Annons:
Etikettförhållande
Läst 7691 ggr
[Malleh]
5/19/13, 2:48 PM

12 år äldre kille?

Tycker ni att en 12 år äldre kille är för mycket åldersskillnad? 😛

Annons:
[Blodpudding]
5/19/13, 2:50 PM
#1

Det beror på hur gamla personerna är.

Alexander96
5/19/13, 2:50 PM
#2

Ja, men det beror lite på hur gammal du är ;)

-Cissi-
5/19/13, 2:56 PM
#3

Min kille är 12 år äldre och jag har inget emot det, tvärt om faktiskt :P

Men det har ju lite med vad man själv tycker är för mycket och hur gammal man är, jag är 21 (fyller 22) och min kille är 34, om man t.ex. är under 20 tycker jag att det kanske kan vara lite för stor ålders skillnad.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

[Ace_]
5/19/13, 2:57 PM
#4

Ålder spelar nog inte så stor roll. Lite beroende på om personen är på en HELT annan plats i sitt liv och ni har oförenliga planer för de nästkommande åren (typ ena personen vill leva som en typisk 20åring och den andre vill leva som en typisk 32åring)

En släkting blev ihop med en 16 år äldre kille när hon var 16. Det var kämpigt för dem då, åldersskillnaden. Men nu sex år senare, är de gifta, har byggt hus och fick precis andra barnet. 

Blir man kär så blir man. Men har man inte blivit det än så…. alltså sådan stor ålderskillnad är inte något man ska lätt på. Man måste inse att ens livsplan förmodligen kommer ändras från vad man tänkt sig.

ChristineL
5/19/13, 3:15 PM
#5

Det blir vad man själv gör utav det. Men det beror på personerna själva.

[rumelle]
5/19/13, 3:24 PM
#6

Som sagt så beror det lite på hur gamla man är. Min chef t.ex. är 57 och hennes sambo är nog ca 12 år äldre, ingen tänker nämnvärt på det. Men det är skillnad om en av personerna inte ännu har börjat leva "ett vuxet liv". Dock behöver det inte betyda att det inte kan funka. Det varierar så väldigt mycket med hur mogen man är.

Annons:
Alexander96
5/19/13, 3:32 PM
#7

Hur gammal är dudå? :)

[Malleh]
5/19/13, 3:45 PM
#8

Jag är 14. Men detta angår inte mig haha, utan det var en kompis som är på G med en kille som är 12 år äldre ;)

[Ace_]
5/19/13, 3:56 PM
#9

Om din kompis är jämnårig med dig så hör mannen hemma i fängelse.

Gur4m1
5/19/13, 3:57 PM
#10

om man är 14 och är med en 12 å äldre så tycker jag att det är för sor skillnad. En som är 12 år äldrehar haft många år om vuxn, och även gåttigeom hela sin tonårstid- med allt vad det innebär. En som är 14-15 har så mycke nytt framför sig och är jut påvg in i vuxenlivet men är fortfarande även ett barn på många sätt. Men så länge åldersskilnaden inte upplevs sm ett stort problem för paret så kan man skita i vad andra tycker. Jag har sälv vart kär i män som är 11 år äldre men varit på sama ställe i livet som mig, och dejtat killar osm bara varit något år äldre men varit väldgt långt före mig (De vill ha barn, volvo och hus när jag mest bara ville festa, resa och njuta av varandra). För egen del gillar jag att varamed killar som hör till in eller yngre generationer när det kommer till tänket rking jämstäldhet- det är vne kul att kunna prata om historiska saker- att båda uplevt samma årtionden, barprogram, nostalgis, musik osv.

Men skulle jag hitta en "modern" 50åring osm är "fräsh" och sexig och charmig och jag blir kär så skulle jag skita i att det är 18 år mellan oss.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

viktoria91
5/19/13, 4:11 PM
#11

Skiljer 12 år mellan.mina föräldrar. En jag känner har barn med en16 år åldrar man, Hej Pappa liksom.

ChristineL
5/19/13, 4:14 PM
#12

#8 - Om din vän är lika gammal som du så tycker jag det är för mycket, det är barnarov och olagligt om de har ett sexuellt förhållande.

annainorrland
5/19/13, 4:37 PM
#13

För mig känns det för mycket med 12 års åldersskillnad men jag vet ett par där det skiljer 15 år och det tycks ju funka för dem så.

Annons:
Alexander96
5/19/13, 4:42 PM
#14

Men det är bara sjukt han är nästan dubbelt så gammal ju :/

[Malleh]
5/19/13, 4:46 PM
#15

Aa, jag vet :/

Alexander96
5/19/13, 4:57 PM
#16

Jag hade inte stöttat henne om jag var du :P

Gur4m1
5/19/13, 5:08 PM
#17

Varför skulle man inte stötta? Är hon kär så sluar de knappast träffas bara för att en kompis "gnäller" eller säger upp vänskapen pga det. En riktig vän stöttar din vän- säg vad du tycker om saken om du känner att du måste men tänk på att om du lämnar henne/dömer henne så gör det nog mer skada än nytta mot din vän. Om det är så att vännen bara är 14..hur har det träffats? Vet föräldrarna om relationen? Har de sex?

Är inte lagligt att en så pass äldre man är med en så ung tjej.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

ChristineL
5/19/13, 5:15 PM
#18

Klart du ska stötta henne i detta men också säga som det är, vad du tycker om det hela, men var alltid där för henne.

[Malleh]
5/19/13, 7:14 PM
#19

Jag känner henne knappt såå.. ;)

Wide Awake Dreamer
5/19/13, 8:28 PM
#20

Ja, i den åldern är 12 år alldeles för stor skillnad! I tonåren skall man nog pröva sin vingar med folk som är mer jämnåriga, särkilt i de yngre tonåren. Dessutom är det olagligt om sex är inblandat. En fjortonåring är enligt lagen ett barn och kan inte ge samtycke till sex, så det blir detsamma som våldtäkt av barn.

Någonstans runt 20 börjar ålderskillnaden bli mindre viktig och den blir allt mindre viktig ju äldre man blir. Men det är mycket upp till vad man själv tycker. Jag är 40 och har svårt att se mig själv med en tjej under 30, men vem vet…?

Annons:
[rumelle]
5/19/13, 8:46 PM
#21

Nej, om en 21-årig kille tänder på en 14-årig tjej så är det något som inte är som det ska, och hon bör hålla sig undan från honom hur spännande det än kan vara att ha en äldre pojkvän. 
När jag gick i 8:e klass var det ett par jämnåriga tjejer som hade pojkvänner i 20-åldern. Självklart tyckte de att det var jättehäftigt och spännande och de kände sig jättevuxna, men båda killarna visade sig vara fullkomliga idioter och tjejerna ångrade sig verkligen efteråt.

ChristineL
5/19/13, 9:01 PM
#22

#21 - Han lär ju vara 26 om han är 12 år äldre och det är ju ännu värre.

[rumelle]
5/19/13, 9:06 PM
#23

#22 Hah, ja jag tänkte 26 men det gjorde visst inte mina fingrar. :P

Jenahbella
5/20/13, 4:14 PM
#24

min pojkvän är 9 år äldre än mig :) jag är 27 och han 36 :) vi är så pass gamla att åldern inte märks av som den kanske skulle gjort om jag var tex 18 och han 27. ju äldre man blir desto mindre betydelse har åldern :) men en 14 årig tjej med en 26 årig man tycker jag låter lite oroande..

Honestyisdead
5/20/13, 4:56 PM
#25

Det måste vara något allvarligt fel på en 26 årig man som fattar intresse för ett barn, för en 14 åring är faktiskt det. Det är både olagligt och äckligt!

Upp till toppen
Annons: