Annons:
Etikettförhållande
Läst 3924 ggr
elinmj
3/22/13, 11:44 AM

Hur ska jag tolka hans signaler?

Jag vet inte vart jag ska ta vägen.. För snart en månad sen gjorde min pojkvän slut med mig efter 2,5 år tillsammans. Under hela den tiden som jag tänkt att det var påväg mot det bättre, efter mycket strul och trassel, så hade han länge funderar på att göra slut. Allt var underbart på morgonen, men mitt i allting så började vi tjafsa om något onödigt och han valde att lämna relationen. Jag var helt knäckt och vägrade att acceptera det som hänt. Jag trodde att det bara var tillfälligt, imorgon skulle allt vara som vanligt igen. Men det blev aldrig som vanligt, det var på riktigt. Jag var helt förstörd. Han valde sedan att försöka igen, efter ca 2 veckor & jag svävade på moln, rättare sagt, vi svävade på moln. Allt var underbart och båda var jätteglada. Detta höll i ungefär en timme, jag skulle gå hem för att vi skulle ses på kvällen, men då ångrade han sig. Han sa att det var hans hjärna som höll på att lura honom. Han visste inte varför han var så förvirrad. Han krossade mitt hjärta, igen. Jag bad honom att inte höra av sig till mig igen, för jag kan inte bara vara hans vän, jag älskar honom för mycket. Allt jag vill när jag ser honom är att vara nära honom, efter 2,5 år var min mage fortfarande fylld av livliga små fjärilar. Han hade förståelse för detta och vi beslöt oss för att säga upp kontakten med varandra. Jag var förstörd igen, såklart. Men ett flertal gånger har han ringt mig och varit ledsen, sagt att han saknade mig och sådant, ungefär som att det var jag som hade bollen. När jag nämner detta så säger han att han inte vet vad han vill och att vi ska lägga det på is. Men jag vill inte lägga det på is? Jag vill vara med honom, jag vill göra allt för att få honom lycklig! Det är inte snällt mot någon av oss att han ringer och är ledsen av saknad, varför ska han vara så förvirrad och inte kunna bestämma sig? Jag är så trött på detta. Jag vet inte vart jag ska ta vägen. Jag är arg på honom, jag hatar det han håller på med, jag ogillar personen han är nu, jag vill inte ha något med honom att göra, jag saknar honom, jag vill att det ska bli vi igen. Vad händer med mig? Och vad ska jag göra egentligen? Jag hör aldrig av mig till honom, det är han som får komma till mig, jag ger honom utrymme och tid att tänka. Jag provade att inte besvara hans meddelanden men jag mådde för dåligt av det. Jag vet inte vart jag ska ta vägen.. Han säger att vi ska låta det vara ett tag & se vad som händer, men jag orkar inte "vänta"? Eller ska jag ta det som att det är 100% slut & gå vidare? Finns det något jag kan säga till honom för att skynda på "processen" - alltså, att komma fram till ett beslut? Vad tror ni?

Annons:
Muszimba
3/22/13, 11:47 AM
#1

Bara att skita i honom. Håller han på och strular så, då är han inte värd att ha som pojkvän.

Vet att det låter krasst, men att se bortom det dåliga är att låta honom inse att du har gått vidare och inte vill ha det liv med honom som är att alltid vara där när HAN vill, inte båda.

fruktgumman
3/22/13, 11:51 AM
#2

Han verkar ju inte stabil alls och jag tycker det vore klokt att ni inte har någon kontakt alls på ett tag tills han vet vad han vill. Risken är ju annars att du svävar på moln ett tag igen och sen ångrar han sig och du blir ännu mer besviken ledsen och förstörd.

Gur4m1
3/22/13, 11:57 AM
#3

Alltså… ni verkar ha det struligt och ptja, varför har du brottom? Vad är det du inte orkar vänta på…?Känns som han har en del hjärnspöken (eller mer levande varelser som påverkar honom). Ni är kära men kanske inte så bra för varandra om det är en del tjaffs och han orkade inte mer så han genomförde det han sa; Att göra slut men nu går han igenom sorg.

Klart han saknar dig, betyder inte att man vill ha en relation. Jag kan sakna trädet som någon högg ner utanför min trädgård för några dagar sen. Så jag skulle sätta mig ner och pyssla med mitt. Om du vill ha honom tillbaka när hans förvirring lagt sig så kanske du inte ska rusa mot solnedgången med en annan prins, det första du gör men du ska nog inte uppmuntra det här beteendet heller.

Hans aknar dig, ber dig komma tillbaka, sen när du är tillbaka återkommer vekrligheten och han gör slut. Dvs han slits mellan känslor till dig såklart, men samtidigt tror jag att han kommit till insikten att det ni gör som par inte är hållbart för honom.

Är du redo att jobba på att förbättra er relation? Så kankse du ska uppmuntra honom att gå på parterapi med er två tillsammans eller liknande.

Tror inte han vill ha dig där "när han vill", jag tror han slits mellan två olika viljor, kort och gott och faktiskt är förvirrad, precis som han säger.  När mitt ex gjorde slut var jag förstörd men när han 2 veckor senare ville t amig tillbaka bad jag honom fara och flyga. Han bönade och bad i en vecka men gick sen vidare. Men han återkom med jämna mellanrum, även efter att jag skaffat en ny pojkvän. Inte för att han förväntade sig att jag skulle finnas där, utan för att han nog inte var så himla säker på det beslut han tagit. Vi hade inte ett bra förhållande alltid, men det berodde mycket på honom själv. I efterhand kanske jag skulle hanterat det lite annorlunda. Men ta inte tillbaka honom igen utan att prata konkret om vad som måste förändras för att ni båda två ska vara nöjda. Fråga honom ärligt om vad som saknas och gör att han inte tycker att ni ska vara tillsammans, våga! :)

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Upp till toppen
Annons: