Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1062 ggr
Honestyisdead
5/16/13, 9:38 PM

Fredagen den 17 maj 2013

Nu är vi redan långt in i maj månad. Och det känns som sommar i alla fall här hos mig. Underbart!

Vad ska ni hitta på i helgen?

Vad ni än ska göra hoppas jag att ni får en underbar helg! 😃

Annons:
Honestyisdead
5/16/13, 9:40 PM
#1

Själv ska min lägenhet tömmas på lördag, så jag kan säga att jag är väldigt stressad. Bor i en enrummare, men herreminje vad mycket saker man får plats med i en sådan!

Får se hur det går, allt är fortfarande inte helt packat, och imorgon har jag bara två timmar till det. Och varmt ska vi ha det på lördag också, när man ska bära låda efter låda efter låda och möbel efter möbel efter möbel.. Iiih!

Sedan blir det Eurovision på kvällen.

polgara
5/17/13, 7:38 AM
#2

Jag blir barnledig hela helgen så jag ska röja o städa o kolla på mello i lugn o ro

ChristineL
5/17/13, 8:30 AM
#3

Grattis Norge på nationaldagen! =)

Jag ska ägna dagen åt att räfsa gräset som klipptes igår, sitta ute och läsa och kanske få lite färg, åka och handla och leka med nya telefonen :)

Imorron är svärfar här under dagen och ska "övningsköra" med min man och sen blir det grill. Och så ska försöka få helt klart i barnrummet nu!

[WickedAlly]
5/17/13, 8:36 AM
#4

Idag ska jag jobba, precis som jag ska göra resten av helgen. Jobbar nära gränsen så alla norskar som flyr firandet kommer till oss så det lär bli mycket att göra. 

Ska försöka klämma in lite plugg också, hur nu det ska lyckas :)

Afturelding
5/17/13, 8:58 AM
#5

Ja, visst är det otroligt vad man samlar på sig saker.

Jag ska börja planera mammas och min resa till Rom den 29e. Vad vi ska göra vilken dag och sådär, då vi bara har tre dygn.

Annars ska jag måla lite fotoramar till bröllopet och annat pyssel :) Även försöka plugga lite, jag har en romananalys att skriva tills på tisdag.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Fridaaaa
5/17/13, 9:40 AM
#6

Superhärlig dag!

Ska handla kvällsgottet och även något gott kött, någon som har förslag? Inte för dyrt men ändå gott 😛
Måste vara svenskt kött 😉

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Honestyisdead
5/17/13, 10:01 AM
#7

6 helstekt örtbakad karre är riktigt gott!

Fridaaaa
5/17/13, 10:13 AM
#8

#7 Tack för förslaget! 😃

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Destany
5/17/13, 11:27 AM
#9

Idag har jag städat lite här hemma o sen suttit på balkongen o njutit av det fina vädret. Imorgon ska min sambo döma fotboll o sen ska vi till hans föräldrar en runda o söndag har vi inget planerat än så länge

pistenbully
5/17/13, 2:01 PM
#10

#7 har du något recept på det? Det lät smaskens! :-D

Honestyisdead
5/17/13, 2:14 PM
#11

Hacka ihop tex torkad oregano med vitlök och grovsalt (rikligt med kryddor) och klappa på kryddnlandingen på köttet runt om och in i ugnen :) man kan variera vilken ört man vill ha. Man kan också lägga till rivet citronskal, det bli mums :) nu blev jag hungrig!!

isafisa
5/17/13, 2:42 PM
#12

Ja idag känns det verkligen som sommar! Tog en promenad till affären och köpte glass och jordgubbar - drunknade nästan i svett! :P I helgen är jag och sambon "hund-lediga" så vi ska bara drälla omkring på stan och njuta har vi tänkt :)

Fridaaaa
5/17/13, 3:02 PM
#13

#11 Hm kan man ha annat än vitlök? (avskyr vitlök), annars får jag testa med fram med andra örtor och kryddor 😉

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Honestyisdead
5/17/13, 3:31 PM
#14

#12 Här är en till som drunknar i svett. Att bära tunga flyttlådor tre våningar och en bit på atan är ingen höjdare. Och imorgon bli det mer flyttlådor OCH möbler… ryyyyyser!

#13 Ta bort vitlöken och använd citronskal istället.

Fridaaaa
5/17/13, 3:32 PM
#15

#14 Ok för testa det 😛 Tack! 🌺

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
5/17/13, 3:34 PM
#16

🤗

Noa-Nisse
5/17/13, 6:22 PM
#17

Jag jobbar hela helgen från fre-mån så jag kommer nog inte göra så mycket :) Gå extra långa rundor med min hund!

 Medarbetare på Hundar.ifokus

Honestyisdead
5/17/13, 6:37 PM
#18

17 mysigt det med i detta vädret :) (gå ut med hunden alltså;)

Bananbullar
5/17/13, 8:12 PM
#19

I helgen kommer min mamma upp som bor i Småland (jag bor i Stockhlolm) så imorgon ska jag träffa henne. Sedan ska jag försöka få in lite plugg också i helgen. 🤔


pistenbully
5/17/13, 10:37 PM
#20

Tack för tipset Hera, det ska jag prova :-D

Annons:
Upp till toppen
Annons: