Annons:
Etikettfamilj
Läst 1413 ggr
Lamina
2013-03-08 00:21

Min faster...

Jag måste få skriva av mig, jag är så less på min faster.

Hon tror att hon och hennes familj är så fruktansvärt mycket bättre än oss. När hon kommer på besök hem till mina föräldrar sitter hon alltid och fäller otrevliga kommentarer om i princip allting. Sånnadär otrevliga små pikar som verkar helt oskyldiga men som egentligen är menat som otrevligheter. Det kan vara allt från hur vi barn är uppfostrade till hur, och med vad, föräldrarna jobbar med. Det är så enormt irriterande, och jag tycks vara den enda som bryr mig. Alla andra bara sitter där och har trevligt och pratar, fast dom egentligen vet precis vad hon menar.

Jag brukar mest hålla mig undan om jag råkar vara där när hon är på besök. Fats jag egentligen bara skulle vilja skrika till henne att hålla käften och inse att hon inte är ett dugg bättre än oss och att hennes jäkla ungar inte alls är dom helgon hon verkar tro att dom är. (Fast jag gillar dom, det gör jag faktiskt, det är deras morsa jag inte står ut med.)

Likadan är hon om man råkar möta henne ute. Jag mötte henne en gång när jag var och handlade, på den tiden då jag fortfarande bodde hemma. Jag frågade om något hon hade i korgen varpå hon förklarade att det var lite mer avancerat än den pizza, pasta och potatis som vi brukar äta. (Jo men precis, för vi är ju tölpar!) Jag vart så arg så jag bara gick därifrån, jag står inte ut med hennes otrevliga pikar.

Men det är väl lugnt, det är ju bara att undvika henne, right? Ne… Jag har henne på facebook. Jag har tagit bort henne 2 gånger, för hon skriver alltid så korkade, onödiga och otrevliga svar på min och andras statusar. Men då kommer hon alltid och fråga varför, och eftersom vi bara träffas hemma hos mina föräldrar kan jag ju knappast vara otrevlig mot deras gäst och säga att det är för att jag tycker hon är dum i huvudet.

Men jag blir galen på henne. Nu senast skrev jag en liten ironisk status om att jag skulle städa burar för att störa grannarna som är dumma och ringer hyresvärden för att klaga på mig istället för att säga det face to face. Och tantjäkeln skriver att jag inte bryr mig och tar hänsyn! Vad tror hon om mig liksom? Att jag på fullt allvar skulle vara så barnslig att jag faktiskt gjorde något sådant? Det kallas ironi, och jag har faktiskt en bättre uppfostran än så. 😡

Eller som den gången jag postade en text en kompis skrivit, om bistånd och varför tant Agda inte får någon sylt. (Poängen var att det inte hade med varandra att göra.) Och tantjäkeln skriver och frågar vem tant Agda är?!?😐Som att det hade något med saken att göra… Och när jag skrev att jag luktade bensin så frågade hon varför jag sniffade bensin. Det är sånna korkade, dumma, otrevliga kommentarer man får av henne, och jag vill bara drämma huvudet i väggen varje gång. Det känns som att hon bara kommenterar för kommenterandets skull ibland, och det är inte bara jag som blir galen på det…

Hur gör man egentligen? Hur säger man till en människa som man antagligen kommer bli tvungen att träffa många flera gånger att man tycker att den är en otrevlig ***** uppblåst kärring***** och att man aldrig mer vill ha med henne att göra? 🤔

(Och ja, jag vet att jag tog ett par väldigt dåliga exempel här i tråden. Hon är betydligt otrevligare än så, men jag kan faktiskt inte komma på några bättre exempel på rak arm.)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Gur4m1
2013-03-08 00:41
#1

"släkten är värst" ^_^

Jag tycker det verkar som att ni helt enkelt inte drar jämt, och om det bara är hos dina föräldrar (det är ju din pappas syster och de har säkert sin egen jargong/han vet hur hon är och det är som du själv förstått redan-inte din bizniz). Själv vet jag hur fel det kan bli på FB. Jag är en sån som kan kommentera om jag tycker någt är är åt skogen eller roligt eller tråkgt och tyvörr märker man på FB ibland att vissa personer stör man sig mer på än andra- trots att de är uthärdliga "irl". Så ta bort henne och låt det vara så? Måste inte säga att det är för att hon är en subba, säg bara att du rensar sin vänlista för du vill slippa vissa saker i din stream, det är ju sant?

Men de där exemplen du tog. Hon försökte skämta det där med pizzan osv men pga annat så föll det platt. Det var ju tråkigt. Känns som ni gått i klinch med varandra (eller mest du då efterosm hon nog inte ogillar dig även om du kanske tror det- hon verkar bara vara en aningen okänslig).

Vad kan du göra? Inte mycket. Din övriga fmailj tolererar henne och hon besöker ju inte dig. Ta bort henne på FB, säg att du bara vill ha dina närmaste vänner där, vad som helst :D Jag har rensat bort en del vänner och släktingar som mest bara var till besvär. Vad jag/de än skrev så stämde det aldrig med varandra. Det kan vara utvecklande eller bara nöta på ens tålamod.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Lamina
2013-03-08 00:46
#2

Nja, alltså, hon är ingift. Glömde visst skriva det. Och hon skämtar inte, utan hon fäller alltid sådär otrevliga kommentarer. Jag är inte den enda som tycker att hon är dryg och otrevlig heller, men tycks vara den enda som bara inte står ut med henne och håller mig undan. (Alla andra bara låtsas som ingenting och snackar skit bakom ryggen på henne när hon har gått.)

Jag tror egentligen inte att någon vill ha henne där. Hon bara hänger med när hennes man ska dit och laga bilar eller nått…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Gur4m1
2013-03-08 00:49
#3

Aha…för mig är faster- faderns syster, moster är moderns syster osv :D

Men detta är alltså en "tant", men gud. då äre bara å dumpa. ;D Jo men dina andra släktingar är möjligen äldre? Man håller god min och får ut det genom skitsnacket. Det är helt enkelt så att det är lättare så än att faktiskt be kärringen fara och flyga.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Upp till toppen
Annons: