Annons:
Etikettförhållande
Läst 3740 ggr
ano_nym
3/24/13, 1:39 PM

börja älska efter 1 år?

Hej!

Jag blir snart "galen"… Jag å min pojkvän har vart tillsamman i lite mer än 1 år, han älskar inte mig än och det gör så himla ont…. 

kan han börja älska mig? jag vet att han tycker om mig väldigt mkt och han gör allt för mig… men jag har svårt att "vänta" på nåt som det finns chans inte händer ?! varje gång jag säger det och tror jag ska få "jag älskar dig" tillbaka och inte får det så blir jag jätteledsen och börjar gråta och känner mig helt värdelös! jag hoppas så att han kommer göra det, men tänk om det inte händer….

 rörigt inlägg… skriver i all hast, =/

Annons:
fruktgumman
3/24/13, 1:44 PM
#1

Även fast han inte sagt just de orden "jag älskar dig" så kan han ju älska dig ändå. Alla har inte lika lätt att uttrycka sig i ord. Han kanske visar det på annat sätt. Om han inte älskat dig så skulle han väl inte vara tillsammans med dig.

Gur4m1
3/24/13, 1:52 PM
#2

Jo, killar kna absolut vara tillsammans utan att älska- i en relation finns status, sex, den där biten emd att slippa vara ensam.

Jag skulle inte vänta på att någon ska börja älska mig…ett helt år. Du blir ju helt förstörd av detta. Pratar du med honom om det, har du frågat varför han inte älskar dig, eller OM det är så- eller utgår du från att det är så för att han inte kan svara då du säger så? FÖr där har #1 en bra poäng. "jag älskar dig" är inte lika enkelt för alla att säga, betyder dock inte att känslorna inte finns där. Prata med honom. Han börjar knappast älska dig mindre av att du frågar rakt ut. Duger du inte som du är nu så lär du ju inte göra det om 2 eller 12 eller 22 år. Däremot tror jag att man kan börja "älska" en partner, dvs bli mer beroende och van vid någon - som i långa äktenskap. Lite som man älskar sin bror eller förälder…

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

annikanyfiken
3/24/13, 2:07 PM
#3

Har han sagt att han inte älskar dig?

Vissa säger ju jag älskar dig till varann flera gånger om dagen medan andra nästan aldrig säger det, fast dom älskar varann ändå.

Fråga hur han känner?

pyromanen
3/24/13, 3:18 PM
#4

Är det orden du vill höra eller är det något i hans sätt att vara på som säger att han inte älskar dig?

eliisabettan
3/24/13, 4:21 PM
#5

Jag undrar också om det bara är så att han inte säger just dom orden eller om du vet att han faktiskt inte älskar dig? Om han "gör allt" för dig som du skriver älskar han dig nog.

ChristineL
3/24/13, 4:35 PM
#6

Jag undrar också om han har sagt att han inte älskar dig? För i så fall kan man ju undra vad du gör med honom? Han kanske älskar dig av hela sitt hjärta men har svårt för att säga det, förhoppningsvis så visar han det i handling?

Annons:
ano_nym
3/24/13, 5:56 PM
#7

Har läst lite snabbt (är iväg hos en bekant) , lite mer info : jag är 24 och han är 28 . Han bor 8 mil från mig så vi ses bara på helger..han är från där jag bor och jag har /är väldigt bra vän med han bästa och barndomsvän. Dennavännen är väldigt ärlig och jag har bara hört bra saker om min kille från han redan innan vi ens träffades . I mina tidigare relationer har jag vart utsatt för mkt våld och hot , så i början av mitt och hans förhållande var jag ganska påfrestande … Och rädd att han skulle lämna mig när som helst … I hans tidigare relationer har den senaste som var för några år sedan vart otrogen mot han så dem bröt upp …. Jag frågade han i höstas om han älskar mig … Då sa han att det hade vart lite dåligt mellas oss så det gjorde han inte … Frågar jag han nu så säger han att han inte gör det utan att det kommer … Han säger att han tycker om mig jättemycket , då frågade jag eller à sa att det känns som att ja bara är en bra kompis till han … Då blev han lite typ ledsen och sa att han är ju kär i mig , det är han ju inte i sina kompisar (Kan skrivs mer om det när jag har mer tid )

Honestyisdead
3/24/13, 6:03 PM
#8

Jag blir förundrad över att du stannar kvar hos någon som inte älskar dig. Älskar han dig inte efter ett helt år lär han inte plötsligt börja göra det heller.

För din egen skull borde du lämna honom och hitta någon som älskar dig. Som inte håller kvar dig i ett förhållande utan kärlek.

ChristineL
3/24/13, 8:39 PM
#9

Att vara kär i någon och att älska någon är inte samma sak! Förstår inte vad du gör hos någon som säger sånna saker?!

Gur4m1
3/25/13, 12:00 AM
#10

Fast…det här låter mer som lite lite hprklyeri. Han beter sig som att han lskr dig, bortsett från orden? Han säger att han tycker jättemycket om dig, hen behdnalr dig väl och nu har haft det "dåligt" en period. Så länge han inte säger saker som att du ska färändra dig efter FÖR Att han ska kunna älska dig så skulle jag nog stanna och bida tiden. Det där med att älska någon är svårt för många. Han säger att du är mer än en vän, du får lita på att han menar det, han verkar vara väldigt ärlig och inte slänga ur sig saker enbart för att göra dig nöjd (som säkerligen många män gör där ute). Han har varit med om saker så han kastar sig inte bara in, och du har varit med om saker som gör att du behöver den typen av bekräftelse som han inte verkar kunna ge dig, det är nog ett problem också. Men ja, om du kan acceptera situationen så kan du ju stanna, men mår du dåligt av denna vetskap…så behöver du inte vår tillåtelse eller någon annans för att lämna honom :) Men vill du det?

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[glitterglam]
3/25/13, 12:04 AM
#11

Usch, han har alltså sagt flera gånger att han inte älskar dig, men det kommer?? Nej, vad gör du med honom när det finns så många andra killar som skulle älska dig istället?

Gur4m1
3/25/13, 12:05 AM
#12

* som skulle va smarta nog att säga att de älskar dig :P

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Intehärutandär
3/25/13, 11:25 AM
#13

Jag säger som de andra "Älskar han dig inte nu, så kommer han inte göra det heller". 1 år är lång tid. Jag anser att man kan inte älska varandra ett par veckor, men efter 2-3 månader då man dejtat ett tag och börjar bestämma sig för förhållande eller inte - då bör man veta faktiskt om man älskar varandra. 

Och Du har ju frågat honom rätt ut - och han sa nej. Då kan han inte skylla på att han har lättare för att visa det, än uttrycka det i ord. 

Kär det kan man vara i många, men älska - det gör man med få.

Annons:
Upp till toppen
Annons: