktionsfilmer" ihop, då kan man få se tips och dom tar upp det där som annars kan vara jobbigt att beskriva och så kan man ändå båda berätta vad man tycker om ditten eller datten. Ett bra sätt att börja våga prata om saker och ting, till en början vågar man kanske inte prata så mycket men det kommer mer och mer.

Medarbetare på westernridning.ifokus

m4rkus93
3/10/13, 11:46 PM
#4

prata om det… :) det är det bästa tipset jag har… jag och min tjej pratar om ALLT och det har gjort att vi vågat prova mer… fråga vad han/hon gillar och tycker är kul med mera… men detta är inget man behöver ta upp i början utan lär känna varandra först ha lite misonären och så sen när du känner dig redo kan du fråga :D

Jetaime
3/11/13, 10:10 AM
#5

Med min första pojkvän var det också det här "vanliga och tråkiga" sexet… Han var väldigt egoistisk och gjorde bara allt till sin fördel och sen var det över på två sek.. if you know what i mean…😎

Men när jag träffade en ny kille efter honom.. well, det var nästan lika trist där, men det blev iaf mer spontant och han försökte iaf.. men ville heller aldrig prova något nytt osv.

Jag tror faktiskt att jag kände mig som en nybörjare efter båda dom två. Med min nuvarande kille så är det mycket bättre, vi kan prata om det, och skratta åt det som går fel och vi kan testa nya saker. Även om det tar emot lite ibland för min del, men då accepterar han det :)

Gur4m1
3/11/13, 10:55 AM
#6

Du fick iallafall"andra ställningar", i min första sexuella relation var det 99% missionären och 3 gånger att jag fick rida. Men jävlar vad det hände grejer i relation 2. Det var absolut min sexuella peak där jag vekrligen fick utforska både min och en killes kropp! Så oroa dig inte! Tänk inte att ditt sexliv var tråkigt, för man lär sig hela livet, du lär dig något vid varje ny sexuell kontakt, för vi fungerar alla olika.
Sen ogillar jag att folk kallar "vanligt" sexliv för "tråkigt". Blir som en press att man MÅSTE vara vild, ha analsex, knulla med analplugg, hoppa bungyjump för att ha ett spännande= BRA sexliv. Bra sex är när båda får ut något av det och att man vågar/är lättsam runt ämnet sex, tror jag.

Jag är 30+ och har haft månfa fler än 2…eller 5. Men jag ser mig ändå osm en nybörjare. Nu känner jag vad min pojkvän vill ha men det finns hela tiden saker att utforska. Så länge båda är med på det.

Missionären är en klassiker och jävligt SKÖN om man gör rätt/är byggd på det viset. Vet ni var namnet missionären kommer från? Inte för att den är vanlig och tråkig, utan för att dt var den enda tillåtna ställningen under en lång tid i vår historia (medeltiden, när annars -_-).

Men det är missionären som vår kropp är byggd för, men det blir ju lite som att gilla ägg, och därför bara äta ägg varje dag…resten av sitt liv. :( Åh gud vilken hemskt tanke :( …)

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
Upp till toppen
Annons: