Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2808 ggr
Honestyisdead
3/9/13, 7:28 PM

Melodifestivalen

Idag är det finalen av svenska melodifestivalen.
Ska du se det?

Annons:
0utstanding
3/9/13, 7:31 PM
#1

Ja TVn står på iaf. Men kanske inte sitter klistrad men vill se resultatet

ChristineL
3/9/13, 7:52 PM
#2

Ska se men inte självklart. Kollar bara för att jag är ledig och faktiskt inte har något annat för mig. Jag har inte sett någon av delfinalerna, känner mig som en gammal tant men det var bannemig bättre förr!

pyromanen
3/9/13, 8:19 PM
#3

Barnen sitter vid TVn men jag har smitit till mitt rum med datorn och lyssnar just nu på Mando Diao istället. Men för att vara nåt lite social kommer jag säkert ta nån vända förbi ibland.

polgara
3/9/13, 8:20 PM
#4

kom precis hem men klart jag ska titta, vet inte vilka jag missat iof, nu är det David Lindgren iaf

SimsBrooke
3/9/13, 8:32 PM
#5

#4 Du Missade bara Ulrik Munther.

Så här ser statfältet ut:

1 Ulrik Munther 
2 David Lingdgren
3 State of Drama
4 Anton Ewald
5 Louise Hoffsten 
6 Ralf Gyllenhammar.
7 Ravaillacz
8 Sean Banan
9 Robin Stjernberg.
10 Yohio

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

regskylt
3/9/13, 8:34 PM
#6

Nej. Jag gillar inte sån musik. Blir plågad resten av året på arbetsplatserna med låtarna ändå (förskolor, ungar gillar melodifestivalen)

Ska dock bli intressant att läsa i tidningen sen vem som vann, då ska jag lyssna på bidraget, så man vet vad det är för låt.

Annons:
[Emma--]
3/9/13, 9:24 PM
#7

Nej. Men brukar kolla vilken låt som vinner efteråt :P

0utstanding
3/9/13, 10:17 PM
#8

Rätt låt vann! 😃Eller vad tycker ni?

SimsBrooke
3/9/13, 10:20 PM
#9

#8 Delvis, hade velat se Yohio vinna.. men de där Internationella juryn förstörde allt-

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Portie
3/10/13, 12:32 AM
#10

Nej, kollar inte på skräpet. Har inte sett något av det och tänker heller inte kolla på Eurovision.

Fridaaaa
3/10/13, 8:06 AM
#11

Kollade ej på det. Man skäms som svensk av alla dåliga låtar.
Och Robin som vann var en av få som ens går att lyssna på någelunda ;S

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ChristineL
3/10/13, 10:21 AM
#12

Dom enda låtarna som var bra var Yohio, Ralf Gyllenhammar och Louise Hoffsten. Vi skickar f*n bara dåliga låtar, och med Petra Mede som programledare i eurovision kommer vi skämma ut oss totalt!

Fridaaaa
3/10/13, 10:22 AM
#13

K'nns som att Sverige inte vill ha det här nästa år :P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Honestyisdead
3/10/13, 10:33 AM
#14

12 så dåliga låtar kan det ju inte vara efter som vi vann förra året ;) Yohio förstår jag inte alls mig på. Tyckte han var dålig. Tyckte låten som vann var ok och sverige slipper skämmas. Tänk om vi hade skickat gubbarna eller jeanbanan. Bevare mig!

Fridaaaa
3/10/13, 10:34 AM
#15

#14 Kunde varit bättre bidrag i deltävlingarna så bättre låtar kunde kommit till finalen och sedan vidare till Euro tycker jag :P
Blir sämre för varje år tycker jag xD

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ChristineL
3/10/13, 10:37 AM
#16

#14 - Nej, Loreen var det bästa vi skickat sen The Ark, och innan dess Charlotte Nilsson/Pirelli. Men annars tycker jag bara vi skickar skit ärligt talat. Jag tror Yohio skulle funka bättre i europa än någon annan i årets melodifestival.

Fridaaaa
3/10/13, 10:38 AM
#17

#16 The Ark tycker jag var jättedåliga xD Förstod faktiskt inte varför vi skickade dem trots att det gick ganska bra för dem xD

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
3/10/13, 10:38 AM
#18

15 det brukar jag också tycka, men i år fanns det faktiskt 3-4 bidrag som jag tyckte var ok. Blev riktigt förvånad. Men jag gillade tävlingen bättre när det bara var EN tävling. En helkväll.

ChristineL
3/10/13, 10:48 AM
#19

Ja, man känner sig lite som en gammal tant när man säger att det var bättre förr, men så tycker jag 😉

Gia91an
3/10/13, 11:56 AM
#20

Är det någon som vet varför den intenationella juryn fick rösta? För det är väl nytt?

Jag gillar för övrigt inte alls Robin… Han sjunger för falskt för ofta tycker jag. Men på det stora hela är han okej.

Annons:
Honestyisdead
3/10/13, 12:10 PM
#21

20 har för mig det varit så ett par år nu.

mikkan01
3/10/13, 12:39 PM
#22

Jag kollade och tyckte att det var väldigt bra i år 🙂
Lyssnar aldrig på sån musik annars så det går väl an under mellon haha. Gillade Anton Ewalds dans, speciellt killen som var lång och tanig…😃
Vunnit hade yohio gärna fått göra…eller sean banan så hade vi kunnat ha skrattfest under eurovision igen!

~mikkan

Gia91an
3/10/13, 12:40 PM
#23

21# Jag har verkligen helt missat det :O

Inaarah
3/10/13, 1:35 PM
#24

Jag tycker det var kul att det fanns lite spektakulära scenshower med - sådant höjer underhållningen! Annars tycker jag bidragen som var i final faktiskt var helt okej. Följde ingen av deltävlingarna, men blev ganska positivt överraskad av gårdagens startfält. 

I övrigt var det bra att Robin vann, tycker jag. Låten verkade ju om inte annat populär i den internationella juryn.

abcö
3/12/16, 11:10 PM
#25

Det var den sämsta låt Sverige skickat på länge tycker jag.

Fridaaaa
3/13/16, 10:36 AM
#26

#25 Samir och victor t.ex var ju det sämsta i hela tycker jag xD

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
3/13/16, 10:40 AM
#27

I år var det väl ovanligt dåliga låtar?

Jag tycker den bästa vann men det var ändå inte så bra😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Fridaaaa
3/13/16, 10:49 AM
#28

#27 Jag personligen tycker det blir sämre för varje år xD
Men några jag gillade som inte ens kom till final :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
3/13/16, 1:22 PM
#29

Vi har inte en chans i eurovision. Detta var första gången på länge då jag inte gillade en enda låt.

Kalli
3/13/16, 1:33 PM
#30

Såg inte så valde nej men håller inte med om absolut inte. Jag har sett några av delfinalerna, är inte kategoriskt mot melodifestivalen.  Blev bara inte så att jag såg finalen.

Honestyisdead
3/13/16, 1:37 PM
#31

#30 Du håller inte med om vad?

Kalli
3/13/16, 1:39 PM
#32

#31: Jag håller inte med om "absolut INTE" fast jag valde det alternativet eftersom jag inte såg melodifestivalfinalen.

hankans91
3/14/16, 6:39 PM
#33

#29 Vilken tur i såfall så slipper vi arrangera det nästa år😃

Honestyisdead
3/14/16, 6:58 PM
#34

#33 😎

Annons:
[Indii]
3/14/16, 10:45 PM
#35

#29 Det är inte meningen heller. Svt vill ju inte gå under på kuppen. Fast jag tror ändå att Frans kan charma Europa en del, på något underligt vis.

[Forest]
3/15/16, 8:04 AM
#36

Jag tycker det var ett väldigt bra startfält var två låtar som vi ansåg inte var bara resten var helt okej låtar. Rätt låt vann ännu en gång 😃

Ni som tycker att era favoriter inte gick vidare  till finalen rösta ni eller anser ni att resten av dom som har lagt sina röster gjorde fel val?

abcö
3/15/16, 8:27 AM
#37

#36 Resten av dom som har lagt sina röster gjorde fel val, ja. ;)

[Forest]
3/15/16, 9:13 AM
#38

37 haha 😉 Tur man rösta rätt så man inte kan klaga 😃

Åsa S
3/15/16, 9:18 AM
#39

Jag röstade men min låt hamnade inte bland topp 3. Min man skulle rösta också men när han hört låtarna sa han att det var ingen låt han tyckte var bra så han röstade inte.

Honestyisdead
3/15/16, 3:13 PM
#40

#36 Jag hade inga favoriter,  så jag röstade inte i år.

Jag trodde verkligen inte att frans skulle vinna. Trodde han skulle hamna i nedre delen. Likaså mina gäster.

Jaja, man får väl vara glad över att dom där bada nakna inte vann. Hur tusan dom kom till final förblir en gåta!

[Indii]
3/15/16, 8:42 PM
#41

"Bada nakna" är sexåringarnas favoriter. Frans är nog fjortisarnas. Hejade på Wictoria  som iaf hade en "riktig låt"!

Annons:
[Hayabusa]
3/16/16, 8:10 AM
#42

Nej, melodifestivalen är inte min grej.

Maja92
3/17/16, 3:30 PM
#43

Eftersom jag nästan enbart lyssnar på metal tycker jag absolut att Eclipse skulle kunna ta hem allt, tyckte även kizunguzungu hade fart i sig. Resten är bara massa  gnälliga låtar om kärleksdravel, år efter år hörs denna typ av låtar i radion. Jag hör ingen skillnad på någon av dessa gnälliga röster och deprimerande melodier mellan Frans( denna är absolut värst), Pernilla Abdersson, Robin Bengtsson, David Lindgren, Victor och natten, Molly Pettersson, Isa, dom där 3 gubbarna med "håll mitt hjärta hårt", Wiktoria, Lisa Ajax, Oscar Zia (denna gnälliga röst hamnar precis efter Frans) och  Martin Stenmark. 12 stycken gnälliga ballader, helt otroligt. Tacka gudarna att framförallt Powermetal finns ^^ Go go Gloryhammer, Powerwolf, Dragonforce, Hammerfall, Nightwish, Amberian Dawn och andra fantastiska band som är mer åt pudel, melo, death och horror metal <3

Honestyisdead
3/17/16, 7:40 PM
#44

#43 Var det metall med i finalen? ?

[Indii]
3/17/16, 8:06 PM
#45

#44 Nej. "Eclipse" som kom närmast den genren gick inte till final.

Honestyisdead
3/17/16, 8:13 PM
#46

Tänkte väl :)

John G
3/27/16, 11:27 PM
#47

Så här i efterhand vill jag ärligt och uppriktigt säga En sak om melodifestivalen.

Jag slår hellre ut ett glas vatten på köksgolvet och tittar på hur det vattnet dunstar, än tittar på melodifestivalen.

För att förbättra dig, våga verka fördummad.

Honestyisdead
3/27/16, 11:38 PM
#48

#47 hahaha

Annons:
Upp till toppen
Annons: