Annons:
Etikettdejting
Läst 8444 ggr
Linjerat
2013-04-13 12:09

Nätdejting

Ja, vad anser ni om nätdejting? Har ni nätdejtat förut och hur gick det? Vad ska man tänka på? Vilka hemsidor är bra att bli medlem på? Skriv gärna allt ni tycker och tänker om nätdejting eftersom jag har funderat på att börja med detta.

Annons:
LinaLj
2013-04-13 12:45
#1

Jag har precis gett mig in i det här med nätdejting så jag är nybörjare men delar gärna med mig av lite erfarenheter. 

Först tycker jag att det är ett bra sätt att träffa nya personer. I min bekantskapskrets så är 90 % av killarna i ett förhållande och de andra 10% är inget jag direkt skulle vara intresserad av att ha ett förhållande med. På min arbetsplats är det nästan bara Kvinnor så enda sättet att träffa någon irl skulle vara att börja med något på fritiden vilket jag känner att jag inte har tid med. Så för mig kändes det väldigt smidigt att träffa någon över nätet.

Jag har börjat med de två gratissajeterna happypankace och spraydate. För mig har det gått bättre på spraydate, det har varit mer seriösa killar och inte så många "hej vill du ha sex". 

Men sedan har jag upptäckt att jag faktiskt är väldigt bestämd i vad jag letar efter, vilket jag inte var så medveten om tidigare. Jag vill tex inte ha ett långdistansförhållande så jag vill gärna att killen ska bo i närheten osv. Vilket gör att jag helt enkelt "tackar nej" till en del killar som kontaktar mig.

En del har väldigt svårt att ta ett nej och blir nästan otrevliga (ungefär som att det skulle öka deras chanser och ändra min åsikt). 

Jag fick väldigt bra kontakt med en kille som verkade trevlig så vi började prata lite på skype, efter 10 min ville han bara prata sex. visst är sex trevligt och en viktig del av ett förhållande men jag vill hinna säga mer än hej innan jag börjar prata om sådant.