Annons:
Etikettkriser
Läst 2469 ggr
Hallu86
2013-04-30 14:25

Måste ha hjälp!!! Långt :(

Jag vet inte vad jag ska göra riktigt längre… jag har i ett förhållande med en kille nu i snart 5 år… de har varit ifrån solsken till åska.. men de är ju inte konstigt..

Men nu börjar allt vara tippa neråt… Min pojkvän fick lov att flytta hem till en kompis pga jobb, de var enklare att ta sig.

Min lägenhet var liten så de var inte första altenrativet… Men eftersom månaderna går så blir allt bara jobbigare… 

Jag vill verkligen inte åka till hans boende och hälsa på… de finns inget privat liv då han sover i vardagsrummet… När jag sover över nån gång så kan hans kompis bara gå in i vardagsrummet på morgonen utan en förvarning eller knackning vilket jag tycker är jobbigt…

Han vill typ inte åka till mig… för honom är de för ''jobbigt'' och de kostar 50 kr tur och retur vilket han ser som dyrt och inte värt det……. de gör mig så himla ireterrad för han jobbar och betalar ingen hyra hos sin kompis… de enda han betalar är mat…  

Jag blir bara matt… allt har förändras han börjar ta efter lite av sin kompis ordspråk osv i våra samtal som för mig skadar… de kan öppet säga till varandra att de är dumma i huvudet osv… men jag tar åt mig om han säger så till mig i en mat affär.. de är inte acceptabelt för mig! Så säger man inte.

Sen att de känns mer och mer som om han är mer en kompis… jag ber honom om hjälp ska de alltid vara ett himla liv om de hela… att de skulle du tänkt på innan du skaffa en sån tung dator om du inte kan bärra den själv.

Nu var de ett litet exempel… Men de är alltid svårt att be om hjälp.. de ska vara nästan bråk innana och jag tycker de är himla jobbigt.. de har inte alltid varit så liksom… Jag vill ha känslan att vi är tillsammans och hjälper varandra men den är helt död…

Jag vill kunna känna att han kommer att komma till mig om jag skulle vara riktigt ledsen och behövde honom… men de litar jag ej på… han kan jag inte ens prata med i telefon om jag gråter.. för då får jag bara svaret typ sköt de själv om du ringer och bölar.. 

Allt detta negativa hela tiden som kommer nu på slutet får mig att tvivlar massor! Jag är inte lika sexuellt dragen till honom längre heller..

Jag vill att vi flyttar in tillsammans han har sagt ja till de men enbart jag som letar och söker… men inget verka duga för honom… så de får mig att känna som om han inte vill vara med mig..

Han friade också till mig för 1 och halft år sen… men ingen ring.. jag sa ja och han sa så fort han fick pengar skulle han köpa… men inget hänt.. frågat om de också och han tycker då att de är dyrt…. men han kan spendera 3000kr på en surfplatta som bara dammar men inte på en ring för oss.

Känns som han inte prioreterar vårant förhållande… och jag tycker att de är dags nu att nått händer! Antigen flyttar vi ihop eller så får jag en ring… jag måste veta att vårat förhållande går frammåt… vet inte om jag skulle klara av 2 år till… de känns då som att jag slösar mitt liv… när de kanske finns någon där ute som vill vara med mig till 100%?

Så just nu är jag helt depprimerad! Jag älskar honom men de känns som han inte längre älskar mig… de känns som han inte är redo nu när han fick se sin kompis ungkarsliv.

Hjälp mig! Vet inte vad jag ska ta mig till!!!

Annons:
Honestyisdead
2013-04-30 15:18
#1

Vill du verkligen flytta ihop med en person som jobbar men som inte kan lägga 50kr på en resa till sin flickvän som han har friat till? På en kille som inte ens gett dig en ring trots att han uppenbarligen har råd? På en kille som inte vill hjälpa dig? På en kille som inte vill trösta dig? På en kille som kallar dig dum i huvudet?

Hallu86
2013-04-30 15:22
#2

#1

När du skriver de sådär så blir jag verkligen ställd vill jag verkligen detta.. mycket av mig säger nej… men vågar jag gå ut nått jag är van vid?? 

Hur ska jag våga välja nått okänt :(

Honestyisdead
2013-04-30 15:32
#3

Det är skrämmande att bryta ett förhållande. Men tänker man på att du faktiskt verkar slösa din tid på någon som inte värderar dig och förhållandet alls på samma nivå som du gör, så har du mycket tt vinna på att släppa det och gå vidare. alla förtjänar en partner som vill satsa och som bryr sig om en.

Att flytta ihop eller få en ring kommer inte förändra allt det andra som uppenbarligen inte står rätt till. Däremot blir det jobbigare att göra slut om man bor ihop. för då ska man hitta boende, dela upp alla saker osv.

Anna4077
2013-04-30 19:47
#4

Kan inte mer än att hålla med Hera Min pappa sa alltid något till mig när jag höll på med olika killar. Han sa "om en kille vill, anstränger han sig till det yttersta för att få dig". När jag äntligen tog hans råd och kollade om killen var villig att anstränga sig för mig (självklart inte överdrivet, handlar ju om att ge och ta) så poff dök Mr Right upp. Vi har varit tillsammans nästan 3år och bott ihop efter 3månader tillsammans. Han anstränger sig för mig varje dag och jag för honom. Så som du verkar ha det med din kille just nu… som min pappa sa, vill han ha dig anstränger han sig. Ja det är svårt att välja det okända men kan du nöja dig med situationen du har resten av livet?

Anna och taxen Max

pyromanen
2013-04-30 20:31
#5

Antingen så dumpar du honom eller så kan du testa låta bli åka till honom - om han vill ses får han komma - då vill det visa sig om han gör nån ansträngning.  Om du redan nu kan gissa att han troligen inte kommer så kanske alternativ ett är det enda vettiga.

(Förlåt om det lät hårt, men han låter inte som nån som är värd att kasta sin kärlek på)

Sarah
2013-05-01 07:51
#6

Jag blir alldeles matt av alla trådar med tjejer som stannar med idioter… Killen är en idiot, du förtjänar bättre. Är det inte bättre att vara singel än att fortsätta med en kille som inte bryr sig? 

Att vara singel betyder inte att man är ensam resten av sitt liv, däremot blir man fruktansvärt ensam om man stannar i en relation där man mår dåligt.

Annons:
Gur4m1
2013-05-01 14:11
#7

TS; som många redan sagt: Killen är en tölp, sluta servera allt åt honom, du är den som kan få bättre- peciellt utan denna kille. Titta på vad du själv skriver. Tänk dig att du är med någon som tycker om dig lika mycket som du tycker om han- ser relationen ut så som din relation ser ut nu?

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Sarah
2013-05-01 15:31
#8

Och, en relation går inte framåt bara för att man får en ring på fingret, eller för att man gifter sig osv… en relation går framåt då man växer ihop, lyfter varandra och får varandra att må bra. Sen kan det finnas riktmärken som man gemensamt ska vilja mot för att de ska vara ngt värt. Men, att få en ring på fingret i ditt fall, vad skulle det göra för bra?? Jag har en ring på fingret som en symbol för vår kärlek, för att vi älskar varandra och vill vara med varandra, men det här killen tycker att 50 kr är för mycket att lägga på dig, vad är det du vill symbolisera med en ring? Hur bra han är? Hur fin han är mot dig? Eller vill du bara ha ngn att gifta dig med oavsett hur han får dig att må? 

Ledsen att jag låter hård, jag börjar få spunk på alla tjejer som böjer sig så för killar som är idioter. Stå lite rakryggade för tusan! Sluta låta killar behandla er illa!

Upp till toppen
Annons: