Annons:
Etikettkänslor
Läst 2505 ggr
[AndreaPirlo92]
2013-05-17 19:53

I en ny stad.

Hej!

Har skrivit här tidigare, men då angående att hitta vänner. Nu har jag en helt annan fråga!

För ca 4 månader flyttade jag och min pojkvän till en ny stad ca 25 mil hemifrån. Anledningen till att vi flyttade hit var för att han fick ett bra jobb. Jag hängde på eftersom vi tidigare bott tillsammans.

Jag jobbar som timvikarie och vi har kommit överens om att betala hälften på allt, vilket jag också anser som en rättvis sak att göra. Men vi har väärldens dyraste hyra på 8000 och massa andra utgifter. Jag har inga pengar alls över! Funderar därför på att flytta hem igen, fast ändå så vill jag inte det. Men jag kan inte spara undan pengar eller göra något överhuvudtaget här. Egentligen vet jag inte vart jag vill komma med det här, men hur hade ni gjort? Stannat kvar och jobbat för ''ingenting'' eller flyttat hem igen? Detta är så svårt..

Annons:
MjauMu
2013-05-17 20:45
#1

Men hjälps ni inte åt? Jag menar får han pengar över eller är hans pengar slut också efter han betalat hälften?

Om han tjänar mer borde han väl betala lite mer? Så gör iaf vi då min sambo tjänar flera tusen mer än mig annars skulle inte jag ha råd att bo kvar här om jag skulle betala hälften av allt med min skitlön. Går ju inte ihop

ettlitetalias
2013-05-17 20:48
#2

Jag hade delat på allt, men procentuellt sett! Eller slagit ihop inkomsterna på ett konto så att det är bådas pengar ni betalar både nytta och nöje med! Jag har länge stannat med min pojkvän och jobbat för "ingenting", men om någon av oss har mer pengar så är det alltid den som också betalar mer. Den dagen vi flyttar till en helt egen lägenhet och vi båda jobbar så tänker jag kräva gemensamt konto för att slippa pengabråk och att någon står helt utan "egna" pengar!

[AndreaPirlo92]
2013-05-17 21:09
#3