Annons:
Etikettsingel
Läst 3747 ggr
[typellisch]
2013-05-07 18:29

Satsa på singellivet

Jag har nog kommit fram till att satsa på singellivet. Detta har varit en stor tanke hos mig.. har alltid strävat efter en partner så att säga. Men under en lång tid har det bara känts fel. Förhållande lockar inte, jag mår nästan illa av tanken på förhållande.
Har ''dejtat'' och det har bara skitit sig och såklart man blir lite ledsen. Sen har det varit stooora händelser som vem som helst skulle bli förbannad över, så det har varit mer invecklat än ''vanliga'' uppbrott så att säga.

Jag har förändrats mycket på 1 år och jag hänger inte riktigt med. Nu är detta ett nytt kapitel i mitt liv, där jag bara ska lägga allt som har med förhållande att göra åt sidan och börja vänja mig med ensamheten. Det tar på ens krafter mentalt och man blir himla trött i hjärnan helt enkelt. 

På nåt sätt känns det som att det är fel att vilja vara ensam.. att inte vilja vara kär och ha ett förhållande. Men det är väl för att jag inte är van med det helt enkelt. Är mer van att sträva efter ett förhållande och hata singellivet så att säga.

Allt nytt är alltid läskigt i början.. jag vet inte ens varför detta skulle vara läskigt? Säkert bara något hjärnspöke antar jag.
Sen finns det alltid förväntningar och krav i ett förhållande, på något sätt. Och det är rätt skönt att slippa det helt enkelt. Det är ju fördelen..

Är det någon mer som trivs som singel, som hellre väljer det än förhållande?

Annons:
[WickedAlly]
2013-05-07 23:18
#1

Jag är singel och gillar det. Har varit singel de senaste fyra åren undantaget ett par halvseriösa förbindelser. Jag föredrar sådana, inte engångsgrejer utan människor man tycker om, umgås och har sex med utan att det blir något allvarligt. Det funkar om man är överens om vad som gäller. Men jämfört med t ex mina vänner verkar jag ha en ganska liberal syn på det där.

Jag gillar att stå på egna ben, jag har min familj och mina vänner och det räcker.

[amysmatte]
2013-05-08 00:18
#2

Jag tycker absolut inte det är något fel med att välja singellivet framför ett stabilt förhållande.

Många trivs med att vara ensamma och det är inget fel med det.

Man ska ta den tid man behöver. Man kanske inte ens vill leva tillsammans med någon. Alla vill ju inte binda sig pga olika anledningar.

Jag själv är förhållande typen. Visst kan det vara roligt att vara singel men jag föredrar tryggheten med min partner.

Men alla människor är ju så olika och vill man inte ha ett förhållande så behöver man inte. Man får ju leva sitt liv precis som man själv vill. Det är inget fel med det :)

Man ska heller aldrig känna sig tvungen och pressad till att ha ett förhållande. Typ när alla snackar om att man måste ha barn innan 25 osv. Då kan ju många känna sig pressade och nästan tvunga. Och då är det lätt att det blir fel. Ett exempel är ju att man skyndar sig in i ett förhållande med giftermål och barn och sedan när man på riktigt känner efter om det verkligen är rätt och så är det inte det, så står man där ensamstående med ett eller flera barn.

Var singel så länge du känner för det. Någon dag kanske det dyker upp en person i ditt liv som du verkligen känner att "detta är rätt, han/hon är mannen/kvinnan i mitt liv".

Fan vad jag skriver då. Skyller på att jag är uttråkad haha :)

[typellisch]
2013-05-08 09:10
#3

#1 Skönt att jag inte är ensam :)

#2 Ja.. pressen känner man ju. Speciellt när väldigt många i min ålder skaffar barn redan nu. Hua hua! Måste lära mig att skaka bort sådant.
Tack :)

Honestyisdead
2013-05-08 09:30
#4

Man känner olika inför förhållande i olika delar i livet.
Känns det rätt för dig att vara ensam så ska du självklart satsa på det. Det är inget konstigt eller annorlunda.

Läskigt kan jag inte förstå hur det kan vara? Det är ju inte värre än att börja dejta igen om du inte trivs ;)

[typellisch]
2013-05-08 09:51
#5

#4 Att det är läskigt är det nog bara jag som kommer förstå varför då det är svårt att förklara..
Jag har ju genomgått en stor förändring med mig själv som skrämde mig. Den bara kom.. inget jag planerat eller tänkt på. Jag var väldigt ytlig en gång i tiden, det är jag inte längre alls.. det skrämde mig när jag insåg hur jag förändrats på ett år drygt. När man inte är beredd på det utan det kommer som ett bombnedslag så att säga. Jag har även alltid strävat efter partner och få gifta mig osv, det vill jag inte längre och det skrämmer mig också då det är en stor förändring. När jag var förlovad var det giftermål och barn jag tänkte på. Nu vill jag inte ens det längre typ.
Att gå från att vilja nåt så starkt till att verkligen inte vilja det kan skrämma livet ur vissa antar jag, och jag är en av dom :)

Honestyisdead
2013-05-08 09:56
#6

Själv har jag förändrats på andra hållet sedan jag träffade min partner. Jag vill plötsligt gifta mig och ser mig leva med honom resten av livet, ser oss bli gamla tillsammans 😃 Så har jag inte känt förr.

Annons:
[typellisch]
2013-05-08 09:57
#7

#6 Sånt är mysigt faktiskt 🙂 Hoppas ni kommer få ett långt liv tillsammans då!

Honestyisdead
2013-05-08 09:58
#8

#7 Tack :)

Se nu till att njuta av singellivet!

[typellisch]
2013-05-08 09:59
#9

#8 Jadå, det går framåt varje dag 🙂 Tack för stödet!

Bumsibum
2013-05-08 15:48
#10

singel är ju bra på de att ingen kan styra och ställa i sitt liv.. man gör precis vad man vill och hur man vill när man vill… tex tar man inte disken sekunden efter man ätit klart är de ingen som gnäller på en… och om man kommer hem senare än tänkt är de ingen som "var har du vatt" osv osv… fast sen är ju förhållande bra de med.. man har alltid en trygg famn att komma hem till.. man är två om att äta och kolla film m.m har nån som älskar en o som man älskar och nån saknar en osv… så jag kan tycka att både och är väll helt ok… att aldrig få uppleva kärlek tycker jag är synd… :( är glad att jag gjort de.. fast sen är de som sagt skönt att vara ensam med… 🙂 mer  "fri" till att göra vad man vill.. ta hem vilka man vill utan att "går de bra om dom kommer på lördag" och liknande.. sova borta om man är hos nån sent och sista bussen redan gått utan att medela någon osv… att bo ihop med en partner är med visa saker nästan som att vara tonåring och bo hemma igen.. man måste visa hänsyn till sin partner och inte ta allt för givet.

[typellisch]
2013-05-08 15:50
#11

#10 Jag har min hund som tar emot mig med glädje när jag kommer hem 😇 Hahaha

Bumsibum
2013-05-08 15:55
#12

bra de ju hihi 😇

[typellisch]
2013-05-08 15:58
#13

#12 Ja :) Jag kommer njuta av att vara ensam, förr eller senare. Det är vad jag vill trots allt.

Annons:
Bumsibum
2013-05-13 10:59
#14

ja.. vill du de så! jag tycker de finns gott och ont i båda delarna… sen ibland som singel kan de de gå upp och ner där man saknar nån.. (kan jag tycka) men man kan ju mysa me nån ändå utan att behöva ha förhållande.. samma som när man e sambo/tillsammans me nån kan man ibland sakna singelliv.. även där går de upp o ner.

Upp till toppen
Annons: