Annons:
Etikettotrohet
Läst 3894 ggr
[apriljuni]
2013-05-29 16:26

Otrohet?

När tycker ni att det räknas som otrohet?

Smsa mycket med en annan? Träffa en annan ofta? Kramas? Pussas? Sex? Kolla på porr? Gilla bilder på andra på internet t ex fb och instagram m.m? Lägga till en annan person som vän?

Alla har ju sin egna syn på saker och ting så det skulle vara kul att höra hur ni ser på det :)

Var ligger eran gräns?

Diskutera gärna!

Annons:
[Lewwi]
2013-05-29 16:30
#1

Kyssas🙂

ChristineL
2013-05-29 16:32
#2

Kolla gärna våra andra trådar om otrohet, finns hur många som helst!

Fridaaaa
2013-05-29 16:32
#3
  • Kyssa&pussa en annan tjej
  • Tafsa
  • Sexchatta/telefonsex
  • Ha sex med en annan (gäller både oralt, och allt, allt som har med sex att göra)
  • Skicka sexiga bilder, skicka sexsms mm.

Det är nog främst det.
Ser inte att titta på porr som att vara otrogen.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[WickedAlly]
2013-05-29 16:32
#4

Vid kramar och pussar börjar jag bli misstänksam, kanske även om min partner hade träffat någon väldigt ofta och de inte vart så nära vänner innan vårt förhållande. 

Men resten är ju bara vänskapliga saker, förutom porrbiten då men det är ju något helt annat. Att titta på porr är inte otrohet i mina ögon heller i och för sig.

0utstanding
2013-05-29 16:34
#5

kyssas, hångla, sexchatta, skicka nakenbilder på sig själv, även att träffa andra utan att ha sex om det är i smyg bakom ryggen på ens partner räknar jag det som otrohet. varför göra det i smyg annars

Gur4m1
2013-05-29 19:35
#6

Sånt där min partner känner att han bör/måste dölja det för mig- då är det "otrohet" och han vet att han gör något han inte borde. Porr hör inte dit, t.ex. Skulle han försöka dölja/mörka att han ätit med en tjejbekant från skolan på donken så skulle jag uppleva det som obehagligt och undra avrför, då han FÅR umgås med tjejer och killar :P Det är ju inget jag förbjudit. Jag ycker gränsen går id fysisk kontakt och när båda parterna börjar få ut något av det. Kyssar, sex. Men även T.e x utbyte av cams eller foton, eller telefonsex. IRL-realtime saker. Ibland na även en komplimang upplevas som otrohet, beroende på syftet. En sak att vara en god vän och vilja uppmuntra en ledsen/nere tjejkompis, eller om den lades för att tjejen precis blivit singel och man själv har det småsvårt, ch hon inte är den första som fått en sliskig kommentar senaste halvtimmen….tror inte jag stannat med en sådan kille….nope.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
[amysmatte]
2013-05-29 21:20
#7

För mig går gränsen vid att visa intresse för någon annan. Prata/skriva extra mycket med en person hela dagarna och kanske radera sms m.m. skicka bilder på varandra. Självklart kan man ha vänner man skriver mycket med men nu menar jag mer lite flörtiga sms o så. Det hade inte jag accepterat. Om jag är tillsammans med någon så ska personen hålla sig till mig och inte visa intresse för andra.

Tomteslakt
2013-05-30 06:34
#8

Gränsen går när partnern smyger med det eller inte är ärlig på annat vis.
Helt ok att hon har sex med andra eller kysser, pussar, smeker, gosar med andra. Men det ska vara ärligt och öppet inför mig. Detsamma tillbaka.

Honestyisdead
2013-05-30 09:15
#9

Allt en partner gör bakom ryggen på mig med någon annan.

oh-la
2013-05-30 09:20
#10

det här tycker jag är en jättesvår fråga. otrohet kan vara en puss om det ligger något bakom, annars får han gärna pussa eller krama tjejkompisar. han får också gärna ha tjejkompisar, och har flera stycken vad jag vet. skulle han ligga med någon annan skulle det inte vara ok, men skulle han bli lite intresserad av någon annan eller fantisera om någon annan är det också helt okej så länge som han håller det till tanke och inte handlar utan att vara öppen med mig. tror att det mer handlar om att gå bakom ryggen snarare än handling, sedan skulle jag antagligen inte kunna vara med honom om han får sådanna känslor för någon annan att han vill ha en relation med denna, även om det är en strikt sexuell relation utan känslor. jag är inte polygam eller polysexuell och vill att vår relation bara innefattar oss två, men jag kan ha förståelse för att andra Kvinnor är attraktiva.

som sagt… tycker detta är en supersvår fråga…

Upp till toppen
Annons: