Annons:
Etikettallmänt
Läst 3188 ggr
majaliten
2013-04-02 20:15

Vad tycker ni om hår ?

Det av en diskution som fick mig nyfiken på hur alla här ser på hår på olika delar av kroppen. Ja hur ser ni på hår på olika ställe På kroppen ? Tänder ni på det eller blir ni av tända äklade upphätsade? Berätta hur du ser på saken :D Jag bryr mig inte om min partner har hår där nere men jag vill inte ha hår där på mig själv så jag rakar mig . Där emot kan jag kräva av min partner att han rakar sig under armarna det tycker jag inte om. Och absolut inte något på bröstet helst inte . Men jag accepterar hans skägg . Han orkar inte raka sig varje dag så han rakar sig när han ska bli extra fin så det hinner inte alltid bli sådär jätte farligt långt det hänger inte ner i alla fall. Men köns håret får han behålla om han vill . Där emot ansiktet får det hållas hyffsat kort men jag accepterar att han har det det är en del av honom. Jag gilar att han inte rakar sig han blir enu hetare när han rakat sig. Men just för att jag är så förälskad i honnom så tycker jag han är skit söt/ het när han har det. (Annars har jag alltid ogillat när man har skägg. Men han är så perfet i det och det beror absolut inte på att han passar i det snarare tvärt om)Jag vågar knappt se på honom när han rakat sig (i ansiktet) jag blir alldeles till mig och vill smeka röra samtidigt som att jag knappt kan se på honnom . F Jag har alltid ogillar detta med skägg men inte blivit äklad på något vis men nu när jag träffat min parter tänder jag så otroligt hår på honnom så att jag tänder eller set bort får hans skägg . Och jag blir alldeles galen när han rakar sig blir kåt på honom av att ens skriva om honom . Ursäkta nu flyter jag iväg

Annons:
Fridaaaa
2013-04-02 20:16
#1

För mig är det avtändande med mycket hår på bröstet (lite går bra, t.ex en liten "raggarsträng eller så men inte över hela bröstet/magen).
Och så lite som möjligt i ansiktet, helst inget alls 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[twtw]
2013-04-02 20:33
#2

Hår är mysigt, magrutor är äckligt

Fridaaaa
2013-04-02 20:36
#3

#2 Magrutor är sjukt snyggt haha om det ej är för mycket😉

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

majaliten
2013-04-02 20:39
#4

Kan va jäkligt mysigt att krypa upp i hans famn och gosa med han skägg och kyssas och hångla 😍 fast bäst utan . Mag rutor är inget måste men om han är lång så är jag ganska såld

LinaLj
2013-04-02 20:42
#5

Jag håller med #2 😃

Jag gillar björnmän (håriga, runda och kramgoa) 😉. 

Helskägg däremot är lite sådär… Det är lite väl mycket hår. Men ett välansat lite "lagom" skägg/stubb är det inget fel på.

När det kommer till mig själv så rakar jag benen, iaf under sommaren , eftersom jag trivs med det och även under armarna hela året. I övrigt får de ta mig som jag är 🙂

Honestyisdead
2013-04-02 20:47
#6

Skägg gör mig inget, men mustasch klarar jag mig utan.
Har inget problem med annan kroppsbehåring på andra.

Annons:
[glitterglam]
2013-04-02 20:50
#7

Helst renrakat i ansiktet på min kille. Lite stubb är helt ok, men långt skägg går bort på killar.

På bröstet tycker jag det ska vara renrakat om man är vältränad, om inte är det snyggast med hår.

Könshåret tycker jag ska vara lite ansat på killar.

På mig själv tar jag bort allt könshår, rakar benen och armhålor. Plockar brynen också.

[twtw]
2013-04-02 20:59
#8

#3 Tycker det är överdrivet att nästan varenda kille (speciellt kändisar) har 6-pack eller 8-pack bara. Enligt mig finare en "normal" mage. :)

PogoPedagog
2013-04-02 21:06
#9

Min partner får då ha precis vilken hårväxt han vill. Det enda jag inte gillar är om hans mustash blir så lång att den är ivägen om man pussas. Jag skulle nog däremor tycka att det såg sjukt ut om han rakade könet men om det gjord ehonom lysklig får han såklart göra det. Själv rakar jag benen  några ggr om året vid speciella tillfällen, håller efter bikinilinjen under badsäsong och rakar under armarna om det blir för långt.

Fridaaaa
2013-04-02 21:35
#10

#8 skrev ju det att det ska vara lagom, ej för mycket :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

majaliten
2013-04-02 22:26
#11

Aa Mustage är det jag skarpt ogillar jag är väldigt renlig av mig inte basilskräk men för mig är Mustage smutsigt och o mysigt jag vill att det ska va mysigt det är inte Mustage . Och normal magen är helt enkelt mycket bättre Vill tillägga att jag rakar allt ben kön under armarna .

ChristineL
2013-04-02 23:01
#12

Hår på ryggen och axlarna klarar jag inte av! Skäggstubb går bra men helst inte mer än så, inte mustasch heller. Hår i övrigt gör mig ingenting sålänge det inte är som päls :P

[Yllhilda]
2013-04-02 23:42
#13

Hår överallt utom på rygg och axlar faller mig i smaken. Gärna rejält med hår på bringan(tack och lov att min kille har det) och lagomt med hår på resten.

Mitt ex hade en intressant sak.. På korsryggen hade han en liten enslig tofs med rejäla långa strån. Som en malplacerad bit tupé. Enda nöjet jag hade av den var att pilla lite förstrött på den när jag låg och funderade på kvällarna.

Vad gäller ansiktsbehåring är jag flexibel. Det ska passa honom, och då kan han gå med bockskägg, skepparkrans, polisonger eller fjuttmustasch om han så gärna vill.

Annons:
JustMySelf
2013-04-03 00:12
#14

Tycker det är finast med så lite hår som möjligt (förutom på huvudet då, är inget fan av rakat där). Har alltid ogillat skägg och min kille vet det, men han rakar sig ganska sällan och det kan bli upp emot 1 cm innan han rakar sig… Är som sagt inte helt nöjd med det, men vill ändå inte kräva att han ska raka sig. Föredrar helrakat där nere också men han trimmar ganska noggrant och det får räcka.

Själv rakar jag hela benen, allt "där nere" och under armarna. Vet inte vad min kille föredrar när det gäller hår på tjejer, men det är så jag trivs bäst och han klagar inte 🙂

Gur4m1
2013-04-03 00:26
#15

JAg ogillar hår men jag har slutat raka mig själv för jag insåg att något är fel om jag itne kan acceptera mig själv som jag är. Sen har jag märkt att jag varken doftar eller ser speciellt fulare ut med håret, är mer att jag tänkter på vad andra ska tänka om de ser mig. Men jag mår bättre med håret kvar. På killen kunde jaginte bry mig mindre, vill han ha skägg får han ha det, så länge han vårdar det. Dvs inga matrester och äckelpäckel i det när han vill pussas. Där nere…well…han är inte så jätteliten så det är inga problem men han gillar att hålla det ansat och det är ju fint. Men han gör det för sin egen skull, inte för mig och för att jag kräver det. Jag är summa kardemumma helt okej med hår. Helt okej att raka det också så länge man gör det för att man själv vill det och så länge man kan uttrycka sig på sätt så man inte måste få de som bär hår- känna sig äckliga och ohygieniska ;P

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

PogoPedagog
2013-04-03 09:05
#16

Angående könshår har jag ju hundra ggr hellre sex med någon med mjukt mysigt hår än med någon rakad. Är det inte precis nygjort så blir ju stubben som ett rivjärn! Gaaa. Om den har kraftigare hår känns ju allt från minsta lilla pytte utväxt tilll en halvcentimeter bara smärtsamt för den andre.

fruktgumman
2013-04-03 10:13
#17

Han får ha precis som han vill men ska jag säga vad jag föredrar så är det naturellt. Han är också väldigt hårig med skägg och hårigt bröst osv. Har aldrig sett honom utan skägg på 14 år så det skulle vara ovant.

Själv rakar jag mig bara under armarna och bikinilinjen på sommaren.

Afturelding
2013-04-03 10:32
#18

Hår på rygg och bröst är fruktansvärt fult tycker jag, men annars spelar det inte så stor roll. Jag älskar långt huvudhår, både på män och Kvinnor. Och skägg.

Hår i skrev, på ben och armar och under armarna spelar ingen roll alls. Ser gärna att könshår är lite trimmat dock, så att man inte kan använda det som tandtråd. Men det har ju inte med det estetiska att göra.

Jag själv gror igen på vintern, håller bara håret under armarna kort, men rakar benen på sommaren. Jag har så ljusa hår så de stör mig inte när jag ändå alltid har strumpor på vintern. På sommaren kommer tatueringarna fram dock, och då ser det bättre ut med rakade ben :) Och tja, jag ansar håret mellan benen, men slätrakar inte. Det hålls bara någorlunda kort.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Sarah
2013-04-03 10:37
#19

På partner: Ansat helskägg ska det vara! Gärna lagom med hår på bröst och mage + raggarsträng. Ansat under armar och mer privata delar. Inget på ryggen. Tur att killen uppfyller alla hårönskemål från min sida :)

[Tilde]
2013-04-03 14:24
#20

Hår på ryggen eller bröstet är riktigt otändande för mig. Gillar heller inte skägg (stubb är helt ok, men inte långt skägg), tycker det ser väldigt "äckligt" ut

Annons:
Upp till toppen
Annons: