Annons:
Etikettsex
Läst 6784 ggr
sosanna
2013-03-08 12:48

Du som INTE gillar könshår

Läste i tråden om intimrakning att många tycker könshår är "ofräscht" "äckligt" osv. Hur skulle du göra om den partner du träffar absolut inte skulle vilja ta bort sitt könshår för din skull? Tänder du inte på personen då så det tar slut mellan er eller står du ut med en för dig "ofräsch" partner med hår där nere?

Annons:
Toxics
2013-03-08 13:48
#1

Jag är inte den som tycker att könshår är oerhört äckligt. Men jag kan tycka att det är fräschare utan. Eller iallfall ansat. Men nej, Jag bryr mig inte så mycket om det med min sambo. Mer än att jag kan tycka att det är lite fräschare utan .

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

isafisa
2013-03-08 13:50
#2

Jag tycker mer om när killen tar bort i alla fall en del av könshåret, men det är inte alltid min kille gör det och det stör inte mig nå särskilt. Inget som gör mig mer eller mindre tänd eller så :) Det är hans val helt enkelt :)

PiganX
2013-03-08 14:01
#3

Jag klarar inte alls av att behålla mitt eget könshår, kan gå högst nån vecka innan jag rakar bort det men jag trivs bäst utan. Känner mig mer fräsch då, dessutom kliar det ju fruktansvärt mycket om man har längre könshår och det råkar sticka in mot själva könet, på mig iallafall. 

På killar gillar jag inte alls om de är helt orakade, skulle faktiskt kunna säga att det till viss del gör att jag inte kan tända på dem. Var tillsammans med en kille en gång som inte rakade sig, det höll ju inte mellan oss (men det var inte pga könshåret), men jag tände inte lika mycket på honom som jag kanske hade kunnat göra. Jag kräver inte att nån ska vara helt slätrakad, men en buske hoppar jag gärna över. 

Har aldrig legat med nån tjej som varit orakad, men är nog samma där skulle jag vilja säga. Litegrann går bra, men är det en hel buske så skulle jag nog inte tända lika mycket på henne. Fast det kan jag ju förstås inte garantera att jag alltid kommer att tycka, kanske ändrar mig nån gång i framtiden, det vet man ju aldrig.

Fridaaaa
2013-03-08 14:01
#4

Är det bara lite, bryr jag mig inte, men en buske klarar jag ej, inte om jag måste se det ;) Men lite könshår bryr sig jag mig inte om.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[rumelle]
2013-03-08 14:02
#5

Jag känner mig äcklig om jag låter håret växa därnere. Har dock ingenting alls emot att min sambo är orakad. Skulle nog säga att jag föredrar det så.

sosanna
2013-03-08 14:06
#6

#5 Intressant åsikt att känna sig äcklig med hår men föredra en orakad partner🙂

Annons:
[rumelle]
2013-03-08 17:05
#7

#6 Jag tror det bottnar sig i att jag tyckte det var så jäkla äckligt när jag hade första mensen och det var blod och gegg i håret. Sedan dess, inget hår för mig tack. Men på män är ju risken ganska minimal att samma sak händer. ;P

sosanna
2013-03-08 17:16
#8

#7 ja sant!😃

Underbarn
2013-03-08 20:28
#9

Om han vägrade skulle jag nog få acceptera det - iaf. om jag redan hade börjat gilla personen riktigt mkt och fått känslor. Fast jag hade nog försökt övertala personen rätt mkt… för jag gillar verkligen inte en buske där mellan benen. En vana skulle jag även tro, för jag har aldrig legat eller ens tagit på ett kön med mer hår än lite stubb (illa haha) och det är fräschare och mer "attraktivt", särskilt om personen förväntar sig en avsugning.

[Qimsid]
2013-03-08 22:24
#10

Och jag bryr mig inte alls men så har jag en väldigt avslappnad syn till  det mesta i kategorin obetydliga saker i livet. Jag och min kille gör lite si och så och har inte direkt något "du måste vara ditten och datten för att jag ska älska dig" utan han älskar mig precis som jag är och jag älskar honom precis som han är.

regskylt
2013-03-08 22:43
#11

Jag föredrar helt klart rakat på de jag hoppar i säng med (män som kvinnor). inte kräver jag att de ska vara rakade men möts jag av en oansad buske så tycker jag att det är mer jobbigt och står gärna över oralsex, jag tycker inte om att få könshår i munnen.

Jag själv rakar mig ca 1 ggr i veckan så har oftast lite stubb. Ser gärna att min sexpartner trimmar sitt hår ganska mycket om hen inte rakar sig.

Jag har aldrig gillat könshår, inte på mig eller någon annan. och då had ejag den åsikten innan jag hade sett min första moderna porrfilm (första jag såg var från den tiden då de hade buskar) och inte hade jag diskuterat saken om könshår med någon innan jag rakade mig första gångerna.

[typellisch]
2013-03-09 08:52
#12

#7 Måste säga att blod i könshåret är riktigt äcklig. Rätt skönt att slippa mensen för min del då 😛

polgara
2013-03-19 03:23
#13

Jag vill vara rakad själv för jag tycker det är fräschare så Hur min partner har bryr jag mig inte så mkt om Min nuvarande kille vill att jag har buske men jag vill inte

Annons:
Gur4m1
2013-03-19 23:58
#14

Men det är det där med färsh jag inte förstår. För det betyde rlite att …hår = ofräsht. Varför verkar folk tro att något är i håret? Det som inte fastnar i håret åker ju snarare in i muttan eller ut från muttan. Ni tvättar er väl? Min bäver är då rakt inte ofräsh och jag kan förstå om man gillar känslan av en rakad murva etc, det finns nackdela rohc fördelar men ajg blir ledsen när folk säger att min bäver är äcklig och ofräsh. Att den skulle lukta mer eller mindre än en rakad, svettigt underliv där könet är mer utsatt för svampangrepp och bakterier. :( Vilket en del av oss är mer känsliga för än andra… Mitt underliv har aldirg mått så bra som när jag skrotade rakhyveln. Sen att man kan klippa lite och så. MEn jag är uppvuxen i "generation hårlös". Vi började redan i lågstadiet att peppa varandra med "Fan vad snuskigt har du kvar hår där nere?" Fy va däckligt, hon har hår!" :D

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Honestyisdead
2013-03-20 07:58
#15

14 ingen pratar om ditt kön utan om sitt eget eller sina sexpartners. Och jag kan tala om att jag svettas mer MED könshår än utan. Därför känner JAG mig ofräsh med hår. Svamp får jag inte, bakterier hittar förbi könshår också om dom hittar till könet. Förstår inte varför du tar åt dig av vad andea känner för sina egna underliv eller sina partners kön. För övrigt är det här en smaksak. Årecis som vissa gillar stora bröst och andra kan tycka det är fult/äckligt. Inget som man kan gå runt och må dåligt över. Finns säkert lika många som gillar det som inte.

Maria
2013-03-20 09:34
#16

#14 Jag tycker att du slår huvudet på spiken när du skriver: jag är uppvuxen i "generation hårlös"😉

Jag är övertygad om att det kommer nya håriga generationer och att vi nu är i ett slags "mellanläge" där en del är rakade och en del numera börjar behålla sitt hår. Jämfört med bara ett par år tillbaka.

När jag växte upp (född 62) så var det INGEN jag kände som rakade sig. Det var inte ens tal om att raka sig. Det fanns inte på kartan.

Ursäkta OT.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Gur4m1
2013-03-20 12:46
#17

#15 idag är jag 30+ men jag tar inte åt mig rent så, men om jag varit 15 (när jag VAR 15) så tog jag åt mig, det gör nog de flesta tonåringar.

Att du svettas mer med hår… hår gör det luftigare i underlivet, tro det eller ej. Mitt påstående om svamp och bakterier är ju sådant som gynekologer själva påstår- samma sak gällande att hår gör det luftigare". Själv kna jag tyck att hår kan slita och dra lite, men istället har jag aldrig mer problem med att trosorna/troskanter skaver mot mitt kön. Jag sa att en dle är motagligare än andra, gällande svamp/bakterier, så det är ointressant hur det är för just dig där nere. Själv kan jag inte raka mig, för då får jag enorma problem. Jag ick hela mitt vuxna lvi med problem i underlivet och förstod inte varför. först nrä jag slutade raka mig och ett tag efter det började det bli bra. Det är värt att nämna. Precis osm anal-sexivrare alltid är "ååh men det blir så bra så om man gör det rätt" men det passar inte alla, utöver att det skulle vara "äckligt/vidrigt" vilket är ens egna upplevelser såklart.

Men ja jag tar åt mig när det blir folkstorm när en tjej inte rakat sina armar och får plats i tv- osm förra året? Det säger ju rätt tydligt att det där med att "hår" är äckligt, bara är en personlig preferens för många. Så säg då "JAg tycker det KÄNNS äckligt på MIG själv" inte "Hår är äckligt."

Det är ju just sådant som andra läser och såklart påverkar det folk. Jag tar inte egentligen åt mig, inte nu längre. Men jag hade garanterat gjort det när jag var tonåring (vilket är irrelevant just nu för mig). Så jag säger ju inte att raka sig är fel men man kan raka sig och kanske hitta bättre ord/orsaker till varför man rakar sig?

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Honestyisdead
2013-03-20 13:10
#18

Likadant om jag inte rakar mig under armarna. Det blir mer svettigt med hår än utan.

Gur4m1
2013-03-20 13:34
#19

JAg upplever att svetten stannar kvar snarare. När jag inte har hår blir det väldigt blött och det rinner "vidare". Med hår blir det fortfarande luftigare under armen- mer isolerat möjligen men ändå även luftigare. Nu verkar folk assciera hår under armarna = Svett. måste alltså inte vara så. De tär inte håret som svettas. Folk duschar sig får man väl hoppas.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Lizzette
2013-03-20 13:39
#20

För mig får alla ha som dom vill. Jag tycker inte hår är ofräscht eller äckligt och jag tycker inte heller att det är fel att raka sig. Kvittar helt för mig och jag tycker inte det är äckligt att ha sex med varken rakade eller håriga.

Annons:
Honestyisdead
2013-03-20 13:48
#21

#19 Ja då upplever vi det väldigt annorlunda. Tur man får göra som man vill med håret man har på kroppen ;)

Lizzette
2013-03-20 13:56
#22

Angående hår under armarna så håller jag med om att jag tycker det blir mer blött utan hår där, tex om man tränar hårt och blir svettig. Men däremot upplever jag att det luktar mer om man har håret kvar under armarna. Därför rakar jag mig där. Vet inte om jag inbillar mig det?

polgara
2013-03-20 14:24
#23

Tycker oxå det luktar mer svett med hår under armarna, känns som om svettlukten sitter kvar i håret

StickyKitten
2013-03-20 15:10
#24

Jag tycker inte hår är äckligt, inte heller om det skulle fastna mens eller flytningar i håret. Visst är det opraktiskt med gegg men man kan ju duscha liksom. Min kropp är helt enkelt inte äcklig och jag tycker att det är en tragiskt samhällsutveckling att så många tjejer känner så inför sina kroppar.

Däremot har jag svårt att känna mig snygg med hår, och det är också väldigt synd egentligen. Tänker på det någon annan skrev, om att det förr inte ens fanns en dialog om könshåret. Kan inte ens föreställa mig ett sådant samhälle typ? Fatta vilken nivå av acceptans inför sin egen kropp det handlar om då. Något som idag tyvärr är svårt att uppnå, idealen sjunker ner i åldrarna och kvinnokroppen får ju aldrig vara ifred utan ska alltid, alltid bättras. 

Att vi duger som vi är måste vara århundradets största lögn.

Gur4m1
2013-03-20 15:26
#25

#21 ja alltås jag vill inte förbjuda folk om du fick för dig det. Bara att "naturliga" är att ha kvar håret, men nåon gång de senaste 20 åren blev det norm med rakat och väjer man att vara hårg så ses man som mer äcklig, ohygenisk, svettig, vidrig, fult och framförallt: Onormalt och man ska nästan skämmas :D Jag bryr mig inte om andra rakar sig men när de väljer det så kan man göra det utan uttryck som att HÅR är äckligt. Den att hår inte är kul om man gillar oralsex är ju en annan femma.

Men ja det LUKTAR mer med hår, det är så vi är skapta, att hår under armarna ökar freomondoften, vilket vi Kvinnor ofta gillar hos män, och förmodligen ven män kan uppskatta hos en kvinna (efterosm det är naturligt) men vi gått ifrån, för en kvinna ska ju vara slät, mjuk och hårfri :D

#24 nästa steg är ju där vi redan är idag, utseendet på våra….blygdläppar, som ett exempel. Som enligt studier faktiskt styrs av just "porren". Där skapas idealbilderna av hur en kvinna ska se ut. Sen kommer komplexen när man är ung och inser att man kanske inte ser ut som "normanen" (dvs ser ut som man är skapad). Nu är ju år en skitsak för mig, jag struntar iom folk väljer att operera bort sina hårsäckar, men som med allt annat å ogillar jag att man med sitt sätt att uttrycka sig lägger press på andra. JAg ville bara göra folk medvetna om det.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Intehärutandär
2013-03-20 15:57
#26

Jag ger inte oralsex om man inte är ansad. Då ska jag vara riktigt full och hela truten avdomnad. :)

amandanill
2013-03-20 16:26
#27

Håret sitter ju inte på snoppen så nog kan man ge oralsex till håriga killar.

Annons:
regskylt
2013-03-20 16:52
#28

#27 beror väl på om de ansar eller inte. Är det en kille som är helt oansad och har jättelångt könshår så kan man få i munnen om personen har lite kortare snopp, eller om man tar snoppen djupt in vid oralsex :P

amandanill
2013-03-20 17:00
#29

#28 okej jag har inte varit med nån kille med kombinationen långt könshår - kort snopp + att jag inte vill ha hela i munnen

regskylt
2013-03-20 17:07
#30

#29 nej men för de som tycker om att ha det, då är det lite mindre trevligt med könshår som kittlar i näsan *skämtsam ton*

Men det viktigaste är att ingen ska känna sig tvingad att vara rakad, ansad eller fullt hårig mot sin vilja. Det är nog alla överens om här?

amandanill
2013-03-20 17:10
#31

#30 Håller med

Denna kommentar har tagits bort.
[glitterglam]
2013-04-02 20:44
#33

Helst ordentligt ansat på min kille. Men det blir inte alltid och då får det vara som det är.

Jessicahagstrom94
2013-04-02 21:48
#34

Orka bry sig, det är inte könshåret man ska bli förälskad i… :) jag bryr mig inte ett dugg hur det ser ut där nere, är liksom killen i sig jag vill ska vara en bra människa.

Annons:
JustMySelf
2013-04-03 00:20
#35

Jag föredrar helrakat på killar men min pojkvän ansar och det får räcka. Vill inte be honom raka sig för min skull, om han bara ansar så lär det ju vara för att han själv trivs bäst så.

Jag rakar mig helt, har dock ingen aning om vad killen tycker om det.

Upp till toppen
Annons: