Annons:
Etikettförhållande
Läst 1624 ggr
[Julia_a]
2013-04-11 12:50

Vara för på sin pojkvän

"vara för på" att umgås med honom mycket, festa med honom, umgås med hans vänner vice versa… Jag och min pojkvän är vänner sen 4 år tillbaka och varit tillsammans i 9 månader. Innan vi blev tillsammans gjorde vi allt tillsammans, alla såg oss ihop hela tiden. Vi hittade alltid på saker. Han är mer chill och jag är den som älskar o hitta på saker, kan inte sitta hemma och inte göra något. Bara åka till stan och ta en fika liksom. Nu när vi är tillsammans hittar han på saker med sina vänner , men han kommer bara till mig på kvällen och vi sover tillsammans, vi umgås aldrig på dagen eller något.. Han är ute med sina vänner varje helg, festar eller ba umgås med dem. Jag vill inte fråga om jag får komma med för känner mig för på, vill inte att hans vänner ska tänka "ah hon ska alltid med" men mina andra tjejkompisar brukar vara med deras pojkvänner och göra allting tillsammans..

När vi var vänner behövde jag inte ens fråga, de var en självklarhet. Nu känns det inte likadant, hatar att vi kunde göra allt tillsammans innan men nu blir det bara så… Jag har frågat honom att jag vill gå ut och ha kul, menar att jag vill hänga med honom. Men han säger men gå ut med dina vänner o ha kul då… Vet inte hur jag ska vara längre typ..

Annons:
[AndreaPirlo92]
2013-04-11 12:55
#1

Kan inte dina vänner plus hans vänner gå ut tillsammans då?

[Yllhilda]
2013-04-11 13:00
#2

Med den informationen jag sammanslagit från din andra tråd verkar det lite som att din kille har blivit.. bekväm.

När ni var kompisar var du ouppnåelig och på en piedestal, nu när han redan gjort allt han velat så kan han ta dig för given. Eventuellt att han är den typen som vill "jaga" och sen blir uttråkad när han fått det.

Det faktum att han inte längre vill göra saker fast ni gjorde det förut kan också ha att göra med hans syn på förhållanden skiljer sig mycket från vän-relationer. Många slutar ge komplimanger till sina tjejer när de flyttar ihop eftersom de känner att de inte behöver anstränga sig längre, "för det är ju inte som att du kommer dra bara för att jag är med grabbarna, eller hur?"

Anna4077
2013-04-12 12:03
#3

Prata med honom. Säg precis det du skrev. Exakt så. Ibland måste man vara rak på sak. Iallafall måste jag det med min sambo. Säg att du vill göra saker ihop med honom igen och saknar när ni brukade umgås och inte bara sova ihop. Det är en viktig del i ett förhållande och ibland är det svårt att hitta balansen mellan för mycket och lagom. Jag var tvärtom väldigt noga med att han skulle umgås med sina kompisar utan mig ibland just för att jag inte heller ville vara tjejen som alltid va med min pojkvän. Han var tvärtom och ville alltid vara med mig och ha mig med. Men tycker det är viktigt att ha kvar sig själv i ett förhållande men man är ju tillsammans och måste jobba på den relationen och självklart göra saker ihop.

Anna och taxen Max

Upp till toppen
Annons: