Annons:
Etikettsorg
Läst 3126 ggr
m4rkus93
2013-05-12 19:35

hemsk?

ja jag sitter mycket och funderar just nu :( jag har aldrig gillat mina kusiner för hur dom beter sig med mera… dom har tagit droger jag tror 1 av dom gör det än åtalad för mordbrand och stölder flera gånger misshandel med mera nu fick jag ett samtal i fredags och fick då höra att min kusin har vart med i en olycka och dog på fläcken hela min familj sörjer och gråter medans jag sitter iskall och knappt bryr mig… är jag hemsk? :(

Annons:
Honestyisdead
2013-05-12 19:39
#1

Nej, du är inte hemskt för att du inte gillat en annan människa.
Man brukar inte sörja människor man inte haft en bra relation med.

Men man får visa förståelse för dom om faktiskt sörjer.

m4rkus93
2013-05-12 19:42
#2

ja självklart visar jag förståelse men vi var ju ändå släkt och jag rör inte en min har inte gråtit en tår självklart tycker jag synd om alla i släkten som tagit detta hårt

viktoria91
2013-05-12 19:43
#3

Om man inte gillar någon spelar det ingen roll om man är släkt eller inte.

Honestyisdead
2013-05-12 19:43
#4

Släkt betyder inte att man tycker om dom.

m4rkus93
2013-05-12 19:44
#5

okej… :(

ChristineL
2013-05-12 20:37
#6

Du är absolut inte hemsk! Jag känner ingenting alls för någon på min pappas sida, inklusive honom.

Annons:
m4rkus93
2013-05-12 21:05
#7

okej :( känner sig bara så kall när hela familjen sitter och gråter och jag typ e stoneface rör fan inte en minn…

Gur4m1
2013-05-13 00:11
#8

JAg har haft släkt som jag gillar som dött men inte sörjt direkt- mest kännt att det är hemskt å andras vägnar än min egen. Tycker inte du är hemsk. Det handlar om relationen man hade med den som dog. För dig var det "bara" en kusin, som du dessutom itneverkar ha haft mycket gemensamt med- för din mamma (eller pappa?) var den här kusinen någon som de känt sen bäbis, de sörjer nog även utifrån som föräldrer- vad föräldrar, syskon och vänner uplever i förlusten :( Sorg är märkligt.

Speciellt det där med att gråta, en del får igågn värsta vattenkranen av att bara vara i en kyrka, själv är sörja en jättsvårt, lång och jobbig process. Dina kusiner var nog mer än våld och droger, du kanske inte kände dem innan de började med sånt? Om du gjorde det, kanske du kan sörja den personen?

Men nej du är inte hemsk. Ni hade ingen relation. Var respektfull mot de andra sörjande men känn diginte hemsk för att du inte är "direkt brydd". Med tanke på hur kusinen beskrivs så finns det nog folk där ute som rent av kanske känner lättnad.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

m4rkus93
2013-05-13 00:23
#9

ja jag vet inte ibland vill jag tro på ödet och detta är en av det gånger då jag mest faktiskt tror att det va bra att han gick bort låter kanske fel men så tänker jag min relation har alltid vart dålig då dom aldrig har vart vettiga enligt mig jag sa upp kontakten med dom (på egen hand) så min familj träffar dom än men jag avstå om jag kan senast jag möte någon av dom va i julas ända anledningen för att jag va kvar var för att göra alla andra glada och inte förstöra deras jul kan säga att det va jobbigt och jag klarade inte av hela dagen utan fejkade en huvudvärk och tog ena bilen hem igen för att slippa dom jag har kännt dom hela livet men jag tror aldrig jag har sett dom i en ljus stund den ena är i samma ålder som mig (20) och den som dog nu var 23 år… och enligt mig aldrig tagit hand om sig själv eller dom i sin närhet utan försökt att vara den coola som dricker röker drogar snor med mera…

Anna4077
2013-05-13 00:43
#10

Jag har kusiner som jag inte känner mycket för. Träffar dom inte om jag kommer undan, hälsar inte på stan eller något. Du är inte hemsk. Och visst är det kanske hemskt att tycka att det är bättre om någon är död men har själv såna tankar om min farbror. Bara för att man är släkt är man inte familj. Känner större släktskap med några från min sambos släkt än de flesta av mina kusiner. Brukar alltid säga att vara del i en familj är inte något självklart utan något man förtjänar. Min pappa håller dock inte med. Min farbror utnyttjar honom som fan. Ljuger som en häst travar, super och hittas medvetslös här och där. Jag tycker det finns gränser för hur mycket man ska behöva stå ut med och att du inte sörjer är inte konstigt om ni inte har en relation. Det är ju ungefär som att läsa om någon i tidningen som gått bort. Visst är det tråkigt men inget man gråter ihjäl sig för. Hoppas du förstår hur jag menar :p

Anna och taxen Max

m4rkus93
2013-05-13 12:18
#11

ja fast vi umgicks som små typ upp till 13-14 års ålder e ju 20 nu…

[rumelle]
2013-05-13 12:33
#12

Nej, så länge du inte beter dig respektlöst inför de som faktiskt sörjer så behöver du inte känna att det är något fel i att inte sörja. Du kan inte rå för dina känslor och om du inte har känt någon slags sympati för personen tidigare så är det inte så konstigt att du inte känner så mycket när personen gått bort.

m4rkus93
2013-05-13 12:44
#13

självklart respekterar jag dom som sörjer då jag känner att jag inte har med deras sorg att göra

Annons:
Anna4077
2013-05-13 13:14
#14

#11 iallafall, det är inget fel med att du inte sörjer

Anna och taxen Max

m4rkus93
2013-05-13 13:15
#15

okej

Upp till toppen
Annons: