Annons:
Etikettoff-topic
Läst 3155 ggr
Toxics
2013-03-15 17:51

OT flashback forum

Ä det någon som är medlem där och hur tusan fungerar det ? Verkar ju vara hur rörigt som helst.
Tacka vet jag iFokus! =)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Annons:
redytogo
2013-03-15 17:55
#1

vet knappt vad det är..

Honestyisdead
2013-03-15 20:46
#2

Har aldrig varit där. Har varit för mycket skit in om det.

Aniara4
2013-03-15 21:35
#3

Grejen med Flashback är att precis allt finns där. Bra som dåligt. Det är ju fullständigt gigantiskt med alla ämnen, och det går att hitta information om precis vad som helst. Jag minns t.ex. en gång när jag höll på att leta ihjäl mig på bankens hemsida efter var det fanns insättningsautomat förutom den jag kände till som var trasig. Till slut googlade jag istället, och minsann om inte någon på Flashback hade haft samma fråga och fått ett svar jag kunde använda!

Måste erkänna att jag också går in där av nyfikenhet ibland i samband med uppmärksammade rättsfall. Står det t.ex. "känd politiker åtalas för kvinnomisshandel" på Aftonbladet kanske jag smyger in där för att se vem det är. 

Men sen finns det ju också oändligt mycket otrevlighet och störiga typer, varav det säkert finns en eller annan som inte är ett troll. Det finns ju en viss dominans av mer eller mindre känslostörda unga män…

Jag skaffade faktiskt ett konto för ett tag sen, men har inte skrivit någonting. Jag kommer aldrig ihåg inloggningen heller!

ramm5tein_
2013-03-16 13:21
#4

Har bara upplevelsen av unga män som jämt och ständigt försöker racka ner på varandra där. Det kan handla om en träningsfråga, vilket är ditt bästa bantningstips. Också börjar någon jävlas med alla, klanka ner på alla andras tips, hitta på att TS är så fet så att ändå inget kommer funka och dylikt. Bara utifrån ingenting, för att jävlas.

I nästan VARJE tråd jag har hamnat på där via att jag sökt om något på google har det varit denna stämning. En käftfight på internet med noga utvalda ord för att visa upp sitt intellekt.

Menar att inte att döma ut män, men sådär ser det helt enkelt ut där.

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

LaSadie
2013-03-16 15:30
#5

Enda gången jag kollar in på Flashback är när man vill veta vilken den/de icke nämnda personerna, som anklagas för något, är. Som de som körde ihjäl sig i veckan, dagen efter så fanns info om dom på Flashback. Vilket är mer en regel än undantag…

Men annars är det määängder av skit på Flashback, men fyller väl sitt syfte för vissa.

Gur4m1
2013-03-16 20:40
#6

Flashback är ett frum jag undviker, för många tomtar, farliga sådana en del av dem, appropå det där med känslostörda typer och det faktum att de utan större rpoblem skulle ta reda på vem du är, var du bor och var du åt frukost, Ungefär.- så jag undviker det. JAg brukar googla och småläsa men jag skulle _aldrig_ någonsin__ i hel*ete_ skriva någonting där. :>

Nu kan ju värsta största psykstalkern även lurka runt här, men risken känns ofantligt låg i jämförelse.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
Underbarn
2013-03-16 21:35
#7

Hahaha håller med #4

StickyKitten
2013-03-17 21:42
#8

Har varit medlem i några år, håller mig dock till relationsforumen och liknande där folk är någorlunda normala, till skillnad från typ knark-forumen eller pedofili-forumen. 

Det sköna med flashback är att i stort sett allt finns där, vad man än googlar hittar man oftast dit typ. Allt från hur man ska koka ägg till hur försäkringskassan funkar till hur man bäst ska suga kuk eller få bästa trippen. Dessutom är de jäkligt ärliga, det finns inga moderatorer som säger aja-baja ifall man kallar någon idiot eller dum i huvudet, men samtidigt får man ha tålamod med att folk beter sig illa också. Uttrycker mycket konstiga åsikter, mycket rasism, sexism osv som florerar helt öppet. 

Men ja, det har väl en dassig charm på något vis. Vad som skulle vara rörigt vet jag inte, allting är ju kategoriserat? Klickar man sig in i en kategori finns trådarna där.

monstret
2013-03-18 01:01
#9

#6   Varför skulle det vara  farligare att skriva på Flashback än här?    Allt du skriver här inne i dom öppna trådarna kan ju vem som helst ute på nätet se,du har ju ingen aning om vilka som läser?   samma  "tomten" som läser inne på flashback kan ju läsa trådarna här.

Gur4m1
2013-03-18 09:20
#10

Här invaggas jag i en falks trygghet antar jag. Lite som att det känns tryggt här som i en liten by vid norrlands kust, jämfört med att gå på stureplan, ensam mitt i natten.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Greigh
2013-03-18 09:33
#11

Jag har en användare på Flashback som jag dock aldrig använder. Men jag måste erkänna att jag läser minst 5 ggr i veckan på Flashback. Det är mycket givande, då det är ett mycket brett forum.

Hur menar du egentligen med hur det fungerar?

#6
Det finns inga som helst möjligheter att dom får tag på din identitet om du nu inte skriver något om det helt öppet på forumet. Flashback är så pass skyddat och det är inga andra än sidans moderatorer och administratörer som har tillgång till dina uppgifter. Polisens datahackers kommer inte ens åt din användare, de är tvungna att vända sig till Flashbacks ansvariga admin.

#9
Nickar man under ett annat namn på flashback så är det inga problem.

Gur4m1
2013-03-18 09:43
#12

JAg hängde på ett annat forum där många från flashback hänger och det är ottäckt hur snabbt de listade ut min EXAKTA identitet med namn, adress, partner etc utan att de sett speciellt mycket alls av det jag skrivit. Bara genom det här inlägget har jag ju lämnat ut NÅGON information om vem jag är. Så de tär inte jsälva forumets säkerhet jag är orolig för, utan för det faktum att jag hängt på nätet i ett flertal år. Nu är det ju som sagt lika möjligt att göra det på detta forum. Men Flashback känns mer som ett forum som lockar till sig en viss typ av människor (among others! Såklart). Polisen är väl för korkade, inte så många psykon av den sorten i polisens styrka kanske? JAg hoppas iallafall att det inte finns mycke skrot och korn av den typ av människa jag talar om- i vår svenska polisstyrka.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Greigh
2013-03-18 09:48
#13

#12
Aah, du menar dom små pusslarna. Jo, det förstås kan vara lite läskigt. Dock har jag ingen erfarenhet av det själv, då jag aldrig skriver på flashback. Jag tycker att attityden på flashback är riktigt irriterande, så jag söker främst upp trådar jag kan tyckas verka någorlunda innehållsrikt!

Annons:
LinaLj
2013-03-18 10:49
#14

Jag läser där ibland eftersom det finns oändligt mycket information om ämnen som ibland inte är så lätta att hitta info om. Men det gäller ju att sålla bland all info, men det gör det ju oavsett var man läser. 

Men däremot har jag absolut ingen lust att bli medlem eller skriva något.

monstret
2013-03-19 14:39
#15

#10 Ok.  Jag förstår ungefär, tror jag?   Miljön här inne ger mjukare och snällare intryck.  

 Flashback som jag har uppfattat ger tuffare och hårdare intryck. Ett stort forum med mycket blandat, där det finns utrymme för för det mesta närapå utan begränsningar.   

När känslan här inne på själva forumet är snällare så tänker man inte alltid på att det inte bara är medlemmar här inne som kan läsa i trådarna? Dom som är på flashback kan ju att googla fram dom här trådarna och läsa här med.   

 Det enda som kan vara tryggare i så fall är möjligtvis om någon retar upp sej på en person i en diskusion och hur seriösa personerna bakom forumet är med kontot personuppgifter och registreringen o.s.v ?  Men det vet jag ingenting om, så det kan inte uttala mej om.

Honestyisdead
2013-03-19 15:22
#16

för mig är ett forum om tillåter sådant som det forumet gör ingenting som intresserar mig. skriver hellre på iFokus eftersom det finns regler här.

monstret
2013-03-19 21:23
#17

# 16  Ja men även om det finns regler här och ser prydligare ut, så kan ju vem som helst ute på nätet läsa allt som skrivs i dom öppna trådarna.

Honestyisdead
2013-03-19 21:34
#18

#17 Det säger jag inte emot.
Men man kan skriva med vettigt folk här inne. Det är det viktiga.

Sedan måste man alltid vara medveten om att allt man skriver på nätet går att hitta.

Gur4m1
2013-03-19 23:41
#19

Är mest tveksam att man ska utsättas för personpåhopp och liknande. OCh ja, lättare provocera "de farliga" människorna ;) Här kan samma sak ske men ja, jag trivdes bättre mean while :P

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

vallhund
2013-03-19 23:43
#20

Flashback tävlar med föräldraforum att vara bland de otrevligaste på det Svenska språket.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
ramm5tein_
2013-03-20 17:15
#21

#20 Där håller jag definitivt med dig.

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Wide Awake Dreamer
2013-03-20 20:38
#22

Man kan hitta ett och annat intressant på Flashback. Det är ingen tvekan om att det finns en del intelligent och kunnigt folk som skriver där. Men tonen kan vara rejält hård emellanåt och jag tror man får ha riktigt tjockt skinn för att inte ta åt sig alltför mycket. Jag har själv bara läst på forumet och har inte några närmare planer på att bli aktiv där. Det verkar finnas för många otrevliga och störda individer för min smak helt enkelt.

Upp till toppen
Annons: