Annons:
Etikettfamilj
Läst 1753 ggr
m4rkus93
4/9/13, 9:51 PM

vilken underbar dag :(

aaa dass wonderbar dag ja… jag har idag fått reda på att till mitt nya boende måste jag ha möbler för han som bode där tog dom iaf… fast att han sa att han skulle lämna dom -.- jaja iaf jag ska då flytta den 27-28 april mina föräldrar har alltid sagt att dom kommer hjälpa mig då jag är ensam och har liten bil idag fick jag ett nej när jag bad dom ta med min säng dom ska nämligen sätta in sitt nya kök då :) yey eller inte :( iaf då tänkte jag att en stor bil kan vara bra men den fick jag inte häller låna då vi bor 4 timmar från varandra och dom inte visste när jag kom hem igen (dom har en stor bil till och hade fått låna den jag har nu isf) men nej det blev inte häller bra :( det vill säga jag har en liten bil där man inte kan få in varken säng soffa bord eller liknande takräcke… nej dragkrok ja men inte pengar till att hyra släp jag kan asså inte få hem en säng till min flytt ingen soffa inget bord ja egentligen nada typ… dett blev då en perfekt dag för mig och jag vet inte hur jag ska lösa detta hur jag än mixtrar och trixar så ser jag inga möjligheter… 

kan ni tänka er att jag gillar min familj just nu…

Annons:
Jess89
4/9/13, 9:55 PM
#1

Kan du inte be någon kompis hjälpa dig?

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

m4rkus93
4/9/13, 9:57 PM
#2

även mina kompisar bor minst 3 timmar bort… så nja det känns ju inte shysst

VildaVittra
4/9/13, 9:59 PM
#3

Jag flyttade en gång med enbart hjälp av en pirra, så är det inte hur långt som helst är det ju en möjlighet. Pirror brukar gå att låna av fastighetsägaren.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

m4rkus93
4/9/13, 10:02 PM
#4

pirror? och hyra? nej du ekonomi håller knappt för flytt kan jag säga…

VildaVittra
4/9/13, 10:05 PM
#5

Hyra? Jag skrev låna. 🙂

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

m4rkus93
4/9/13, 10:06 PM
#6

ja men om man lånar brukar det kosta oxå så… och du svara inte på vad en pirror va?

Annons:
Honestyisdead
4/9/13, 10:13 PM
#7

Men vad tråkigt att dina föräldrar inte ens kan låna ut en av sina bilar när dom ändå har två och hade fått låna din under tiden. Förstår att det känns jäkligt!

Du får inte låna pengar av dom till ett släp? Vad kostar ett släp att hyra under ett dygn?

VildaVittra
4/9/13, 10:20 PM
#8

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

m4rkus93
4/9/13, 10:25 PM
#9

ca 400 spänn om du tar det billigaste men då e det låna vilket jag inte riktigt har råd med :(

viktoria91
4/9/13, 11:47 PM
#10

Du känner ingen med släp? Nåt du kan skära ner på eller jobba några timmar extra så har du lätt 400 kr till släp!

m4rkus93
4/10/13, 12:11 AM
#11

jobba extra… jotack jag jobbar så mycket jag får(50%) jag ska kunna betala hyra räkningar lån mat precis som alla andra nej jag har inget att skära ner på varje månad är en kamp för mig låter overkligt… men folk har det så i sverie idag

Gur4m1
4/10/13, 12:56 AM
#12

Måste det ske just idag/denna vecka då? :) Jag beställde hem säng från IKEA, 500spän extra så fick jag den och andra möbler hemkörda. Nu har du knarrig ekonmi men jag levde på existensminimum då så det klarar du nog av också så småningom. Jag bodde i min lägenhet på en bäddmadrass/luftmadrass en månad innan jag fick hem mina grejer :> jao. Annars har en del second hand bra möbler och möjlighet för hemkörning även där för någon hundring. Kolla upp det. Även om din sägn är gratis så kostar det ju att flytta den i bensin och ja, om du nu måste hyra släp osv. Men du har kanske en skitfin säng så då ska du ju ta med dig den. Men det passar kanske bättre att de kommer med den en annan dag eller att du åker och hämtar den? Även om det låter apjobbigt med 4 timmars resa för en säng.

Trist med dina föräldrar även om det lät som bra anledningar. Trist att det krockade med just din flytt dock.

Grattis till lägenheten :D

Varför får du bara jobba 50%? Och är det CSN lån? Får du något typ av bidrag eller?

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Sweelin
4/10/13, 1:15 AM
#13

Nu känner jag mig väldigt bortskämd då min mamma och styvpappa åkte ned med mina möbler på 80 mil…

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Annons:
Sweelin
4/10/13, 1:16 AM
#14

Annars har jag hyrt skåpbil då vi skulle ta hem en soffa, riktigt dyrt och väldigt stor! Kostade 600:- och de hade inga mindre bilar

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

m4rkus93
4/10/13, 1:37 AM
#15

#12 jag kan inte hämta den bilen är för liten jag vill men kan inte…

m4rkus93
4/10/13, 1:39 AM
#16

#har varken körkort eller ekonomi för detta :(

m4rkus93
4/10/13, 1:40 AM
#17

säckkärra??? ja du jag önskar att det va så men 4 timmars bil väg med säckkärra nej tack…

VildaVittra
4/10/13, 2:07 AM
#18

#17 " så är det inte hur långt som helst är det ju en möjlighet."

Jag har ingen aning om var du bor och hur långt du ska flytta. Det skrev du inte i ditt inlägg.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

m4rkus93
4/10/13, 2:18 AM
#19

jag ska flytta 15 min med bil men i detta boende har jag inget då allt fanns när jag kom eller ja säng och skrivbord men mellan mig och mina möbler är det 4 timmar i bil

LinaLj
4/10/13, 8:03 AM
#20

Det kan ju vara värt att försöka investera i en tjockare luftmadrass för tillfället tills det att du kan få hjälp av dina föräldrar. De brukar kunna gå att hitta billigt.

Annons:
m4rkus93
4/10/13, 8:06 AM
#21

ja jag får se hur jag gör men något behöver jag att sova på sedan resten av möblerna är ju inte akut… men tanken va ju att dom skulle frakta min orm och hans terrarie som är 200x100x80 cm

viktoria91
4/10/13, 9:15 AM
#22

Vrf kan du bara jobba 50%? Extrajobb någonstans kanske?

m4rkus93
4/10/13, 8:42 PM
#23

ja det e klart jag vill men i dagen sverige e det lite svårt att hitta ett jobb

Gur4m1
4/10/13, 9:09 PM
#24

Okej. Själv har jag två timjobb. Eftersom det tar tid att få fast ansätllning och heltidsjobb- dörför kör jag det racet istället- kvällss/helgjobb + dagjobb på ett annat ställe. Efterosm det är timjobb och jag i stor omfattning kan lägga minaegna arbetspass så kan jag ha ledigt när det passar mig- dvs jobba häcken a vmig när det finns massa jobb, sen vara ledig när det passar. Det är tungt läge idag när det kommer till jobb men omöjligt är det ju inte. Sen OM man t.ex går på arbetsåtgärd- får aktivitetsstöd (går nån utbildning eller liknande) så får man den summan utan att de räknar bort sådant du jobbar under helger och efter klockan 17 om jag mins rätt. Också bra att veta. Vet inte ditt ekonomiska läge m4rcus93. Pluggar du också? Varit arbetslös länge? Ser att du "bara" är 20, tror Nystartsjobb t.ex är för de som är 21+. Det är annars värt att kolla upp om man varit arbetslös en längre tid.

Jag tycker en luftmadrass var en bra plan. Lycka till med möbelflytten!

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

m4rkus93
4/10/13, 9:15 PM
#25

ja jag e bara 20 jobbat i 5 månader och gick arbetslös nästan 3 månader före det och jobbade heltid i 3 månader före det…

Gur4m1
4/10/13, 9:18 PM
#26

Så det är kanske mest en tidsfråga innan du får mer arbetstid mao :)

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

m4rkus93
4/10/13, 10:01 PM
#27

jajo men måste ju ha råd att leva nu med

Annons:
Upp till toppen
Annons: