Annons:
Etikettförhållande
Läst 1212 ggr
hellsinger
3/20/13, 4:07 AM

förvirrad över "förhållande"

träffade en helt underbar kille på jobbet för ca ett halvår sedan nu, och vi har hängt ihop sen dag ett, och efter att jag stannat kvar på efterfest hemma hos honom så satt vi där & pratade, och vi blev snart mer än vänner.

sedan dess så har vi spenderat så mycket tid tillsammans som möjligt, både hemma hos honom och hos mej, och jag tycker i alla fall att vi har det rätt så bra, men nu till "problemet" 

vi är inte tillsammans, trots att vi gör allt som de flesta par gör, och trots att de flesta i vår omgivning redan ser oss som ett par, och jag skulle gärna vilja bli tilsammans med honom & stolt kunna säga att "han är min"

men jag vet inte hur jag ska ta upp det med honom, är för rädd att sabba det bästa som hänt mej på länge

Annons:
Honestyisdead
3/20/13, 8:38 AM
#1

Om du vill att ni ska vara ett par, så måste du våga ta chansen att fråga om  han ser er som ett par. Tror risken är liten att det skulle sabba något som redan verkar vara ett förhållande.

Och skulle det göra det så får du i alla fall veta att det inte kommer leda dit du vill.

ChristineL
3/20/13, 9:39 AM
#2

Jag tycker ni verkar ha ett förhållande, men det bästa är ju att fråga nånting i stil med "Hur ser du på våran relation?" Det är en enkel liten fråga, inte som att "Är vi tillsammans eller inte"

line84
3/20/13, 12:07 PM
#3

Hur "vet" du att ni inte är tillsammans? Han han sagt det? Han kanske ser det som en självklarhet att ni är ett par? Hade nog som #2 skriver frågat honom hur han ser på er relation.

Gur4m1
3/20/13, 12:52 PM
#4

själv förstår jag itne hur folk kan tycka att de har en bra relation sinesemellan men de vågar inte fråga sådana här saker. :(((

Vad är man rädd för? Att få veta sanningen? Spräcka bubblan.

Säg som #2 sa. Värsta som kan hända är att du får veta att ni inte är ett par och avrför han ser det så. Bästa som kan hända är att han faktiskt blir GLAD av att du vågar ta steget och sätta denna milstolpe. Han kanske också är för feg att fråga, vill inte sabba.

Kör hårt tjejen (nu antar jag bara att du är tjej men de tär helt okej om du är en hen eller han också såklart!!)

Jo en sista sak, om du vill veta hur han ser på er relation så bör du även vara beredd att kunna svara på samma fråga.

Lycka till!

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Migobus
3/20/13, 8:48 PM
#5

Som de andra redan sagt, fråga honom. 

Jag var litegrann i samma situation när jag träffade min kille och tillslut hade det gått så lång tid att jag inte kunde med och fråga om vi var ihop eller inte. Vi betedde ju oss som om vi vore ihop och våra (eller i alla fall mina) vänner såg oss som ett par. 

När han 5½ månad efter första pussen frågade "får jag chans på dig? Eller ja, vi kanske redan har varit ihop ett tag? Men ska vi kanska göra det officiellt?" blev jag ganska förvånad och lite full i skratt :) Då hade jag redan räknat oss som ett par ett tag och på min sida var det mer eller mindre redan officiellt. 

Hoppas du får det svar du vill ha ifrån grabben :)

Upp till toppen
Annons: