Annons:
Etikettallmänt
Läst 6631 ggr
Druiden
3/6/13, 9:15 PM

Hur får jag av ringen?

Nu går jag lite OT här men jag behöver verkligen ha tips på hur jag ska få av min förlovningsring! 

Den sitter så tight att det gör ont att försöka skruva på den.  
Jag har provat olja och smör för att försöka få den att glida av enklare. Meeeen det funkar inte

Någon som har tips på vad jag kan göra?

Medarbetare på Pokémon Ifokus

Annons:
jossa5
3/6/13, 9:20 PM
#1

Du får nog vänta en stund nu då du provat, så har ditt finger nog svällt upp lite av att du försökt få av den. Vänta och låt fingret vila, skölja sedan i kallvatten så kanske ditt finger krymper lite i kylan, prova då igen med smör/olja eller tvål.

Går den verkligen inte att få av så får du nog gå till en guldsmed så klipper dom av den, och kan sedan hä ihop den igen så det inte syns att den blivit klippt i.

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

MrsPugsley
3/6/13, 9:21 PM
#2

http://www.wikihow.com/Remove-a-Stuck-Ring

På denna sida fanns det några smarta tips, dom har t.o.m illustrationer på hur man ska göra. Den är dock skriven på engelska.

Aneema
3/6/13, 9:21 PM
#3

Ta tvål, såpa, diskmedel, olja eller något annat halt och smörj in en garnbit (ullgarn har jag lärt mig men vet inte om det spelar någon roll). Trä in garnbiten under ringen och vik den dubbel så du får båda ändarna mot fingertoppens håll. Dra den sen runt runt fingret så rör den sig förhoppningsvis som en spiral upp över fingret medan ringen kommer upp en liten bit i taget.

Tänk på högläge av handen och inte ha den varmt innan så fingret inte är "svullet".

Lycka till!

Sarah
3/6/13, 9:42 PM
#4

Ut i kylan :) då drar fingrarna ihop sig.

Upp till toppen
Annons: