Annons:
Etikettförhållande
Läst 2654 ggr
[Julia_a]
4/11/13, 12:06 PM

Otrohet

Jag vet inte vem jag ska prata med, vet varken in eller ut. Så tänkte skriva det här på nätet där ingen känner mig och jag kanske får bra råd.. Iallafall, Jag är tillsammans med en kille sedan 9 månader tillbaka och det är min bästavän sen 4 år tbx. Vi har gjort allt tillsammans, vi känner varandra in och ut. Vi kan prata om allt tillsammans osv.. Jag hade pojkvän innan, men min nuvarande pojkvän älskade mig i ett år innan vi blev tsm, men de funkade inte för jag hade mitt ex då. Allting har varit så bra mellan oss, det är kärlek som på film.. Jag har aldrig älskat någon så mycket, och litat på någon så. Jag är inte den svartsjuka typen, jag är kärleksfull och tänker på honom också inte bara mig själv. Allting var bara perfekt. Han har aldrig haft förhållanden tidigare, men de finns en tjej som gillade honom innan i flera år och dem har pratat osv.. Han har varit konstig mot mig, han umgås bara med sina vänner vi hittar aldrig på något tillsammans han kommer ba till mig på kvällen sover hos mig, men är inte lika kärleksfull. Han har massa problem i sitt liv jag har förståelse för de men de behöver ju inte gå utöver vårt förhållande… Jag försöker alltid prata med honom men de går in igenom ena örat och ut från den andra. Alla våra vänner brukar säga "är det någon som är otrogen av er två då är det du (alltså jag)" För alla vet att han verkligen älskar mig och velat ha mig länge, så jag ser ut som the bad guy i förhållandet, men de är verkligen inte så. För 3 veckor sen hade han skrivit till hon där tjejen som han pratat med innan, jag blev ledsen för fattar inte varför han dolde det för mig, jag går inte och pratar med killar som gillat mig. Och för en vecka sen kolla jag igenom hans mobil hade en magkänsla att något var fel. Han hade smsat med henne, flörtat osv… Jag blev helt krossad, de har aldrig funnits tjejer/killar och sånt i vårt förhållande. Det har varit de sista jag tänkt på, trodde aldrig så om honom. Han hade smsat henne "jag ska gå och lägga mig nu gumman" då var han påväg upp till mig för att sova med mig.. Han har ljugit för mig, dolt andra saker för mig senaste tiden också. Nu vet jag inte om han träffat tjejer bakom min rygg om han varit otrogen. Jag kan inte lita på honom, för jag trodde aldrig så om honom… Jag tror inte ens att jag kan förlåta. Mina ex har behandlat mig som skit, varit otrogen mot mig och allt ni kan tänka er. Och min pojkvän vet allt jag gått igenom så förstår inte hur han kan göra så mot mig, jag tvekade aldrig på honom innan litade på honom så mycket. Han har förstört allt mellan oss. När han prata med henne första gången så sa jag snacka inte med henne igen och han lovade, sen gör han om det.. Jag vet varken in eller ut… Jag vet inte om det är något fel på mig, om jag gjort något fel. Jag vet att jag är en bra flickvän…

Annons:
Emmetem
4/11/13, 12:16 PM
#1

Du har verkligen inte gjort något fel alls! Det är snarare din pojkvän jag tycker har gjort väldigt fel. Det är inte rätt av honom att behandla dig så! och att han skriver gumman.. nej det kallar inte ens min pojkvän mig.. Så jag tycker att du borde berätta för honom att han får dig att må väldigt dåligt - och om han inte slutar så är det nog.
Min pojkväns bästa vän är en tjej, och de kramas och skriver hjärtan till varandra. Men jag VET att han inte är otrogen. Även fast jag vet att de varit kära förut. Men han skriver aldrig något kärleksfullt direkt. De är bara väldigt bra vänner helt enkelt och jag litar på de till 100%.
Men jag tycker ändå att du borde visa vart din gräns går!

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

Bananbullar
4/11/13, 12:17 PM
#2

Jag kan inte säga vad du ska göra eller känna. Det enda jag vill påpeka är att jag upptäckte att min kille pratade med andra tjejer, att han bad de om nakenbilder och att de pratade snusk med varandra. Jag blev helt förkrossad och trodde att allt vi hade bara var en lögn. Han hade precis som du lovat att inte göra vissa saker som han ändå hade gjort.

Efter att ha mått dåligt ett tag så tog jag tag i mig själv och pratade med honom. Vi pratade ut om allt. Jag sa hur dåligt jag mådde och att jag inte gillade det. Jag drog paralleller att han gillar ju inte när jag pratar om sådant med andra killar, så då kanske han förstod att jag inte gillade att han pratade så med andra tjejer.

Idag har vi varit tillsammans i över två år och våran kärlek är fortfarande lika stark. Så har du inte pratat med han om detta, GÖR DET. Det kanske inte riktigt är som du tror.


[Julia_a]
4/11/13, 12:22 PM
#3

Jag har sagt vad jag tycker, både live och skrivit exakt vad jag känner på sms. Han grät som fan och blev mer tyst och typ skämdes. Men jag vill inte höra förlåt eller jag kommer inte göra om det, för han gjorde det två gånger så jag kan ej lita på honom. Jag älskar honom men jag känner mig förstörd.. När jag berättade för min bästavän blev hon mer chockad än mig för hon trodde inte heller så om honom. Jag vet att jag inte gjort fel, men verkar som han ändå inte fattar vad han gjort.. Jag har blivit så kall det är nog för jag gått igenom massa skit innan med, när vi träffas nu så är han helt gullig osv men jag tänker ba på hur han förstörde allt. Jag hatar att jag inte kan lita på honom och att han bara ljuger. Jag älskar honom men vill lämna honom också… Är helt förvirrad

Emmetem
4/11/13, 12:25 PM
#4

Men vad sa han till sitt försvar? Vad sa han att anledningen till det han gjort var? Jag skulle aldrig tolererat det, och hade han älskat mig så mycket som jag trodde han gjorde skulle han aldrig ha gjort så från första början. Så sätt dina gränser! Skit i om han gråter eller inte! Låt honom skämmas! För det är sådant som får folk att förstå att man faktiskt inte kan bete sig hur man vill och tro att man fortfarande får ha ett förhållande.

Sätt dina gränser, var stenhård. Älskar han dig så förstår han, annars kanske det inte var så bra trots alls..

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

[Yllhilda]
4/11/13, 12:26 PM
#5

Om han är din bästa vän borde du kunna prata med honom om det du har läst och hur det får dig att må.

Kanske är han en ulv i fårakläder, kanske är han ett får i ulvakläder. Du kommer få veta först när du ställer honom mot väggen.

Edit; Så, nu förstår jag lite bättre.

Enligt min erfarenhet finns det vissa personer som mår så dåligt att de går och gör dumheter, skadar de dem älskar mest och fortsätter ändå på samma spår utan att kunna hejda sig. Det som kan få dem att sluta är antingen sig själva eller dem de skadar.
Terapi brukar hjälpa, det kniviga är att få dem att gå dit.

[Julia_a]
4/11/13, 12:39 PM
#6

Samma dag när jag läste smset var han i duschen, detta var en vecka sen exakt. När han kom ut grät jag och skrek. Han sa inget han blev fan sur på mig fattar inte varför. Jag skrek och fortsatte gråta… vi pratade men sen skulle han träffa en vän, och jag träffa min vän berättade för henne… Så smsa honom att jag inte vet vad jag ska göra, hur vi ska gå vidare från detta och jag behöver tid hör av mig igen när jag kan träffa honom o prata med vill vara själv ett tag. Fick värsta taskiga smset tillbaks typ små saker jag sagt till honom att jag varit taski nångång blablaa.. Förstod inte det? Varför skyller han på mig… Jag svarade inte ens, tänkte det är hans förlust. Det gick 2 dagar jag drack med några tjejkompisar blev helt full o ringde honom så han kom hem till mig..

Då grät han sa förlåt blablaaa.. Men känns mera som det är jag som smsar o uttrycker hur jag känner , när de borde vara han som ber om förlåtelse hela tiden blablaa? Fattar ingenting… När mitt ex var otrogen skickade han 1000 sms och ringde hela tiden tills jag svarade.. Men min han här vetinte.. Han skyller hela tiden på att han inte mår bra, har andra problem i sitt liv…

Annons:
[Julia_a]
4/11/13, 12:43 PM
#7

vet inte hur jag ska bete mig mot honom, kan inte vara mig själv helt. Är kall och bitchig typ.. Kan inte hjälpa det, vill inte vara sån.. Känns som jag inte ens kan förlåta det, vill inte ens göra de egentligen. Vill inte släppa taget för jag kanske ångrar mig senare… Men tiden läker väl alla sår. Vet bara inte hur man kan börja lita på någon som sårat en ..

[Yllhilda]
4/11/13, 12:49 PM
#8

Du har två aktiva val att göra, och du är den enda som kan göra dem, vi kan bara guida dig.

Förlåta eller inte förlåta. Om du känner att du kan och vill.

Stanna eller inte stanna. Vissa stannar och hoppas smärtan går över med tiden, andra går - fast de vill stanna - för att de känner att det är det bästa.

JustMySelf
4/11/13, 1:00 PM
#9

Har ni bestämt att ni inte ska prata med tjejer/killar som gillat er tidigare? För annars kan det vara så att han inte visste att du skulle ta si illa upp av det.

Däremot att han döljer saker och ljuger för dig tycker jag inte är okej, så jag skulle rekommendera att du kräver att han ändrar på dessa saker. Skulle han inte klara av det utan fortsätta ljuga hade jag lämnat honom.

Upp till toppen
Annons: