Annons:
Etikettförhållande
Läst 3505 ggr
Elsmen
2013-04-25 15:53

vet inte riktigt vad jag ska göra...

hejsan… jag ville bara skriva av mig lite, vet inte riktigt vad jag ska göra.

Det är så att jag har träffat en kille på internet, vi hade snackat i lite mer än 6 månader, vi litar väldigt mycket på varandra. Han ska troligtvis komma och hälsa på mig nästa vecka vilket ska bli väldigt kul :D jag är 14 snart 15 han är 15 snart 16, vi har alltid sett varandra som enbart vänner. Vi kallar varandra för bror och syster, han vet vart mina gränser går och jag vet hans. Han är ingen kåtbock och vill inte ens ha sex vilket passar mig ganska bra, är inte heller så sugen på det. Men nu har vi båda börjat få känslor för varandra…. vi började snacka om att han har ett problem. (vill inte gå in för mycket i detaljer) men han kan bli som två olika personer, som en ängel och en djävul, och när han är djävul så kommer han oftast inte ihåg någonting om vad som har hänt och han kan vara ganska taskig.. så han är rädd för att skulle ha sex med mig mot min vilja när han är den "onda" personen… jag har sagt att jag skulle förlåta honom eftersom att han betyder så mycket för mig.. men så började vi snacka om han skulle råka göra mig gravid, vad jag skulle göra då. då skrev han att han aldrig skulle lämna mig och barnet osv… men så skrev jag att jag faktiskt skulle bli lite glad om det var just han som var pappan för att jag litar så mycket på honom.. han sa även att om han skulle råka göra mig gravid så skulle han stötta mig och barnet till 100% med andra ord han är riktigt riktigt snäll. Han har tackat nej till sex flera gånger osv. men det som får mig att blir lite smått förvirrad var när han skrev så här

-Vi har aldrig litat på någon så mycket som vi gör på varandra
-Vi finns alltid för varandra
-Vi skulle ALDRIG kunna lämna varandra
-Vi skulle bli glada om VI var föräldrarna till ett barn
Det är klart att det har kommit lite andra nya känslor.

ville bara skriva av mig lite

Mvh Elsmen :)

 

Besök gärna min hemsida!

spaderratz.weebly.com

 

Annons:
Geru
2013-04-25 16:01
#1

Uh… Han skulle jag inte träffa, om han blir en helt annan person så är det rätt allvarligt. Grejen är det att ni båda två är väldigt unga. Ni ska knappast ha barn i den åldern bara av den anledningen, och rent generellt, vilket liv skulle det bli för ett barn?

Och fortfarande, om han kan bli en "Djävul" hur vet du att han inte kan förstöra tilliten? Och klart man kan lämna någon. Inte alltid kul och så, men ibland nödvändigt(Inte för att jag säger att det är så just nu, men jag skulle se upp med någon som har två olika "personligheter")

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Gur4m1
2013-04-25 16:22
#2

Du låter beroende av honom, emotionellt beroende. Du är så ung och här uttalar en kille ett underliggande hot mot dig- och ni talar om tillit. Att lita på någon…ni börjar prata om våldtkt och att göra dig gravid. Varför inte vara mer ärliga om vad ni två egentligen vill.

Och om jag får berätta vad jag ser i din text: En ung man som försöker ge en förklaring till varför han förmodligen kommer att våldta och skada dig. Du borde verkligen inte träffa honom, även om han verkar vara en stor del i ditt liv så måste jag undra: finns det ingen vuxen du kan vända dig till, eller någon vän?

KNSLOR….kärlek… Att vara SNÄLL och BRA… Hör inte ihop i samma mening med våldtäkt och att göra en 15åring gravid…genom våld. Vill ni ha sex så ha det, men kom överrens om det tillsammans och skydda er!  Att vilja finnas där för sitt barn- som man VÅLDTAGIT modenr till, ser jag inte som en god gärning. Du har fått koncept som kärlek, omtanke och tillit helt om bakfoten. Hanbehöver hjälp om han kan göra sådana hemska saker mot andra och vill du utsätta honom genom att medvetet bli ett av hans offer? Hur dåligt tror du inte att han skulle må då han blir medveten om hur illa han gjort sin "syster"?

Ni borde helt enkelt inte ses under sådana förhållanden där ni är ensamma och han kan utsätta dig för våld eller övergrepp. För er bådas skull.  

Frågan är om ni två ens skulle få behåla barnet efterosm du knappt är 15 och han knappt 16 och beter sig sådär. Vilket liv för ni fram till en unik människa precis som er själva, skulle du vilja veta att du finns för att din pappa våldtog och skadade din mamma? Vem säger att han inte skulle råka skada barnet under sina "onda" perioder? Att skaffa barn skulle inte hjälpa vare sig dig eller honom att få ett bättre liv.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

eirwen
2013-04-25 16:26
#3

Jag håller med Geru. Du bör verkligen inte träffa honom, han verkar inte speciellt stabil om det han säger är sant. Det känns dessutom inte som att du har mognaden inne som skulle förlåta en våldtäkt och fortfarande anse att han är pappametrial. Att ha sex med någon mot dennes vilja är inte något man bara gör och det ska absolut tas på allvar. Om du tycker om honom så mycket som du verkar göra så bör du be han att gå och prata med någon.

Jag vet inte riktigt hur samtalet om barn kom in i eran konversation då det inte är relevant i sådan ung ålder, det finns skydd (kondom, ppiller etc) Ni är inte mogna ännu och det skulle vara själviskt utav er att skaffa barn. Han säger att han inte vet om han skulle kunna vara kapabel till att skada dig om hans "andra person" kommer fram, hur vet han eller du för den delen, att han inte skulle skada erat barn om du nu skulle bli gravid? Tänk på det.

När jag läser det du skriver så ser jag mycket av mig själv när jag var 14 år. Jag vet hur det känns att lita på någon mer än någon annan på hela jorden, hur det känns att älska någon så mycket att det gör ont och rädslan att bli lämnad eller lämna en person för att den betyder mer än livet för en. Det är aldrig lätt att bli lämnad eller lämna någon. Om du vill prata så är det bara att skicka ett PM.

Värd för https://socialtarbete.fria.ifokus.se och medarbetare på Psykologi ifokus.

ChristineL
2013-04-25 16:43
#4

Kan inte göra annat än att hålla med de tre ovanstående.

Du pratar om vi, vi, vi, vilket jag inte tror ett dugg på! Det är vad du önskar att det vore, men sanningen är en helt annan.

Sarah
2013-04-25 16:47
#5

En annan person… låter som det största bullshitet ever. OM han verkligen har sådana problem så ska han söka hjälp och få en diagnos. Annars låter det mer som en kille med våldtäktsfantasier som han hittar på en ursäkt för att genomföra en våldtäkt. 

Håll dig borta från en sådan kille. Du tror att du kan förlåta en våldtäkt för att du litar på killen? Nej det funkar inte så. En våldtäkt blir inte mindre fruktansvärd bara för att man älskar personen som gör det mot en. Jag lovar, jag vet. 

Skaffa barn med en person som kan bli våldsam? Hur vettigt låter det???? Barn ska man skydda, inte ha i närheten av potentiellt våldsamma människor.

zellen
2013-04-25 17:38
#6

Jag blir väldigt rädd när jag läser den här texten! Jag håller med alla här över. Dessutom måste jag snabbt fråga om du helt säkert vet att han är den han utger sig för att vara eller har du bara sett en bild på han?

Träffa inte den här killen och gör du det se till att ABSOLUT inte komma ensam med honom någon gång.

(Om vi spekulerar kring att han faktiskt hade två olika sidor. Borde inte den då den "goda" se till att det aldrig någonsin skulle finnas en möjlighet till att våldta dig, istället för att prata på ett sätt som att det inte gör nått om han skulle våldta dig. Borde inte den där "ängla" sidan se till att söka hjälp och dessutom inte träffa tjejer innan han fått kontroll över det hela.)

Det här är en farlig kille som kan ge dig stora sår resten av livet. Snälla var försiktig och träffa honom inte.

Annons:
Honestyisdead
2013-04-25 18:01
#7

När man säger att man skulle förlåta en våldtäkt visar det på att man inte har en aning om vad det faktiskt innebär.

Hela din situation låter farlig och jag precis som de andra i tråden råder dig att absolut inte träffa människan.

Det är inte friskt att sitta och hota om att en våldtäkt kan ske.
Det är inte kärlek eller något liknande, det är bara sjukt.

Och du borde kanske börja tänka om lite. För det sätt du tänker på nu kommer stjälpa dig.

Elsmen
2013-04-25 18:59
#8

det är liksom det som är grejen. jag vet att ni kanske tycker att jag är lite korkad och sånt. Men när jag säger att jag litar på honom så litar jag verkligen på honom.

Han skulle aldrig göra mig illa det vet jag, men han kan ibland bli som en annan person och då gör han allt för att jävlas… Jag tycker väldigt mycket om honom och jag känner honom bättre än vad ni kanske tror. Min mamma har pratat med hans mamma, jag har sett honom, jag vet hur han ser ut. allt det här kanske låter helt galet…. jag vet det… men det är upp till bevis.

Mvh Elsmen :)

 

Besök gärna min hemsida!

spaderratz.weebly.com

 

Honestyisdead
2013-04-25 19:01
#9

"Han skulle aldrig göra mig illa det vet jag"

Den kommentaren är väldigt konstig med tanke på att han själv sagt det han sagt. Om han inte ens litar p sig själv är det verkligen inte läge att du gör det.

Elsmen
2013-04-25 19:02
#10

och måste tillägga han är inte en VÅLDSAM person alls. han kan lägga sig ner och börja gråta om någon slår honom.

Mvh Elsmen :)

 

Besök gärna min hemsida!

spaderratz.weebly.com

 

Honestyisdead
2013-04-25 19:04
#11

#10
Läs gärna din egen kommentar.

"och när han är djävul så kommer han oftast inte ihåg någonting om vad som har hänt och han kan vara ganska taskig.. så han är rädd för att skulle ha sex med mig mot min vilja när han är den "onda" personen…"

Du pratar om en person du aldrig har träffat, således kan du inte säga varken bu eller bä om hur han är i verkligheten.

Elsmen
2013-04-25 19:07
#12

#11 nej du har rätt, men jag litar på att han inte kommer göra något mot mig. och mina föräldrar kommer vara hemma hela tiden medans han är här också. Men han sa även att han ALDRIG någonsin ville skada mig och om han skulle göra det skulle han nog skada sig själv..

Mvh Elsmen :)

 

Besök gärna min hemsida!

spaderratz.weebly.com

 

Honestyisdead
2013-04-25 19:11
#13

#12 Vad hjälper det att skada sig själv? Då har man ju redan gjort någon annan illa.

Det är bra att dina föräldrar ska vara hemma. Men att vilja träffa en person som beskriver sig som två olika personer är inte så smart enligt mig. Bättre att be honom söka hjälp.

Och det är farligt att som du tro att du känner någon bara för att ni haft kontakt genom nätet. Det är fruktansvärt lätt att ljuga och spela. Det är oroande att du skriver att du litar på en internetmänniska.

Annons:
Elsmen
2013-04-25 19:14
#14

#13 inte vet jag, men han sa att han skulle bli väldigt sårad och inte kunna förlåta sig själv, plus att han hade gjort att för att gott göra mig.

jag vill det, han betyder mycket för mig och är faktiskt den enda som inte har haffat… dom andra internet personerna har gått fram as fort.. 

tro mig. jag känner honom.

Mvh Elsmen :)

 

Besök gärna min hemsida!

spaderratz.weebly.com

 

zellen
2013-04-25 19:14
#15

Jag vet att det är sällan man delger sig saker till ens föräldrar. Men kanske borde du ta upp ämnet med din mamma om hans två olika sidor. Hon har större insyn än oss i det hela och kommer kunna hjälpa dig bättre i vad du ska göra. Han har ändå sagt att det är möjligt att han har sex med dig mot din vilja. Det är inget man tar lätt på. Det är en våldtäkt.  

Kanske har du missuppfattat han eller så förklara du missvisande åt oss. Men det känns ändå som en farlig situation som du borde ta upp med dina föräldrar om du ska träffa han.

Elsmen
2013-04-25 19:18
#16

#15 har redan snackat med dom och min mamma förstod.. jag har faktiskt också två sidor, den ena är deprimerad den andra är vild. kallar den vilda för Spader. Så hon förstår honom.

jag tror att jag missvisade er. förlåt

Mvh Elsmen :)

 

Besök gärna min hemsida!

spaderratz.weebly.com

 

ChristineL
2013-04-25 19:21
#17

Du känner honom INTE! Du vet inte vem som sitter på andra sidan dataskärmen. Jag tror inte alls att du är korkad, men däremot är du ung och det har vi andra också varit. Man blir lätt blind för den uppmärksamhet man vill ha. När jag var 12-13 brevväxlade jag med men kille som var 15. Det visade sig att han var 35 och bland annat dömd för sexbrott mot minderåriga. Jag kände honom också och han skulle ju aldrig skada mig…

Elsmen
2013-04-25 19:24
#18

jo det gör jag, jag har faktiskt snackat med honom, camat och min mamma har pratat med hans mamma.

Mvh Elsmen :)

 

Besök gärna min hemsida!

spaderratz.weebly.com

 

Honestyisdead
2013-04-25 19:25
#19

#14 Nej, du borde tro oss. Oavsett hur mycket du än önskar det så känner du inte en person som sitter bakom en dator. Inte ens då man träffat en person kan man säga att man känner den. Det kan ta månader och år innan man känner en människa.

Jag tror inte heller du missvisat oss, snarare vill du inte ta åt dig våra råd och tips. Många av oss är äldre än vad du är och har varit med om mycket. Vi skriver inte saker för att vara elaka eller ljuga, utan för att vi vill hjälpa.

För övrigt kan man inte gottgöra en våldtäkt, det är bra om du har det klart för dig.

Elsmen
2013-04-25 19:29
#20

det har tagit sex månader för mig att lära mig känna honom. 

jag vill ta åt er era råd men ni vet ju inte hur han är elr hur? allt han har gjort för mig är obeskrivligt. Är glad att han är min vän. Jag kommer träffa honom i vilket fall som helst. 

Han har till och med skickad video på sin syster dotter till mig, när han är med henne.

Mvh Elsmen :)

 

Besök gärna min hemsida!

spaderratz.weebly.com

 

Annons:
ChristineL
2013-04-25 19:31
#21

#20 - Det kan ju lika gärna vara hans egen dotter…

Elsmen
2013-04-25 19:31
#22

nej? det är hans syster dotter, jag har snackat med hans syster

Mvh Elsmen :)

 

Besök gärna min hemsida!

spaderratz.weebly.com

 

zellen
2013-04-25 19:33
#23

#16 Så länge hon vet om allt och ni kommer ha föräldrar i närheten så kommer det nog gå bra. Men kom ihåg att det är aldrig okej att göra något mot någons vilja, speciellt inte sex. Du borde verkligen inte tycka det är okej att han skulle göra något mot din vilja! Man ska inte förlåta och ha kvar personer i sitt liv som har sex med en eller ens går något under ens sexakt som är mot ens vilja.

Var tydlig med vad du vill och vissa dig själv lite respekt och acceptera inte att någon våldför sig på dig. Direkt du blir obekväm så ska du säga till ordentligt och inte låta personen göra det fast den försöker övertala en.

Farlig syn du har att det skulle vara okej och att du skulle förlåta någon som våldför sig på dig.

och du är 15 år, barn är inte att tala om, skydd är otroligt viktigt!! skulle kondomen gå sönder finns det dagen efterpiller.

ChristineL
2013-04-25 19:33
#24

Plötsligt verkar du ha pratat med hela hans familj?

Och vad vet du mer om honom? Intressen? Musik? Film? Spel? Skola/jobb?

Elsmen
2013-04-25 19:37
#25

jag har snackat med han och hans syster.

jag vet allt sånt om honom, om ni vill veta.

Intressen: musik och skate:a

Musik: rapp

Film: Scary movie filmerna

Spel: Skate 1, 2 & 3

Skola: sista året i grund skolan, sen har han kommit in på ett gymnasium som snickare

Mvh Elsmen :)

 

Besök gärna min hemsida!

spaderratz.weebly.com

 

Sweelin
2013-04-25 19:37
#26

Huvudsaken du träffar honom med en vuxen, bland mycket folk eller hemma hos dig med föräldrarna hemma.

Tycker han låter som #5 Sara beskriver, som en wanna be våldtäktsman och farlig för att ha något att skryta om??? Låter som min föredetta bästa vän som var mytoman, som ljög att hon dödade folk och sa att jag levde i en fantasivärld 😕.

Din mamma verkar inte riktigt förstå eller så verkar hon inte sådär jätte orolig över dig.

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

zellen
2013-04-25 19:38
#27

#16 men jag vill fortfarande råda dig om att inte var ensam med honom. Har föräldrar i närheten.

Annons:
Elsmen
2013-04-25 19:39
#28

det ska jag, mina föräldrar kommer vara med.

han är inte en våldtäktsman.

Mvh Elsmen :)

 

Besök gärna min hemsida!

spaderratz.weebly.com

 

ChristineL
2013-04-25 19:43
#29

Du skriver i rubriken att du inte vet du vad du ska göra, vi kommer alla med liknande råd och åsikter men du tar inte åt dig utav det. Vad ville du då få ut av tråden?

Honestyisdead
2013-04-25 19:45
#30

TS; Din överskrift är "jag vet inte riktigt vad jag ska göra".
Nu plötsligt vet du allt och verkar inte ha något problem?

Elsmen
2013-04-25 19:46
#31

förlåt… då.. vet inte vad jag ska göra. ville bara som sagt skriva av mig. men tack för råden, jag ska tänka på det

Mvh Elsmen :)

 

Besök gärna min hemsida!

spaderratz.weebly.com

 

ChristineL
2013-04-25 19:46
#32

Varför kände du att du behövde skriva av dig?

Honestyisdead
2013-04-25 19:46
#33

#31 Vad är det du inte vet vad du ska göra med?

zellen
2013-04-25 19:52
#34

#31 Du ska inte behöva förlåta. Det är bra att du skriver av dig och delar med dig så andra kan ge råd istället för att hålla saker inne och det händer farliga saker. Alltid bättre att prata om saker. 

Nog för att jag också har tappat vad du ville ha hjälp med. Du är helt klart orolig när du vänder dig hit och skriver av dig. Så något är kanske fel?

Annons:
Elsmen
2013-04-25 19:53
#35

#32 har inte några vänner att snacka med om det här så jag behövde bara få ut det.

#31 mycket.. vet inte om jag vill bli tsm med honom elr inte..

Mvh Elsmen :)

 

Besök gärna min hemsida!

spaderratz.weebly.com

 

Honestyisdead
2013-04-25 19:55
#36

#35 Självklart vet du inte det! Ni har aldrig träffats!

Elsmen
2013-04-25 19:57
#37

#36 nej det är det jag menar, men vi kommer träffas nästa vecka

Mvh Elsmen :)

 

Besök gärna min hemsida!

spaderratz.weebly.com

 

zellen
2013-04-25 20:01
#38

#35 Var bara vän med honom. Även om han får känslor för dig eller vill mer så måste du bestämma själv vad du vill. Vet du inte så bli inte tillsammans med honom. Man blir tillsammans med någon när man vet och när man känt personen i verklige livet ett längre tag. Det kan vara annorlunda när ni väll träffas. Du har ingen press på dig att bli tillsammans med han.

Elsmen
2013-04-25 20:03
#39

#38 nej jag vet, jag gillar honom. det gör jag. Men jag vill nog inte ha ett förhållande just nu och det respekterar han.

Mvh Elsmen :)

 

Besök gärna min hemsida!

spaderratz.weebly.com

 

zellen
2013-04-25 20:12
#40

#39 Så skönt att han respekterar det. Då hoppas jag du får det trevligt när du väll träffar han.

Vill inte tjata men man blev ju orolig av första texten så: ha i åtanke att fast han "har två sidor" är det inte okej att behandla någon illa eller våldföra sig på någon. Aldrig okej! Och du har all rätt att sätta ett krav på honom att behandla dig snällt och med respekt. Han får inte någon rätt att behandla någon illa hur många sidor han än har.

Blir han elak så prata med dina föräldrar och skicka hem honom på en gång.

Elsmen
2013-04-25 20:16
#41

#40 japp, det ska bli kul. jag har ett beroende av energidrickor och han ville köpa några åt mig som tack.

ja jag förstår det.. jag missvissade nog er.. förlåt för det. 

självklart

Mvh Elsmen :)

 

Besök gärna min hemsida!

spaderratz.weebly.com

 

Annons:
ChristineL
2013-04-25 20:18
#42

#41 - Eh, va? En vill öka på ditt beroende "som tack"? Tack för vad?

Elsmen
2013-04-25 20:19
#43

#42 eeh ja? alla gör det? får dåligt blodsocker om jag inte dricker läsk elr energidricka.. Han sa att för att jag fanns för honom och för att jag trodde på honom

Mvh Elsmen :)

 

Besök gärna min hemsida!

spaderratz.weebly.com

 

ChristineL
2013-04-25 20:36
#44

#42 - Alla gör det? Det är ju pga läsk och energidryck som man får blodsockerdippar!

Det var ju en fin gest av honom *ironi*

Honestyisdead
2013-04-25 20:38
#45

#43 Du får tvärt om dåligt blodsocker PGA drycken.

Elsmen
2013-04-25 20:39
#46

#42 vissa håller sitt blodsocker stabilt med mat, men jag äter endast en gång om dagen så jag håller mitt blodsocker stabilt med energifricka och läsk.

negga lagom

Mvh Elsmen :)

 

Besök gärna min hemsida!

spaderratz.weebly.com

 

ChristineL
2013-04-25 20:45
#47

#46 - Där har du fel, energidryck och läsk skapar bara toppar och dalar, du får dålig hy, dåliga tänder, risk för övervikt, diabetes, hjärtproblem mm.

Elsmen
2013-04-25 20:47
#48

#47 övervikt? det går inte. har anorexia så nej övervikt kommer inte att hända

Mvh Elsmen :)

 

Besök gärna min hemsida!

spaderratz.weebly.com

 

Annons:
Honestyisdead
2013-04-25 20:52
#49

#48 Får du hjälp med det?
Din kropp tar stryk av så mycket socker och så lite mat. Det är väldigt farligt, speciellt i den ålder du är i nu när det är meningen att kroppen ska växa,

Elsmen
2013-04-25 20:59
#50

#48 japp.

men det är så här, jag har hälsoproblem. Jag har ADHD, dyslexi, anorexia, en ryggsjukdom, en sköldkörtels sjukdom, mag problem. Jag har en pajad rygg med två ryggkotor som är större än dom andra. Mina knän är paj. Jag tar medicin för min adhd men den ledde till Anorexia, jag är 1.62 cm lång och väger just nu 36kg. Jag tar även en antidepritions medicin (Lyckopiller) som gör att jag inte är glad normalt utan glad på grund av den tabletten. Sen tar jag en medicin för min sköldkörtels sjukdom också. Så totalt tar jag 5 tabletter per dag, jag äter bara middag.

Mvh Elsmen :)

 

Besök gärna min hemsida!

spaderratz.weebly.com

 

Honestyisdead
2013-04-25 21:06
#51

Har ätit en del mediciner för liknande problem jag också.
Bra att du får hjälp.

Elsmen
2013-04-25 21:08
#52

det är väldigt jobbigt. Innan jag började med allt så hade jag massa vänner. Nu har jag två.. Dom andra har stuckit. ja det är bra. men går på läkarbesök minst en gång i månaden, och den här månaden har jag vart på sex besök

Mvh Elsmen :)

 

Besök gärna min hemsida!

spaderratz.weebly.com

 

Honestyisdead
2013-04-25 21:09
#53

Hoppas det löser sig så du får ordning på maten igen.
ADHD och dyslexi går det att leva ett utmärkt liv med, bara man får rätt hjälpmedel.

Sweelin
2013-04-25 21:10
#54

Oj vad mycket onödig smärta du måste genomlida 😕Hoppas du får må bättre snart!

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

zellen
2013-04-25 21:10
#55

#50 där är en väldigt stark person låter det som :) som kommer klara allt! Jag är säker på att du en dag kommer kunna vara glad normalt:)

Annons:
Elsmen
2013-04-25 21:11
#56

ja det hoppas jag med. 

Ja det är inga problem. men det är allt runt omkring som gör det jobbigt. Skolan, vänner, familjen osv… har fått en special schema i skolan på grund av att jag inte orkar med den och sånt..

Mvh Elsmen :)

 

Besök gärna min hemsida!

spaderratz.weebly.com

 

Honestyisdead
2013-04-25 21:15
#57

Jag är övertygad om att det kommer ordna sig för dig :)

zellen
2013-04-25 21:18
#58

#56 15 år kan vara en jobbig ålder! Jag skulle aldrig vela gå tillbaka till den åldern. Jag har erfarenhet av att allt blir bättre med tiden. Jag hade det rätt jobbigt den åldern, men direkt när jag började gymnasiet började allt bli bättre på den sociala fronten. Men det tog ju ett par år innan allt var helt bra men det är underbart när man väll når fram till en bra balans i livet.

Elsmen
2013-04-25 21:27
#59

#54 ja det är lite tufft. har liksom kroniskt ont i min rygg och kommer ha det hela livet på grund utav den där sjukdomen. Sen kommer det sluta med att när jag är runt 50 så kommer min rygg bli helt stel och jag kommer få sitta i rullstol. 

#55 tack, det värmer :D 

#59 jadå, jag ska inte ge upp :)

#58 skit jobbig, vet inte hur många gånger man bara har velat försvinna.. men sen rycker vissa personer tillbaka en.

Mvh Elsmen :)

 

Besök gärna min hemsida!

spaderratz.weebly.com

 

Anna4077
2013-04-26 11:08
#60

Jag förstår lite hur du känner. Har blivit förälskad i personer över nätet. Jag hade inte heller några vänner och chattade mycket.Träffade personer över nätet och så. När jag träffade någon gjorde jag det alltid offentligt. Där det inte fanns någon chans att jag skulle bli skadad. Nu när jag är vuxen ryser jag av det hela. Jag utsatte mig för fara. Ska berätta om en kille jag träffade på riktigt faktiskt men jag trodde jag kände honom och var så förälskad. Först träffades vi ute. Jag var ute och gick med en kille som var ganska elak och lekte med mina känslor. Iallafall vi träffar ett par kompisar till honom som satt och drack. Den ena av dom bodde uppe i norrland men han bott här när han va liten. Vi kom på att vi hade gått på samma skola och att han va lite kär i mig då. Han blev avstängd från skolan i 3an för han höll en såg mot halsen på slöjd läraren. Flyttade till Göteborg och blev med i gäng och beroende av droger. Sedan flyttade han till Norrland och blev "fri" från allt. Han hade blivit ombedd att döda någon men ville inte det (fantastisk kille eller hur?) Vi började prata på nätet, telefon, sms för jag litade inte riktigt på att han verkligen slutat. Tillslut litar jag på honom. Han är ju så snäll och omtänksam över mig. Jag hade egna problem med till exempel självdestruktivitet. Han stöttade mig lyssnade på mig när jag var ledsen. Så jag packar en väska, bokar en biljett och sätter mig på tågettill Norrland. Han möter upp mig i Östersund och vi sätter oss på bussen ut till ingenstans. Vi ska träffa hans pappa och äta middag. Tänk han vill redan presentera mig för sin pappa! Efter att ha gått ute igår snön typ 1km med min väska kommer vi fram till hans pappas hus. Dom lagar mat ihop. Dock dricker dom lite. Men det är väl vanligt? Det var ju trotts allt helg. Vi äter och efter sitter vi i vardagsrummet och han kysser mig framför sin pappa. Då glömde jag bort spriten och mitt hjärta smälte. Sen börjar dom pratar om droger och plötsligt sitter dom och röker på tillsammans. Detta kunde inte ens mitt förälskade tillstånd acceptera. Men det var ju lagliga saker och gick att beställa på nätet. Kanske inte är så farligt? Kanske inte kan räknas som drog? Vi kommer hem till honom. Hur minns jag inte. När jag kommer in i hans lägenhet ligger det ölburkar och cigarett fimpar överallt. o Jag menar överallt. i vardagsrummet sitter en kille. Han röker och spelar tv spel. Vi sätter oss i soffan och killen jag va kär i gör det samma.

Anna och taxen Max

Anna4077
2013-04-26 11:35
#61

Vi går och lägger oss i hans säng. Har sex. På morgonen vaknar jag av att han ska gå ut en sväng. Hans ex ska köra honom till affären. Jag stannar hemma och tänker att jag inte kan stanna här i en vecka. Det går inte. Jag börjar kolla på tåg hem. När han kommer tillbaka. Börjar han göra lunch. Jag säger lite mjukt att jag nog vill åka hem tidigare än planerat. Han blir jätte arg. Skriker på mig och går mot mig med kniven han har i handen. Jag springer in på toaletten som lyckligtvis är precis bakom mig. Han drar och sliter i dörren och skriker. Jag är såklart livrädd. Sedan tänker jag att jag inte vill leva mer. Först skär jag mig i armarna för att lugna ner mig. Säger till mig ända kompis att jag älskar henne och hennes dotter och tar en överdos på mina tabletter. Jag vet inte hur länge jag var på toaletten men när jag tog tabletterna har han lugnat ner sig och sitter i soffan och spelar tv spel. Jag går ut och sätter mig i soffan. Han försöker krama mig och ber om ursäkt att han blev så arg. Jag tror jag lät honom krama mig. Kort efter blir jag medvetslös. 18Timmar senare vaknar jag i hans soffa. Han har packat mina grejer och kastar ut mig. Jag kan av någon anledning som jag inte minns inte använda min telefon. Gråter hysteriskt och tar mig till närliggande Ica. Dom sätter mig i personal rummet och låter mig låna telefonen. Jag ringer min pappa. Vet inte om jag berättade allt eller vad jag sa. Pappa fixar biljett till mig och pengar till en taxi. Minns att taxin kostade över 2000 kr. Jag minns inte mycket efter det. Tar mig till Stockholm där en kompis tar hand om mig tills jag kan åka hem. Jag litade på den här killen. Jag trodde han älskade mig och skulle skydda mig. Jag trodde jag var säker. Vi kan nog alla komma överens om jag inte var säker. Ser jag bakåt inser jag att jag aldrig skulle åkt. Och det är om jag bara tittar på faktan innan jag åkte upp. Jag vet inte vad som hände när jag va medvetslös. Varför ambulans inte ringdes. Det jag vill säga dig med denna historian är att man vet aldrig vem det är man träffar. Jag har träffat folk på nätet som jag fortfarande är kompis med nästan 10 år senare. Men man ska aldrig tro att det är den personen man tror det är fören man träffats ett par gånger, med folk runt omkring som ser en, i dagsljus. En kille som kan vara våldsam, ska man vara väldigt försiktig men såna för om du gör honom arg kanske det slår slint. När man är förälskad missar man ofta säkerheten och förnuftet glöms bort någonstans på vägen. Denna händelsen förföljer mig trots att det är typ 5 år senare. Tror det är något sånt. Tiden efter är något jag inte minns. Bilden av honom med kniven ser jag ungefär varje gång någon höjer rösten. Hur du än gör snälla va försiktig.

Anna och taxen Max

Elsmen
2013-04-26 14:15
#62

gud vad hemskt… jag förstår vad du menar med allt sånt.. men jag ska vara försiktig jag lovar. Min mamma har sagt att hon kommer hålla ögonen på honom och mina föräldrar kommer vara med när jag träffar honom första gången. Jag har sett massa bilder på honom, Snackat med honom, Snackat med hans syster, fått videos på hans syster dotter. Han hatar alkohol och skulle hellre dö än att dricka det. Han hatar slagsmål men om någon slår en tjej blir han förbannad. Han har aldrig vart tsm med någon förut. Han haffar mig inte ett dugg innan vi började snacka om det här med känslor. Han tackar nej till sex. Han tänker aldrig på det. Det är därför jag litar på honom. Jag vet så mycket om honom.

Mvh Elsmen :)

 

Besök gärna min hemsida!

spaderratz.weebly.com

 

Annons:
Honestyisdead
2013-04-26 14:17
#63

#62 Nu säger du ju emot dig själv.
"Han tackar nej till sex. Han tänker aldrig på det." och innan skrev du "så han är rädd för att skulle ha sex med mig mot min vilja när han är den "onda" personen… jag har sagt att jag skulle förlåta honom eftersom att han betyder så mycket för mig.. men så började vi snacka om han skulle råka göra mig gravid, vad jag skulle göra då."

Så skriver inte en person som aldrig tänker på sex.

Elsmen
2013-04-26 14:20
#64

#63 han är rädd för att skada mig… okej han tänker NÄSTAN aldrig på sex.

Mvh Elsmen :)

 

Besök gärna min hemsida!

spaderratz.weebly.com

 

Honestyisdead
2013-04-26 14:21
#65

#64 Om han nästan aldrig tänker på sex är han annorlunda. De flesta tonåringar tänker på sex.

Elsmen
2013-04-26 14:23
#66

#65 ja jag vet, det är det som jag gillar med honom. Han bryr sig inte om utseende. Han bryr sig inte om bröst elr något sånt. Han vill liksom inte veta. Han har vart väldigt överviktig men är nu på väg att gå ner i vikt. Så han har blivit mobbad och sånt.

Mvh Elsmen :)

 

Besök gärna min hemsida!

spaderratz.weebly.com

 

Honestyisdead
2013-04-26 14:24
#67

#66 Som sagt, det är det du tror att du gillar med honom. Han kan likaväl vara helt annorlunda än det han visat för dig.

Det återstår att se eftersom du uppenbarligen tänker träffa honom.
Bra att dina föräldrar ska vara med.

Elsmen
2013-04-26 14:27
#68

#67 då tycker jag att jag borde ha märkt det efter dom här 6 månaderna.. vi har skrivit över 21000 meddelanden på fb, vi har snackat i telefon, sms:at, camat osv. 

japp. ska bli kul

Mvh Elsmen :)

 

Besök gärna min hemsida!

spaderratz.weebly.com

 

Honestyisdead
2013-04-26 14:28
#69

#68 Det är väldigt lätt att spela en annan över nätet, både i cam, tele och i skrift. Tro inte annat. Säger inte att fallet är så nu, men man får inte vara så blåögd att man sväljer allt med hull och hår.

Annons:
Elsmen
2013-04-26 14:33
#70

#69 jag är inte blåögd… jag har lärt mig sånt. Min syster är grymt blåögd men jag är inte sån.. Jag kan vara hård. Kall.. och jag ett tag var jag våldsam.. jag har gått på massa kurser för att tagga ner min aggressivitet men jag har gett folk stryk… :( inget jag är stolt över.. men så jag kan skydda mig och det har jag bevisat.. många i min klass är till och med rädda för mig för ibland kan jag bli så arg att jag får en så kallad "Black out" så allt blir svart för mig och när jag vaknar ligger oftast någon på golvet och gråter…. så jag är lite av ett "Monster" ibland.

Mvh Elsmen :)

 

Besök gärna min hemsida!

spaderratz.weebly.com

 

Honestyisdead
2013-04-26 14:34
#71

#70 Att du har varit aggressiv har inte med blåögdhet att göra. Det handlar om att du verkar lita blint p en person du aldrig träffat. Det är DET som är det farliga. Att du inte inser hur lätt man kan ljuga och spela en annan person över nätet.

Elsmen
2013-04-26 14:36
#72

#70 jag vet vad blåögd är. Men om man sitter i min båt så skulle ni förstå. Men som sagt det är upp till bevis. om han är den jag tror elr om han är fake.

Mvh Elsmen :)

 

Besök gärna min hemsida!

spaderratz.weebly.com

 

Honestyisdead
2013-04-26 14:38
#73

#72 Du är inte ensam om att må dåligt och ha olika problem. Det är vi faktiskt många som har erfarenhet av.

Jag förstår att det är lätt att romantisera bilden av honom och att du gärna vill tro att allt är sant.

Bara du inte glömmer bort hur det också kan vara.

Elsmen
2013-04-26 14:41
#74

#73 nej. Många har det värre än jag också. 

ja det vill jag.. just nu är han min bästa vän.

nej jag ska komma ihåg det.

Mvh Elsmen :)

 

Besök gärna min hemsida!

spaderratz.weebly.com

 

Honestyisdead
2013-04-26 14:41
#75

Berätta gärna hur det gick sedan.

chokladfudge
2013-04-26 14:42
#76

**//Inlägg borttaget av admin pga påhopp.
**

Annons:
Elsmen
2013-04-26 14:48
#77

#75 jadå

Mvh Elsmen :)

 

Besök gärna min hemsida!

spaderratz.weebly.com

 

Gur4m1
2013-04-26 14:48
#78

#72 min "bästa vän" lärd ejag känna över nätet flera år innan vi möttes irl. Jag trodde att jag visste _allt_ om honom. Vi pratade varje dag i telefon, cammade och chattade _flera timmar varje dag_ . Vi pratade heller aldrig om sex, inte med varandra. Iaf…slutet på historien är att killen var samma person som på bilderna men ungefär 60% av allt han sagt åt mig var lögner. Människan var, om jag får slänga runt mig med "diagnoser" utan någon egneltig grund; sociopat-ish. När lögnerna uppdagades så accepterade jag dem, hur hemska de än var för han var min bästa och enda vän. Detta visste han precis hur han skulle spela. Nu skadade han mig inte så mycket rent fysiskt, men desto mer känslomässigt.  

Så som Hera säger, vi alla som skriver här gör det just för att vi bryr oss, många av oss känner nog igen sig i ditt "problem" med att träffa en kille från nätet. Så istället för att försvara dig (för jag upplever att du hela tidne försvarar dig mot oss) så läs det vi skriver och LÅT det påverka dig, ta till dig det vi skriver så att du kan skydda dig om något händer- eller minsta tvivel dyker upp.

Jag önskar dig lycka till och hoppas det går bra med mötet. Vi vill alla bara att du är försiktig och inte offrar din egen hälsa för honom.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

chokladfudge
2013-04-26 15:10
#79

Var det för att jag frågade om hon var ett så kallat***som gjorde att ni tog bort mitt inlägg?

Honestyisdead
2013-04-26 15:10
#80

Vid frågor om redigeringen är du välkommen att skicka PM.

zellen
2013-04-26 15:42
#81

Jag måste säga att jag är lite imponerad och tycker du tar emot våra råd och oroligheter väldigt moget och bra. Fast det är rätt så intensiva kommentarer. Du säger att du ska tänka på det och vara försiktig, men samtidigt håller du fast vid din egen känsla av läget, vilket är bra. Jag tycker då att det verkar som att du tar till dig det vi säger och ens egna känsla är viktigt. Du vet mer än oss, vi har bara läst vad du säger och kopplat det till våra egna erfarenheter. Jag själv har haft bra erfarenheter av personer från internet. och har innan jag träffat en person haft en känsla av om personen inte kommer vara som den utsagt sig för att vara eller en person som faktiskt kan vara en bra vän. Det är klart att ens känsla kan ljuga för en ibland om man är i obalans och man lurar sig själv bara för att man verkligen vill något.

Därför är det viktigt med försiktighetsåtgärder och det har du ju gjort genom att involvera föräldrarna. Så fast du skulle ha fel så har du ett skyddsnät.

Det enda som kan hända är att du blir besviken på han och inte vill träffa han igen. Så jag ser inte att det är någon fara för dig att hoppas och längta tills du får träffa han för att få lära känna han i riktiga livet. Skulle du ha fel så har du ju helt enkelt lärt dig nått nytt om livet och dig själv. Sen kan det också gå jätte bra! 

Känn dig inte pressad att komma hit och berätta hur det gick. Ifall ni inte går ihop bara för att andra ska känna känslan av "I told you so".

Vi känner inte dig och vet inte om du har en kritisk syn eller om du hoppas så mycket att du ljuger för dig själv och romantiserar saker. Det är klart att man märker att du är 15 än i vissa saker du säger, men det är okej, jag menar du är 15. Jag är ändå imponerad att du har sett till att ha föräldrar med vid träffen, många som är mycket äldre än 15 träffar folk ensam och utsätter sig för väldigt farliga saker. Väldigt bra att du redan i så ung ålder tar försiktighetsåtgärder och har med föräldrar.

Honestyisdead
2013-04-26 15:50
#82

"Känn dig inte pressad att komma hit och berätta hur det gick. Ifall ni inte går ihop bara för att andra ska känna känslan av "I told you so"." De flesta som har skrivit i tråden är vuxna och har skrivit i all välmening, så jag tror inte någon skulle tänka så om oturen skulle vara framme. Däremot vill jag gärna veta hur det går för att det är intressant. Ingen press är satt.

Gur4m1
2013-04-26 15:50
#83

Varför skulle vi (kan bara tala för mig själv här men inte kännt några sådana vibbar) känna "I told you so"? #81 Här tycker jag att du är den som försöker göra vissa av oss till fienden för "våra intensiva kommentarer". Kommentarer där det är rätt uppenbart att alla bryr sig- utifrån sina egna erfarenheter.

Jag vill gärna veta hur det går för TS för att jag slipper fundera mer på det. För när jag läser en sånhär tråd så tar jag den till mig och funderar runt den- undrar hur det gick för tjejen, om det gick bra eller dåligt. Om mina råd var till hjälp eller inte är mindre viktigt, det viktiga är att jag sagt vad jag anser kan vara till hjälp.

Så TS: Vet att jag vill veta att DU mår bra, därför vill jag gärna att du återvänder och berättar. Du har stöd här- även om det inte gick bra, men jag tror ingen här blir arg eller besviken om det gick jättebra! Det vore ju den bästa utgången.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
Elsmen
2013-04-27 02:15
#84

jag tar verkligen till mig alla era råd.. men som sagt jag är fast vid min känsla och det är upp till bevis.. men om man vill få reda på vem han egentligen är så måste man ju ta steget att våga träffas och lära känna varandra på riktigt, annars får man aldrig veta vem han egentligen är. det är så jag ser på det hela.

Mvh Elsmen :)

 

Besök gärna min hemsida!

spaderratz.weebly.com

 

[glitterglam]
2013-04-27 11:56
#85

Jag tycker det är mycket oförskämdhet att säga att man förlåter en våldtäkt om det händer. 😮 Aldrig hört talas om något liknande. Folk utsätts dagligen för detta och det förändrar livet för all framtid!

Håller med de flesta andra i trådens början. Man kan inte tro sig känna en person bakom en dator eller telefon. Man kan inte tro att han inte ska skada dig när han själv har uttryckt oro för det. Det är naivt att känna sig säker på att det ska gå bra, när man inte ens känner personen irl. Och det är oförskämt att inte ta till sig av vad så många personer skriver och varnar för i denna tråd, folk vill bara hjälpa dig så att inte ditt liv förstörs som så många andra tjejers.

Det som däremot är bra är att dina föräldrar ska vara med dig och jag hoppas att allt går bra för er. Så länge man inte är helt uppe i det blå så ska det nog gå bra.

Underbarn
2013-04-28 17:51
#86

Ni är båda för unga för att ens kunna säga/lova varandra att ni "ALDRIG skulle kunna lämna varandra" ?? Man utvecklas och förändras, växer ifrån varandra osv.

Råka göra dig gravid, tja skyddar du dig rätt är risken minimal.

Elsmen
2013-05-05 22:00
#87

så nu har jag träffat honom, han var precis som jag trodde att han skulle vara. han vart aldrig den där andra personen så allt flöt på väldigt bra :)

en sjukt rolig vecka har jag haft :D

Mvh Elsmen :)

 

Besök gärna min hemsida!

spaderratz.weebly.com

 

Honestyisdead
2013-05-05 22:04
#88

Kul att du haft det bra.

Anna4077
2013-05-05 22:46
#89

Va roligt att allt gått bra. Har faktiskt tänkt på dig.

Anna och taxen Max

Elsmen
2013-05-06 16:21
#90

#88 ja det var otroligt skönt att allt gick det som skulle. en massa tankar som jag inte tänkt på tidigare kom upp efter jag fick era råd och sånt. Så måste ändå säga Tack till er :)

#89 haha vad kul att du har tänkt på mig ^^

Mvh Elsmen :)

 

Besök gärna min hemsida!

spaderratz.weebly.com

 

Annons:
theoneissa
2013-05-15 10:40
#91

Skönt att allt gick bra för dig! :)

[iwantthis]
2013-06-25 02:03
#92

Träffa honom aldrig ensam, utan låt din mamma va med för säkerhetens skull!

LisaLisa
2013-06-25 19:46
#93

Det måste vara väldigt jobbigt att umgås med någon som helt plötsligt kan slå över från ängel till djävul, och eventuellt våldta en? Jag skulle inte orkat med det, iaf..

Upp till toppen
Annons: