Annons:
Etikettleva-tillsammans
Läst 1144 ggr
Yolle
2013-03-22 12:59

hur ska vi göra med ekonomin?

Jag och min bästis har konstaterat att vi känner likadant för varandra, han har sagt att han älskar mig och jag är hans gulletass ^^ om någon månad så ska han flytta in hos mig under 1-2 veckor. Vi är inte tillsammans eftersom ingen av oss vill ha ett förhållande, men vi beter oss precis som om vi vore i ett. Men hur ska vi göra med ekonomin? Han är inte 18 än så han bor hos sina föräldrar som försörjer honom, och ju är skyldiga att göra det tills han tar studenten. Jag pluggar oxå, men på folkhögskola och har 9000 i månaden. Är 21 om någon undrar. Kan vi begära att hans föräldrar betalar eftersom de är skyldiga till det? Eller blir det andra regler eftersom han flyttar ut, även om det bara är under någon vecka?

Det blir inte lättare, men DU blir bättre.

Annons:
Toxics
2013-03-22 13:46
#1

Eftersom det inte verkar som ett seriöst förhållande så tycker jag nog att ni ska tala med hans föräldrar och se om de kan vara villiga att betala hälften. 

Ni får väll komma överrens om något som passar er. Men jag tycker absolut att han ska bidra till mat. =)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Yolle
2013-03-22 13:53
#2

Alltså, vi vill inte kalla det för förhållande. Vi gillar varandra verkligen, men ingen av oss är redo att säga att detta är min pojkvän/flickvän. Hur ska vi ta upp det med dem? De vill ju se oss som ett par, men jag är lite rädd för dem efter några saker som hänt och sagts.

Det blir inte lättare, men DU blir bättre.

zellen
2013-03-22 13:54
#3

Dem är visserligen skyldig till att försörja honom, men han har möjlighet att bo hemma och äta maten dem köper hem. Så dem kan nog med all sannolikhet neka med rätten på sin sida att hjälpa betala mat och hyra om han flyttar, när han kan bo hemma där han har mat och bostad.