Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2288 ggr
Honestyisdead
3/7/13, 3:00 PM

Har du några resor planerade?

Har du några resor planerade i år? Du kanske redan har hunnit med semester?

Annons:
[Tuulikki]
3/7/13, 3:08 PM
#1

Vi åker förmodligen utomlands, hela familjen, på höstlovet! Det är väl vad jag har koll på just nu. Resor inom landet gör vi alltid, men i höst blir faktiskt första gången jag flyger😮

Håller tummarna för andra resor också, tycker det är så kul🙂

oh-la
3/7/13, 3:17 PM
#2

jag och min sambo bokade resa för tre veckor sedan. om precis två veckor har vi alltså ganska precis landat på Mauritius. ska bli underbart, vi behöver lite tid för varandra efter ett ganska jobbigt år så detta se vi verkligen fram emot 😃

Honestyisdead
3/7/13, 3:26 PM
#3

#1 Spännande med flyg för första gången :)

#2 Ååh, där verkar vara så fint!

oh-la
3/7/13, 3:30 PM
#4

#3, jag hoppas verkligen det, men just nu skulle jag kunna åka vart som, bara jag får lite sol och värme… :)

[typellisch]
3/7/13, 3:30 PM
#5

Det blir en sommar i Sverige för min del :). Jag har sedan 2008 fram till 2011 rest utomlands åtminstone en gång/år men nu har jag vovve så det är inte lika enkelt men det gör inget :). Ser fram emot att få njuta av en svensk sommar och mycket utomhusvistelse! Skulle vara roligt att åka och hyra stuga eller så men nää, inte i år :).

Amorell
3/7/13, 4:33 PM
#6

Thailand på söndag! Två veckor i solen, kan knappt vänta!

~ Ysmn

Annons:
[rumelle]
3/7/13, 4:41 PM
#7

Vi har planerat tre veckor i Kanada i sommar för att hälsa på min sambos familj. Han har inte varit hem på tre år nu. Vi skulle ha åkt i somras men då skulle hans uppehållstillstånd förnyas, och pga krångel med det så kunde vi inte åka för då hade han kanske inte fått komma in i Sverige igen. Men nu ska vi äntligen komma iväg! :)

Sarah
3/7/13, 8:14 PM
#8

Vi kom precis hem Kenya, där vi hälsade på kompisar i Nairobi och sen hyrde en stuga på en lite ödslig strand utanför Mombasa för att sola och bada och snorkla lite. Underbart och jag längtar tillbaka. Nästa resa blir Sydafrika nästa sommar då vi tänkte vara husvakter. Vi reser oftast dit familj och vänner finns för att få billigt boende och helt är vi i Afrika  :)

Madde
3/7/13, 10:59 PM
#9

Jag har en skidsemester inbokad v 15 och en solsemester till Turkiet/Side inbokad v 29. 

Så känns som jag har massa skoj att se fram emot. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

[Zorita]
3/7/13, 11:13 PM
#10

Ska till Marocko med en natts övernattning om ett par veckor, till påsk drar vi kanske till Sevilla om det löser sig med hundvakt och sen ska jag till Sverige i maj, så några resor blir det. Men färre i år eftersom sambons semester går åt till att ersätta bristande spansk pappaledighet när bebisen kommer.

Destany
3/8/13, 8:37 AM
#11

Jag ska till stockholm 3 dagar i juni om inte bebisen har tänkt att födas för tidigt. Annars har vi lite planer på kanske skara sommarland eller nåt

pyromanen
3/8/13, 9:27 AM
#12

Inga inbokade resor. Ska en tur till släkten i Danmark i sommar men det räknar jag som släktbesök, inte som resa. Jag har nog rest av mig ganska mycket och är numera väldans nöjd med att vara där jag är, vilket mina barn tycker är hemskt tråkigt, de vill resa.  De ställen jag främst skulle kunna tänka mig åka till om det blir av är New York, Japan och Fez (festival of sacred music) i Marrocko. Kanske skidsemester i stuga i Sälen, fast då mest för att se barnen glada.

I sommar ska vi bygga klart verkstan vi håller på med, så då lär det i alla fall inte bli nån resa.

ChristineL
3/8/13, 10:03 AM
#13

Vi tar några dagar i sthlm i april. Vi ska på Rainman och sova på hotell och lyxa lite. Riktig ensamtid, får passa på innan bebisen kommer ;)

Annons:
Honestyisdead
3/8/13, 11:21 AM
#14

Jag och killen ska på vår årliga fiskesemester vid Vänern. Blir 31 maj och en vecka fram. Vi åker oftast med ett annat par och hans mamma med hennes kille.

[_annaH]
3/8/13, 11:26 AM
#15

I juni åker vi till turkiet 1 vecka med sambons familj. Sedan åker jag med min familj till släkten i Kroatien i 3v. Underbart 🙂

Fridaaaa
3/8/13, 2:02 PM
#16

Nej ska sommarjobba plus att vi har djuren = kan inte åka iväg heller.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Toxics
3/8/13, 2:26 PM
#17

Vi kommer nog göra som vi gör varje år. Vi hakar på husvagnen och åker dit vägen tar oss. Förra året var de kolmården ( som alla andra år) och ullared. Men i år har vi funderat på västkusten, och smögen. Men vi får se !. =)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

mikkan01
3/8/13, 2:33 PM
#18

Har inget inbokat men planerar lite smått, i sommar kanske det blir solsemester med antingen pojkvännen lr familj+syster med familj.
Är väldigt flygrädd så vi får väla se om jag ens klarar av det 😃 önska går ju…

~mikkan

Maria
3/8/13, 3:18 PM
#19

Det blir förmodligen någon stad i Europa i vår. Prag, Budapest, London. Vi har inte kommit överens ännu😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sarah
3/8/13, 3:44 PM
#20

#16, jag har 2 hästar, 3 katter och 7 illrar. Går utmärkt att resa :) och jag reser mycket.

Annons:
Maria
3/8/13, 3:47 PM
#21

#20 Fast det beror väl alldeles på hur man har det runtomkring. Om man har möjlighet att lämna bort sina djur eller att någon passar dem.

Det är kanske inte lika lätt för alla.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sarah
3/8/13, 3:48 PM
#22

#21 jo självklart men man kan inte säga att generellt är djur = stanna hemma :)

Fridaaaa
3/8/13, 3:49 PM
#23

#20 Om man har någon som kan passa det ja, då är det ju en helt annan sak. Men nu har inte jag det pga att våran hund t.ex inte kan bo på pensionat eller liknande och mina föräldrar kan ej ha henne pga våran hund ej gillar deras, och svärmor kan ej ha henne pga att´hon har 3 hundar, var av en har våran aldrig träffat. 
Och de andra djuren blir svårt att skaffa vakt till: 2 katter, 6 marsvin och 5 kaniner, eftersom de ska ha tillsyn minst 2 gånger/dag, och mina föräldrar bor 6 mil bort så :) Svärmor har ej möjlighet till det 2-3 gånger/dag trots att hon bor nära :) Så blir svårt ;)

#22 Men det sa jag inte heller, skrev hur det låg till för mig.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
3/8/13, 3:49 PM
#24

#22 Det är väl ingen som har skrivit eller?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sarah
3/8/13, 3:56 PM
#25

Jaja, jag tolkade det så, men det är väl inget att hänga upp sig på?

Jag brukar lägga ut annonser på ex illerforum för illervakt osv. Nästan alltid har jag hittat ngn som bott hos mig och tagit hand om alla djuren, kan ha varit kompisar som varit tillfälligt bostadslösa, velat ha lite semester på landet eller liknande. Annars har jag lagt upp på fb om ngn kan tänka sig att ta katterna och det är alltid ngn som vill, eller så har jag betalat grannen för att gå hem till mig några gånger om dagen osv…  En del trixande, men funkar.

Jetaime
3/8/13, 4:00 PM
#26

Nej, inget planerat.

Fridaaaa
3/8/13, 4:02 PM
#27

#25 Jag har inte häng upp mig på det? Jag gav enbart en förklaring varför det ej går här :)

Har inga kompisar som bor nära som kan tänka sig att bo här med djuren :) Och tar inte hit främlingar som passar djuren i vårat hus. Måste kunna lita 100% på personen plus att det löser sig oavsett inte med hunden ändå så :) Och det är av den anledningen att hon enbart kan vara hos dem hon litar på och eftersom svärmor har sina hundar och min mamma sin (vår hund litar dock ej på min lillebror av någon anledning så hade ändå inte gått), så lösning finns inte alltid ;)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Inaarah
3/9/13, 6:41 PM
#28

Hittills i år har jag varit två veckor i Tanzania och på Zanzibar. Dels för att få lite semester och att få åka på safari - men gjorde även besök hos volontärorganisationer, i skolor, barnbyar och så vidare. 

Nästa vecka ger jag mig iväg som utbytesstudent till Frankrike. 

Annars finns lite planer på att åka till Berlin och Paris i sommar igen, för att hälsa på mina kusiner som bor i respektive stad. 🙂

viktoria91
3/9/13, 7:02 PM
#29
  1. 1 vecka i Norrland, frågan är bara vad man ska göra av 3 katter, 1 hund och 1 ponny?! XD
Knorran
3/10/13, 12:10 PM
#30

Ska gå El Camino i sommar! Så här planeras det förfullt 🙂

Upp till toppen
Annons: