Annons:
Etikettförhållande
Läst 2461 ggr
IceTee
2013-05-26 14:24

Vet inte vad jag ska göra...

Jag har träffat en kille, som är hur mysig som helst! Han gör mig varm, och fnittrig och jag blir hel-dum av honom! Verkligen, blir så otroligt dum och tjejig att jag bara försöker vara söt så han ska tycka om mig, och jag är aldrig så annars! Helt otroligt!

Han tycker dock om mig med (vad han säger i alla fall), men vi avslutade det lilla vi hade ganska fort (eller jag avslutade det) för att han inte visste om han var redo för något än

Dock är han en kille jag kan vänta på, för han gör mig nästan gråtfärdig så fin och söt han är

men nu till problemet: jag har vänner som jag känt längre, och enligt dem är han inte en bra kille.. han ljuger för mig när han säger det mesta fint, och att han fortfarande gillar sitt ex och sådant. Dock har de hört det från hans ex, och henne vet jag ingenting om alls (gillar inte henne, men det är för att hon skriver till mig, och jag vill inte ha någon kontakt med henne). Vet att mina vänner inte ljuger, men antingen ljuger han (killen det handlar om) eller så ljuger hon… men vad skulle hon vinna på att ljuga? Men han verkar så ärlig! Det värsta är att jag märker inte om någon ljuger, inte ens om de gör det uppenbart! Ännu mindre när någon ljuger och försöker få mig att tro på det. 

Jag är så förvirrad… behöver nog mest prata av mig med någon som inte känner någon av dessa, eller mig. Någon neutral… har ju försökt släppa honom flera gånger, men klarar det inte! Drömmer om honom och allt verkar påminna om honom.. förstår inte hur jag ska ta mig igenom det här! Vill gärna höra era tankar, eller om ni varit med om något liknande, för den här killen har exakt allt jag någonsin velat ha, och lite till

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Wide Awake Dreamer
2013-05-26 21:18
#1

Du vill tro på honom för att du gillar honom, därför har du svårt att se objektivt på det här. Det brukar bli så när man blir förtjust i någon. Men det du skriver här visar ju att du i.a.f. försöker. Det kan ju vara värt att lyssna på vad exet säger om honom, det kan ju faktiskt vara sant. Det är inte alltid så lätt att veta om en annan person ljuger, särskilt inte om den personen är bra på att manipulera. Enda sättet är att försöka ta reda på så mycket "fakta" som möjligt och försöka bilda sig en uppfattning av vad som är sant. Ibland kommer man inte längre än till att ord står mot ord. Vad vet dina vänner om hans ex? Känner de båda två och vem litar de på i sådana fall?

IceTee
2013-05-26 21:28
#2

De känner väl hans ex bara baserat på det hon säger att hon är, och har inget att gå efter mer än vad hon sagt om deras förhållande och honom… det är ord mot ord här, för jag kan knappast leta upp "fakta" på deras förhållande… mina vänner känner ju bara hans ex, och väljer därför att tro på henne… men jag har en sådan olustig känsla från henne.. vet nämligen att saker hon sagt varit lögn, då hon själv bekräftat att hon ljög. Samt att hon varken kan låta honom eller mig vara ifred… aldrig träffat henne, och ändå kontaktar hon mig på facebook, för att säga att det är tur att vi har bra sjukvård i Sverige (det skrämde mig rejält kan jag ju säga.. svarar inte kvinnan mer)

Medarbetare på Skor iFokus

Gur4m1
2013-05-26 23:15
#3

Jag dejtade en "underbar" kille, som bedrog mig itne bara en gång utan flera och när vi slutgligen gjorde slut hoppad ehan direkt isäng med en ny tjej och de "bled ihop"- Sen började han han försöka ha sex med mig, få tillbaka mig, han pratade om det med sina vänner. Den här nya tjejen var så kär i honom och han var ju utåt sett "Den eprfekta pojkvännen". Men hans närmaste visste och jag visste- så en kväll när han berättat om ännu en otrohetsaffär han ahft under vår relation så fick jag nog. JAg kände att den här tjejen som var ung och väldigt naiv och blind av kärlek till mitt ex- förtjänade bättre. JAg skrev ett mail till henne där jag varnade henne. Hon lyssnade inte på mitt brev men förde den vidare till mitt ex som blev rasande på mig.

Iag, flera år senare har jag henne på min facebook, vi pratar ibland, vi har även umgåtts lite. Hon sa, att efter några månader med alla lögner och svek, även om hon inte ville se sanningen så hade mitt mail hjälpt henne att se det snabbare även om hon helt ignorerat den till en början och inte trott på mig.

Som du själv säger, vad har ett ex att vinna på att förstöra? Antingen hämnd, eller som i mitt fall; Att det är så det är. Att man blivit dålig behandlad och vill varna nästa flickvän. Det är ju också en typ av hämnd men jag gjorde det inte för att jävlas med mitt ex, det var mer en biprodukt. Vi var slut, jag ville då verkligen inte ha honom tillbaka men han bönade och bad om att få tillbaka mig, där emellan tröstade han sig med sin nya "flickvän". Han är världens nsällaste kille…

Om den där killen var så perfekt för dig, varför är ni inte ett par nu? Varför skulle dina vänner framföra information som skulle skada er relation om de trodde att han var bra för dig. Kärleken gör en blind. Och alla tjejer vill vara "den" kvinnan som omvänder en hög med skit till en hög med guld.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

IceTee
2013-05-26 23:23
#4

Anledningen till att vi inte är ett par är enkelt: jag vågade inte

Och det mina vänner sa är bara det vad de har hört, ingen har sagt "bli inte ihop med honom" det har mer sagt "jag har bara hört…" 

Jag satte mig ner, andades och insåg att jag borde testa att ge honom en chans. Sårar han mig kan jag lära av det, sårar han inte mig har jag hittat min man, svårare än så är det inte! Hade jag haft en dålig känsla eller på något sätt tvivlat hade jag inte gett honom den chansen, men nu är det hans ex jag tvivlar på… jag känner ingen som känner honom, bara folk som känner hans ex som trots att hon säger att hon inte vill ha med honom att göra inte låter honom vara (hon kan smsa från ingenstans om han är här och inte rört mobilen på hela dagen)… hon känns som att hon inte riktigt vet vad hon vill liksom, hon både vill och vill inte ha honom.

Medarbetare på Skor iFokus

Gur4m1
2013-05-26 23:35
#5

Rykten r rykten men jag brukar tänka av erfarenhet att ingen rök utan eld. Nu är ju dessa rykten de "hört" inte allt för fantasifulla och låter som mycket möjliga scenarion. Du kan alltid ge honom en chans.

Jag hade kontakt med mitt ex trots att vi gjort slut. Jag är nära vän med några av mina ex. Att man har kontakt (n u vet jag inte era åldrar) kan bero på mycket. Mins att jag mer eller mindre var tvungen att kontakta mitt ex pga skitsaker, efterosm vi varit sambos och han var den enda jag kunde prata med om vissa saker. Det där är en sak du borde försöka reda ut med honom innan ni påbörjar något- Vad för plats exet har för honom. Inte dömande, du får vara beredd på att de kanske är vänner t.ex. Men då är det ju bra att han är öppen med det- istället för att säga "nej…vi har ingen kontakt, hon är störd" och sen upptäcker du på andra sätt att de har en vänskaplig kontakt.

Har hon hotat dig? Eller var det en varning för att din "kille" kan vara vålsam, det om gratis sjukvård. Nu finns de tju personer som gör allt för att förstöra för sina ex också. Så testa, men då får du lägga undan alla tvivel.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[silkesnosen]
2013-05-27 06:05
#6

Ärligt talat så verkar ju exet sjukt..Det låter ju som ett hot. Blockera människan! Sedan får man lita på magkänslan. Han kan vara underbar, men ibland känner man att ngt är tokigt ändå. Om det inte känns så så tja ibland får man fråga. Jag skulle även ifrågasätta mina vänner. Fråga vad det är som gör att de berättar vad de gör. Är det här sanningar? Jag vet ej hur gamla ni är, men ni låter unga. Försök att inte bara vara i det råsa molnet och dra öronen åt dig om han visar några märkliga sidor och polisanmäl exet om hon är sjuk.

Fundera kring varför du ej vågade, var det en dålig magkänsla? Något som du ej vill ha hos den här killen?

Annons:
Gur4m1
2013-05-27 09:28
#7

Sen är ju en liten del av verkligheten som sådan att  vi alla lockar ut olika saker hos folk. Vill inte säga att du kan förvandla en skitstövel till en gentleman genom din kärlek, men bara för att han och exet inte fungerade, så betyder det ju inte att ni inte kan fungera. Men skulle jag låta rykten komma åt mig så skulle jag ha svårt att inte lyssna på dem och det skulle påverka mig. Jag och mitt ex var kanske annorlunda situation, där sa han rkt ut att han ville ha tillbaka mig- både muntligt och via sociala medier, tjejen han var tillsammans SÅG det tillochmed i textform när han ratade med en kompis- men hon valde att blunda för det just då för att hon var så kär. Så du avgör ju helt enkelt själv. Dina vännerkänner honom inte, som du säger. Om du ärligt kna säga att du skulle lyssnat på dem OM de kände honom och sagt samma sak, så tycker jag att du inte är helt förblindad av kärleken ;)

Jag och mitt ex var inte rätt för varandra, därför slutade det inte så bra. Han är faktiskt en helt underbar pojkvän mot sin nuvarande flickvän, men så lärde han sig av misstagen han gjorde både mot sig själv och mot "oss" flickvänner innan. Så visst, ge honom en chans att visa vad han går för. Om exet hotar dig så tycker jag att du kan blockera henne, bråka inte tillbaka. Sen kan du även be honom att bryta kontakten med henne, om hon ska bete sig sådär mot dig. Spara gärna meddelanden hon skriver. Du kan anmäla hot. Man ska kuna vara vän med ex men det är inte ok om exet ska hålla på att hota och snacka skit. Lycka till!

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

IceTee
2013-05-27 10:38
#8

Tack för alla svar! Ang. ålder år vi förjäkligt unga! Jag är bara 18 och han och vännerna är 20 Anledningen till att han och exet har kontakt är för att hon söker den hela tiden, och försöker ge honom skuldkänslor Jag hade definitivt lyssnat på någon som känner HONOM, inte hans ex, men den enda gemensamma vännen vi har får inte prata med mig för sin flickvän (… Han är 20 och får inte välja vänner själv) Jag vågade inte innan för att jag dels trodde jag jag skulle såra en av mina vänner, och dels hade jag PMS när han sa att han inte visste om han var riktigt redo än, så jag överreagerade (han tog det väldigt bra! Ledsen, men han sa att det var mitt val och att han fanns om jag ändrade mig!) Fick jag svarat på allt nu tro? Det är morgon, och hunden är sjuk..

Medarbetare på Skor iFokus

Gur4m1
2013-05-27 13:48
#9

Kör hårt :)
Angående PMS, vet hur det är- men värt att kolla upp runt det om du kna minska besvären om du har stora/ofta problem pga det.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Blodpudding]
2013-05-27 13:50
#10

Äh, men prova. Det låter inte som det är något fel på killen, utan på tjejen.

I värsta fall kommer ni troligen bara bråka lite och göra slut, i bästa fall kanske det blir ett långt förhållande.

IceTee
2013-05-28 00:29
#11

Har börjat med p-ring nu, det hjälper! :) Tack alla! Ja, jag testar! Skiter det sig så behöver jag i alla fall inte undra mer! Ni är fantastiska

Medarbetare på Skor iFokus

Wide Awake Dreamer
2013-05-28 17:35
#12

Lycka till, och hoppas att ni får det bra tillsammans! 👍

IceTee
2013-05-28 21:44
#13

#12 Tack! 😃

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
[Devya]
2013-05-29 08:14
#14

Låter mer som exet är ute efter att sabotera. Om det är en hämndlysten person så kan man nog vänta sig en hel del lögner från det hållet. Oberoende så skulle jag nog ta allt sådant där med en nypa salt.

Upp till toppen
Annons: