Annons:
Etikettotrohet
Läst 6681 ggr
Apriljunijuli
4/24/13, 12:05 PM

Min partner litar inte på mig

Jag & min partner har vart tillsammans i ett år, han är 22 och jag är 19. Jag bor ensam i en liten etta ganska centralt och han bor fortfarande hos sina föräldrar. Det jag vill få ut är : I början hade vi ett fantasktiskt förhållande tills den 6-7 månaden. Nu på senaste har min pojkvän varit kall emot mig & inte velat "mysa" ,kramas & kyssas lika ofta.. Han har näsan nere i sin mobil minuten som vi träffas till han går. Jag blir jätte irreterad på detta och påpekar detta till honom,men han bryr sig inte. Han ljuger om att han ska träffa kompisar och sånt och sedan helt plötsligt så är han "hemma".. Men när jag ringer hans föräldrar så säger dom att dom tror att han är hos mig. När jag frågar han om han är otrogen säger han att han bara blir stressad & att han inte är det. Men jag tycker att han är väldigt konstig med tanke på att vi fortfarande är rätt så nykära( iallafall jag) så skojbråkar vi och sådant, men han slår riktigt hårt har stora blåmärken över benen & armarna. Plus att en bit av min tand är av… Jag blir assur pga av detta och har sagt att jag är ömtålig , att man inte slår på riktigt… Därför jag försöker undgå att "skojbråka".. Han segar alltid & har aldrig pengar på sitt konto, jag förstår inte varför för han jobbar som ett djur. Dessutom smsade han inpå vårt förhållande med en tjej han hade jobbat med förut,dom var väldigt flirtiga… Han förstörde hela min födelsedag med tanke på att jag kastade två tårtor på han.. Jag klarar inte av sånt… Jag är jätte orolig att han har någon annan. Vi har köpt en resa för sommaren, men jag är inte den tjejen som stannar kvar vid otrohet det spelar ingen roll vad ursäkten än är. Isånnafall har han ju haft k*ken i någon annan och då är han inte värd mig… I slutändan vet jag inte vad jag ska göra? Jag är inte helt säker alls. Kom gärna med åsiktet om vad du skulle göra i min situation.

Annons:
LinaLj
4/24/13, 12:10 PM
#1

Om han slår dig så att du får blåmärken och det går flisa ur en tand så är det inte på skoj längre. 

Förhållandet låter väldigt ostabilt och jag tror att du behöver tänka över om det verkligen är ett sunt förhållande som ni har.

Mooniq
4/24/13, 12:10 PM
#2

oj vad jag känner mig gammal nu.. MEN

OM du känner som du gör så tycker jag nog att du ska fortsätta på egen hand. svartsjuka startar ofta för att det finns ett skäl, men man ska inte låta den härja fritt.

Om han sitter med näsan i mobilen när han är hos dig så hade jag helt enkelt sagt - antingen umgås du med mig eller så kan du resa på dig o gå -direkt.

Upplever du att det är du som söker kontakt/ringer hela tiden? känns det som om du börjar tjata?.. inte bra….

Om han aldrig har pengar på kontot - lever han på dig? lånar han?  låter dig betala om ni tex varit ute o ätit en pizza?..

O'boy att jag har haft dåliga förhållanden och alla mina röda lampor blinkar i huvudet när jag läser ditt inlägg.. 

Ta dig en rejäl funderare - för om han inte gör dig lycklig och uppskattar dig - så har du det bättre själv och kommer att hitta någon som sätter värde på dig - även efter 6-7 månader.

Jag såg en dokumentär på tv förra hösten, där säger en forskare - man är vetenskapligt dum i huvudet upp till ett år, sen går det två vägar, antingen är man skapta för varann eller så går man åt var sitt håll..

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

ChristineL
4/24/13, 12:37 PM
#3

Det där är inte på skoj längre! Det spelar faktiskt ingen roll om han är otrogen eller inte, för han gör dig illa på andra sätt. En vacker dag slår han dig riktigt ordentligt.

Sarah
4/24/13, 1:07 PM
#4

varför har du ett förhållande med honom alls?

[Yllhilda]
4/24/13, 2:12 PM
#5

#2 "Vetenskapligt dum i huvudet av att vara kär". Vilket underbart uttryck! 😃

[Yllhilda]
4/24/13, 2:19 PM
#6

TS, som de andra tycker jag det verkar som att något inte står rätt till. Min väninnas ex var också lite så att han kunde busa hårdhänt. Det hade sakta dalat i förhållandet och killen kunde sitta och kolla porr, flörta med tjejer på nätet(han var dåligt på att röja undan sina spår) och 'busa' hårdhänt.. Till slut en dag slog han till henne i ansiktet och såg nästan glad och lättad ut. Det var då min vän insåg att förhållandet var dött.

Annons:
Honestyisdead
4/24/13, 2:43 PM
#7

Blir förvirrad av din tråd.
Överskriften är att han inte litar på dig, men i texten verkar det som du inte litar på honom? Han ger dig blåmärken, du kastar tårtor på honom.

Verkar inte vara något att stanna kvar i.

Apriljunijuli
4/24/13, 3:00 PM
#8

#herra . Jag råkade skriva fel över text. :/ Sedan råkade jag glömma att tillägga att han skyller allt på mig. Han kan bara dra hem ifrån jobbet och sura om jag frågar vad han håller på med, funderar grovt på att lämna honom.

Apriljunijuli
4/24/13, 3:02 PM
#9

Och varför jag kasta tårtor på han var för att jag såg smsen på min födelsedag. Tro mig fan att tjejen från hans förra jobb skrev till han då. Varför jag har ett förhållande med han vet jag inte ens längre… Jag är kär och dum…

ChristineL
4/24/13, 3:12 PM
#10

#9 - Jag tror inte att du är kär på riktigt. Då skulle du veta varför du är med honom. Han verkar inte ha några goda avsikter med dig.

Apriljunijuli
4/24/13, 3:15 PM
#11

Jag är kär, eller beroende . Kan inte tänka mig ett liv utan honom i det . Han är min bästavän samtidigt som min värsta fiende. Har en klump i hjärtat men jag gör det som är bäst för mig vilket som är att vara ifrån honom.

Sarah
4/24/13, 3:19 PM
#12

Ja snarare beroende… förlåt om jag låter dryg, men du är ung och om några år när den här relationen förmodligen är över kommer du titta tillbaka och fundera på vad tusan du höll på med :)

[Yllhilda]
4/24/13, 3:21 PM
#13

#11 Det blir lätt så. Man slits mellan så många känslor under resans gång att man nästan blir beroende av att ha alla känslostormar för att känna sig levande. Dock verkar denna bergochdalbana göra dig mer ont än det är värt.

Annons:
ChristineL
4/24/13, 3:56 PM
#14

#11 - Jag håller helt med Sarah, och det låter hårt, men det är sant. Du är i ett beroende som du måste ta dig ut ur innan det går riktigt illa.

Apriljunijuli
4/24/13, 4:03 PM
#15

Tack för era åsikter/råd :)

Sweelin
4/24/13, 8:01 PM
#16

Hur kan du förspilla två underbara goda tårtor på en kille? 😭

Tårtor före killar så dumpa honom 😃

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

[amysmatte]
5/9/13, 2:42 AM
#17

Hur har allt gått? Har du lämnat honom? Har han förbättrat sig? Berätta gärna :)

Emelie
11/3/13, 12:46 AM
#18

Jag undrar också!

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

ChristineL
11/3/13, 10:33 AM
#19

TS har inte varit inne sen detta enda inlägget skrivits så man kan nog inte förvänta sig svar ;)

Emelie
11/3/13, 3:57 PM
#20

Synd ju!

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Annons:
Gur4m1
11/3/13, 6:09 PM
#21

jag känner att TS rubrik passar lika bra in på TS :D Ts litar inte på sin partner.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Upp till toppen
Annons: