Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1048 ggr
Honestyisdead
3/27/13, 10:46 AM

OT Saknar våren

För första gången på länge verkligen saknar jag våren och längtar till varmare väder.

När det är kallt och minus grader går det inte att göra något ute. Fiske kan jag glömma, det är bara plågsamt. Grilla blir också för kallt för snabbt. Sitta ute bara "för att" är lika kallt det.

Jag nöjer mig med 5-10 plusgrader. Mer behöver jag inte.

Längtar också till vi åker till Vänern sista Maj till vår fiskesemester.

Längtar du efter våren?

Annons:
drulleman
3/27/13, 11:12 AM
#1

Sålänge det är tillräckligt mycket snö för att kunna köra skoter så saknar jag inte våren.😃

pyromanen
3/27/13, 12:22 PM
#2

Känns faktiskt som vår idag!  Grusvägen där vi bor är en enda sörja = tjällossning och jag vaknade pigg o utvilat i solen 05.30 (en timme innan väckarklockan ringde) och solen har värmt upp våran inglasade veranda så man kan sitta där o äta lunch 😎

Nicollan
3/27/13, 12:32 PM
#3

Ja jag längtar våren!! Man blir ju så mycket gladare och får mer energi. Men det känns som den är på gång nu, hoppas 😃

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

Portie
3/27/13, 6:40 PM
#4

Jag längtar väldigt mycket till våren! Längtar efter att börja vattenträna med hunden igen och jag längtar efter att få se och känna lukten av grönt gräs och se alla fina blommor (fast att jag är allergisk mot pollen och gräs). Men idag var det varmt och skönt så man har ju lite mer hopp nu.

Jojaton
3/27/13, 7:32 PM
#5

våren, och sommaren..! slippa gå i halsduk, vantar och tjock vinterjacka, utan bara kunna slänga på sig vad man vill utan att frysa! men det har ju börjat bli ljusare på morgnarna i alla fall, och på dagarna när solen står på är det ju nästan skönt!

Johanna - Instagram

Wide Awake Dreamer
3/27/13, 10:26 PM
#6

Ja, jag saknar våren, minus allt töväder och all gegga då förståss. Jag gillar att ta långa skogspromenader när det är barmark. Nu när det är snö, not so much!

Annons:
tvättäkta bybo
3/27/13, 10:41 PM
#7

det ÄR vår, en massa snö kvar, kalla nätter, några enstaka minus på dagarna och stråååålande sol och klarblå himmel varje dag, inget annat än UNDERBART!! 😃

Gur4m1
3/27/13, 11:38 PM
#8

Rent tekniskt är det väl vår :) Men ja jag vill ha aningen varmare och ha sådär just runt plusgraderna under natten så småkrypen inte förökar sig så fort. Den krypfria våren är den bästa årstiden på hela året. Varma dagar, svala, sköna nätter utan irriterande mygg, knott å flugor. och som nån sa redan, så länge det finns snö kvar för skoterföre! :)

Perfekt vårvinter, skoterföre, is på sjöarna och strålande sol!

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

erspers
3/28/13, 12:16 AM
#9

här är det vår också kan man säja..varmt o skönt på dagarna men tyvärr bra nog kallt på kvällarna..har runt -10 ikväll ..det är massor av snö kvar här också men den försvinner snabbt nu när det är så varmt på dagarna..det är nästan härligaste tiden nu eller åtmindstonde i april-maj när man har helt långa sommaren framför sig..👍

ChristineL
3/28/13, 8:55 AM
#10

Jag längtar också till våren! Njuter av den lilla sol som värmer men man känner ändå i luften att det inte är riktigt där än.

Fridaaaa
3/28/13, 10:00 AM
#11

Jag längtar med efter våren. Har snö kvar på tomten 😕

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: