Annons:
Etikettvänskap
Läst 3833 ggr
florre
5/26/13, 12:11 AM

Råd om att ta upp kontakten med mitt ex

Hej 

jag och mitt ex gjorde slut i en enda röra och det var kaos med allt. Vi hade inte det alls bra under dom två sista månader iallafall men försöke lösa det. Så en dag var jag ute med polare och fick inte tag på henne för att säga jag kommer inte. Sen så ringde hon mig nån gång under kvällen och det blev stor gräl.

Jag antar att hon tror jag var otrogen för blev tsm med annan nåra veckor senare, en tjej som jag då lärt känna och mådde bra med innan som jag helt enkelt trivdes med, samt var mina känslora väldigt svag för mitt ex under slut perioden av vårt förhållande. 

Har försökt att berätta hur jag kände över det hela och varför det blev som det blev. samt velat prata ut med henne om allt. Men hon vägrar att prata med mig, det har snart gått ett år sen detta hände och jag vill gärna prata ut med henne om detta och se om vi kan iallafall va vänner. 

Så undrar om vad anser ni ska jag bara glömma allt och gå vidare eller finns det nåt bra sätt att öppna en konversation med henne?

Tack på förhand

Annons:
isafisa
5/26/13, 2:44 AM
#1

Jag skulle göra så att om inte hon vill prata med dig, då behöver hon det avståndet. Vill hon ha kontakt så låt henne kontakta dig, annars låt det vara. Så skulle jag göra i alla fall :)

Maria
5/26/13, 7:02 AM
#2

Hon har uppenbarligen ingen lust att diskutera vad som hände och varför.

Du har gått vidare och har en ny tjej så försök att släppa det hela.

Det kanske kommer en dag då hon vill prata eller också vill hon att det ska vara så här.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

IceTee
5/26/13, 2:41 PM
#3

Först skulle jag säga: försök att sätta dig in i hennes situation. Hon känner sig förmodligen som att hon inte var värd något för dig, om du kunde gå vidare så lätt. Du vet ju själv att så inte är fallet, och han hon betydde mycket för dig, och säkert gör det. Men hon vet inte det!

Sen tycker jag att du ska låta henne vara. Inte ignorera eller glömma, bara ge henne tid. Tillslut vill hon kanske prata med dig igen, och sätt dig då i hennes situation och be om ursäkt för att du sårade henne, men förklara att hon visst betyder mycket för dig, ibland funkar det inte.

Jag var förlovad (förlovade mig allt för ungt, som alla dumma ungdomar gör) och han lämnade mig för att bli tillsammans med någon samma dag. Först gjorde det ont, och jag kunde inte förstå varför jag inte betydde något. Men sen insåg jag att det inte alls var så, det var bara inte meningen att det skulle bli jag och han. Han gav mig tid, och när jag var redo att prata med honom så pratade han med mig igen, och nu är det bra.

Men poängen är att ge henne tid, och ta emot henne med öppna armar när hon är redo, för det behöver hon!

Medarbetare på Skor iFokus

Upp till toppen
Annons: