Annons:
Etikettleva-tillsammans
Läst 4804 ggr
[helenal]
2013-04-06 12:48

Min sambo har svårt med sex och känslor

I skrivande stund är jag ledsen. Min sambo har verkligen problem När de kommer till närhet/känslor och förspel till sex. Närheten kan jag acceptera för alla är olika och vi myser rätt så ofta men känslor är han inte alls bra på,vet ej vag han varit med om men något är de och när de kommer till förspel eller instinativ till sex är han helt värdelös. Varit så väldigt länge. Han har knappt rört mig där nere,rumpan gillar han och brösten men han rör inte där nere eller gått ner på mig. Igår innan läggdags var jag sugen p sex och jag la mig halvt på honom och pussade på honom och han gjorde snark ljud o massa andra barnsliga ljud så jag la mig på rygg igen och halvsuckade. Sen var de halv stelt ett par minuter men sen började han prata gulligt med mig osv. Jag gav han en godnatt puss och vände mig om med ryggen mot honom. Efter kanske 15 min så kryper han under mitt täcke och säger: min och a vårt smeknamn,de vet du va sen efteråt och han har tagit av sina kalsonger och vi har sex. Känns som de ska vara på hans instinativ och jag vet inte men något stämmer inte och de går inte att prata med honom om de för då lägger han allt på mig. Försökt tidigare. Vi har sex en till två ggr i veckan och alltid innan läggdags,verkligen tråkigt. Självs samlaget är bra osv men känner mig inte helt tillfredsställt då han knappt rör mig och känns som han tyvärr inte tänder på mig. Och tar jag upp de tycker han jag söker bekräftelse. Jobbig situation då detta börjar tära på mig. Förövrigt är vi gulliga och har roligt tillsammans. Nyblivna sambos och jag vet att han tycker om mig frågan är bara om han verkligen älskar mig så som jag älskar honom:(

Annons:
motionär
2013-04-06 14:30
#1

Kanske han inte gillar just oralsex? Fråga

Gur4m1
2013-04-06 15:40
#2

Jag får aldrig oralsex avmin pojkvän, jag har aldrig bett om det och är nöjd att vi inte har det. Vill jag ha det så skulle jag be om det och försöka reda ut varför han inte vill ha det- och acceptera det.

Du säger att han vill ha sex på sina initiativ, samtidigt ville du ha sex- och han suckade och fjantade sig. Då suckade du och "gav upp" och visade enligt mig, att du var missnöjd (iomed suckandet och att du gav upp förförandet). Sen när han kom till dig och ville ha sex så ser du det som att det måste ske på hans initiativ. Det är kanske så, kanske är han bara lite osäker. Eller så tänkte han först "nej orka, jag har faktiskt inte lust" men när du försökte förföra honom och sedan visade ebsvikelse sådär så tänkte han kanske till en eller två gånger och "ställde upp" och förförde dig istället.

Du kan alltid säga nej. "Nej det där duger inte". Jag ställer inte alltid upp, då skulle det alltis bara bli snabbisar mot diskbänken (som är HUR trelvigt som helst men man vill ha annat ibland-). Nu vill jag inte utgå från att din pojkvän är som min pojkvän eller liknande men jag upplever en likhet i beteendet och där upplever jag att det handlar om lite osäkerhet. Det är lättare attlåta bli än riskera kritik eller nobben.

Du tycker att han är fin och gullig i andra sammanhang så han är inte helt känslokall mot dig. Problemet är att sexet är ganska "o-intimt" och "snabbisar" och mest när han känner för det?

Prata med honom och stå på dig. Det är lätt för mgi att säga men LÅT honom inte lägga allt på dig. Ta inte åt dig av det, låt det studdsa bort för det är nog en reaktion han gör för att skydda sig själv och slippa gå vidare- det är ett sätt att undkomma. Så låt honom inte komma undan med att lägga över allt på dig men samtidigt måste du vara öppen att ta till dig kritik du med. Mötas någonstans.

Men du ska ju inte kritisera honom, utan mer förklara vad du ebhöver och kanske även vad han vill få ut av detta och behöver?

Är sättet han har sex med dig på, det som gör att du blir osäker på hans kärlek till dig? Uplever du att ni måste "Älska" eller är problemet att han ADLRIG kan "älska" med dig? :) Tänker på dina sista rader i TS. Där säger du att det är bra mellan er men en oro att han inte skulle älska dig lika mycket som du älskar honom. Det kan bara han svara på och jag vet inte om man kan utläsa det utifrån sexet.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Yllhilda]
2013-04-06 17:27
#3

Söker bekräftelse? Klart man vill ha det om det är något man aldrig får!

Det är svårt med partners som inte verkar förstå. Jag har själv fått lägga ner otaliga timmar på att förklara vad jag önskar till män, och av olika anledningar blivit besviken eller måstat ta hänsyn till deras stolthet/rädslor/ovilja.
Är han lyhört på andra områden?

Gur4m1
2013-04-06 18:53
#4

Sen har folk olika behov av att få bekräftelse och olika uppfattning av VAD som är bekräftelse, har jag själv noterat i mina relationer (både med vänner och folk).

Jag känner oftast att om de inte fattat och klarar det i början så brukar det oftast inte bli bättre med tiden…om man inte sänker sina egna förväntningar/krav. Nu talar jag bara för mig själv om någon där ute inte fattar det.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Yllhilda]
2013-04-07 00:05
#5

#4 Well spotted. Alla ser bekräftelse olika.

Lyckligtvis finns det (om än få) killar som vill lära sig om hur deras kvinna vill ha det. Vissa vill att flickvännen har det bra men vet inte hur de ska göra och klarar inte av kritik på det området, vilket tyvärr kan vara handikappande och frustrerande för båda parter.

[helenal]
2013-04-07 00:25
#6

Tack för svar. Jag kan acceptera att Han inte gillar oralsex men det är just att han inte rör vid mig alls vid sex. Han ser mig inte. Han är 11 år äldre och borde veta vad Kvinnor vill ha? Iallafall beröring!!! Utanför sängen är de bra och han är gullig och lyhörd o lyssnar om det är ngt vi diskuterar men när de kommer till sex eller känslor. Som tex han kan aldrig riktigt se mig djupt in i ögonen,han viker blicken. Klart jag blir osäker om han kanske bara är med mig för att jag är snäll och omtänksam för han har aldrig gett mig komplimanger eller fått mig att känna mig sexig utan snarare tvärtom. Jag är nästan 100 på att han är osäker och vill inte ge mig för mycket creds,känns som de. Han berömmer mig när de tex handlar om städning,mat,jobb osv men aldrig utseendet och jag är van att höra från mina tidigare ex hur grym jag är i sängen och komplimanger för mitt yttre men sällan för tex matlagning så nu har jag träffar ngn som ser de jag gör när de gäller skötsamma och vardagliga saker men inte för mitt yttre:/

Annons:
[Yllhilda]
2013-04-07 00:32
#7

Vet du hur det var med hans tidigare tjejer?

[helenal]
2013-04-07 00:37
#8

7# nej vi har inte pratat om just de o vill helst inte veta. Vet bara stt han haft långa förhållanden och extremt snygga tjejer så kan hända jag inte är u samma liga

Gur4m1
2013-04-07 02:33
#9

Hm…vet inte vad jag ska säga riktigt. Jag förstår hur du känner, kanske jag ska börja med. Sen vill jag inflika att du nog är attraktiv nog för honom. Detta är, TROR jag, ett beteende som säkert funnits där med hans tidigare tjejer? :) Har mött killar som är rädda att framstå som sexistiska t.ex ^_^

Gawd…har varit med killar som varit jätterädda att de gör ÖVERGREPP på mig, när vi haft sex. Kändes ..otroligt märkligt. Men så känner en del män…och kanske även Kvinnor.

JAg tänker såhär: Hans syn och uppskattning är inte likadan som din? :) Du vill ha djupa blickar, närhet, värme. Han vill säkert kunna ge dig detta. Kritik är otroligt skrämmande för många, speciellt på något som sex…

Testa tanken att sex inte är sammanknutet med kärlek för alla. Han tillhör kanske den skaran. Det kan vara andra saker än brist av kärlek (Eller ja, egentligen anklagar du nästan honom för att ljuga eller dölja det faktum att han EGENTLIGEN inte älskar dig- och detta tolkar du utifrån hans sätt att ha sex med dig). Han är kanske dålig i sängen, eller så kanske han gör som han alltid gjort för det fungerade med hans tidigare tjejer.
Det här beteendet gör dig osäker eftersom du inte får den bekräftelse du behöver. Han måste tänka om men kanske även du, runt hans beteende. Att det inte måste bero på ditt utseende, och inte behöver bero på bristen av kärlek.  Men du får försöka prata med honom om detta, berätta hur du upplever det kanske. Låta honom ge sin bild av det hela, om han tänkt på sitt beteende själv. Det är kanske något han behöver.

Jag tror på att prata här, inte bråka och anklaga varandra utan gosa upp er med varandra och var öppna och ärliga. Brusa inte upp mot varandra (menar inte att du eller han brukar brusa upp men vet själv att sånt lätt händer med en del människor :> ) eller bli lesna utan avslappnat, öppenhet och en vilja att försöka lösa det tillsammansoch förstå varandra.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[helenal]
2013-04-07 09:29
#10

Tack för dina ord. Förstår att du inte vet vad du ska skriva ,jag har sagt detta och lite till mina vänner och dom tycker det är synd om mig och om jag ska överväga stt lämna eller ha de så. Jag vet sedan tidigare att han skickat porrsms till andra tjejer men aldrig till mig,de gör inte så mycket men vill att han skall finns mig attraktiv och inte bars som en snäll flickvän som gör allt för honom. Jag behöver känna behov av att jag är sexig. Jag säger och visar väldigt mycket för honom men samtidigt tappat jag lusten lite när jag inte får de svar jag hade hoppats på. Det tog extremt långt tid innan jag kände mig speciell,och jätte lång tid innan vi blev ihop s jag förstår på ett ungefär hur han funkar och det är den tanken som gör att jag orkar fortsätta relationen med honom även om jag inte får den uppskattning som jag vill ha,vissa dagar tänker jag inte så och det är då jag är ledsen. Han är som sagt väldigt bra att säga negativa saker om mig men aldrig positiva och när han säger något negativt påstår han bars att han är ärlig och då säger jag att de inte hade skadat om han var ärlig även när de gäller positiva saker. Han säger alltid när jag tagit upp saker med honom att alla är olika med art han skall tänka på de jag sa. Tror de handlar om att han är lat i sängen med då han för de mesta ligger på rygg och jag får göra allt,inga direkta ställningar.. Så tror som sagt han är bekväm. Vi har olika tänk,jag är sån ju längre man är ihop desto mer arbetar jag för att förhållandet inte skall bli för sentiariskt och att inte Sexet skall bli tråkigt men svårt att kämpa ensam. Han ser nog inte saker på samma sätt som mig för detta har kommit på tal tidigare och då har han sagt: alla är är olika, tror du att man ligger och pussas hela tiden i ett förhållande lever du i en dröm bubbla. Så han förstår mig inte riktigt då jag inte alla kräver att man ska mysa hela tiden men att han ser mig! Tar på mig vid sex! Ger mig komplimanger emellanåt.

motionär
2013-04-07 10:50
#11

Brukar du ge honom några komplimanger då? Jag bara undrar. För det är väl inte bara killen som ska berömma tjejens utseende och färdigheter i sängen osv

[helenal]
2013-04-07 11:02
#12

11# självklart gör jag de annars hade jag inte kunnat gnälla:)

[Yllhilda]
2013-04-07 12:15
#13

Ju mer du berättar desto mer får jag känslan att antingen har han kommit fram till att han inte behöver anstränga sig för att behaga dig eftersom du enligt honom kommer stanna i varje fall (Att han tar dig för given) eller att han kommit fram till något annat twistat pga sina tidigare erfarenheter. Fast jag lutar starkt åt det första.

Jag minns en kille som också gav komplimanger, men inte på att jag var fin eller snygg, utan att jag var en fantastisk kock, konstnär och rolig person att prata med. Om jag gjorde något dåligt däremot fick jag höra det oftare än jag fick höra positiva saker. Jag försökte prata med honom om det. Ibland sa han att han förstod, andra kom jag tydligen bara med undanflykter och kritiserade honom för att vara dålig. Han var aldrig svartsjuk eftersom han var stensäker på att jag inte skulle vara otrogen eller lämna honom, jag kunde berätta om en kille som flörtat på bussen och hans respons var ett halvintresserat "jaha". Mot slutet kunde han även kläcka ur sig att jag var tjock enligt honom.

Annons:
[helenal]
2013-04-07 12:44
#14

Ja de låter ju lite likt förstås i j tror han tar mig för givet. Han vet att jag alltid hör av mig osv.en gång hörde jag inte av mig o han skickade sms och skrev varför har du inte hört av dig o han var lite halv arg. Och jag vill ju inte att han skal känns sig osäker pga av mig därför jag hör av mig oftast före honom. För annars är jag ju lika kass som han. Kan hända att han tidigare haft förhållanden grundat på mkt sex och kanske vill att detta förhållande skall vara annorlunda då han som sagt börjar närma sig 40 och jag är 25.

[helenal]
2013-04-07 12:46
#15

Sedan kan han bli chockad om jag tex inte börjat med maten den tiden jag brukar. Han kan säga: men maten då? Du brukar ju alltid börja med den så den är färdig vid åtta. Han går inte ut o festar heller utan vill hitta på saker med mig så dem saken gnäller jag inte på

[Yllhilda]
2013-04-07 13:45
#16

Att han vill ha ett annorlunda förhållande är ingen ursäkt att det inte ska kunna finnas lite passion lagom utskvättat här och där i förhållandet. Det har pratats mycket om tolerans och förståelse mot sin partner, men försöker han förstå dig? Uppoffrar han sig på något sätt för din skull?

Gur4m1
2013-04-07 15:50
#17

nu efter dina senaste inlägg känner jag bara: Varför orkar du stanna med det där? :) Låter som att du inte alls får det du ebhöver egentligen och han leker någon lek och med tanke på alla hans "alla är olika" så verkar han inte alls kunna förstå att du inte är som han. Finner det märkligt och ja…som ovilja att jobba för relationen. Efterosm du inte är näjd och han tydligne kritiserar dig med så förstår jag inte hur han fått för sig att det inte finns något att jobba med. Måste inte vara perfekt men man ska väl trivas i sin relation, inte ebhöva vara ledsen och känna sånhär osäkerhet…:/ Du känner ju tvivel. Att ibland fråga sig om relationen är rätt är bara nyttigt tycker jag men du känner ju rent av tvivel från honom. Jag skulle också vara förtvivlad i din sits :(

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[helenal]
2013-04-07 21:06
#18

Jag överanalyserar mycket och har därför frågat mina vänner om dom också tycker det men dom har sagt att dom skulle reagera precis som jag. Det jag fasar o inte vill är att man blir som vänner. Jag vet att passion växer inte fram utan man har de ned vissa o andra inte. Vi har de inte. Att vi har sex sällan kam jag leva med men inte att han inte ser till mina behov. Jag kämpar och gör allt men orkar inte själv. Hör jag tex inte av mig på en hel dag till honom får jag ångest att han kanske tror jag inte tycker om honom. Min osäkerhet går ju lite ut över honom men jag tror inte han känner av den då jag är bra på att dölja de utåt. Vill inte att han ska tycka jag är gnällig. Han är gullig på sitt sätt i h jag gillar att vara med honom och vi har sällan tråkigt och han får mig att skratta o den är de som gör att jag älskar honom men jag vill bars känna mig attraktiv.

[Yllhilda]
2013-04-08 00:09
#19

Har du testat skriva ett brev om det till honom? Vissa tycker det är lättare att berätta på ett bra sätt hur de känner om det är på pränt. Dessutom är det svårt att avbryta någon i ett brev.

[helenal]
2013-04-08 10:59
#20

Inte tänkt på de men vi bor ju ihop så han kommer ju undra varför vi inte tar upp de ansikte mot ansikte. För jag är bättre att uttrycks mig i skrift eller menar du sms?

Annons:
[Yllhilda]
2013-04-08 12:23
#21

Om han undrar kan du ju säga att du inte vet hur du bättre kan förklara saken. Och har du försökt prata med honom utan att få honom att förstå kan ha berott på att han av olika anledningar lyssnat fel eller omedvetet stängt av hörseln. Jag tycker ett fysiskt brev är bättre, för det har en personlig touch.

PogoPedagog
2013-04-08 12:30
#22

Jag säger ibland till min sambo rakt ut vad jag vill ha mer av. Tex. Jag vill har mer komplimangar, känner mig lite osäker nu, eller, Jag vill ha mer uppvaktning för att känna mig sedd osv. Vissa mäniskor behöver tydliga riktlinjer inte bara antydningar. Om man inte säger det som en anklagelse utan fokuserar på hur man själv mår brukar det fungera. Säg inte: Du är så himla dålig på att ge komplimnger, juag ger ju alltid dig uppmärksamhet. Då finns risken att han slår bakut och bara känner sig kränkt istället för att ta åt sig poängen.

[helenal]
2013-04-08 12:31
#23

Ok förstår. Är svårt att prata om sex med sin partner ibland då han inte verkar se problemet men varför skulle han? Han blir ju tillfredsställd. Det är jag som inte blir de på samma sätt. Skall försöka formulera de bra så de inte blir massa missförstånd kring de

Upp till toppen
Annons: