Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2541 ggr
Honestyisdead
2013-04-24 15:25

Semester?

Har du bokat in något kul för semestern?

Själv har jag en fiskevecka 31 maj som väntar. Sedan har jag tvångssemester v. 29-31. Så vet jag inte vad jag ska hitta på. Killen kommer inte vara ledig.

Sedan kanske det blir Norrland i slutet av augusti, men bara kanske.

Annons:
LinaLj
2013-04-24 15:28
#1

Jag kommer att avsluta mina studier i vår och kommer gå rakt in på ett jobb så det blir ingen direkt semester för min del i år. Däremot ska jag lite senare under hösten överraska min kompis som fyller 30 och bjuda med henne på spa weekend är det tänkt. Det ser jag fram emot. 😃

oh-la
2013-04-24 15:32
#2

hemma diskuteras det för fullt. antingen blir det en weekend i någon större stad. New York, Rom, Barcelona är de som står högt på listan. alternativet, och mitt förslag som inte bryr mig jättemycket om att åka utomlands, är att utgå grån mina föräldrar och ta bilen upp igenom bohuslän. ta in på hotell eller hyra nån stuga/lägenhet och ta koster, åstol, kärringön och uppåt. ta dagen lite som den kommer typ :)

vi får väl se. vi har totalt 3 veckor ihop som det ser ut nu.

Honestyisdead
2013-04-24 15:34
#3

#2 Jag hade aldrig frivilligt åkt till en storstad på sommaren, fy vilken hetta. Avgaserna känns värre då 😃

Tycker din plan verkar mysigare!

oh-la
2013-04-24 15:39
#4

#3, jag håller med dig Hera, tycker inte att storstad känns jättelockande, men jag kan inte såga honom heller, då får ju inte jag min vilja igenom. kvinnlig list så ska det nog gå 😃

annars har jag flera år varit inne på ditt spår med fiskeresa. tanken med bohuslän upp är att jag ska få möjlighet att stå och kasta lite, kanske hyra en båt och dörja lite makrill. men en riktig fiskeresa är ju drömmen… gud vad härligt 👍

ChristineL
2013-04-24 15:44
#5

Ingen semester i år. Dock mammaledighet ;) Just nu är jag hemma på graviditetspenning och bebis kommer i början av juni så det blir lagom att min man tar semester då. Planen är att hinna med att åka hem till familjen i Örebro och dessutom min mans morföräldrar i Vadstena så dom får hälsa på lillhen. Sen ska vi ha bröllopsfest och namngivelse i slutet av augusti. Kommer bli en sommar som ingen annan :)

Sarah
2013-04-24 15:45
#6

Det blir 3 veckor på Gotland hos svärföräldrarna, lite sommarstuga i norrland och sen en vecka långtur med en av hästarna på ridleden i sörmland. Sen får vi se, jag har ganska mycket semester att ta ut.

Annons:
[Zorita]
2013-04-24 15:59
#7

Jag ska till Sverige om två veckor! Längtar redan, i maj är Sverige bäst! Annars är det bara mammaledighet efter bebisen kommer, som väl blir nån gång till sommaren. Ja och sen ska nog bebisen upp till Madrid också för att få ett fint svenskt pass så det blir väl en minisemester i alla fall. Ingen utlandsresa, men jag var nyss i Marocko och sen bor jag ju mitt dit folk åker på semester så det ska nog gå bra 😉

Afturelding
2013-04-24 16:39
#8

Vi ska gifta oss och flytta. Så mycket mer hinner vi nog inte, men vi funderar på en kort resa efter bröllopet för att vila upp oss. Om det blir i Sverige eller utomlands får vi se.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Honestyisdead
2013-04-24 16:53
#9

#8 Vi flyttar egentligen samma dag som vi åker på semester. Men eftersom det är direktbyte kan vi ordna med det lite innan istället 🙂

Afturelding
2013-04-24 17:00
#10

#9 Ja, det är ju perfekt! Vi hade sådan tur förra gången, men det är inte säkert att det blir så denna gång. Men en helg ska vi väll kunna åka i alla fall tänker vi :)

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

ettlitetalias
2013-04-24 17:58
#11

Vi ska nog hem till mina föräldrar i Sverige hoppas jag! :) Hade gärna åkt på en solsemester också, men vet inte om vi har råd med det också..

pyromanen
2013-04-24 18:13
#12

Nee. Semester blir det inte mycket med. Högsäsong på jobbet på sommaren och huset som ska målas. Men nångång i höst kanske nåt litet, men inget är planerat än.

Gur4m1
2013-04-24 19:06
#13

Semestertider betyder oftast mer arbetstid för mig som timanställd så jag ska inte ha nån semester direkt. Jag har två helger planerade för utställningar (hamster) och en helg för ett 30+kalas åt en vän, sen kommer min syster och systerson hit under en av hennes semestereckor så då ska jag försöka hålla nere på arbetspassen. Så det är väl min semestervecka.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
Fridaaaa
2013-04-24 19:41
#14

Nepp,åker inte på semester pga att vi ska jobba båda två hela sommaren, plus djuren med 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
2013-04-24 19:41
#15

#14 Ska djuren jobba?

Fridaaaa
2013-04-24 19:43
#16

#15 Nej syftade på att jag ej kan åka iväg pga djuren och jobb :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[_annaH]
2013-04-24 19:57
#17

Ska till turkiet i 1 vecka i Juni samt i Juli 4 veckor i Kroatien och hälsar på släkten.

[RMSLiners]
2013-04-24 21:36
#18

Ska ingenstans, är föräldraledig i sommar. Inväntar bara på att knytet ska komma vilket kan ske när som helst, sitter redan med små värkar. 

På sin höjd att vi grillar på campingen när svärföräldrarna kommer hit i Juli men annars är det dött på aktiviteter. 😉

Portie
2013-04-24 21:58
#19

Jag vet inte om jag ska ha semester än men det blir väl grillning, kanske att man åker till västkusten. Resten får man se.

[Yllhilda]
2013-04-24 21:59
#20

Jag kommer vara upptagen mest hela tiden. Bröllop snart, efter det bilresa genom europa, sen kommer familjen hit och ganska snart efter det en god vän med sin kille.. Pjuh!

Annons:
Jenahbella
2013-04-24 22:43
#21

Jag ska träffa min pojkvän :) och förhoppningsvis lära mig fiska :)

Carrolinline
2013-04-25 00:06
#22

Jag har väl lite semester nu kan man säga är arbetssökande men har jobb i sommar :D Men ska ändå hinna med att besöka Liseberg har vi tänkt och lite sådana småtripper!

Jetaime
2013-04-25 09:47
#23

Med tanke på att jag inte har så mycket jobb nu och verkligen behöver pengarna så kommer jag jobba under andras semestrar, för att det behövs folk då. Så jag har faktiskt inte planerat något än, men att komma hemifrån på dagarna räcker rätt väl åt mig då jag håller på att bli galen av att spendera mina lediga dagar med min mamma.

Gronstedt
2013-04-25 14:10
#24

Någon gång SKA jag ha semester … undrar hur det är?

Honestyisdead
2013-04-25 14:13
#25

#24 Det är ganska skönt om man hittar på någon man gillar 😎 Så det tycker jag du ska ha!

Madde
2013-04-25 19:53
#26

Jag ska iväg 1 vecka till turkiet/Side vecka 29 med ett tjejgäng från Friskis i örebro. =) Ser jag verkligen fram emot.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Bananbullar
2013-04-25 21:57
#27

Ska åka till Treriksröset i sommar med pappa och bror! 😃 Det ska bli spännande, roligt och annorlunda. Sedan ska jag väl åka och hälsa på mamma i Småland också.


Annons:
Intehärutandär
2013-04-27 02:14
#28

Förblir nog sjukskriven 1 år till. Är en fattiglapp för övrigt, så jag och barnet tar oss sällan utanför stadsgränsen på sommaren. Vi gör nog som alltid - hänger hemma. 

Kunde man, så skulle vi nog fara till Leksand Sommarland (20 min bort) för barnets skull. Eller ta bussen upp till Orsa Grönklitt och kika på björnar, vargar osv. Göteborg vore drömmen att få visa barnet en dag. Åka karuseller på Liseberg, titta på blommor i botaniska. Dingla med fötterna i havet.

Upp till toppen
Annons: