Annons:
Etikettförhållande
Läst 4077 ggr
[Devya]
2013-03-17 23:36

Mitt liv går sönder

Allt har ändrats sedan jag kom till England för att studera. Det värsta är väl att jag har fallit för någon annan och jag vet inte längre vad jag ska göra.

Jag har berättat för min sambo/fästman att jag har fallit för någon annan men nu vet jag inte längre vad jag borde göra. Min fästman kämpar på och vill ha mig tillbaka. Han sa dock till alla i min familj och hans kompisar att jag har fallit för någon annan. Han kontaktade även de typer jag umgås med här och berättade om alltihopa. Så nu är alla kort på bordet och alla vet att jag har känslor för någon annan. Han sa dock inget till någon ur sin familj. Han vill tydligen inte att de ska få veta något.

Jag vet inte vad jag ska göra längre. Det känns som om jag går sönder. Varför måste jag börja få känslor för en annan kille efter ett 10 års förhållande? Och varför vill jag nu göra slut med min sambo? Det är väl bara frågor som jag själv kan svara på men jag har aldrig varit så förvirrad som jag är nu. Jag trodde att jag hade allt klappat och klart, hela min framtid planerad men nu ser det bara tomt ut.

Någon annan som varit i en liknande situation och vad gjorde du då?

Annons:
Gur4m1
2013-03-18 09:54
#1

Jo, frågan är varför, jo det kan vra för att ni har det jobbigt i er relation. ÄR det något med din nuvarande som gjort att du drar mot någon annan?

Bara det faktum att bli förälskad i någon fast man ÄLSKAR en annan. Det är förvirrande. En gång hände det mig, men jag kunde itne välja så jag bröt med båda två. En annan gång blev det så att jag valde dne nya-men då var det för att min dåvarande var ett jävla svin. Låter inte som att din nuvarande förtjänar detta, samtidigt är jag konfunderad över hans beteende att berätta om det för DIN fmailj och vänner. Han låter väl bli mot sin fmailj för att du ska ha en chans, om du ändrar dig. De skulle nog bli väldigt besvikna och ledsna på dig, gissar jag.

Vem är mannen du förälskat dig i? Har det pågått länge? Jag skulle bryta med honom för att vara säker på vad jag känner. Dvs om du vekrligen vill att du ska återgå till att bara tänka på din nuvarande.

För mig är det inte alls märkligt att dei långa relationer förr eller senare hamnar i en sån här sits. Att man kanske blir för vana, tar varandra liiiiiite för givet, det blir vardag, man vet vad man har även om man älskar och uppskattar det- så är det inte samma sak som att vara nyförälskad.

Inget är så starkt och förföriskt men även förblindande som förälskelse. Man villvara med den som är objektet för sina känslor, det är som en drog. Det är så vi är byggda. Jag blev faktiskt förälskad i en annan kille när jag var med min nuvarande, jag berättade det, vi hade en kort paus. Grejen är att jag även hade paus från mannen jag förälskat mig i. I början var han bara ett stöd, men det slutade med att jag anförtrodde mig främst till honom och vårt band stärktes och jag blev även otroligt fysiskt attraherad av honom, utöver det känslomässiga. Då drg jag mig bort och jag har inte talat eller haft kontakt med honom sedan dess, coh detär flera år sen nu. Men jag SKÄMS inte över det. Jag hanterade det och jag är fortfarande med "min" man, som jag iefterhand nog hade ångrat om jag lämnat honom.

ÄR din nya förälskelse rätt för dig, alla rosa fluffiga lyckliga känslor åsidosatta- skulle ni fungera? Vad är det som knuffat dig in i en annan mans "famn", har du och sambon problem? Vad är din roll i det hela, har du sökt stöd ufanför relationen istället för i din partner. Sånt skulle jag nog fundera på. Man vill inte lämna 10 år lång bra relation för att efter en månad med den nya inse vad man gjort och vad man "bytt till". Samtidigt vill man inte återgå till din partner och alltid undra och längta.

Kan bara säga; Gör ingenting förhastat men gör det du måste för att må bra. JAg tycker att du skött det snyggt iomed att du berättade för din sambo, samtidigt som han såklart måste må helvetes illa just nu. Lycka till!

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

0utstanding
2013-03-18 17:26
#2

Är det inte bara förälskelse du känner för den nya killen då? En förälskelse som kanske inte håller efter ett halvår.

Var ditt förhållande med din fästman dåligt redan innan du träffade den nya eller vad känner du för din fästman? Har kärleken tagit slut? Har/hade ni ett bra förhållande så hade jag inte kastat bort 10 år mot en som för tillfället verkar mer lockande. Man vet vad man har..

[Devya]
2013-03-18 19:17
#3

#1 Vi har haft en del problem de senaste åren och kanske det är så att vi har tagit varandra för givet.

Han har ljugit för mig om tre stora saker under de senaste åren och två av dem fick jag reda på då jag var här i England. År 2010 så ljög han för mig under ett helt år om sina studier. Jag studerade och arbetade samtidigt som jag även kom hem och laga mat och städa. Jag fick reda på att han hade inte gått till skolan på evigheter och hade bara varit hemma och spelat. Det här var en stor besvikelse för mig för jag hade magkatarr pga all stress med jobb, studier och hemmet. Han kunde åtminstone ha tagit hand om hemmet och försökt hjälpa mig.

Sen fick jag reda på att han hade spenderat en massa pengar på sin hobby i januari, den månaden han klaga på att han hade dåligt med pengar och det blir värre då jag åker iväg till England. Så jag gav honom en hel del pengar bara för att sen få veta att han hade spenderat det på sin hobby. Sen fick jag också veta att han ockå har ett spelproblem. Varje månad går han och spelar black jack. Så där går en del pengar också. Det här betyder att jag fortfarande betalar över hälften av hyran varje månad.

Oberoende hur allt går kommer vi att flytta isär då jag åker tillbaka hem för han måste lära sig att ta hand om sig själv och ekonomin. Jag har alltid haft en önskan om att flytta isär pga att jag tycker att han är för oekonomisk men jag visste inte hur pass allvarligt det var.

Jag har inte så pass starka känslor för den här andra killen men det får mig att reflektera över mitt nuvarande förhållande och att det inte riktigt som det borde vara.

Gur4m1
2013-03-19 01:02
#4

" Jag studerade och arbetade samtidigt som jag även kom hem och laga mat och städa. Jag fick reda på att han hade inte gått till skolan på evigheter och hade bara varit hemma och spelat. Det här var en stor besvikelse för mig för jag hade magkatarr pga all stress med jobb, studier och hemmet. Han kunde åtminstone ha tagit hand om hemmet och försökt hjälpa mig"

Du beskriver EXAKT samma situation jag var inne med mitt ex…

Är det pengaspel eller onlnespel? JAg fick ljuga för hela hans släkt sen för han ville inte att alla andra skulle veta att han hoppat av studierna. Det sög, jag hatar att ljuga.

Men ja, det låter helt galet, din pojkvän verkar onekligen lida av spelberoende om hans pengar glider sådär genom fingrarna. Synd att det går ut över din ekonomi. Min erfarenhet är att man kan fungera bra, eller bättre som par som särbos, därför är jag särbo nu med min nuvarande. 5 år och folk tror något är fel mellan oss för att vi inte bor ihop ännu. Vi pratar om det men vi vill bo så pass stort den dagen när det ska bli så, så vi är inte redo för det ännu :) Ekonomiskt alltså.

Mitt största misstag var att flyttaihop med mitt ex, mitt andra stora misstag var att stanna kvar när han betedde sig så som du besriver din pojkvän 2010. Vi borde ha flyttat isär men istället flyttade vi till större lägenhet och våra problem blev större (för han började ju inte städa mer- och hyran blev högre och jag fick jobba mer).

Bra att du fått möjlighet att reflektera över din relation.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Geru
2013-03-19 01:49
#5

Pft. Människan kan inte ta hand om sig själv, sin relation, sin ekonomi eller sitt liv. 

Kanske dags att tänka om då? 

Det finns definitivt bättre saker att göra med livet än att rensa upp någon annans skit plus ens eget.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Gur4m1
2013-03-19 02:37
#6

#5 word. Fast de har 10 år tillsammans om jag förstått rätt så det är nog inget man bara lämnar samtidigt, om man tror att bättring kan ske.

TS; Är detta något som började bli ett problm 2010 eller har han alltid betett si såhär? Är han själv medveten om sitt problem, att hans liv ÄR struligt? Vill han bättra sig och har svårt för det eller skite rhan bara i det och säger vad du vill höra för stunden?

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
Geru
2013-03-19 02:53
#7

#6 Jo, men det verkar vara rätt stora förändringar som ska ske.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Gur4m1
2013-03-19 03:23
#8

#7 jodå. Mitt ex som jag berättade om var precis som TS (utifrån hennes beskrivning), rätt hopplöst. Idag är han dock en välfungerande individ med ett tryggt och bra förhållande, skolan fungerar och han jobbar också! Så folk kan förändras, det vet jag. Sen om man alltid är den som kan motivera dem till det vet jag inte. Om jag och mitt ex inte gjort slut vet jag inte om han fortfarande idag skulle ha fortsatt. Kanske var den lärdomen att han miste mig/svek sin familj, vad som fick honom på rätt köl igen. Kanske han skulle ha kommit dit förr eller senare vilket som, med min hjälp. Så att han kan förändras vet jag, sen HUR man får någon att vilja förändra sig, vet jag inte :(

Jag skulle nog som du, säga att det enklaste är att gå vidare men jag vill inte säga "Lämna, det är hopplöst!". Jag har en annan erfarenhet.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

pyromanen
2013-03-19 09:05
#9

Ditt liv kanske inte håller på att gå sönder. Det kanske håller på att utvecklas.

Geru
2013-03-19 13:15
#10

#8 Klart folk kan förändras! Inte det jag säger. Jag vet dock inte hur mycket just den människan vill förändras. Mina varningslampor fortsätter blinka rött.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Honestyisdead
2013-03-19 15:24
#11

Jag hade aldrig berättat för min partner om känslor för en annan om vi var i olika länder. Hade jag blivit intresserad av någon annan vid utlandsvistelse hade jag inte agerat allt på det utan låtit det gå förbi. Sedan åkt hem och rett ut vad för känslor jag hade för min partner.

Låter riktigt jobbigt för honom att få veta detta när du inte ens är i landet och ni inte ens kan träffas.

[Devya]
2013-03-19 15:44
#12

#4 Det är både pengaspel (poker) och onlinespel. Så det är ju inte alls bra. 

Det med studierna fick jag reda på då det kom hem ett brev. Var ju inte det bästa sättet att få reda på om det hela.

#5 Det är nog dags att tänka om, definitivt. Därför är jag också väldigt förvirrad nu. Vi har varit tillsammans i 10 år och det är inte så lätt att kasta bort det. Dessutom så har vi bästa sexlivet någonsin och det tror jag inte blir så lätt att skapa med någon annan. Efter 10 år är vårt sexliv fortfarande helt fantastiskt! Det låter kanske udda att ens nämna sådant men det är en del som jag inte gärna skulle vilja slänga bort.

Men jag måste tänka på det hela i ett större perspektiv. Jag tror inte att jag skulle kunna skaffa barn med honom som han är nu. 

#6 Han är medveten om sina problem och försöker nu ta itu med dem, så det är ju alltid en början. Men han har nog alltid haft dålig hand om ekonomi och han har alltid lyckats bli beroende av något spel.

#9 Får bara vänta och se hur det kommer att gå då… Antingen tar det slut eller så arbetar vi ännu mer på förhållandet men just nu så ser det nog ut som om att jag vill att det tar slut..

Gur4m1
2013-03-20 00:04
#13

#12 då är han en som har problem med beroende och bör därför söka hjälp. Folk med ADHD har t.ex väldigt lätt att bli beroende- av mat, spel,droger, alkohol, shopping. Har ofta problem att hålla i pengar, etc. Bara som ett exempel på hur du kan stötta honom- att förebygga sitt problem även om det kanske aldrig kommer att försvinna helt. Sen är ju spel ett intresse det med, men han verkar uppenbart inte kunna hantera det.

Du ska ju inte känna att du ska stanna för att rädda honom.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
[Devya]
2013-03-20 14:40
#14

#11 Han vill att jag alltid ska vara ärlig med honom och visst ville jag vänta med att berätta men vi har kommit överens om det här från början. Vi även pratade om det här just innan jag åkte iväg. Att om jag skulle hitta någon annan eller få känslor för någon annan så vill han veta det direkt.

Jag strävar efter att alltid vara ärlig och även om tiden är lite opasslig så kan jag inte göra något åt det. Jag ska så småningom ändå ta en sväng hemåt för att se vad vi ska göra åt saken. Sen åker jag tillbaka igen.

Honestyisdead
2013-03-20 14:43
#15

Det är inte oärligt att inte berätta om känslor för en annan så länge man inte agerar på känslorna enligt mig. Men har ni bestämt det ni har bestämt så har ni.

Själv hade jag aldrig kunnat göra på det sättet, ser inte hur det ger något alls att tala om något sådant när man är ifrån varandra.

[Devya]
2013-03-20 14:58
#16

#15 Han gjorde likadant mot mig för ett antal år sedan och jag tyckte det var bra för mig att inte vara nära honom vid det skedet. Jag behövde tid för mig själv efter att han hade berättat det för mig. 

För honom har det förstås varit svårt men han har även uttryckt att det har varit bra och att han tycker att han har mognat en hel del under den här tiden. Jag är väldigt imponerad över hur han hanterar hela situationen. Vi talar varje dag med varandra och sen behöver vi paus från varandra. Jag tror att vi skulle bara sårat varandra ännu mer ifall jag hade berättat det då jag var hemma, men det är nu min teori.

Jag tycker sen att det känns oärligt att inte berätta om sådana här känslor. Jag tänker ju på den här andra killen hela tiden och jag känner mig skyldig pga det. Men jag tänker inte agera på mina känslor. Känslor kan man inte göra så mycket åt men man kan välja vad man gör, som tur är.

amandanill
2013-03-20 16:40
#17

men jo visst är det väl mest rätt att berätta för sin partner om man är förälskad/kär eller fått känslor för nån annan. Även om man inte gör nåt åt det så skulle det kännas jättehemskt om tex min kille skulle gå omkring och vilja ha en annan och jag inte visste om något. Det tycker jag är ett svek. Då skulle jag vilja veta för jag vill vara med en som bara är kär i mig

Gur4m1
2013-03-21 02:18
#18

#17 fast hur hjälper det menar du? Om han är kär i nån annan också, och du får veta- vill du veta just för att kunna göra slut? Eller för att faktiskt ge ER en chans att ordna upp relationen? :)

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Honestyisdead
2013-03-21 09:54
#19

17 men hur hjälper det dig om ni är i olika länder! Det är väl bättre att reda upp känslor tillsammans.

amandanill
2013-03-21 10:47
#20

Ja det beror ju på hur lång tid det tar innan man kan ses om man är i olika länder. Om jag får känslor för nån annan och vet att jag kommer träffa min kille inom en vecka skulle jag nog vänta att ta upp det tills vi ses, men inte om det är flera veckor innan vi kommer kunna prata irl. Då skulle det kännas fel att låtsas att allt var som vanligt mot min kille fast jag i själva verket har känslor för nån annan

Annons:
[Devya]
2013-04-12 13:16
#21

 Jag åkte hem och var där ett par dagar för att ta itu med saker och ting. Jag har aldrig i hela mitt liv känt mig så kall som jag gjorde då jag såg honom på flygplatsen. Jag kände absolut ingenting för honom och då vi kramades så kändes det som om jag gick i tusentals bitar för jag blev ledsen över att jag kände inget för honom. Det var den stelaste kramen jag någonsin har upplevt.

Jag vet inte vad som har hänt med mig. Jag känner mig så känslokall och död inombords. Jag vill helst av allt bara vara ensam nu, men jag kan inte lämna min pojkvän även om jag skulle vilja.. Han håller mig kvar med hela sin viljestyrka.

Det hände en grej innan jag skulle iväg hem, killen som jag gillade kysste mig och jag tyckte om det. Jag berättade det här åt min pojkvän och han sa att han ska inte berätta det åt någon så länge jag stannar kvar hos honom, men om jag lämnar honom så ska han berätta det åt alla han känner och få mig att framstå som värsta horan. Jag fattar inte varför han fortfarande vill ha mig efter den där kyssen. Men ja, nu känner jag mig låst. Jag vet inte vad han kommer att berätta om jag lämnar honom. Han älskar att hämnas och han sa att han måste ju såklart hämnas om jag lämnar honom.

Gur4m1
2013-04-12 13:26
#22

EEeeeh….

Bara det där hotet är en fin anledning om en hint mot varför du inte är kär i honom längre. Han HOTAR för att få dig att stanna- varför bryr du dig om vad han säger om dig när ni gjort slut? Dina riktiga vänner lyssnar och tror på DIG! Vilket äckligt litet svin du har som pojkvän, fy för sådant beteende!

ETT ex åt mig gjorde en liknande sak. Han sa att jag varit otrogen och var en hora, när jag lämnade honom för en annan kille- grejen var bara den att vårt förhållande var stendött och jag hade inte rört den andra killen. Jag var ärlig, som du verkar vara. Det var den andra killen som kyste dig- du gillade det. Du är ju inte kär i din pojkvän. Så ja, det är en himla bra fråga att ställa sig- varför vill han ändå så gärna hålla dig kvar? Under sådana här premisser, dessutom veta att du stannar pga utpressning. Den mannen låter inte frisk alls.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Devya]
2013-04-12 13:31
#23

#22 Han är ju säkert sårad men han hanterar det inte riktigt på ett bra sätt, vilket är till en viss del förståeligt. Vi har ju ändå varit tillsammans i 10 år.

Jag tror dock att mina känslor dog för flera år sedan men att det har bara blivit tydligt för mig nu.

Jag ska träffa en psykolog så småningom och jag hoppas på att få stöd och hjälp därifrån. Jag mår inte riktigt bra själv heller.

Honestyisdead
2013-04-12 13:33
#24

21 varför kan du inte lämna? Självklart kan du göra slut och jag ser inget annat alternativ.

[Devya]
2013-04-12 13:38
#25

#24 För han vill inte att jag lämnar honom. Det känns som om jag är skyldig honom att stanna kvara då han vill det. Efter den där kyssen så känner jag mig otroligt skyldig men att det är han som har rätten att bestämma vad som händer nu.

Just på grund av att jag känner så här så tror jag att det är bra att jag går till en psykolog. Kanske jag då kan se på saker och ting annorlunda, för jag vet att det här är ju inte normalt.

Gur4m1
2013-04-12 13:50
#26

#23 10 år….har gjort honom beroende av dig, men jag skulle inte aklla det där för kärlek, som pågår där just nu. Hanr verkar ta dig förgiven utifrån allt du skrivit om och sen det här hotet som ett körsbär på toppen. :/ Du kan inte lämna honom för att han inte vill det? Du är inte skyldig honom någonting, va dhan än intalat dig och tryckt ner i dig. Man är inte skyldig att stanna. Är ni gifta, har ni småbarn tillsammans? Inte ens då skulle jag hålla med om att du är skyldig honom någonting. Hans sätt att hantera det hela är avskyvärd. Om människan inte framstått som så otroligt egoistisk och man tyckt att han är något, en en gnutta empatisk så skulle jag kanske sympatisera mer med hans sak. Om han faktikst kämpade för att få dig på andra tankar men här kommer han med hot… och han har ju inte haft speciellt snälla kommentarer åt dig.

Du är inte speciellt skyldig. Du har känslor men killen du gillar kysste dig. Du gjorde det du kunde- du ebrättade om det, du avr ärlig. 

Varför har han rätten att bestämma över er relation och dig för att du var ärlig? Enda orsaken att gå med på det är rädslan att bli lämnad- varför är du så rädd att bli dumpad av en sådan man? Tror du att det kan bli bättre mellan erefter en sån här grej? En man som beter sig såhär? Låter som att du blivit rejält nedtryckt i skorna…:(

Hoppas du lyckas reda ut det.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Devya]
2013-04-12 15:06
#27

#26 Vi är inte gifta och vi har inte barn tillsammans. Så på det viset borde det ju inte finnas något som stoppar mig.

Han är nog annars väldigt gullig och snäll mot mig men inte nu förstås. Fast han kunde ha varit värre. Jag tycker att han ändå hanterar situationen ganska bra men ja, jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Han försöker ju också vara snäll mot mig men ibland så är det ju så att han "lash out at me" vilket han har all rätt att göra också. Jag klandrar honom inte men som sagt, jag blir lite låst då jag vet inte riktigt hur jag ska ta mig ut ur situationen.

Jag älskar honom och det kommer jag alltid att göra.  Jag är inte rädd att bli ensam, det bara känns tråkigt att slänga bort 10 år vilket jag ioförsig redan har gjort då jag lät den andra killen kyssa mig. 

Alltför många minnen som sitter kvar i huvudet på mig som också gör det svårt för mig att lämna honom, trots att jag vet att det bästa är att göra slut.

Annons:
dejtbar
2013-04-12 15:10
#28

Ja det var fel att kyssa den nya killen innan du gjort definitivt slut med din nuvarande. Jag förstår att han blev sårad av det. Men hur som helst så säger du att du inte älskar din sambo och då är det bäst att göra lidandet kort och inte dra ut på uppbrottet. Inte ska man stanna i ett förhållande man inte trivs i pga skuldkänslor.

Gur4m1
2013-04-12 15:17
#29

"..han slår miag iallafall inte". Är allt jag kan tänka på. försök läsa igenom det du själv skrivit i dne här tråden om du inte redan gjort det. Jag har råkat ut för några riktiga svin och jag tycker inte att han hanterar det bra alls. Beror på vad man jämför med. Ja han slår dig iallafall inte…vad duktig han är.

Nej han har inte all rätt att lasha ut mot dig. Förstår inte varför du tycker så. Du har känslor för någon annan, du funderade på att göra slut, du har inte varit otrogen, du har varit ärlig- han är den som inte "låter" dig lämna honom. Hur förtjänar du detta elaka, ohälsosamma, kontrollerande beteende? Man gör slut. Säger "nu gör vi slut" sen flyttar du eller han ut.

Nu är alla situationer olika men mitt ex jag talade om var också sådär (inte exet som faktiskt förändrade sig och blev en bra man) han accepterade inte att vi gjort slut och utifrån din beskrivning s sa han samma saker till mig och använde samma metoder. Man skulle stanna av skuld, om inte annat. Vi flyttade isär och sen pratade jag inte med honom föräns han kunde tala till mig med respekt. Dvs inte lasha ut och ta sig friheter som ingen människa ska behöva utstå!

10 årdär de senaste int evarit bra- de bra åren är inte bortkastade bara för att ni gör slut. Det är fortf "good times" eller?

Du lät en du har känlsor för, kyssa dig- nu låter du din nuvarande bestraffa dig för det. Jag vet inte varför människor gör såhär mot sig själva.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Honestyisdead
2013-04-12 17:25
#30

29 en kyss är otrohet i min värld.

[Yllhilda]
2013-04-12 17:48
#31

Efter vad jag läst så vet du vad nu måste göra för dig själv och ditt välbefinnande, du behöver bara lite stöd och tid för att kunna bygga upp ett nödvändigt jävlar anamma. 😈

pyromanen
2013-04-12 19:01
#32

Så som du beskriver "kramen" som död och utan känslor, så är du skyldig honom att göra slut. Om ni varit ihop i 10 minuter eller 10 år spelar ingen roll, menar du att du skulle vara skyldig honom att hålla ihop med honom livet ut trots att dina känslor är borta?

Att man är rädd för att separera efter så lång tid är inte konstigt, att du känner skuld är kanske inte heller konstigt, men inget blir bra av att försöka leva en lögn framöver!  Ni gör bara varandra illa om inte ni avslutar eller "tar paus" nu!

[Devya]
2013-05-13 15:57
#33

Det har hänt en hel del sedan jag skrev här senast. Det är nu slut mellan honom och mig.

Det jobbiga var att varje gång vi gjorde slut under den här perioden så ångrade han sig och ville ha mig tillbaka. Jag föll för det och tog honom tillbaka för jag kände mig skyldig att göra så. Det värsta var att han lät min bror och andra tro att det var jag som ville ha honom tillbaka. På det viset förstörde han nästan min relation till min bror som trodde att jag var en manipulerande bitch. Han har redan förstört en massa för mig men jag tänker inte klandra honom för det. Det var dock inte kul då han hackade sig in på min facebook och skrev saker på min vägg och sen skrev en massa hemska saker till min familj och vänner. Han sa alltid att han skulle vilja hämnas och han fick väl utlopp för det på det viset. Jag vet åtminstone nu att han och jag är inte bra för varandra. Det är bra att det är slut nu så vi kan gå vidare med våra liv.

Det jag grubblar över är hur ledsen och ont han har det medans jag känner knappt något. Jag är förstås ledsen över alla minnen och de drömmar som nu är över. Det är väl det som kommer att göra mest ont men annars så skäms jag över hur bra jag tar allt det här.

Nu kommer jag att ägna tid på att arbeta på mig själv och försöka bli den person jag vill bli. Någon som gör bra beslut och vet vad hon vill med sitt liv. Dags att börja om från början. Jag har inte varit singel sedan jag var 16 år gammal så det här blir ju intressant.

Anna4077
2013-05-13 21:00
#34

Alltså med risk för att det ska låta jätte fel. Visst va du otrogen mot honom och det var väl inte jätte snällt. Men han ska inte få straffa dig på det sättet. Du har ett värde! Även om du var otrogen. Det han gjorde var fruktansvärt. I min bok är det värre än en kyss under en period då man känner sig förvirrad. Jag va otrogen mot en kille när jag va yngre och lät honom filma när jag gav han oralsex. Jag grät hela tiden. Bara för att jag va otrogen (hör till historien att jag va 16 eller 17) var inte det något som jag förväntade. Det ändrade inte det jag gjorde utan sårade bara mig och fick mig att få sämre självbild och självkänsla. Jag skämdes ju redan innan. Hans "hämnd" gjorde att jag helt förlorade dom få känslorna jag hände kvar. Han var den enda killen jag nånsin varit otrogen mot. Jag ville helt enkelt inte vara med honom och hanterade på ett dåligt och omoget sätt. Du är fortfarande värd något och förtjänar INTE en sån behandling. Du gjorde ett misstag och det är mänskligt. Jag gissar på att du inte lär göra om det. Du har ett värde!

Anna och taxen Max

Annons:
[Devya]
2013-05-14 12:27
#35

#34 Jag ville ju aldrig såra honom men jag vet att jag gjorde fel och att jag är en dålig människa på grund av det. Men jag tänker sätta all min energi på att bli en bättre människa. Det är allt jag vill och om jag blir tillsammans med någon annan så ska jag inte göra samma misstag igen.

Just nu så känner jag inte precis att jag är värt något men jag tänker försöka ändra på det. Jag vill må bra och tycka om mig själv vilket jag inte har gjort på flera år.

Sarah
2013-05-14 12:42
#36

Du är inte en dålig människa, du gjorde ett misstag. Det kan man inte döma ut sig själv som rakt igenom dålig för. Däremot vill ditt ex hämnas och det tycker jag är ngt man kan döma en människa för, det är ngt genomtänkt där man VILL göra ngn annan illa. Hämndkänslor är de uslaste av känslor och det visar verkligen om man är en mindre bra människa tycker jag. Visst att han är sårad, men att vilja såra, nej fy!

[Devya]
2013-05-14 12:59
#37

#36 Jag borde ha hanterat situationen mycket bättre…Det jag gjorde var ju väldigt hemskt och det som är värre är att jag fortsatte att träffa den här killen (dock som vänner) under den tiden då mitt ex ville försöka fixa vårt förhållande… Jag ville inte fixa det och jag borde ha sagt det, men vågade inte.

Jag har gjort så många dåliga beslut att jag riktigt skäms. Mitt ex har också gjort dåliga beslut så på ett sätt börjar det väl bli jämnt nu. 

En sak kan jag kanske vara stolt över, som min mamma också påpekade. Jag har inte gått omkring och talat med min familj, mina vänner eller hans familj och hans vänner om hur han har betett sig. Inte ens min mamma vet hur han har betett sig, hur han försöker få tillbaka mig och hur han har försökt hämnas på mig. Hon ville bara säga att då hon har hört så mycket från honom och inget från mig, att hon respekterade mig mer för det. Hon tycker att sådant där så har ingen annan att göra med så länge man själv står till svars för det man har gjort inför sin partner/ex.

Om jag hade velat så skulle jag kunnat visa alla de textmeddelanden som han har skickat till mig, och försöka försvara mig själv inför min familj som har fått höra en massa lögner från honom. Men jag vet att han går igenom en otroligt svår process nu och jag får bara vara där och ta emot allt han har att slänga på mig. Det är det minsta jag kan göra. Men det håller på att ta död på mig. Jag har snart ingen energi kvar. Jag orkar int att bli hotad och höra hur jag förtjänar att dö hela tiden, men jag måste bara försöka stå ut.

Anna4077
2013-05-14 13:58
#38

Det måste du inte alls! Du förtjänar inte det här!

Anna och taxen Max

Sarah
2013-05-14 14:10
#39

Nej, du förtjänar inte alls att ta en massa skit. Ja du kunde ha gjort saker annorlunda och ja det kan du skämmas över. Men, det ger inte ngn annan rätt att bete sig illa mot dig för. Han har ingen rätt att straffa dig (vi lever i ett rättssamhälle där staten har monopol på våld och straff) och du ska defenitivt inte känna att han har rätt att göra det.

[Devya]
2013-05-14 14:11
#40

#38 Men jag vet int hur jag ska ta mig ur det heller. Det känns som om jag måste bara stå mitt kast och ta emot allt han har att slänga mot mitt håll.

Anna4077
2013-05-14 15:55
#41

Säg åt honom att lägga ner och hålla sig borta. Be din familj att inte lyssna på honom och slutar han inte måste du kunna anmäla honom för trakasserier. Ska tänka lite mer på det men du borde kunna anmäla honom. Han har gått för långt

Anna och taxen Max

Annons:
[civicc76]
2013-05-14 19:23
#42

Man kan hålla sig undan.
tips från psyk.

Gur4m1
2013-05-14 21:16
#43

1. Undvik honom. Blocka nummer, blocka Facebook osv. Du är inte skyldig att ta emot mer.
2. Säg en sista sak att du anmält honom till polisen. Även om du inte gör det så lär det få honom att haja till och kanske tänka på vad han faktiskt säger och beter sig mot dig!

3. Be din fmailja tt sköta sitt!! Varför ska de döma dig - ÄVEN om du varit otrogen och är den som gör slut/tar tillbaka? Det är DIN relation. Säg att såhär är det- tro på honom eller mig. Vet inte varför en fmailj skulle tro på EXET istälelt för på sin dotter/syster. Om de inte tror på dig VISA hans meddelanden, hoten osv.

Du behöver inte ta emot detta. En kyss..herregud. Även om du hade *ursäkta soråket nu* knullat skiten ur en annan kille under en månads tid- så förtjänar du inte att ditt ex kommer och förstör ditt liv nu- när ni gjort slut. Man förtjänar inte att "straffas" för att man gör slut. Förstå att han inte straffar dig för att du "var otrogen" han använder bara dina skuldskänslor för att göra illa dig för attni gjort slut. Han verkar inte riktigt klok och det är lätt att det blir så när någon man uppenbart tagit för given under så långt tid- plötsligt ställer sig upp och går därifrån.

Låt honom inte göra dig illa mer. Ta av dig offerkoftan. Be han dra åt H-vete. Be din bror attsköta sina egna relationer.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

vallhund
2013-05-15 10:02
#44

Han kunde varit värre säger det mesta.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Sarah
2013-05-15 10:16
#45

Kan bara hålla med #43, sluta låta honom göra dig illa, blocka, byt nummer och be h onom dra åt helvete. Sen är han lugnat sig kan ni kanske prata och få ett snyggare uppbrott.

[civicc76]
2013-05-15 18:00
#46

Studera? Resa utomlans? Tycker att det är synd att skrika åt personer om man inte verkligen får ett utbrott.  :-/

Upp till toppen
Annons: