Annons:
Etikettallmänt
Läst 2711 ggr
Toxics
2013-03-22 15:12

Mitt och ditt

Hur gör ni i erat förhållande? 

Hur definierar ni mitt och ditt? 

Här har vi inte alls "mitt och ditt". Om man ska någonstans så är det klart att man tar med sig sin telefon. Men om vi är hemma eller någon annanstans för den delen så är det den telefonen som ligger närmast som används. Oavsett "vems" den är. 

Samma sak med datorerna. Den ena är dock mest jag som använder just för att jag har mina skolarbeten på den. Och även fast det var jag som betalade den så får han använda den hur mycket han vill. Samma med filmer, mat, shampoo osv. 

Det enda vi separerar är mitt smink. haha. Och möjligtvis mina kläder, de vill han inte använda. Men jag kan ha hans kläder ibland =) .

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Annons:
Piggelina7
2013-03-22 15:17
#1

Vi har varsin mobil och dator. Han tankar hem och håller på så mycket på sin dator så den är såå seg den vill jag inte ens använda. Smink använder bara jag och underkläder delar vi inte heller även om jag en gång lånade ett par kalsonger då jag hade bråttom. Schampo/balsam/duschcreme har vi varsitt då jag vill ha speciella märken och han tar det som finns på Ica

Möbler mat osv delar vi på

[rumelle]
2013-03-22 15:21
#2

Vi har nog inte så mycket "mitt och ditt". Rent praktiskt sett så är ju faktiskt nästan allting vi äger mitt för jag har köpt det för mina pengar, men så kan man ju inte tänka. Vi delar på allt. Visserligen är han inte så intresserad av att använda mitt smink eller bindor osv, men han får ju hemskt gärna göra det om han nu skulle få för sig det. :P
Fast när jag tänker efter så får han absolut inte ha min gosedjursigelkott, för han är så dum mot den! xP

[YukiOni]
2013-03-22 15:26
#3

Mitt: 
Vänstra sänghalvan
Volvo:n
Laptopen
Den vita iPhonen
Hunden

Ditt: 
Högra sänghalvan
Renulten
Den andra laptopen
Den svarta iPhonen
Katten 

Lite löjligt argument kanske, men vill han använda 'mina' andra grejer(schampo, hårborste, m.m.) får han väll göra det😛

Toxics
2013-03-22 15:27
#4

3# haha högra och vänstra sänghalvan. ^^ Ringer du polisen om han stjäl din halva? ;) hihi

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

[YukiOni]
2013-03-22 15:29
#5

#4 Självklart inte, men jag kan t.ex. inte sova på högra sänghalvanär han inte e där, känns fel😐Sover han på min halva när jag ligger där får han sig en kudde i ansiktet😛

Toxics
2013-03-22 15:30
#6

5# Jag sover oftast i mitten av sängen faktiskt. Och han lägger sig där de finns plats. =) Vi har en contineltalsäng så de finns inga gränser i mitten. Så när jag väl har somnar så sprattlar och omkring och hamnar oftast i mitten =)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Annons:
[YukiOni]
2013-03-22 15:32
#7

#6 Haha, okej😃
Har en liten säng så inte mkt plats för honom med 'det som blir över' om jag ligger i mitten. Fast o andra sidan finns ju soffan om det inte passar😛

[Zorita]
2013-03-22 15:40
#8

Vi delar på allting. Just nu är alla datorer i huset mina, men såklart får han använda dem. iPaden är också min men det är samma sak där. Däremot vet jag ju att det är min iPad så om han skulle köpa en för sig själv så skulle jag använda den vi har nu. Men det är bara för att vi använder dem till olika saker. Jag för dokument och surfande, han för spel. Detsamma gäller för datorer men helt tvärtom. Jag har min speldator och han använder en annan dator för dokument.

Han har en jobbmobil som ju helst inte ska användas privat, dock kan jag ringa från den om det behövs. Tills för nån månad sen var det också den enda mobilen vi hade så då använde jag den ibland.

Schampoo och sånt delar vi på. Han passar inte riktigt i mina kläder men det händer att strumpor försvinner till hans låda. Då kan det också hända att jag snor tillbaks dem, om de är favoritstrumpor.

En sak har vi som vi inte delar, som jag inte får använda överhuvudtaget. Det är en kopp.

Honestyisdead
2013-03-22 15:40
#9

Eftersom vi inte bor tillsammans har vi rätt mycket mitt och ditt.

ChristineL
2013-03-22 15:41
#10

Det mesta är vårat gemensamma skulle jag vilja säga. Det mesta jag köper har jag i åtanke är att det är till oss, något vi ska använda eller något till vårt hem. Kläder har vi naturligtvis separat men jag lånar gärna hans morgonrock ;) Sen har han en stationär dator och en laptop och jag har en laptop, men vi har egna inlogg till varandras datorer.

Toxics
2013-03-22 15:41
#11

8# En kopp? =)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Gur4m1
2013-03-22 15:44
#12

När jag var sambo så va det min telefon och hans telefon, min dator och hans dator (jag köpte loss en av hans datorer eftersom jag inte fick med mig min egen hemifrån). När vi flyttade isr så visste jag precis vad som var mitt och inte hans :P

Sen att han får LÅNA mna saker/bruka dem är en annan sak, och om vi skulle ebhöva köpa t.ex en ny hårfön när vi väl blivit sambo så skulle det blivit "vårt". Men spelen jag köpte för MIN lön under vår relation var MINA att ta med, och de låg i MITT DS fodral och han fick såklart låna dem men gärna fråga eller säga till så jag vet var den är.

Sängne var MIN men dne fick han vid separationen i utbyte mot att jag fick ta HANS soffa. En soffa ochsäng vi såklart delade på när vi bodde ihop. Ekonomin var som följande: Jag gav till hyra och mat, sen var resten MINA pengar. Han gjorde samma sak. Ibland jobbad ehan inte ibland jobbade jag inte. När vi båda levde på soc så var hela ekonomin "VÅR". Då delade vi upp det som blev över och ibland köpte vi ett spel tillsammans eller köpte saker var för sig. Spelen vi köpte delade vi upp emellan oss när vi gjorde slut. Jag var upp över öronen förälskad i dne här killen, vi planerade både barn och att gifta oss men det tog slut.

Jag och min nuvarande pojkvän, sedan 5 år, bor inte ihop just för att vi håller på "mitt och ditt" och just nu skulle det inte gynna oss båda om vi flyttade ihop. Jag vill känna att jag klarar mig ekonomiskt själv, den dag man kan kasta rnt sig epngar utan att oroa eller bry sig om framtidens ekonomi så kanske jag slutar bry mig. Men det är min telefon och min dator, min kamera och min katt och mitt butiksort, mitt visakort, min mail…mina trosor. Även om vi skulle flytta ihop. Jag är inte snål, tvärt om är jag väldigt generös mot dem jag tycker om.

Sen har jag en pall, två skålar, en lasagneform, , en elvisp,en handvisp, en hårfön och lite kläder hos min pojkvän som är mina. Att något är mitt betyder ju inte att han inte får använda dem utan att be om lov, men har han sönder dme förväntar jag mig nog att han får ersätta dem ;S Han har inga grejer hos mig, förutom ett par sockar som jag "råkat" få med mig :> De saker jag har hos honom har jag släpat/köpt dit för att han inte haft dem och jag vill kunna laga mat/byta kläder, sova över osv.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Zorita]
2013-03-22 15:59
#13

#11 En kaffekopp. Det är hans äldsta ägodel eller nåt sånt och ingår i hans urviktiga morgonritual som innebär hastigt intagande av koffein innan han blir människa. Egentligen får jag använda den, men helst inte. Skulle jag ta sönder den finns risk för att världen går under, så det är bäst att låta bli.

Men nu har vi också flyttat utomlands från alla våra "riktiga" saker och har typ bara det vi behöver. Den här koppen flyttade med oss så den är lite speciell. Typ.

Annons:
regskylt
2013-03-22 16:08
#14

Vi har varsin dator och varsin telefon som är helt varsitt och helt privat. Han har Sina gitarrer, men de får jag pilla med också. Sen så är väl egentligen allt "gemensamt" mer eller mindre. Men typ allt som finns här har jag haft sedan innan han flyttade in så det känns ändå som "mitt" då det är möbler jag har haft i ett gäng år.

Han är inte så materiell av sig och bryr sig inte om saker.. Känns svårt faktiskt.

fruktgumman
2013-03-22 16:15
#15

Varsin dator och mobil även om det händer att vi använder varandras ibland. Det mesta i övrigt är gemensamma saker Alla möbler har vi köpt gemensamt.

miljonarskan
2013-03-22 16:20
#16

Så gott som alla teknikprylar är hans TV dvd stereo ljudanläggningar surfplattor osv osv. En dator och en telefon äger jag. Möblerna är gemensamma

Lina
2013-03-22 17:05
#17

Så länge vi bor tillsammans så delar vi på det mesta. Har vars en egen dator och mobil dock. Men flyttar vi isär så har vi bra koll på vad som är "mitt och ditt"

JustMySelf
2013-03-22 17:12
#18

Vi bor inte tillsammans, så det är få saker vi har gemensamt. Jag hoppas vi flyttar ihop i framtiden, och jag skulle tro att vi kommer ha "delad vårdnad" om varandras saker men ändå veta vem som köpt vad, typ 🙂

Afturelding
2013-03-22 18:13
#19

Vi har främst gemensama saker. Men vi använder inte samma produkter i duschen, eftersom att jag har så känslig hud. Jag måste veta att tvålen inte är slut, och min sambo är så dålig på att berätta att han tagit slut på saker 😉 Vi har även olika tandkräm, för att vi gillar olika. Och tandborstar xD

Och varsin sida av sängen. Jag har även två koppar jag alltid dricker te ur som han helst inte ska använda… Sen kommer han inte i mina kläder, han kan ha mina kjolar runt ena låret ungefär, så dem kan vi inte dela.

Annars är det mesta gemensamt. Datorer, telefon i viss utsträckning (min är alltid borta), konstnärsmaterial, böcker osv :)

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

pyromanen
2013-03-22 18:14
#20

Vi har mycket egna grejer. Var sitt rum med var sin dubbelsäng. Mitt skrivbord med mina prylar i och hans med hans, varsin dator, varsin bokhylla. Mitt keramikverkstad med alla verktyg och prylar och hans verkstad med massor av verktyg o grejer.  Sen lånar vi naturligtvis hejvillt av varandra och sånt vi lånat förrut och vet vart det är och hur man använder det det lånar vi utan att fråga varandra. Sen har vi en massa saker vi skaffat gemensamt. Allt som finns i våra gemensamma rum.

Annons:
ettlitetalias
2013-03-22 18:38
#21

Vi har mycket "mitt och ditt", men vi "lanar" ju av varandra och anvander varandas saker. Daremot sa vill jag helst inte att han anvander min dator, telefon, kamera och andra dyra grejjer da han ar sa slarvig och ofta lyckas ha sonder eller andra installningar osv som jag blir galen pa 😡 Han har ocksa sina musiksaker som han inte vill att jag pillar pa da de var dyra, och jag vill helst inte vara ansvarig for att ha slagit i en 12000krs gitarr liksom.

adoptera
2013-03-22 18:42
#22

Mitt: symaskin, piano, köksbord, 95% av böckerna, dator 1, telefon 1

Hans: trumset, soffa,  5% av böcker, dator 2, telefon 2

Övriga saker gemensamt. Sen använder vi varandras respektive saker förstås då vi bor ihop

[glitterglam]
2013-03-22 18:57
#23

Jag ser det mesta som våra saker och har lite svårt för uppdelningar som mitt och ditt, har väl blivit avskräckt från vissa släktingar.

Vi har datorer som vi delar på, alltså vi använder dem gemensamt, men tar det slut vet vi såklart vems som är vems i från början. Varsin mobil, men vi kan använda varandras, han använder min ganska mycket, men jag använder sällan hans för jag vill inte, har bättre koll på min.

Mat delar vi på, kläder har vi egna, men jag har bott in mig i vissa av hans tröjor ;P och han har fått ta mina mysbyxor när det har krisat och han inte haft koll på tvätten :P, vi tar varandras morgonrockar ibland och delar på handdukar, möbler, katten o annat.

Vi delar helt på vår bil, som dock är min om det tar slut.
Tandborstar och duschtvålar delar vi dock inte på, men han har av misstag använt min tandborste nångång.. :o) och tandborsten (och trosor) är egentligen den enda pryl jag anser vara något man ska ha för sig själv. :)

Så för att inte bo på samma adress ännu har vi ganska mycket gemensamt, men det blir antagligen mer när vi flyttat ihop.

Mona22
2013-03-22 19:52
#24

Inget är direkt hans eller mitt. Har min telefon som han använder ibland och tvärtom.smink och kläder har jag själv men vissa kläder använder vi båda.

FritZzJävel
2013-03-22 23:45
#25

#13 Haha känner igen det där, min har med en "egen" kaffe kopp som han "inte klarar sig utan" och som helst ingen annan ska använda, ligger den i disken så diskas den innan han dricker sitt kaffe ^^

För övrigt har vi inte så mycket ditt eller mitt, vi har varsin bil, telefon och dator, dock lånar vi av varandra om det skulle behövas. Vi har väl även egna kläder, jag lånar gärna hans myskläder fast av någon anledning brukar han inte vilja låna kläder av mig ;)

Resten av grejerna har vi tillsammans så länge vi bor ihop (även om han inte använder mina "kvinnligaste" ägodelar och tvärt om), skulle det ta slut vet vi dock vem som ska ha vad :)


 ~ ♥  fritzzjavel.blogg.se   ♥~ 

Upp till toppen
Annons: