Annons:
Etikettkänslor
Läst 2934 ggr
Tintin82
5/15/13, 11:53 PM

Är han upptagen??

Den där killen som kommer och äter på jobbet då och då och som jag känner en väldigt stor attraktion för jag undrar en sak?? I kväll var vi ute med jobbet och åt middag och skämtade om killar och hur som helst så var det en som sa att hon hade sett honom med en tjej som hon visste vem det var och dom hade fikat på jobbet. Hon är född 91 och han är 33. Min kollega hade varit inne på hennes Facebook och där hade det inte stått något om förhållande eller ej. Ni som har läst mina tidigare inlägg vet hur konstig jag blir i hans sällskap och han blir ganska tyst i mitt sällskap, blyg. Det kan vara en syster men ej samma efternamn eller en släkting eller så är det kanske en flickvän. Bara det att han är inte i mitt område just nu men när han är där och äter lunch så är det så att när han tittar på mig känner jag hans blickar genom mig och trots att han är blyg försöker han skämta. Vad tror ni är han upptagen eller inte. Kände att jag blev låg när hon sa det men har alltid känt något från hans sida. Så vad tror ni??

Annons:
ChristineL
5/16/13, 6:00 AM
#1

Som du själv skriver, det kan vara precis vem som helst! Omöjligt för någon här att veta eller gissa sig fram till :) Ta tag i saken och be om en fika nästa gång istället, annars kommer det aldrig hända nånting mellan er ju *pepp, pepp* :)

Afturelding
5/16/13, 9:14 AM
#2

Äsch, kan ju ha varit vem som helst. Jag har inte samma efternamn som min bror sen han bytte efternamn i samma veva som våra föräldrar gifte sig (de tog nytt namn, och jag behöll mitt gamla). Och är det en syster som är född 91 så kan hon ju faktiskt vara gift också.

Jag håller med om att du får ta initiativ och bjuda på fika, att bara gå och fundera ger ju ingenting :)

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Gur4m1
5/16/13, 9:18 AM
#3

Hmm..än så länge av det du skrivit så är det ju "på avstånd" så det ä ju _otroligt_ svårt att tyda sånt där tycker jag. Hon var ju nu inte fasligt fr ung för honom så de kan mycket väl dejta. Känns nätan mer troligt att folk med den åldersskillnaden dejtar än baraär vänner- men hon är kanske syster till något ex eller kompis till honom eller arbetskolega…hon knske är hans tandläkare?

Så kör hårt. Du måste inte vetai föväg om han dejtar någon…-Ask him out, for god's sake 😉 osv.  

Det värsta sm sker är att du får ett nej eller "vi får ses". Eller har ni någon policy om att maninte får bjuda ut folk där du jobbr? :D

Fråga bara, nästa gång ni har kontakt…våga visa att du är nervös, det är inet farligt. Även m han skulle ha tjej så skulle killen va en idiot om han int blev smickrad och glad av att du frågar. Säg bara något i stilmed "Det är kanske bara jag men jag tycker du verar vara trevlig, skulle du kunna tänka dig att ses på ett fika?" eller vad folk nu säger. Säger han "ja, javisst" eller nått i den stlen så byter ni nummer på ditt initiativ. S ni kan hras om tid/dag sen, om ni inte kommer överrens om det på plats.

Det känns som du ska exploderar vid blotta åsynen av honom…men jag lovar, du dör inte. Ingen dör. Däremot kommer det att kännas otroligt surt den dagen han kanske kommer dit med en flickvän och du alltid kommer att undra "Vad hade hänt om….jag vågat".

Så … förstår att det ä spännande men det ger verkligen igentng att spekulera i saker man omöjligt kan veta. Lycka till! Våga :D våga våga!

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Gur4m1
5/16/13, 9:20 AM
#4

Jag har sagt åt killar att jag gillar dem, rakt ut och fått nobben, sen har jag varit strtkär som du är nu. Vet du vilket jag ångrar mest? Jag tänker aldrig tillbaka på den dä gången när en kille nobbde mig när jag lagt fram mina känslor på bordet- han tillintetgjorde mig där och då, borde man tycka men gud så SKÖNT det var och jag har aldrig behövt ångra det eller fundera på saken. Visst var det både pinsamt och nervöst just då men jag har aldrig behövt grubbla på några "tänk om…" Däremot ångar och tänker jag fortfarande på alla de där man varit nyfikna och kär i som man aldrig vågade ta riktig kontakt med. DET tänker jag på ibland, fortfarande med en klump i magen trots att jag är mycket äldre och har pojkvän sedan flera år. Det är sånt man ångrar, att man fegade ur. Att man aldrig får veta säkert.

Massa stavfel (eller frånvaro av bokstäver/space ser jag men det är mitt tangentbord som är jättesegt)

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Sarah
5/16/13, 2:06 PM
#5

Nu är det dags för dig att sluta nojja och älta och ta tag i det här :) Som #4 säger, man dör inte av att få nobben och det är skönare att veta än att gå och gissa. 

:P

Honestyisdead
5/16/13, 2:13 PM
#6

Skriver under på #5 😃

Annons:
annikanyfiken
5/16/13, 2:28 PM
#7

Men har du fortfarande inte tagit reda på hur det ligger till med den där killen?

Helt omöjligt att säga vad för tjej han fikade med. Kan vara vem som helst

Dags att du gör något nu! :)

Upp till toppen
Annons: