Annons:
Etikettallmänt
Läst 2592 ggr
[Yllhilda]
4/17/13, 2:43 AM

Likheter mellan ex och nuvarande

Det är ett sällan diskuterat ämne; likheterna mellan ditt ex och din nuvarande partner. Jag ser flera(högst ofrivilliga) likheter mellan de två. Likheterna var fler i början och då mestadels negativa saker, som klagomål och kräsna matvanor, vilket ofta fått mig att oroas om han kanske är mer lik än jag tror. Jag har försökt jobba bort och prata om detta med killen eftersom nuvarande inte är hälften så egocentrerad(mer ovårdad än annat). Jag hoppades kunna slippa detta helt om jag slöt fred med exet, men han är så på krigsstigen att jag förmodligen skulle fatta eld om vi träffades. Så jag förmodar att jag får vänta tills vi löst den sista biten tillsammans. Hur är det med era ex?

Annons:
Gur4m1
4/17/13, 4:09 AM
#1

Hmm…likheter…

1. De är smala

2. Intelligenta med högt IQ men även stort tålamod och viss EQ

3. samma musiksmak

4. Gamers

5. Mörkhåriga

6. Från bra familjer (som i bra familjeförhållanden både ekonomiskt och relationsmässigt).

7. Ateister

8. Ickerökare och dricker alkohol ytterst sällan-

9. Ickesvensk bakgrund

Listan ovan är på min nuvarande och mitt senaste ex. Det kunde även vara en stor del av min allmänna lista på "vad jag söker hos en partner". Tror det beror mer på vad jag söker och vill ha än att det skulle vara att jag söker mitt ex i min nya pojkvän t.ex. Pojkvännen före mitt ex uppfyllde ingen punkt i listan ovan förutom möjligen högt EQ, mörkhårig och ateist….och ickesvensk bakgrund :> (anar ett tema här).

Utseendemässigt är de otroligt olika varandra- förutom hårfärg och längd. Trots samma värderingar och intelligens så har dehelt olika sätt att uttrycka sig och iakta/påverka/samverka med sin omgivning och hur de är mot mig.

Jag och mitt ex är BFF´s och har inga som helst problem med vår relation idag, 5 år senare. Vi krigade första året men allt sånt är utrett och där finns inget mer att kriga om.

Jag tror absolut att vi all har vissa beteenden/typer vi dras till mer- har lättare att conecta med- även om det inte alltid är bra för oss/inte betyder att det blir en bra relation.

Jag märkte tidigt att jag drogs till blyga, försynta killar men märkte också att "snälla killar" inte alltid är så snälla egentligen -_-

TS: Jag ser inte hur dina problem idag med din nuvarande ska kunna lösas av din relation med ditt ex.

Hur änker du då? :) Vill gärna veta. Nu tror jag att vi lär oss av våra misstag och ett ex är ju oftast en kedja med misstag. Men hur påverkar det dåliga med ditt ex, din och din nuvarandes relation? :)

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Destany
4/17/13, 7:34 AM
#2

Det som mest slog mig när jag läste detta var att både mitt ex o min sambo är lugna personer och smalt byggda, men där slutar nog likheterna faktiskt.

Honestyisdead
4/17/13, 7:54 AM
#3

Min nuvarande är inte lik någon av mina ex. Han är så mycket bättre, Varken utseende eller personlighet har några likheter :)

[Zorita]
4/17/13, 10:01 AM
#4

Hmm jag försöker komma på en likhet men har inte en enda. Exet var kristen, den nuvarande ateist, exet blont nuvarande mörkhårig, exet smalt, nuvarande har lite muskler på benen. Men generellt gör det ju inte så mycket om de har många likheter. Det är ju troligtvis inte en slump utan för det finns en dragning till män med den egenskapen. Inte för att den egenskapen är något man dras till utan för att den kanske hänger ihop med andra egenskaper. När jag hittat likheter mellan ex (för de finns ju ofta) har jag tänkt att så länge jag känner att jag "uppdaterat" mig är det ok. Alltså att man nu har en "bättre version" av det man tyckte om. Låter som om jag beskriver ett dataspel men det jag menar är att så länge man tycker bättre om den nuvarande spelar det väl ingen roll om den förra påminner lite om honom.

Fridaaaa
4/17/13, 10:18 AM
#5

Jag kollar eller tänkte inte det likheter mellan dem. 

För mig finns det ingen mening med det…

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kvinnan
4/17/13, 10:30 AM
#6

Alla mina pojkvänner har haft skägg. Eftersom jag gillar det är det det jag tittar efter rent utseendemässigt och faller för oftast

Annons:
[WickedAlly]
4/17/13, 10:44 AM
#7

Mitt ex och min nästa (jobbar på att det ska bli min nuvarande ;) ) är så olika som de bara kan tror jag. Kommer inte på en enda likhet :o

ChristineL
4/17/13, 11:06 AM
#8

Jag kan se likheter mellan mina två ex, men min nuvarande är inte alls som dom! Inte utseendemässigt eller beteendemässigt. Det är väl därför allt känns så bra med min nuvarande :)

[Yllhilda]
4/17/13, 11:24 AM
#9

#1 Jag resonerade som så; eftersom ont blod flytit mellan mig och exet -främst i form av ovilja att lyssna och allmänt skitkastande - kanske en försoning kunna dämpa den negativa klangen i alla likheter jag sett. Plus att jag ogillar tanken på att någon jag hållit kär går runt och är arg på mig helt i onödan.

Anna4077
4/17/13, 1:04 PM
#10

Visst har dom likheter men min nuvarande lever upp till dom på en helt annan nivå. Båda var oerfarna när jag träffade dom. Båda var genom kompisar. Båda gillar bilar (dock väldigt olika bilar), händiga (min sambo är händig på ett noggrannare sätt), manliga (fast exet var inte så manlig som han trodde). Då mitt ex var en feg ynklig liten varelse som va otrogen, gick bakom ryggen på mig och allmänt försökte dölja för mig att han inte ville vara med mig. Är det svårt att se de likheterna med min nuvarande som faktiskt vill leva med mig och inte bara säger det. Han är stark som en björn och kan det mesta och det han inte kan lär han sig. Han säger vad han tycker även om det är något jag inte gillar. Han är i mina ögon en riktig man medan mitt ex lekte man. Det enda positiva med mitt ex var att han va otrogen och dålig på att dölja det trots att vi bodde 30 mil ifrån varandra. Det gjorde att jag inte släppte efter med min nuvarande för tidigt (trots det gick det undan när det väl bar av).Jag menar, hur smidig är man om man har en annan tjej i sängen samma helg enseflickvän fyller år och kunde inte komma den helgen för, ja just nu minns jag inte varför men det kunde han iallafall inte. Nu är det tydligt varför, han skulle ha en tjej som sov över den helgen. Ville fall som helst. Dom har likheter men min nuvarande fyller dom mycket bättre än exet.

Anna och taxen Max

Honestyisdead
4/17/13, 1:12 PM
#11

Kom på en "likhet". Bockaskägget. Men det är ju egentligen ingen likhet per se, eftersom det är något man friserar 😎 I sätt och utseende finns inga likheter.

Gur4m1
4/17/13, 2:57 PM
#12

#11 hähä…äh..ett bockskägg kräver sin man det med ;) Så det är en likhet tycker jag.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Honestyisdead
4/17/13, 3:07 PM
#13

Det är bara nuvarande som passar i det 😃

Annons:
CelsiusT
4/17/13, 3:32 PM
#14

Hmm, ser inga likheter. Möjligtvis att alla har haft muskulösa armar. 

Vad som däremot skrämmer mig lite är att min sambo är otroligt lik min pappa. Inte till utseendet. Men det kommer fram likheter lite då och då till sättet. Hur dom är med pengar, åsikter, osv. Det gör förvisso att dom kommer bra överens. Jag har också alltid kommit bra överens med min pappa, så det kanske inte är så farligt iaf…

Medarbetare på westernridning.ifokus

pyromanen
4/17/13, 6:21 PM
#15

Om mina ex stod bredvid varandra skulle man kunna bli full i skratt och inte tro jag hade någon smak överhuvudtaget. Extremt olika till utseende. Från 170 cm till 2 meter, från kolsvart afrikan till helt ljusblond svensk, från pinnsmal spinkis till riktigt muskulös karl, från träningsmissbrukare till nästan soffpotatis.

Dom mer seriösa i gänget har haft ungefär samma grundläggande värderingar/politiska åsikter som varandra och som jag.

JossanH
4/17/13, 9:11 PM
#16

Mitt sista ex och min sambo är extremt olika. Exet var 15cm längre än mig, blond, blåögd, normalbyggd, kom ifrån en kristen familj, sportintresserad framförallt fotboll och golf, väldigt noggrann och rädd om sina saker, en typisk sportkille helt enkelt, som hatade att jag gillade att pierca och tatuera mig. Sambon är några cm kortare än mig, mörk, brunögd, väldigt smal och senig, kommer ifrån en väldigt ateistisk familj, intresserad av gamla amerikanare och spelar punk/rock i ett band, ingen sportkille, älskar gamla prylar som peppar mig om jag vill tatuera mig. Jag passar såååå mycket bättre med min sambo då det mesta stämmer in på oss förutom att jag har illrar som ett stort intresse och inte bilar.. Antar att det var det som gjorde att vi nu har ett barn ihop ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sarah
4/20/13, 9:43 PM
#17

Det finns inte många likheter utom att de rör sig i liknande kretsar. 

Nästan alla tidigare killar har varit smala seniga politiska veganer/ vegetarianer. Nuvarande är lite biffigare opolitisk köttätare. Jag är mer lik mina ex, men det funkar ju med en total motsats oxå :)

Portie
4/20/13, 11:03 PM
#18

Inga likheter, som tur är..

MatVeronica
4/23/13, 3:22 PM
#19

Utseendemässigt så har jag bara haft mörkhåriga killar. Åldersmässigt så har alla varit 1-5 år äldre än mig, ingen har varit yngre än mig. Alla ex har också varit otrogna. Inte min nuvarande än så länge och jag hoppas jag slipper det.

citytjejen
4/24/13, 7:38 PM
#20

Finns inga likheter vad jag kan komma på, de är av manskön samtliga inblandade, men det är nog det enda 😃

/Christina

Annons:
[RMSLiners]
4/24/13, 9:42 PM
#21

Enda likheten är att de är båda smala, långhåriga och hårdrockare. Annars finns det inga som helst likheter, tack gode gud för det.

Jetaime
4/25/13, 9:52 AM
#22

Alla mina har varit varandras motsatser. Har ingen nuvarande, men av mina tidigare är det svårt att hitta större likheter.. Intresse för tatueringar i mer eller mindre mängd, hmm.. alla har varit svartsjuka på mina djur och hatat att jag gillat dom så mycket och lagt ner så mycket tid på dom… mer eller mindre rätt klena/smala ;)

MarajLowajz
4/25/13, 10:02 AM
#23

Finns absolut inga likeheter mellan mitt ex och min (förhoppningsvis, det är inte sagt än hehe) nuvarande kroppsligt.
Exet var lång, smal, lite benig, ljust långt hår, jämngammal
Nuvarande är jämnlång, mullig, mörkt kort hår och mycket äldre än mig

Intressemässigt som jag kan komma på är väl iaf lite musik-stil som dom båda har gemensamt, båda gillar rock, goth och sådant.

Annars finns det ingenting.

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

Upp till toppen
Annons: