Annons:
Etikettkluringar-och-undersökningar
Läst 1240 ggr
Toxics
3/15/13, 12:06 PM

framkalla bilder

Jag har börjat framkla alla mina bilder. Och då menar jag verkligen alla. Pappa och resten av min familj nöjer sig med att ha dom på datorn.

Men jag framkallar bilderna på mina nära och kära.
hur gör ni?

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Annons:
Toxics
3/15/13, 12:07 PM
#1

Att jag framkallar alla kan ha med att göra att den förra datorn krashade innan jag hann framkalla några bilder. Så då försvann ca 600 bilder. Och mina bilder innehåller ju bilder på minnen. Så det vill jag aldrig mer ska hända. =)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Fridaaaa
3/15/13, 12:10 PM
#2

Fattas ett alternatvi "annat" eller "skriver ut hemma".

Jag skriver ut på fotopapper, om jag vill ha ett kort framkallat :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Toxics
3/15/13, 12:15 PM
#3

2# Ja fast då framkallar du ju på ett eller annat sätt =)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

ChristineL
3/15/13, 12:16 PM
#4

Det var väldigt längesen jag framkallade bilder, men jag tar dom finaste, antingen framkallar på riktigt eller skriver ut på fotopapper.

ettlitetalias
3/15/13, 12:17 PM
#5

Jag framkallar saker som bilder från resor och andra "större" händelser och stoppar dem i ett album :) Nu fotar jag även mycket film, och de måste ju framkallas :)

Fridaaaa
3/15/13, 12:18 PM
#6

#3 Mjo fast framkalla för mig, är via fotobutik främst, det är så jag ser framkallning på mer :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Toxics
3/15/13, 12:18 PM
#7

Får man fråga vart ni framkallar ifall ni framkallar via internet eller något bolag? =)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

fruktgumman
3/15/13, 12:50 PM
#8

Framkallar ca 10% (de finaste) varje år. Resten nöjer jag mig med att ha på datorn

Aniara4
3/15/13, 12:54 PM
#9

Jag har alltid samlat foton i album (mitt första egna är från mitten av 80-talet), så för mig känns det fortfarande bättre att ta ut en del och sätta i album. Mer beständigt på något sätt.

Sen är det ju toppen med digitalfotografi att man kan ta massor av foton och titta igenom allihop, och sen välja ut de man vill spara. En del kan ju vara lite roliga att se, men kanske inget man vill lägga ens lite pengar på att ha kvar sen. När jag började fotografera fick man vara betydligt mer sparsam och eftertänksam med kameran. Sen är det å andra sidan en nackdel att det lätt blir alldeles för mycket. Augusti förra året var en väldigt händelserik månad, och jag har flera tusen foton bara från den månaden som jag inte har orkat gå igenom, välja ut, redigera och framkalla än.

Sarah
3/15/13, 12:56 PM
#10

Skriver ut en del, men sen har jar jag allt som på en extern hårddisk som backup.

erspers
3/15/13, 12:59 PM
#11

jag spar dom korten på datorn o på en extern hårddisk..brukar bränna en DVD-skiva lite då o då också  så mina kort finns lite överallt o det är nog ingen större risk att man blir av med dom heller..om inte kåken brinner ner typ..

S

citytjejen
3/15/13, 1:27 PM
#12

Har dem på datorn men skriver ut vissa på fotopapper.

/Christina

Intehärutandär
3/15/13, 1:37 PM
#13

Jag tänker göra det. Och SOM jag tänker. 😃 Har sparat på skivor och i mail. Framkallade några hundra av mina bästa kort förra året - men de bara ligger. Ett par ramade jag in. Resten ligger i högen "jag ska bara". 

Just nu har jag till uppgift att framkalla alla gamla foton från avliden släkt - för att bevara till efterlevande.

Annons:
Honestyisdead
3/15/13, 2:00 PM
#14

Framkallar en del bilder som jag tycker är extra fina. andra sparar jag på USB minne ifall datorn skulle dö.

[glitterglam]
3/15/13, 6:01 PM
#15

Framkallar de finaste och från resor, utflykter och annat. Skulle inte vara så kul om jag framkallade alla bilder, skulle bli flera tusen.

redytogo
3/15/13, 6:08 PM
#16

"Jag fotar aldrig" fanns inte med

Jag svarade att jag har bilderna på datorn men jag har inga bilder där

Toxics
3/15/13, 6:11 PM
#17

16# Fotar du aldrig ? :O

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

redytogo
3/15/13, 6:14 PM
#18

Inte sedan digitalkamerorna blev till. Annat var det med de gamla hederliga kamerorna där man lämnade in filmrullen sen.

Jag är bakåtsträvare

Fridaaaa
3/15/13, 6:16 PM
#19

#18 Lättare med digitalkamera tycker. Finns den som ej är svårhanterade :) Man kan radera de bilder som ej blev bra osv :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Toxics
3/15/13, 6:21 PM
#20

18# Fast det finns ställen där man kan lämna in negativ och filmrullar också =)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Annons:
redytogo
3/15/13, 6:33 PM
#21

Javisst Jag köpte dock aldrig någon ny kamera sedan min gick sönder Men en dag kanske jag slår till med en digitalkamera ;)

Aniara4
3/15/13, 6:51 PM
#22

Det borde vara otroligt lätt att få köpa en gammal icke-digital kamera billigt! Jag har försökt sälja en bra gammal systemkamera jag har, men det är ingen som vill ha den…

annainorrland
3/15/13, 7:08 PM
#23

Framkallar ibland. Jag borde bli bättre. Har så mycket på datorn som jag inte vill ska förstöras om nåt händer

Agda
3/15/13, 8:42 PM
#24

Framkallar ibland, då jag har hittat något erbjudande om billigare framkallning. Framkallar knappt bilder på människor, eftersom jag inte brukar fota dem. Däremot framkallar jag bilder på djur och natur😉

CelsiusT
3/15/13, 9:49 PM
#25

Jag valde "framkallar sällan" men saknade helt klart ett alternativ "annat". För jag har aldrig någonsin själv framkallat bilder jag tagit med digitalkameran. Men däremot så gillar jag ju den gamla hederliga stilen och fotografera med analog kamera och då framkallar jag ju såklart! Så jag nöjer mig absolut inte med att ha bilder på datorn, tycker det är helt förkastligt. Men framkallar aldrig bilder från digitala kamerar, dock så fotograferar jag med analog kamera och framkallar då såklart bilderna (fast det blir ganska sällan).

Medarbetare på westernridning.ifokus

CelsiusT
3/15/13, 9:54 PM
#26

#16+18 Jag är som dig! Jag började verkligen att hata att fotografera sedan digitalkamerorna dök upp. Men så kom jag på att man ju kan använda dom gamla hederliga analoga kamerorna än idag. Så jag har snott min pappas analoga systemkamera (planerar att köpa min egna senare) och det är mycket roligare!

Medarbetare på westernridning.ifokus

JoJo!
3/16/13, 12:19 PM
#27

Framkallar ibland, men då försöker jag framkalla allt sedan jag gjorde det senast Tar bara kort på en sak - nämligen mina husdjur Sparar även allt på ett USB-minne som backup

Min syn på fotografering har ändrats när mitt liv har ändrats Använde mig när jag var ung av en systemkamera Hade även en kompaktkamera och en polaroid Brukade då sitta en del i mörkrum och experimentera När det tog slut med mitt ex (som jag var ihop med i nästan 12 år) slängde jag en stor del av mina kort Jag ångrar inte det som varit och jag har minnena kvar ändå jag vill bara inte titta på dem på fotografier

Annons:
Upp till toppen
Annons: