Annons:
Etikettsex
Läst 3052 ggr
florre
2013-04-04 22:45

Frågor om analsex

Hej 

Har lite frågor kring analsex vad som tex kan va bra att veta, utifall om jag och min partner skulle prova. För varken hon eller jag har haft det

Först och främst har jag ingen större koll på hur förspelet ska vara innan jag stoppar in den. Så vad är erat tips på det?

Är det nån speciel ställning som är bra och vad är viktigt att tänka på ???

Tack för hand och kom med så många tips ni kan

Annons:
Roamer
2013-04-05 07:46
#1

MYCKET glidmedel i början är ett hett tips från coachen. Använd fingrar och mjuka upp och avbryt hellre och försök igen om hon/du tycker det är obehagligt. Tar nog ett par omgångar innan hon/du kan slappna av. Ett annat tips är att just i penetrationsögonblicket så ska inte det knipas ihop utan snarare göra samma som när man sitter på toaletten och försöker få ut något, blir enklare att få in något då hur underligt det än låter. Att ligga på sidan med knäna uppdragna kan underlätta eller en mer ridande ställning där mottagarparten kan kontrollera införandet i sin takt. Det är ju inte samma förfarande som vaginalt sex och kräver lite mer taktkänsla och ömhet, så inga hårda plötsliga stötar, speciellt i början. GL HF.

[[AcsJulia]]
2013-04-05 10:13
#2

Jag håller med #1 i det hen säger. Något som kan vara bra som riktlinje är att man försiktigt pressar penis mot öppningen i ca. 10 sekunder eller tills din partner slappnar av. Det är inte värre än att du frågar: "Är det jobbigt? Är du redo? Känner du dig spänd?" osv.

Sedan tycker jag att skeden eller ryttaren funkar bra i början! Ps. Och se till att både smörja in öppning och penis ordentligt för en mysigare känsla! Ds.

ChristineL
2013-04-05 10:17
#3

Glidmedel, uppvärmning och bara om det känns bra!

Ett tips är att börja med fingrarna och hon måste vara helt avslappnad och inte knipa ihop. Och ni måste inte köra hela vägen första gången. Prova i duschen, tack vare värmen är man oftast mjukare och det kan gå lättare. Säg åt henne att det är hon som bestämmer takten, men känner du obehag ska du naturligtvis avbryta det hela.

Som #1 säger, det tar nog ett par omgångar innan ni är igång men varje gång behöver uppvärmning och glidmedel.

Roamer
2013-04-05 10:59
#4

Finner det lite underhållande att det utgås ifrån att det är hon som ska vara mottagare 😃

Oavsett vem det är så hellre avbryta än gå vidare om det låser sig. Mycket viktigt!

florre
2013-04-05 18:19
#5

Tack för alla tips :D och tänkt på en grej hur länge brukar förspelat vara? antar att det beror på hur framstegen är  ;)

Men åter igen tack för alla tips

[[AcsJulia]]
2013-04-05 18:30
#6

#4 "Först och främst har jag ingen större koll på hur förspelet ska vara innan jag stoppar in den."

Bara en liten påminnelse… ;)

#5 Förspelet ska precis som du själv antar vara så länge som det behövs. :) Gå bara vidare när det känns okej för båda!

Annons:
ChristineL
2013-04-05 21:32
#7

#4 - Tolkade TS som att det är tjejen som skulle få, annars utgår jag från inget alls ;)

#5 - Går inte att sätta någon tid, när det känns bra för er båda helt enkelt :)

Roamer
2013-04-06 14:27
#8

"Den" kan vara en dildo ;)

[[AcsJulia]]
2013-04-06 14:48
#9

#8 Fair enough! :D 1-0 till dig!

florre
2013-04-13 13:37
#10

okej tack :D

[Devya]
2013-04-13 15:04
#11

Låt henne bestämma, det är väl ändå lättast så? Jag ser till att det är alltid jag som bestämmer då jag vet vad som känns bäst. Jag låter honom veta med kroppen vad som är ok och inte ok. Jag håller honom tillbaka om han blir för ivrig, eller säger åt honom att vara helt och hållet stilla och sen ser jag till att jag är i kontroll för en stund tills jag är redo för att låta honom ta över kontrollen.

Man behöver inte göra det mer komplicerat än vad det är.

Glidmedel är ju bra att ha men själv har jag aldrig behövt något sådant. Uppvärmning med fingrar har jag aldrig heller haft något behov av. Jag måste bara bli tillräckligt tänd samt avslappnad och sen går det utan några större problem.

Gur4m1
2013-04-13 19:11
#12

Så en del människor där ute får även sekret i analen? Som tjejer får när de blir våta? Man blir våt i analen?

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Devya]
2013-04-13 21:00
#13

#12 Jag vet faktiskt inte men det brukar inte vara några problem för mig personligen. Tror att då jag själv blir tänd och våt så rinner det neråt automatiskt om man säger så. Så det blir ju vått där sen oberoende. Det är min gissning. :)

Annons:
ettlitetalias
2013-04-14 00:04
#14

Sen producerar analen ett sekret också :) Det är egentligen till för att få bajset att glida ut enklare, men fungerar ju åt andra hållet också :P

Claudandus91
2013-05-27 15:28
#15

En viktig grej tänker jag att Analsex kan behövas mycket TID till.

dvs Baken ska bli van vid smekningar och beröring vilket inte tar te.x 10min-en natt utan kan behövas flera dar eller så på sig.

Ju mer baken blir van desto mer avslappnad blir den o ju bättre blir det för båda.

andersson..
2013-05-27 15:48
#16

Mitt tips är att inte prova analsex alls

isafisa
2013-05-27 16:47
#17

Mycket förspel i början skulle jag säga. Om ni är bekväma kan det vara bra att smeka/slicka mycket i området innan bara för att vänja sig vi känslan av beröringen i det området alls. Tycker det först känns ganska obekvämt, det är ju inte varje dag någon annan är och pillar där liksom ;) När den mottagande är bekväm så är MYCKET glidmedel bra i början, och att gå långsamt fram. Det är enligt mig lättare om man kan leka med någon slags leksak där själv före, för att få värma upp och vänja sig på sina egna villkor. Att rida är enligt mig det skönaste i början, för att ha kontroll och kunna ta det i sin takt. När den väl är inne, behöver inte vara hela vägen, så håll i ca 15 sekunder och bara mys, så hinner den inre ringmuskeln slappna av och det känns inte så "akut bajsnödigt" sen ;) 

Och sen är det bara köra på. Men man ska såklart alltid vara lyhörd på signaler och ta det på allvar om partnern säger ifrån.

Upp till toppen
Annons: