Annons:
Etikettkänslor
Läst 1195 ggr
Michaela-N
3/26/13, 6:28 PM

Han tror att vi är tillsammans

Har ett litet problem!

Jag går i ÅK 9, och det är en tradition att varje klass ur den årskursen ska ha skolbal i maj innan skolan slutar.

En kille har frågat mig om jag ville gå med honom på balen, det var modigt av honom att fråga tyckte jag så jag sa ja eftersom jag inte har något emot honom. Han kan vara trevlig och så.

Nu har han dock gått och blivit kär i mig, visst kan det kännas smickrande men det är på något vis också jobbigt, eftersom jag vet att jag inte är kär i honom och aldrig kommer bli, han är inte min typ och vi har inget gemensamt, mer än att vi går i samma klass. Han vill alltid vara nära mig, följer mig ner till matsalen när jag är med mina vänner, följer med mig en bit på vägen när jag ska hem osv. 

En i min klass hade byggt ett torn med stolar på min plats, jag bad honom att ta undan dem, då sa han som är kär i mig "Var försiktig, jag vill ju inte att hon ska få stolarna på sig!"

Ja, det är lite gulligt. Och man kan ju inte rå för sina känslor. Det som däremot inte alls känns OK är att han gått och sagt till en av hans vänner som är en väldigt nära vän till mig att vi är ihop! 
Jag blev jättearg och besviken när jag fick höra att han sagt det till honom idag, jag har inte på något vis antytt att jag är kär i honom och försöker undvika att umgås med honom för att jag tycker det är jobbigt. 

Nu är jag rädd att han kommer fortsätta sprida rykten i klassen om att vi är tillsammans eller så.

Vill därför göra klart för honom imorgon hur det ligger till, både för att jag inte vill leka med hans känslor och låta honom inbilla sig att det finns något emellan oss som det inte finns, och för att jag helst vill att han ska sluta försöka ställa sig in hos mig. 

Hur kan jag säga det till honom på ett snällt sätt? Jag går gärna fortfarande på balen med honom, men jag vill att han ska ha klart för sig hur det ligger till. Vill bara inte såra honom!

Annons:
jackijackie
3/26/13, 6:43 PM
#1

Jag tycker bara du kan säga "Jag är gärna kompis med dig men det är absolut inget mer mellan oss. Varför har du gått och sagt till **** att vi är ihop?"

Honestyisdead
3/26/13, 7:05 PM
#2

Håller med #1. Säg till att du har hört att han ljugit om att ni har ett förhållande och säg att det inte är OK att göra så. Att ni inte är mer än vänner.

Michaela-N
3/26/13, 9:36 PM
#3

Tack för svaren. Får se hur jag säger det imorgon.

Greigh
3/26/13, 9:59 PM
#4

#3
Uppdatera gärna om hur det gick :)

Gur4m1
3/26/13, 11:06 PM
#5

Tycker du fått bra tips, var rak mot honom, men ta det också mellan er två enbart- inte inför dina kompisar eller era klasskompisar! :)
Sen så är det någon annan som berättat detta så var öppen för att det kan handla om ett missförstånd från din kompis sida.

Hoppas det går bra! Lycka till!

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Michaela-N
3/27/13, 8:20 PM
#6

Jag sa till honom precis som det var, vi är vänner men inget mer fast jag vill fortfarande gå på balen med honom. Vet inte om han förstod riktigt, han nickade bara. Händer det igen så får jag säga till lite skarpare antar jag, men för tillfället tror jag att det räcker 🙂

Annons:
[NinaCrown]
3/29/13, 3:13 PM
#7

Väldigt bra av dig att säga till! Kan tänka mig att det kan ha blivit en liten småchock för honom och att det är därför du inte fick något ordentligt svar. Tänk dig själv i hans sits… Ge honom lite tid och låt honom tänka igenom saker så blir det nog bra 🙂

Michaela-N
3/29/13, 8:24 PM
#8

#7 Det kanske det var, men det är lika bra att få det sagt så han inte lyckas inbilla sig något mer 😃

Upp till toppen
Annons: