Annons:
Etikettförhållande
Läst 1357 ggr
Alizia
3/7/13, 1:04 AM

Gifta.....

Innan jag träffade min man,,Så hadde jag eget hus, bil, fast jobb, hund och tre katter…

Fick säga upp mitt jobb pga,,,min mans sjukdom..

Han fick en hjärtifarkt….jag hade tjänstledigt från mitt jobb…jag vill förlänga det men fick inte ,,så jag var tvungen att säga upp mig..

Jag är van att stå på egna ben,har alltid jobbat för det jag vill ha,annars fick man ju som alla andra ta lån… har aldrig tagit något fögivet…

Men nu…kan jag inte göra någontig utan honoms medgivande,,,,

det tär så förbannat,,han kan aldrig lyssna på mig ,han säger alltid motsattsen,,men min förslag ÄR bra…det säger han alltid när vi gör som jag säger… nu efter 9 år börjar detta bli tröttsamt….

Jag sålde mig trygghet och flytta till honom…nu har jag ingenting…

det känns så in i helvete jävla skit…har aldrig varit beroende av någon förut förutom ,,,älskade mamma och pappa…men av naturlig art..

😭

Annons:
vallhund
3/7/13, 3:42 AM
#1

Förstår inte, varför måste du säga upp dig för att din man fick en hjärtinfarkt? O varför måste du ha hans medgivande för att göra något, du är väl inte hans slav?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Maria
3/7/13, 6:40 AM
#2

Det känns som en skilsmässa vore enda lösningen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Alizia
3/7/13, 8:34 AM
#3

svar #1 Att jag var tvungen var för vi har jordbruk,,, vi föder upp köttraskvigor,har ca 140 st, och två små barn,då när det här hände så var barnen bara 2 och 5 år gammla…

Och vi har för lite för att anställa någon …

Att jag måste fråga honom ,är väl för det känns så när det är företaget som betala min lön….

Alla förhållanden går ju upp och ner så är det det vet jag.

Men det är jobbit.

Vet inte varför jag skriver här,men det brukar hjälpa att få prata och det blir liksom lite lättare…

Skilsmässa !!! ja..har nog funderat må du tro,,,men men ,,ja kanske det ..

[rumelle]
3/7/13, 9:33 AM
#4

Har ni satt er ner och haft ett ordentligt samtal om detta? Ur hans perspektiv kanske allt är ok, lite gnat får man ju tåla men han kanske inte riktigt insett hur jobbigt du har det. För om du har börjat styra tankarna åt skilsmässa så lär det finnas en del att prata om.

Alizia
3/7/13, 4:11 PM
#5

Nej då..inte så , men ,,i bland kan det kännas som om man inte räcker till och det bara blir fel…

Han är väldigt svår att tala med och allra hällt om jag säger att jag mår dåligt,, vi har haft en tid då vi fick hjälp utav familjepyskolog..och det har hjälpt oss framåt..

Men Vardagen för ju med sig lite av varje,,tills det rinner över i bland..

Vi har haft en semester på 9 år…annars är det bara jobb och allt det andra som jämt ska göras hela tiden,aldrig få en lugn stung och bara koppla av …

Hur man än gör så får jag hela tiden höra att det aldrig blir klart…det är det jobbigaste utav allt..

Jag älskar min man …men i bland blir jag så jävla trött på honom..

han blir nog det på mig också..det vet jag

[rumelle]
3/7/13, 4:23 PM
#6

Mina föräldrar hade jordbruk då jag var liten och det är nog så att ingenting någonsin blir klart. Det är ju inte bara djuren som ska skötas, byggnader och allt omkring måste hela tiden underhållas. Semester finns inte tal om. För mina föräldrar krävdes det dessutom att båda hade heltidsjobb för att det överhuvudtaget skulle funka då de hade ett ganska litet jordbruk. De valde att lägga ner och flytta efter ett antal år, vilket nog var ett väldigt klokt beslut i deras situation.

Kanske det är något ni kan fundera på? Ett jordbruk kräver ju att alla parter är engagerade och här känns det som att du hellre hade haft ett "vanligt jobb" där man kan komma hem och känna att man är färdig för dagen. Och med tanke på att din man inte är 100% frisk så kanske ett eget jordbruk är för slitsamt för honom egentligen. Finns ju alternativet att han jobbar som anställd hos ett större jordbruk där han kan klara av lättare uppgifter om det är så att han inte vill lämna bondelivet helt.

Men som sagt så tycker jag definitivt att ni sätter er ner och har ett ordentligt samtal.

Annons:
Alizia
3/7/13, 7:56 PM
#7

Rumelle..visst är det slitsamt..men han kommer inte att sluta.

Det var hans farfars,,sen tog hans far över,,men hans far dog bara 50 år gammal..i leukemi…

Så även om han skulle vilja så finns det in inre vilja att driva denna gård vidare,,han känner nog en slags skylldighet jämteomt far sin att hålla på med gården..

Nej jag vill inte ha ett vanligt jobb..jobbade inom hemvården när jag slutade,,och dit vill jag inte igen,,

Min man är frisk-förklarad i sin hjärtinf,,den va sträss relaterad,,och den lättaste att återställa sa dom…

vi har mot och med gångar …men det hjälper att få skriva av sig lite då liksom lättare å¨nå vis…

Upp till toppen
Annons: