Annons:
Etikettförhållande
Läst 102834 ggr
[luneri]
3/31/13, 1:19 PM

När ett ex blir intresserad av dig igen

Har ni erfarenheter av att gamla ex blir intresserade av er igen?  

vad gör ni? 

Jag tror som så att när ett förhållande tar slut så blir det inte bättre om man blir tillsammans igen.  Men kanske ni har andra erfarenheter?

Annons:
redytogo
3/31/13, 1:29 PM
#1

Japp! Jag och mitt ex blev tillsammans igen 2 år efter vi gjort slut. Vi hade båda mognat en del och gjorde inte om samma misstag som innan det tog slut förra gången. Är tillsammans än idag 4 år senare och lyckliga

[luneri]
3/31/13, 1:34 PM
#2

Vad roligt att höra att det gick så bra för er :)

redytogo
3/31/13, 1:37 PM
#3

Ja vi var rätt barnsliga första gången vi var tillsammans. Det insåg vi först ett par år senare och att vi saknade varann. Så det blev riktigt bra för oss. Men generellt tror jag nog att de flesta inte skulle vilja bli tsm med sitt ex igen. Så vi är nog ovanliga.

[luneri]
3/31/13, 1:43 PM
#4

Det verkar vara så att ett gammalt ex verkar ha fått intresse av mig igen, jag har inga känslor för honom längre, och skulle definitivt inte gå tillbaka till de förhållande vi hade då det bara var destruktivt. Kanske han bara vill vara vän med mig, eller så vill han ha tillbaks mig, jag kan inte säga vilket. Det jag reagerar på är att han visar så mycket intresse för mig numer, vilket han knappt visade alls när vi var tillsammans.

[typellisch]
3/31/13, 1:48 PM
#5

Jag pratar med mitt ex som jag också var förlovad med.. jag lämnade han för han kunde inte på något sätt visa uppskattning mot mig, det hela var mer en kompisrelation.
Vi känner nåt för varann men jag skulle aldrig i hela mitt liv gå tillbaka i en sådan relation där man får arbeta för att få uppskattning. Sånt ska komma naturligt liksom.. och jag tror han inser det själv någonstans inom sig att det aldrig skulle funka.

LinaLj
3/31/13, 1:50 PM
#6

Jag tror att det beror lite på varför man gjorde slut och när i livet det var. det finns ju par som kanske är ihop som 16 åringar men går isär när de "växer upp". Ett sådant par tror jag säkert skulle kunna fungera om de hittar tillbaka till varandra när de är mer mogna och har "växt färdigt". 

Däremot om man delar på sig på grund av grundläggande olikheter så tror jag att det är ganska meningslöst att försöka igen. Min första pojkvän ville "prova på nytt" ett par år efter att vi gjort slut, men hade ändå inte ändrat sig ett dugg på frågorna som gjorde att vi gjorde slut. Han ville bo i lägenhet i stan - jag vill bo på landet, han älskade att festa och ville helst göra det varje helg - jag avskyr att festa och går hellre ut och äter något gott eller sitter hemma, osv… Då är det inte ens idé att fundera på det.

Annons:
[NinaCrown]
3/31/13, 2:07 PM
#7

Jag skulle troligen inte klara av att bli tillsammans med ett ex igen, är för paranoid för det. Skulle bara gå och vänta på dagen då vi tvingas göra slut igen, vilket troligen skulle vara anledningen till att det tar slut igen…

Men jag tycker verkligen inte om när ex hör av sig efter lång tid och frågar "Hej, hur mår du? … Jaha, vad trevligt. Så vad gör du på dagarna? … I see, har du någon kille nu? … Ok, jag har flyttat till blahablaha". Jag får direkt taggarna utåt och min hjärna skriker "Vafan vill du veta sådant för?!".

pyromanen
3/31/13, 2:51 PM
#8

Min första pojkvän och jag gjorde slut flera gångar och blev tillsammans igen. Det fanns nån galen passion som gjorde att vi hade svårt att låta bli varandra men det som inte funkade fanns alltid kvar, så så småningom blev det helt lyckligtvis slut.  När jag tänker tillbaka så var det på slutet en jävla röra där vi inte mådde bra och inte gjorde varandras bästa alls med allt strul.

Gur4m1
3/31/13, 2:52 PM
#9

JAg tror det ska gå en viss tid mellan varven så att säga i så fall :D Så man kna börja om på riktigt. Har absolut ex som jag skulle kunna tänka mig, om de förändrats till det bättre. De är fortfarande attraktiva så att säga och jag har ju älskat dem en gång i tiden, men just nu älskar jag redan någon så..:) Är inget jag sitter och funderar speciellt mycket över så att säga…

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Sarah
3/31/13, 6:25 PM
#10

Jag och killen gjorde slut och blev tillsammans igen ngt år eller så senare, efter mycket dejtande och velande om hur vi skulle göra. Det är drygt 4 år sedan det tog slut och nu är vi förlovade.

Underbarn
3/31/13, 7:09 PM
#11

Tänker lite som du sen beror det på VARFÖR man gjorde slut. När i livet osv. båda kanske har förändrats? Mognat på sig? Fått andra tankar? Osv.

Min "pojkvän"/ex, hans ex vill fortfarande ha han och är intresserad igen, efter 3 år (han har varit med mig under dessa 3 år). Hon har försökt vara vän med han med det går inte. Dom funkar inte. Han gillar dock inte henne på samma sätt som hon gillar han. Men deras anledning till uppbrottet var mig plus massa bråk från hennes sida, där av funkar det inte att börja på nytt för hon har inte förändrats verkar det som.
Annars hade det väl gått, om även han hade haft intresse för henne.

Vet många som haft ex som blir intresserad av en igen, fast de kanske inte blir tsm igen för den ena inte vill. Men vet många som gör slut, två månader senare, blir tsm och så håller dom på så där… det kommer aldrig funka. "Tonårsförhållande".

Jag gjorde slut med min kille för han vill inte det jag vill här i livet och vi är FÖR olika. Vi funkar mer som vänner, eller ja det känner iaf. jag. Jag vill flytta, han vill stanna här. Han vill ha barn snart, jag vill vänta. Jag vill göra allt ihop, han vill hellre vara med kompisar. Men mycket annat spelade in, mest mina känslor för honom. Även om jag ibland ser tillbaka på vår bästa tid, där allt var "perfekt" så tänker jag "nej det fungerar inte" för vi gör ju slut av en anledning. Vi bråkar dock inte så vår relation på det viset är bra. :) Men jag är inte kär längre, saknar han aldrig.

[typellisch]
3/31/13, 7:12 PM
#12

#11 Höll du på med någon annans tjej kille? Jag hänger inte med riktigt i din historia.

Underbarn
3/31/13, 7:16 PM
#13

#12 Jag träffade honom genom en gemensam vän, då var han tsm med en tjej, numer det här exet jag talar om.
Men de hade det väldigt "dåligt", bråkade jämt. Han fick upp ögonen för mig (jag hade inte flirtat), gjorde slut med henne för att försöka med mig. Ingen otrohet. Men övergången gick snabbt. :) Han skulle inte gjort slut med henne JUST DÅ om han inte hade träffat mig.

Annons:
[typellisch]
3/31/13, 7:17 PM
#14

#13 Okej, då hänger jag med :). Dömer dig inte alls. Ville bara förstå lite bättre, hehe :).

Underbarn
3/31/13, 7:18 PM
#15

#14 Nej då trodde jag inte heller :)

[typellisch]
3/31/13, 7:21 PM
#16

#15 Bra! 🙂

Intehärutandär
4/1/13, 3:59 PM
#17

Min egen erfarenhet är att då ex hör av sig så är det för sex. Skulle vilja påstå att majoriteten av mina ex som hört av sig vill ligga, även om de låtsas undra hur livet står till nu för tiden. Ibland har jag släppt till, för det är bekvämt då känslorna är borta. Ibland räcker det ha dem på en armlängds avstånd. För man inte har någon attraktion kvar eller för de passar bättre som bekanta.

Sedan finns det förstås undantag, då tonårskärleken kommer tillbaka i medelåldern, då båda fått barn och levt livet. Och det klickar igen. 

Men man ska nog vara på sin vakt hur som helst i början och se vart det leder. Ens ex vet ju ens svaga sidor och kan trycka på dem, för att få som denne vill också. Till det negativa.

JustMySelf
4/1/13, 10:33 PM
#18

Jag var tillsammans med en kille för några år sedan, han gjorde slut utan någon som helst förklaring till varför… Ett år senare hör han av sig, säger att han saknar mig, fortfarande älskar mig och vill börja träffas osv. Jag säger att jag inte är intresserad av att börja dejta igen men går med på att träffa honom en enda gång för att förhoppningsvis få reda på varför han gjorde slut. Då berättar han att han var otrogen mot mig och inte vågade berätta det, så han gjorde slut istället. Att det skulle bli vi igen kunde han dock glömma, men det var skönt att få saken utredd iallafall.

[luneri]
4/4/13, 8:36 PM
#19

Intressant att ta del av era erfarenheter och tankar, det är ett ämne som iaf jag funderar på till och från. Såklart beror det på vad man hade för föhållande och med vem, men som många säger finns det en anledning till varför man gör slut och som jag ofta har i åtanke. Om jag skulle ta tillbaka ett ex, skulle han då behandla mig annorlunda än nu? Jag är inte så säker på det, och jag vet inte om jag vill gå med på ett sådant förhållande igen när jag tänker på det i efterhand.

Sarah
4/5/13, 9:59 AM
#20

#19 ja det är lätt att hamna i liknande spår om man fortsätter med ett ex. Vi hade timslånga samtal (samtal vi borde haft innan vi gjorde slut) och diskuterade igenom allt ordentligt innan vi försökte igen. Det var många jobbiga stunder då vi föll tillbaka i gammalt och många gånger då jag kände att det inte var värt det. Men, efter mycket arbete så har vi hittat ngt nytt i vår relation och nu är det fantastiskt bra.

Annons:
[luneri]
4/9/13, 11:20 PM
#21

#20 Åh, vad roligt att höra att det blev så bra! :)

Omstart
2/12/14, 11:51 AM
#22

Jag har ett ex som jag absolut skulle kunna tänka mig att prova igen med senare när jag har fått växa på mig en del och lära mig att jag faktiskt är viktig jag med i en relation och att jag inte behöver lägga hela mitt liv på hyllan för att uppfylla min partners behov. Jag har alltid haft det oerhört lätt för att släppa ALLT bara för att vara med "honom", oberoende av man. Det som hände i den relationen var rörigt och när vi bröt så gjorde vi det inte för att vi inte älskade varandra längre eller för att passionen hade dött eller så utan för att jag helt enkelt upplevde mig bortprioriterad och som att hans bästa vän tog upp allt för mycket av hans tid. 

Vi har setts några gånger efter att vi gjorde slut och pratat en hel del om det, vi längtar båda efter varandra, vi vill båda tillbaka, det slår gnistor om oss när vi ses och det är sjuuukt svårt att inte falla tillbaka i gamla mönster. Vi är dock båda rörande överens om att det är mycket skit som ska lösas först innan vi kan försöka igen. 

Så ja, jag tror absolut att man kan hitta tillbaka till varandra igen. Som föregående personer har skrivit så tror jag det beror oerhört mycket på VARFÖR relationen tog slut till att börja med. Om problemet som gjorde att man bröt går att fixa så tror jag absolut att man kan hitta varandra igen. Men man måste ge varandra tid och utrymme att faktiskt komma på vad det var som gick fel. 

Mvh, Obotlig Romantiker ;)

lkmf
2/12/14, 9:24 PM
#23

Gick tillbaka till ett ex för ett antal års sen höll nåra år till men sprack ändå i slutändan.

Livet är som en chockladask men vet aldrig vad man får/ Forest Gump

m4rkus93
2/13/14, 9:02 AM
#24

Det beror ju på bakgrunden? Mitt ex va otrogen länge så jag menar även om det skulle bli något så kan man ju inte lite på henne igen då det typ va andra gången och vet att hon va det med nästa oxå så… Men som sagt någon sån provar man ju inte änns igen med ;)

[Forest]
2/20/14, 10:02 PM
#25

Vet många som träffat sina första pojkvän/flickvän dom kanske var tillsammans när dom var 15-18 år sen har det gått 10-20 år sen träffas dom och det blir som lyckoträffen :) Rätt sött tycker jag. 

Jag skulle inte vilja ha ett gammalt ex inte heller någon tonårspojkvän då den jag hade då är ingen jag tänker på/eller skulle vilja ha igen.

nlinds
2/21/14, 9:53 AM
#26

japp, ca ett år efter jag och mitt ex gjorde slut, ringer han min telefon och gråter (medans jag var med min nuvarande), och säger att han vill ha tillbaka mig och yada yada.

För mig är det ett BIG NONO, jag anser att dejta sitt ex är som att se samma film två gånger, man vet redan hur det slutar.

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

[elmaek]
2/23/14, 6:02 PM
#27

Förut kunde jag ta tillbaka vem som helst, ungefär. Tänkte inte mer på hur JAG mådde. Så ja, jag tog halvt tillbaka (börja umgås och se vart det leder samt ha sex) mitt ena ex bara för nån månad sedan och han har alltid haft enorma känslor för mig. Tog även tillbaka ett annat ex (kk vart vi då) för nåt år sedan. Jag har inte kunnat sätta gränser, alltid tänkt att det är trevligt att ha folk i ens liv men inte tänkt på HUR dom är som människor. ''Lite mys skadar ju inte?'' Men jo, det gör det… 

Mitt ex för år sedan har jag ingen kontakt med och kommer inte ha det heller i framtiden.
Mitt ex för nån månad sedan sårade mig väldigt mycket, som han alltid gjort, så jag bad han dra och blockerade han överallt och la hans nr i skräpposten på mobilen. Kollar in på den mappen ibland och ser hur han försöker ta kontakt igen.

Men nej, förflutna är förflutna och där kommer alla mina ex för alltid vara. Nu ska jag blicka framåt, ta hand om mig själv och tänka på mig själv. Då har jag inte tid med att mitt förflutna plingar på dörren lite då och då. Och för första gången någonsin i mitt liv känns detta bra, det känns bra att ha gått vidare på riktigt nu!

Annons:
[::Vera::]
2/24/14, 12:32 AM
#28

Love only live once

CupcakeGod
2/26/14, 12:33 AM
#29

Min mormor har alltid sagt "Att ta tillbaka ett ex är som att använda en tampong 2 gånger".

[Devya]
2/26/14, 2:13 PM
#30

Mitt ex vill ha mig tillbaka - det var jag som gjorde slut. Jag vill dock inte ha honom tillbaka men visst saknar jag honom ibland och det som han och jag en gång hade.

Vem vet, kanske man hittar tillbaka till varandra om 20 år eller så. Jag ser det inte som en omöjlighet precis, men just nu skulle det absolut inte gå. Jag har dessutom en ny pojkvän (känns otroligt konstigt att redan kalla någon annan för min pojkvän).

Malin688
2/27/14, 8:39 AM
#31

Som flera har sagt beror det ju på varför det tog slut och om personen som var "problemet i relationen" mognat eller ej. Jag har ett ex sen ca 4 år tillbaka som nu börjat höra av sig. Han ringer, smsar m.m Han ger mig små söta smeknamn som han inte ens gjorde under våra 5 år tillsammans.. Detta ger mig dåliga vibbar och jag vänder taggarna utåt. Han hat flickvän/sambo sen ca 4 år tillbaka, dom blev tillsammans strax efter han lämnade mig. Jag har pojkvän/sambo sen ca 2 år tillbaka. Det var han som lämna mig, sårade mig. Jag gick in i en sån djup depression att jag blev självmordsbenägen. Så NEJ TACK! Han får gott stå sitt kast! :) Dock så gjorde han mig en tjänst. Jag gick ner 30 kg på 2 månader, opererade då brösten (ett komplex jag haft sen ca 14 års åldern. Jag såg och kände mig mer ut som man än kvinna vilket gjorde att vårt uppbrott blev ännu jobbigare, döm mig inte snälla! ) jag har nu ett självförtroende och självkänsla som är grymt bra. Träffat en underbar kille och mår 1000 ggr bättre nu än med honom. Vi hade fina år tillsammans, men vi mår nog bättre isär. Iallafall jag ;)

Blandad kompott är en bra kompott :)

Blodfot
2/28/14, 2:43 PM
#32

Jag är ihop igen med han som gjorde slut med mig, mest gjorde han slut för hans familj inte gilla mig, vi blev ihop igen efter c 1,5månad

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Anna4077
3/1/14, 11:05 PM
#33

Jag hade ett ex som jag var tillsammans med i 3år och när det tog slut var det jag som gjorde slut. I min värld var det över sedan länge men han va länge kär i mig efter vi gjorde slut. Han försökte till nog med fria när jag va med någon annan. Det var ett år senare. Jag fick hantera det genom att helt enkelt vara brutalt ärlig att det var över och aldrig skulle bli något mellan oss igen. Sen fick vi bryta kontakten. Han kunde inte sluta "tråna" efter mig. I flera år höll det på. Jag är en sån som kämpar i ett förhållande, fullt ut. Men när det tar slut så är det slut. Oftast har något hänt som gör att man lämnar. Om jag blir lämnad kan jag helt enkelt inte lita på att personen stannar nästa gång. Så då är tilliten borta. Så i mitt fall är det slut så är det slut. Jag har iofs väldigt svårt ett lita på folk och gå in i ett förhållande. Så har inte haft så många även om jag träffat mycket killar.

Anna och taxen Max

Medda
3/17/14, 5:47 PM
#34

Det beror på. Jag försöker tänka på att de är ex av en anledning. Men om det precis har tagit slut och man går tillbaka till varandra för att försöka lappa ihop förhållandet och känner att man vill försöka kämpa en sista gång så tycker jag att man ska göra det. För om det inte funkar så kan man kolla tillbaka o tänka, ja vi gjorde vårt bästa men det funkade inte iallafall eller ja det funkade för att vi gjorde vårt bästa.

When life rains on your parade, dance in the puddles 🌈

🌺Änglar IFokus

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
[Túrwen]
8/3/16, 11:13 AM
#36

Det har hänt.. endast en gång tog jag tillbaka honom. Han var superromantisk första två veckorna sedan var han tillbaka till att bli samma douché som innan.

Agafia
8/3/16, 10:41 PM
#37

Jag har aldrig tagit tillbaka någon av mina ex. Min f.d. Man försökte få mig tillbaka tills jag sa " att om han så var den sista mannen på jorden hellre dog jag …."

Sarah
8/3/16, 11:32 PM
#38

Uppdaterar igen 3 år senare. Nu har vi villa och en dotter på ett år. Firar 10 år sen vi träffades. Kan gå hur bra som helst helt enkelt :)

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
mosebose
4/12/17, 9:06 AM
#41

Om det tog slut för att det inte var dåligt utan bara dålig tajming? Vi va på olika nivåer i livet just då. Tror ni det skulle funka att träffa varandra några år senare?

Annons:
Gurky
4/12/17, 12:44 PM
#42

Så är det för mig konstant. Om det blir bättre eller ej har jag ingen erfarenhet, har aldrig känt att jag vill inleda ett nytt förhållande med någon av mina ex, även om jag gärna fortsätter att umgås med dom som vänner.

[Devya]
4/12/17, 4:55 PM
#43

#41 Alltså det beror ju då på. Fanns det aldrig de rätta känslorna så tror jag knappast att det lär ändras ett par år senare. Om det endast handlade om dålig tajming så kan det dock se annorlunda ut sen,

Fridaaaa
4/19/17, 5:06 PM
#44

Blev tillsammans med mitt ex - och levt ihop i över 9 år nu :) 

Jag tror det hela beror på varför man bröt upp osv.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Denna kommentar har tagits bort.
OlgaMaria
11/20/19, 12:09 PM
#46

Reklaminlägg här ovan - uppenbarligen översatt från engelska. Användaren borde blockas…

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

ShegoFan12
11/30/19, 1:11 PM
#47

det "blev slut" mellan jag och mitt ex på gymnasiet för något hade tagit hans mobil, loggat in på mobilen och skrev jag gör slut till mig, När han hade kommit hem och såg vad som hade hänt blev han förbannad och rasande så han ville veta vem det var men ingen i hans klass ville erkänna vem som hade gjort det,  och skadan var ju redan skedd för jag var ju hur ledsen som helst, så i snart 7 år har han hållit inne sina känslor och när vi igen träffades på samma jobb så öppnades hans känslor sakta men säkert upp

MissClue
12/2/19, 1:02 PM
#48

#47 usch så vidrig handling av den som gjorde det, synd ni inte fick veta vem det var. Men fick du reda på direkt när han upptäckte det vad som hade hänt?

I love not man the less, but Nature more…

Annons:
ShegoFan12
12/2/19, 7:31 PM
#49

#48 Han upptäckte detta när han hade slutat för dagen,Han försökte berätta att det inte var han som gjorde det men eftersom jag trodde det var han som själv skrev det så blev jag ju helt krossad, jag fattade inte vad som hände, I flera veckor efteråt försökte han få tillbaka mig, men jag var alldeles för ledsen så jag förstod nog inte.

MissClue
12/3/19, 10:54 PM
#50

#49 

Förstår att du blev ledsen då när du trodde han gjort slut, förstår dock inte varför det fortsatte vara slut när du fick reda på vad som hade hänt.

I love not man the less, but Nature more…

ShegoFan12
1/10/20, 9:52 PM
#51

#50 var väl för ledsen just då och var ledsen varje dag i 2 veckor och förstod nog inte riktigt att han ville ta upp förhållandet igen

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Upp till toppen
Annons: