Annons:
Etikettallmänt
Läst 1979 ggr
Honestyisdead
2013-04-25 19:46

Att njuta av nuet

Njuter du av nuet? Eller längtar du tillbaka i tiden? Eller längtar du framåt?

Många glömmer lätt att njuta av det vi har nu, jag är en av dom.

Annons:
ChristineL
2013-04-25 19:47
#1

Jag njuter av nuet men längtar ganska mycket framåt också, är mycket som är rörigt just nu både hemma och i skallen, men snart blir det nog ordning på det :)

Honestyisdead
2013-04-25 19:54
#2

Jag försöker njuta av nuet jag med. Njuta av längtandet till det nya boendet och sambolivet. Njuta av att jag har framtiden för mig än så länge.

#1 Ja du har mycket att längta till 😃

LinaLj
2013-04-25 19:54
#3

Jag njuter väldigt mycket av nuet. Det beror nog på att jag efter mycket om och men och problem äntligen är på ett ställe där jag verkligen gillar mitt liv och trivs med det. Det gör att det är enkelt att njuta av just nu för det finns inte så enormt mycket jag vill ha av morgondagen som jag inte har idag.

Gur4m1
2013-04-25 20:06
#4

Haft problem med det förut men idag är jag ganska duktig på att njuta av något som är bra. En del ögnblick inser man dock inte HUR bra och förunnad man var att få uppleva dem, förän långt senare. Märkligt hur det där fungerar. ^_^

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[typellisch]
2013-04-25 20:08
#5

Jag är sämst att njuta av nuet.. måste skärpa mig! Det tar på en att aldrig kunna njuta av livet här och nu.

fruktgumman
2013-04-25 20:39
#6

Jag är ganska bra på att njuta av nuet och lever precis det liv jag vill leva nu. Jag längtar inte alls framåt. Tvärtom tycker jag åren rusar iväg alldeles för fort och jag hade gärna stoppat tiden om det gick.

Jag kan sakna det som varit och som jag aldrig kommer få uppleva igen. Morfor och mormor som jag hade en mycket nära relation till innan dom gick bort

Annons:
pyromanen
2013-04-25 20:44
#7

Jag tänker inte så mycket på varken förtiden eller framtiden, men däremot är jag ständigt igång med saker så att jag glömmer bort att märka efter. Men jag är medveten om det och påminner mig själv när jag kommer på mig. Och när jag lyckas så ångrar jag mig alldrig. Ju mer närvarande jag lyckas vara desto lyckligare.

Sarah
2013-04-25 21:25
#8

Är väldigt bra på att leva i nuet, lite för bra ibland :) kan påverka min planering…

Wide Awake Dreamer
2013-04-25 22:02
#9

Jodå, jag kan njuta av nuet. Men precis som ovanstående så är jag lite väl bra på det ibland…🙂 Ibland kan jag också tänka tillbaka och sakna det som var förr.

Bananbullar
2013-04-25 22:25
#10

Jag njuter ofta av nuet, tycker att de vanliga vardagssakerna tas ofta för givet. Ibland vill jag bara stanna upp och tänka över läget. 

Sedan lever jag i framtiden. Pluggar just nu till sjuksköterska och funderar mycket på hur det blir när jag är klar (om jag blir klar). Tänker mycket på barn och familj, eget hem osv.


[Zorita]
2013-04-26 10:49
#11

Ja sen jag började meditera dagligen och jobba med mindfulness. Som att ge sig själv en mental massage varje dag…

Destany
2013-04-26 12:21
#12

Jag njuter av nuet men längtar halvt ihjäl mig till juni när jag ska bli mamma

Intehärutandär
2013-04-27 01:55
#13

Jag är urkass på att leva i nuet. Mindfulness funkar inte alls för mig. 

Av en (ett par) enda enkel anledning egentligen - 34 år av hård press. Och enorm inre stress. Har så mycket på mina axlar att göra själv - att jag inte hinner sitta ned och bara 'vara'. Men jag tränar på det, genom andning, klappa hunden, pyssla i trädgården. Fast det går sådär. Jag kan aldrig göra saker halvdana - och då jag är klar med en sak, så kan jag lika gärna fortsätta med nästa. Tills jag däckar på kvällen. OM jag ens gör det.

Annons:
Cahira
2013-04-29 00:39
#14

Jag mår dåligt av dåtiden, jag ÄLSKAR nutiden och ser fram emot framtiden då nutiden är så underbar. :)

Jag tror 100% på att samla så många upplevelser i livet som man kan för det är inget man någonsin kommer ångra så jag testar nya saker hela tiden och flyttade nyligen till USA för att jobba på en gård - en gammal dröm jag haft i många många år!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: