Annons:
Etikettsvärföräldrar
Läst 2811 ggr
hthorsmatz
4/6/13, 12:20 AM

Jobbig situation.

Hej!

Jag behöver få skriva av mig och möjligtvis få tips.

Jag har varit tillsammans med min partner i ungefär 1 år och 3 månader nu. Tyvärr så bor vi båda hemma, han är arbetslös och jag studerar. Vi är absolut oftast hemma hos honom, då jag reser gratis (vi bor en bit ifrån varann). Vi träffas ungefär varannan helg.

Grejen är den att jag har vanligtvis väldigt lätt att få kontakt med folk, jag är social och pratsam. Men med hans familj går det bara inte!

 Det känns som att det är nåt i luften hela tiden, det blir pinsamma tystnader, jag kan inte vara mig själv runt dem osv. Jag är så ovan vid den här typen av situation och tycker att det är jobbigt.

Hans pappa går det väl rätt okej med. Men så fort jag ska prata med hans mamma känns det som att världen går under, haha! Det känns som att vi ska prata för första gången, jämt. Det blir en nervös och osäker stämning.

Hans syster hatar mig för nån anledning, och hon har knappt sagt ett ord till mig, någonsin.

Jag förstår inte hur detta kan drabba mig, jag är en trevlig och tillmötesgående person!

Jag har en känsla av att det beror på irritationer inom familjen, att föräldrarna är irriterade på att han bor hemma osv… men tycker inte det borde gå ut över mig. Eller så är vi helt enkelt för olika.

Är det nån som har en åsikt om detta eller känner igen sig? Eller har nåt tips om hur jag kan förbättra situationen?

Tacksam för svar!

Annons:
[Yllhilda]
4/6/13, 12:52 AM
#1

Det kan helt enkelt vara så att dom har den familjestilen och att dom är så mot alla. Min ex-familj var likadan. Det var läskigt. Ingen sa ens hej till mig. Man kan  antingen vänja sig eller ses lite mer utanför deras hem.

hthorsmatz
4/6/13, 12:55 AM
#2

#1 Ja, kanske det… men det är så himla tråkigt, för jag är van vid min öppna familj och så kommer jag till dem, det blir en sån krock.

Vad gjorde du åt saken då? Eller struntade du i det?

[Yllhilda]